5 Βασικές συμβουλές web design για ένα επαγγελματικό site

 

Ένας ιστότοπος δεν μπορεί να επιτύχει μόνο μέσω ενός συναρπαστικού design ή ενός περιεχομένου που θα διεγείρει την σκέψη. Πρέπει να έχει ένα στυλ που να συμπληρώνει την εμπειρία των χρηστών του ιστοτόπου, ταυτόχρονα να ‘ναι εύκολο και να γίνεται κατανοητό με την πρώτη ματιά.

Ξέρεις τι λένε πάντα: «Η ομορφιά είναι στο μάτι του ατόμου που κινεί το ποντίκι. Καταλαβαίνουμε ότι διαφορετικοί άνθρωποι προτιμούν διαφορετικά στυλ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσετε για την δημιουργία μιας ιστοσελίδας.

Ακολουθούν 5 γρήγορες συμβουλές για να βεβαιωθείς ότι κατευθύνεσαι προς τη σωστή κατεύθυνση:



1. Κράτησε την ιστοσελίδα σου μινιμαλιστική και απαλλαγμένη από την “ακαταστασία”

Σπάνια διαβάζουμε κάθε λέξη σε έναν ιστότοπο. Αντ ‘αυτού, ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε σελίδες, επιλέγοντας λέξεις-κλειδιά και προτάσεις. Με δεδομένες αυτές τις συμπεριφορές στο μυαλό σου, είναι καλύτερο να απευθυνθείς στα συναισθήματα του χρήστη και όχι στις λέξεις αυτές καθαυτές. Όσο λιγότερα κάποιος πρέπει να κοιτάξει ή να διαβάσει ή να κάνει click ή να θυμηθεί, τόσο πιθανότερο είναι να βρίσκεται σε θέση να επεξεργαστεί και να αξιολογήσει τι συμβαίνει μπροστά του. Αυτό καθίσταται πιο πιθανό, για αυτούς να κάνουν ό, τι εξαρχής ήθελες να κάνουν. Τα διαφημιστικά κείμενα και η παρακίνηση από εσάς φυσικά είναι απαραίτητα, αλλά διαχώρισε τα με μεγαλύτερες και πιο ευανάγνωστες παραγράφους. Προτείνουμε επίσης τη χρήση εικόνων ή εικονιδίων ως εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας με τους χρήστες.

 

 

  1. Design με ιεραρχία των εικόνων 

Οθόνες υπολογιστών και smartphones και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, η τεχνολογία της εικόνας εξελίσσεται, παραμένει όμως δουλειά του σχεδιαστή να οργανώσει το περιεχόμενο της με σαφή τρόπο. Έχεις μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να προσελκύσεις την προσοχή κάποιου και να τον ενημερώσεις για το θέμα του site σου. Αν έχεις καθορίσεις μια σαφή ιεραρχία στις πληροφορίες σου, οι αναγνώστες δεν μπορούν παρά να ακολουθήσουν ασυνείδητα τα σημάδια που έχεις αφήσει γι ‘αυτούς. Στη συνέχεια, εφάρμοσε το χρώμα, την αντίθεση, το μέγεθος και τα διαστήματα για να δώσεις έμφαση σε κάτι, σκεπτόμενος πάντα τι θα τραβήξει την προσοχή. Ένα από τα καλύτερα στοιχεία design, που έχουμε βρει για τη δημιουργία μιας ισχυρής οπτικής ιεραρχίας είναι οι ταινίες: αυτές θα σε βοηθήσουν να οργανώσεις τον ιστότοπό σου σε σαφή, εύπεπτα κομμάτια περιεχομένου.

 

  1. Δημιούργησε ένα ευανάγνωστο περιεχόμενο για το site σου

Η «αναγνωσιμότητα» μετρά πόσο εύκολο είναι για τους ανθρώπους να κατανοήσουν τα λόγια, τις προτάσεις και τις φράσεις που χρησιμοποιείς. Όταν η αναγνωσιμότητα του ιστότοπού σου είναι υψηλή, οι χρήστες θα μπορούν να ρίξουν εύκολα μια ματιά και να λάβουν πληροφορίες κειμένου, χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

 

Η επίτευξη της αναγνωσιμότητας του ιστότοπου είναι σχετικά εύκολη, δοκίμασε αυτούς τους βασικούς κανόνες:

  • Η αντίθεση είναι το κλειδί

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει επαρκής αντίθεση μεταξύ του κειμένου και του background, ώστε το κείμενο να είναι σαφές. Πρέπει να έχεις προσεκτικά επιλεγμένα χρώματα που αποτελούν μέρος της ταυτότητάς σου. Νιώσε ελεύθερος να παίξεις με χρώματα, απλά μην θυσιάσεις την αναγνωσιμότητα για την δημιουργικότητα.

