Το καλοκαιράκι έφτασε και όλοι κανονίζουν διακαώς τις διακοπές τους. Ποιος δε χρειάζεται, άλλωστε, ένα διάλειμμα απ’ τη δουλειά, την καθημερινότητα, τις Δευτέρες; Η επιλογή του ιδανικού προορισμού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Και η πρώτη κίνηση όλων είναι να ψάξουν online, σε κάποια ταξιδιωτική σελίδα, αναμένοντας προτάσεις και ολοκληρωμένα πακέτα.

Οι περισσότεροι χρήστες περιορίζουν τις επιλογές τους, στις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αυτό αφήνει δύο επιλογές για τα ταξιδιωτικά γραφεία:

Το τελευταίο, όταν γίνει σωστά, μπορεί να εξασφαλίζει τις υψηλότερες θέσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα, γεγονός που αξίζει να συζητήσουμε.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που είναι πραγματικά αποτελεσματικό SEO για ταξιδιωτικές ιστοσελίδες.

 

1. Κάνε το site σου φιλικό προς τα κινητά

Ο αριθμός χρηστών κινητού αυξάνεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Οι χρήστες, πλέον, είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση εισιτηρίων από μια κινητή συσκευή, για αυτό η πλοήγηση πρέπει να είναι εύκολη.

Πρώτο βήμα είναι να ενημερωθείς σχετικά με τους παράγοντες κατάταξης των κινητών Google και να ενεργήσεις ανάλογα.

  • Χρησιμοποίησε ευέλικτο web design: μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφη και εύκολη στη χρήση, σε οποιαδήποτε συσκευή.
  • Μείωσε το χρόνο φόρτωσης της σελίδας: οι χρήστες δεν θέλουν να περιμένουν. Όσο περισσότερο περιμένουν έως ότου φορτώσει η σελίδα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να χάσουν την υπομονή τους και να ψάξουν αλλού. Δημοσίευσε την responsive ιστοσελίδα σου στη μορφή AMP για γρήγορους χρόνους φόρτωσης σελίδας.
  • Βελτιστοποίησε τις εικόνες: όσο μικρότερο είναι το μέγεθος του αρχείου, τόσο πιο γρήγορα γίνεται η φόρτωση μιας σελίδας. Θα πρέπει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στο μέγεθος, τις διαστάσεις και την ποιότητα των εικόνων.
  • Μην χρησιμοποιείς μικρό κείμενο: είναι, μάλλον, κουραστικό να μεγεθύνεις την εικόνα στην οθόνη, κάθε φορά που χρειάζεται να διαβάσεις κάτι, έτσι δεν είναι; Για να το αποφύγεις αυτό κάνε το κείμενο αρκετά μεγάλο, ώστε ο χρήστης να μπορεί να το διαβάσει με ευκολία.
  • Απόφυγε τη χρήση μικρών στοιχείων αφής: Εάν η σελίδα διαθέτει ένα κουμπί, που θέλεις να πατήσουν ή ένα κουτί που θέλεις να ελέγξεις, καλύτερα να μην είναι πολύ μικρό.
  • Flash animation: Φυσικά, οι χρήστες προτιμούν τις μηχανές αναζήτησης, αλλά το Flash δεν γνωρίζει από SEO. Αναζήτησε μια εναλλακτική λύση αν μπορεί να αυξήσει την απόδοση SEO.
  • Να μην υπάρχουν περιττές παρενθέσεις: μόνο τα αναδυόμενα παράθυρα, που ζητούν από τον επισκέπτη τη χρήση cookie ή ένα μόνο δημογραφικό ερώτημα θεωρούνται απαραίτητα. Ένας αλγόριθμος επιβολής ποινής από την Google για άλλα είδη που διαταράσσουν την UX έχει βγει από τον Ιανουάριο.

 

2. Δημιούργησε ένα path με keywords στην ιστοσελίδα σου

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει να επισκεφθεί το Παρίσι. Πότε αρχίζει το ταξίδι τους; Τη στιγμή που έφτασαν στο Παρίσι; Λάθος. Ίσως όταν επιβιβαστούν στο αεροπλάνο; Επίσης λάθος. Μήπως όταν φεύγουν από το σπίτι τους και κατευθύνονται προς το αεροδρόμιο, σωστά; Ακόμα δεν είσαι κοντά.

