9 Tips για τη βελτίωση SEO σε ταξιδιωτικά sites

Όλοι χρειαζόμαστε ένα διάλειμμα για διακοπές απ’ την δουλειά, την καθημερινότητα, τις δυσκολίες. Είναι αυτό που σκεφτόμαστε τις πιο κουραστικές μέρες της εβδομάδας, στην δουλειά, το βράδυ πριν κοιμηθούμε. Άλλοι προτιμούν τις ηλιόλουστες ακρογιαλιές και άλλοι τα χιονισμένα βουνά και το φυσικό τοπίο. Κατά την αναζήτηση του ιδανικού προορισμού θα καταλήξουν σε κάποια ταξιδιωτική σελίδα, αναμένοντας προτάσεις και ολοκληρωμένα πακέτα από σένα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι περιορίζουν τις επιλογές τους στους ιστότοπους, που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αυτό αφήνει δύο επιλογές για τα ταξιδιωτικά γραφεία: pay-per-click διαφήμιση και επίπονη SEO. Το τελευταίο, όταν γίνει σωστά, έχει μια ισχυρή μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ που εξασφαλίζει  τις υψηλότερες θέσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα, γεγονός που αξίζει να συζητήσουμε.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που είναι πραγματικά αποτελεσματικό SEO για ταξιδιωτικές ιστοσελίδες.

1.Κάνε το site σου φιλικό προς τα κινητά

Ο αριθμός χρηστών κινητού αυξάνεται όλο ένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Οι χρήστες είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση εισιτηρίων από μια κινητή συσκευή.

Επομένως ενημερώσου σχετικά με τους παράγοντες κατάταξης των κινητών Google και ενέργησε ανάλογα.

  • Χρησιμοποίησε ευέλικτο web design : ένας ιστότοπος πρέπει να φαίνεται καλός και να είναι εύκολος στη χρήση σε οποιαδήποτε συσκευή.
  • Μείωσε το χρόνο φόρτωσης της σελίδας: οι χρήστες δεν θέλουν να περιμένουν. Όσο περισσότερο περιμένουν έως ότου φορτώσει η σελίδα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να χάσουν την υπομονή τους και να φύγουν. Δημοσίευσε τον responsive ιστότοπό σου στη μορφή AMP για γρήγορους χρόνους φόρτωσης σελίδας.
  • Βελτιστοποίησε τις εικόνες : όσο μικρότερο το μέγεθος του αρχείου, τόσο πιο γρήγορα γίνεται η φόρτωση μιας σελίδας. Θα πρέπει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στο μέγεθος, τις διαστάσεις και την ποιότητα των εικόνων.
  • Μην χρησιμοποιείς μικρό κείμενο: είναι μάλλον κουραστικό να μεγεθύνεις την εικόνα στην οθόνη κάθε φορά που χρειάζεται να διαβάσεις κάτι, έτσι δεν είναι; Για να το αποφύγεις αυτό κάνε το κείμενο αρκετά μεγάλο, ώστε οι άνθρωποι να το διαβάσουν χωρίς καμία επιπλέον προσπάθεια.
  • Απόφυγε τη χρήση μικρών στοιχείων αφής: Εάν η σελίδα διαθέτει ένα κουμπί, που θέλεις να πατήσουν ή ένα κουτί που θέλεις να ελέγξεις, καλύτερα να μην είναι πολύ μικρό για τους αντίχειρες τους.
  • Flash animation : Φυσικά, οι χρήστες προτιμούν τις μηχανές αναζήτησης, αλλά το Flash χωρίς τη SEO γνώση. Αναζήτησε μια εναλλακτική λύση αν μπορεί να αυξήσει την απόδοση SEO.
  • Να μην υπάρχουν περιττές ενοχλητικές παρενθέσεις: μόνο τα αναδυόμενα παράθυρα που ζητούν από τον επισκέπτη τη χρήση cookie ή ένα μόνο δημογραφικό ερώτημα θεωρούνται απαραίτητα. Ένας αλγόριθμος επιβολής ποινής από την Google για άλλα είδη που διαταράσσουν την UX έχει βγει από τον Ιανουάριο.