  • Δεν μπορείς να διαβάσεις ό,τι δεν μπορείς να δεις

Οι πρώτοι ιστότοποι είχαν μικρές γραμματοσειρές, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι οι 12pt γραμματοσειρές είναι δύσκολο να διαβαστούν στο διαδίκτυο. Όταν μια οθόνη απέχει 24 ίντσες από το πρόσωπο κάποιου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα δυσκολευτούν για να δουν με μικρότερες γραμματοσειρές. Ένας τυπικός κανόνας που θα δεις στο διαδίκτυο είναι να κρατάτε το body text τουλάχιστον σε 16pt. Αυτό είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσεις, αλλά να έχεις στο νου σου, ότι ο αριθμός αυτός εξαρτάται εντελώς από το ποια γραμματοσειρά χρησιμοποιείς.

  • Serif εναντίον Sans Serif

Μπορεί να μην επιλέγεις την οικογένειά, αλλά επιλέγεις τον τύπο οικογένειας γραμματοσειρών που χρησιμοποιείς. Οι Serifs είναι εκείνα τα μικρά προεξέχοντα σημεία ή γραμμές που ορισμένες γραμματοσειρές έχουν στα άκρα των γραμμάτων τους, η Times New Roman, για παράδειγμα, προέρχεται από την οικογένεια γραμματοσειρών Serif. Το Sans Serif σημαίνει κυριολεκτικά «χωρίς serif». Αυτές οι γραμματοσειρές, είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή για online κείμενα , όπως αυτό που διαβάζεις αυτήν τη στιγμή. Γνωρίζουμε, ότι οι γραμματοσειρές διαλόγου είναι πραγματικά cool, με όλες τις φανταχτερές καμπύλες και τα πράγματα, αλλά παρακαλώ σκέψου τα μάτια των επισκεπτών!

  • Μην χρησιμοποιείς πάρα πολλές γραμματοσειρές

Κατά κανόνα, μην χρησιμοποιείς περισσότερες από τρεις διαφορετικές γραμματοσειρές σε έναν site. Ορισμένα projects ενδέχεται να απαιτούν πιο σύνθετους συνδυασμούς γραμματοσειρών, αλλά αν επιλέξεις την χρήση μιας ποικιλίας γραμματοσειρών, το συνολικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι αρμονικό.

 

  1. Βεβαιώσου ότι το site σου είναι εύκολο στην πλοήγηση

Μπορεί να είναι της φύσης του design να ‘ναι διαφορετικό, μα η πλοήγηση του site σου, δεν είναι ο κατάλληλος τόπος να είσαι πρωτοποριακός. Μην δυσκολεύεις τους επισκέπτες, όταν περιπλανιούνται στο site σου. Ένας ιστότοπος με σταθερή πλοήγηση βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να αναδείξουν το περιεχόμενό, βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία των θεατών:

  • Σύνδεσε το λογότυπό σου με την αρχική σου σελίδα: Είναι μια κοινή πρακτική που οι επισκέπτες έχουν συνηθίσει και θα τους εξοικονομήσει μερικά click.
  • Λάβε υπόψη το μενού: Θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή (στην κεφαλίδα) της ιστοσελίδας και να είναι δομημένο σύμφωνα με τη σημασία κάθε τμήματος.
  • Πρόσφερε κατακόρυφη πλοήγηση: Εάν ο ιστότοπός σου είναι μεγάλης ποικιλίας, προσπάθησε να χρησιμοποιείς ένα κεντρικό μενού. Με ένα click, οι θεατές να μπορούν να επιστρέψουν γρήγορα στην κορυφή, κάτω ή απευθείας σε οποιοδήποτε τμήμα του site.
  • Επεξεργάσου το υποσέλιδο: Το υποσέλιδο είναι ίσως το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος σ’ ένα site, οπότε θυμήσου να συμπεριλάβεις όλους τους σημαντικούς συνδέσμους εκεί. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια συντομευμένη έκδοση του μενού σας, social media και πρόσθετους σημαντικούς συνδέσμους (όροι χρήσης / FAQ / contact / blog κ.λπ.) που ενδέχεται να χρειαστούν οι επισκέπτες.
  • Διατήρησε το σημαντικό  περιεχόμενο σε σημείο που είναι πάντα ορατό από τον επισκέπτη. Θυμήσου ότι οι επισκέπτες πρέπει να καταλάβουν, τι είναι το site χωρίς να χρειάζεται να  κάνουν scroll.

 

  1. Το site να΄ναι φιλικό προς τα κινητά

Ζούμε σε μια κοινωνία που οι πάντες έχουν κινητά και αυτό καθιστά σημαντικό να σκεφτούμε τι βλέπουν οι επισκέπτες, όταν έχουν πρόσβαση σ’ ένα ιστότοπο μέσω κινητού. Η Wix δημιουργεί αυτόματα μια έκδοση φιλική προς το κινητό, ώστε να μπορείς να συμβαδίζεις με τον κόσμο. Φρόντισε να δοκιμάσεις ο ίδιος κάθε σελίδα, ενέργεια και κουμπί για να ελέγξεις την λειτουργικότητα  για κινητά τηλέφωνα.

 

Μια τελευταία bonus συμβουλή: Ποτέ μην σταματάς να αναζητάς έμπνευση! Όταν πρόκειται για το web design, η έμπνευση αποτελεί ουσιαστικό μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι είναι δυνατό και να το πραγματοποιείτε.