Η σωστή απάντηση είναι μόλις αποφασίσουν να επισκεφθούν το Παρίσι. Και η δική σου δουλειά ξεκινάει ακόμη νωρίτερα: το καθήκον σου είναι να προβλέψεις πώς ο ταξιδιώτης θα προσπαθήσει να επιτύχει τον στόχο του. Σίγουρα θα αναζητήσει στο διαδίκτυο για βοήθεια και, πιθανότατα, θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες σου. Ωστόσο, υπάρχει ένας σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ αυτών των δύο γεγονότων, που θα είναι καθοριστικός για το εάν το συγκεκριμένο άτομο θα γίνει ή όχι πελάτης σου.

Keywords

Δεδομένου ότι είσαι ταξιδιωτικός οργανισμός που έχει ως αποστολή να στέλνει άτομα από το ένα μέρος στο άλλο (με τάξη!), οι λέξεις – κλειδιά πρέπει να είναι κατάλληλες για αυτόν τον σκοπό. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται. Εάν προσφέρεις στους πελάτες ένα “αεροπλάνο από το Λονδίνο στο Παρίσι”, αυτή είναι η λέξη – κλειδί, που πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Εάν μπορείς να τους βοηθήσεις να “κλείσουν ένα ξενοδοχείο στο Παρίσι”, ορίστε άλλη μια.

Παραλλαγές των φράσεων αυτών είναι ευπρόσδεκτες. Αυτές είναι οι κατάλληλες λέξεις – κλειδιά για σένα: συγκεκριμένες φράσεις, μεγάλες σε διάρκεια, που περιγράφουν με ακρίβεια τι επιθυμούν οι χρήστες και τι θα τους μετατρέψει, τελικά, σε πελάτες. Συγκεκριμένες φράσεις που θα ψάξουν οι μελλοντικοί σου πελάτες προτού πάρουν την τελική τους απόφαση. Όταν είσαι έτοιμος να απαντήσεις στις ανάγκες των ανθρώπων, θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σου αντί άλλων στην αγορά.

Για να επιλέξεις τις σωστές λέξεις – κλειδιά που απευθύνονται στις υπηρεσίες σου, πρέπει να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται με την επιλογή τους, δηλαδή, να φροντίσεις να βασίζονται σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και προορισμούς.  Η τουριστική βιομηχανία δεν ανέχεται την ασάφεια.

 

3. Αξιοποίησε τα social media

Παρόλο που ο προφορικός λόγος κυριαρχεί ως ο βασικός παράγοντας, που υποκινεί τους ανθρώπους να ταξιδέψουν, τα social media έχουν, επίσης, κερδίσει έδαφος. Μια μόνο φωτογραφία μπορεί να κάνει τον κόσμο να ετοιμάσει τις βαλίτσες του και, αρκετές μέρες αργότερα, να μοιραστεί τις δικές του εμπειρίες στο Facebook και το Instagram. Και ο κύκλος συνεχίζεται.

Υπάρχει μια ωραία συνέργεια μεταξύ των social media και των οπτικών μέσων. Η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει πολλά να δείξει, γεγονός που αποτελεί αδιαμφισβήτητο λόγο για τη χρήση των social media, με σκοπό την προώθηση των υπηρεσιών σου. Όπως αναφέρθηκε πριν, ένα ταξίδι ξεκινά με την απόφαση να ταξιδέψεις και αυτή η απόφαση γίνεται ευκολότερη με την προβολή εικόνων και βίντεο που δείχνουν τον κόσμο. Δημοσίευσε, στο account της επιχείρησης, συναρπαστικές φωτογραφίες, που δεν έχουν ήδη αποτυπωθεί στο μυαλό όλων. Κάνε μια αναζήτηση στο Google, για να βεβαιωθείς ότι μια φωτογραφία δεν έχει δημοσιευθεί ήδη 10.000 φορές.

Μην ξεχάσεις στο caption, εκτός από τη λεζάντα με το κείμενο που επιθυμείς, να προσθέσεις και τα σωστά hashtags. Η χρήση των hashtags μπορεί να φαίνεται περιττή μερικές φορές, αλλά είναι ένας εύκολος τρόπος να προσεγγίσεις χρήστες που δεν σε γνώριζαν, φυσικά, χωρίς να σου κοστίσει κάτι. Κάνε την έρευνά σου, φρόντισε να ανταποκρίνονται στη φωτογραφία και να έχουν καλή απήχηση. Έχε κατά νου, όμως, ότι όσο μεγαλύτερη είναι η απήχηση τόσο μεγαλύτερος θα είναι και ο ανταγωνισμός.