 

2.Δημιούργησε ένα path με keywords στον ιστότοπό σου

Ας πούμε ότι κάποιος θέλει να επισκεφθεί το Παρίσι. Πότε αρχίζει το ταξίδι τους; Τη στιγμή που έφτασαν στο Παρίσι; Λάθος. Ίσως όταν επιβιβαστούν στο αεροπλάνο; Επίσης λάθος. Τότε όταν φεύγουν από το σπίτι τους και κατευθύνονται προς το αεροδρόμιο, σωστά; Ακόμα δεν είσαι κοντά.

Η σωστή απάντηση είναι ότι μόλις αποφασίσουν να επισκεφθούν το Παρίσι. Και η δική σου δουλειά ξεκινάει ακόμη νωρίτερα από αυτό: το καθήκον σου είναι να προβλέψεις πως ο ταξιδιώτης προσπαθήσει να επιτύχει το στόχο του. Σίγουρα θα απευθυνθούν στο διαδίκτυο για βοήθεια και πιθανότατα θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σου, αλλά υπάρχει ένας σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ αυτών των δύο γεγονότων που θα ‘ναι καθοριστικός για το εάν το συγκεκριμένο άτομο θα γίνει ή όχι πελάτης σου.

Keywords

Δεδομένου ότι είσαι ταξιδιωτικός οργανισμός που έχει ως αποστολή να στέλνει άτομα από το ένα μέρος στο άλλο (με τάξη!), Οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να είναι κατάλληλες για αυτόν τον σκοπό. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται. Εάν προσφέρεις στους πελάτες ένα «αεροπλάνο από το Λονδίνο στο Παρίσι», αυτή είναι η λέξη-κλειδί που πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Εάν μπορείς να τους βοηθήσεις να «κλείσουν ένα ξενοδοχείο στο Παρίσι», ορίστε άλλη μια. Παραλλαγές των φράσεων αυτών είναι ευπρόσδεκτες. Αυτές είναι οι λέξεις-κλειδιά μακράς διάρκειας για σένα: μεγάλες σε διάρκεια, συγκεκριμένες φράσεις που περιγράφουν με ακρίβεια τι επιθυμούν οι μελλοντικοί πελάτες και τι τους μετατρέπει. Όταν είσαι έτοιμος να απαντήσεις στις ανάγκες των ανθρώπων, θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σου αντί για άλλες.

Για να επιλέξεις τις ιδανικές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την κυκλοφορία για τον ιστότοπό σου, πρέπει να βασίζονται σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και προορισμούς. Η τουριστική βιομηχανία δεν ανέχεται την ασάφεια.

 

3.Αξιοποίησε τα social media

Παρόλο που ο προφορικός λόγος κυριαρχεί ως ο κύριος παράγοντας που υποκινεί τους ανθρώπους να ταξιδέψουν, τα social media έχουν επίσης κερδίσει έδαφος. Αυτό δεν μας προκαλεί έκπληξη: ο κόσμος είναι γεμάτος από θαύματα και ιστορικά ορόσημα και οι άνθρωποι θέλουν να τα δουν όλα. Μια μόνο φωτογραφία μπορεί να τους κάνει να ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους και αρκετές μέρες αργότερα να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες στο Facebook και το Instagram. Και ο κύκλος συνεχίζεται.

Υπάρχει μια ωραία συνέργεια μεταξύ των social media και των οπτικών μέσων. Η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει πολλά να δείξει, γεγονός που αποτελεί αδιαμφισβήτητο λόγο για τη χρήση των social media για την προώθηση των υπηρεσιών σου. Όπως είπα και πριν, ένα ταξίδι ξεκινά με την απόφαση να ταξιδέψεις και αυτή η απόφαση γίνεται ευκολότερη με την προβολή εικόνων και βίντεο που δείχνουν τον κόσμο. Δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον πραγματικό, αλλά είναι υπέροχα για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον και να εξάψουν την περιέργεια.

Φρόντισε, ωστόσο, να δημοσιεύσεις συναρπαστικές φωτογραφίες, που δεν έχουν ήδη αποτυπωθεί στο μυαλό όλων. Κάνε μια αναζήτηση στο Google για να βεβαιωθείς ότι μια φωτογραφία δεν έχει δημοσιευθεί ήδη 10.000 φορές.

 

4.Ξεκίνησε ένα blog

Το blogging είναι απαραίτητο σε μια ταξιδιωτική επιχείρηση. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αποκτήσεις περισσότερα backlinks παρά το νέο περιεχόμενο. Ειδικά αν είναι ενθουσιώδης και συναρπαστικός. Τοπία, μέρη πλούσια σε ιστορία, πολιτιστικές εκδηλώσεις που δεν βλέπεις κάθε μέρα  – τα ταξίδια ανά τον κόσμο είναι μια ανεξάντλητη πηγή υλικού!

Ξέρεις πώς μερικοί άνθρωποι γυρνούν την υδρόγειο και όπου σταματήσει ακουμπούν το δάχτυλο και πηγαίνουν εκεί; Φαντάσου να έχεις ένα κουμπί «τυχαίας ανάρτησης» στο blog το οποίο λειτουργεί σύμφωνα με αυτήν την αρχή. Εάν ήταν γεμάτο με αμέτρητες εκπληκτικές αναρτήσεις σχετικά με ενδιαφέροντα μέρη, θα το διάβαζα και εγώ ο ίδιος. Διηγήσου στους επισκέπτες ιστορίες που θα τους εμπνεύσουν να ταξιδέψουν μαζί σου – και στη συνέχεια να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες

 

5.Δημιούργησε  συνδέσμους με έγκυρες πηγές που σχετίζονται με τα ταξίδια

Τώρα που ο ταξιδιώτης αποφάσισε να ξεκινήσει μια περιπέτεια, το επόμενο βήμα είναι να επιλέξει ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Πώς θα κάνουν την επιλογή τους; Θα προτιμήσουν αυτούς που εμπιστεύονται περισσότερο. Θα ακούσουν τους φίλους και τους γνωστούς τους, που έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του. Εάν δεν έχουν φίλους με αυτή τη γνώση, η επόμενη επιλογή θα είναι αμερόληπτες πηγές στο διαδίκτυο. Περιττό να πούμε, πως αν δεν υπάρχει καμία αναφορά στην επιχείρησή σου σε αυτές τις πηγές, αυτοί οι πελάτες δεν θα γίνουν οι δικοί σου.

Αυτός είναι ο λόγος που η σύνδεση είναι μια τεράστια πτυχή του SEO που αφορά τα ταξίδια.

Υπάρχουν πολλοί δημοφιλείς ιστοχώροι ταξιδιών, όπου μπορείς να κερδίσεις ένα πολύτιμο link στον ιστότοπό σου, όπως:

  • The Telegraph Travel
  • uk Travel Advice
  • The Guardian Travel
  • Money Saving Expert Travel Advice
  • Conde Nast Traveller
  • Mumsnet Travel Forum
  • Lonely Planet
  • TripAdvisor
  • CNN Travel
  • Yahoo Travel
  • Forbes
  • Huffington Post

Όχι μόνο θα βελτιώσουν το SEO του ιστότοπού σου και θα το τοποθετήσουν ψηλότερα στις θέσεις κατάταξης της Google, αλλά επίσης θα βοηθήσουν σημαντικά στην οικοδόμηση της online φήμης του γραφείου σου.

 

6.Τοποθέτησε navigation

9 Tips για τη βελτίωση SEO σε ταξιδιωτικά sites 1

Κάθε ιστοσελίδα με μεγάλο αριθμό σελίδων πρέπει να έχει μια καλά σχεδιασμένη δομή εσωτερικής σύνδεσης. Συνιστάται να μην υπάρχουν δύο σελίδες που να απέχουν περισσότερο από τρία click μεταξύ τους, για βέλτιστη εμπειρία χρήστη. Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλιστεί αυτό είναι να τοποθετηθεί μια πλοήγηση στον ιστότοπο.

Οι σελίδες δουλεύουν εξαιρετικά, όταν το περιεχόμενο χωρίζεται σε τμήματα, τα οποία με τη σειρά τους, χωρίζονται σε υποτμήματα – και ούτω καθεξής.

9 Tips για τη βελτίωση SEO σε ταξιδιωτικά sites 2

 

7.Χρησιμοποίησε εντυπωσιακό οπτικό περιεχόμενο

Τα social media δεν είναι το μόνο μέρος όπου πρέπει να χρησιμοποιείς ενεργά οπτικό περιεχόμενο. Ο δικός σου ιστότοπος υποτίθεται ότι πρέπει να έχει επίσης. Οι εικόνες και τα βίντεο αφήνουν μια ισχυρή εντύπωση στους θεατές, παρά το ακατέργαστο κείμενο. Άφησε τις εικόνες να κάνουν το κύριο έργο και οι λέξεις να το συμπληρώσουν.

Ειδικά τα βίντεο έχουν την δυνατότητα να εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες και να τους παρακινήσουν να ξεκινήσουν ένα ταξίδι. Όταν η επιθυμία τους να ταξιδέψουν πέσει, υπάρχει ο ιστότοπός σου, έτοιμος να αναζωπυρώσει τις επιθυμίες. Τότε οι επισκέπτες γίνονται οι πελάτες.

 

8.Συμπλήρωσε ένα schema markup για τον ιστότοπό σου

Το schema markup είναι ίσως το πιο ωραίο χαρακτηριστικό, που έχει εφαρμόσει ποτέ η Google στην πρώτη σελίδα της. Λειτουργούν μόνο για ιστότοπους που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά μπορείς να τα εξοπλίσεις με πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες, πριν καν κάνουν click στο σύνδεσμό σου. Φυσικά, πρέπει να κάνουν click αφού δουν το schema markup, οπότε εναπόκειται σε σένα να ‘ναι, όσο το δυνατόν πιο εμφανές και έγκυρο.
9 Tips για τη βελτίωση SEO σε ταξιδιωτικά sites 3

Ένα απόλυτο must-have είναι ένα review schema. Ένας μεγάλος αριθμός αξιολογήσεων και πέντε αστέρια (ή τουλάχιστον μια τιμή πάνω από 4,5) μπορεί να πείσει τους υποψήφιους πελάτες, σχετικά με την επιχείρηση σου. Είναι σαν τη μαγεία ή ίσως ακόμα καλύτερα.

 

9.Κατασκόπευσε τους ανταγωνιστές σου

Εάν υπάρχει ένας τομέας χωρίς ανταγωνισμό, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία δεν είναι σίγουρα μέσα σ’ αυτά. Υπάρχει όμως ένας τρόπος να μετατρέψεις τους αντιπάλους σε συμμάχους: κατασκοπεύοντας τα site τους.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία του WebCEO για να έχεις καλύτερη αξιολόγηση των στρατηγικών SEO των ανταγωνιστών.

Πράγματα που πρέπει να προσέξεις:

  •   Πώς βαθμολογούνται για τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν : εάν βαθμολογούνται ψηλά, μπορείς να εξετάσεις την επιλογή νέων που δεν βελτιστοποίησαν τις σελίδες προορισμού τους. Αφού ελέγξεις τον τρόπο με τον οποίο κάνουν σχηματίζουν οι ανταγωνιστές το καλάθι με τις λέξεις-κλειδιά που έχουν επιλέξει, πήγαινε στο WebCEO για να βρεις τις εξαιρετικές λέξεις-κλειδιά με τις οποίες μπορείς να κυριαρχήσεις.
  • Τομείς που συνδέονται με αυτούς, ταξινομημένοι με βάση την αρχή ή τη δημοτικότητα: τα καλύτερα backlinks που έχουν οι ανταγωνιστές θα μπορούσαν επίσης να συνδεθούν με την δική σου επιχείρηση. το WebCEO μπορεί να σου δείξει διάφορα άρθρα, φόρουμ και δημοσιεύσεις που αφορούν συγκεκριμένους κλάδους, στους οποίους αναφέρονται οι ανταγωνιστές. Σύντομα θα μάθεις ακριβώς τι θα πρέπει να κάνεις για να ανταγωνιστείς.
  • Η δραστηριότητά τους στα social media: Είσαι επικεφαλής σε αυτό το πεδίο μάχης των tag, των likes, των share και των σχολίων; Η Google προσέχει αρκετά αυτήν την δραστηριότητα.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς στρατηγική ανάλυσης ανταγωνιστών είναι σαν να παίζεις blackjack με μία μόνο κάρτα στο χέρι. Ευτυχώς, η κατασκοπεία στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών είναι ευκολότερη τώρα. Όλοι οι κρυφοί άσσοι τους θα γίνουν σαφείς για να τους δεις.