 

4. Ξεκίνα ένα blog

Το blogging είναι απαραίτητο σε μια ταξιδιωτική επιχείρηση. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αποκτήσεις περισσότερα backlinks από το να δημοσιεύεις νέο περιεχόμενο. Ειδικά αν είναι ενθουσιώδες και συναρπαστικό. Τοπία, μέρη πλούσια σε ιστορία, πολιτιστικές εκδηλώσεις που δεν βλέπεις κάθε μέρα – τα ταξίδια ανά τον κόσμο είναι μια ανεξάντλητη πηγή υλικού!

Ξέρεις πως μερικοί άνθρωποι γυρνούν την υδρόγειο και όπου τη σταματήσουν, ακουμπώντας τη τυχαία με το δάχτυλο, πηγαίνουν εκεί; Φαντάσου να έχεις ένα κουμπί “τυχαίας ανάρτησης” στο blog, το οποίο λειτουργεί σύμφωνα με αυτήν την αρχή. Διηγήσου στους επισκέπτες ιστορίες που θα τους εμπνεύσουν να ταξιδέψουν μαζί σου – και στη συνέχεια να μοιραστούν τις δικές τους ιστορίες.

 

5. Δημιούργησε συνδέσμους με έγκυρες πηγές που σχετίζονται με τα ταξίδια

Τώρα που ο ταξιδιώτης αποφάσισε να ξεκινήσει μια περιπέτεια, το επόμενο βήμα είναι να επιλέξει ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Πώς θα κάνει την επιλογή του; Θα προτιμήσει αυτούς που εμπιστεύεται περισσότερο. Θα ακούσει τους φίλους και τους γνωστούς του, που έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες σου. Εάν δεν έχει φίλους με αυτήν τη γνώση, η επόμενη επιλογή θα είναι αμερόληπτες πηγές στο διαδίκτυο. Περιττό να πούμε, πως αν δεν υπάρχει καμία αναφορά στην επιχείρησή σου σε αυτές τις πηγές, αυτός ο ταξιδιώτης δε θα γίνει ποτέ πελάτης σου.

Για αυτό το λόγο, η σύνδεση είναι μια τεράστια πτυχή του SEO, που αφορά τα ταξίδια. Υπάρχουν πολλές δημοφιλείς ιστοσελίδες ταξιδιών, όπου μπορείς να κερδίσεις ένα πολύτιμο link στην ιστοσελίδα σου, όπως:

  • The Telegraph Travel
  • uk Travel Advice
  • The Guardian Travel
  • Money Saving Expert Travel Advice
  • Conde Nast Traveller
  • Mumsnet Travel Forum
  • Lonely Planet
  • TripAdvisor
  • CNN Travel
  • Yahoo Travel
  • Forbes
  • Huffington Post

Όχι μόνο θα βελτιώσουν το SEO της ιστοσελίδας σου και θα τη τοποθετήσουν ψηλότερα στις θέσεις κατάταξης της Google, αλλά επίσης θα βοηθήσουν σημαντικά στην οικοδόμηση της online φήμης του γραφείου σου.

 

6. Τοποθέτησε navigation

 

SEO σε ταξιδιωτικά sites

 

Κάθε ιστοσελίδα, με μεγάλο αριθμό σελίδων, πρέπει να έχει μια καλά σχεδιασμένη δομή εσωτερικής σύνδεσης. Συνίσταται να μην υπάρχουν δύο σελίδες που να απέχουν περισσότερο από τρία click μεταξύ τους, για τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη. Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλιστεί αυτό είναι να τοποθετηθεί μια γραμμή πλοήγησης στην ιστοσελίδα.

Οι σελίδες δουλεύουν εξαιρετικά, όταν το περιεχόμενο χωρίζεται σε τμήματα, τα οποία με τη σειρά τους, χωρίζονται σε υποτμήματα – και ούτω καθεξής.

 

SEO σε ταξιδιωτικά sites

 

7. Χρησιμοποίησε εντυπωσιακό οπτικό περιεχόμενο

Τα social media δεν είναι το μόνο μέρος όπου πρέπει να χρησιμοποιείς ενεργά οπτικό περιεχόμενο. Η ιστοσελίδα σου πρέπει να έχει, επίσης, εικόνες και βίντεο, που αφήνουν μια ισχυρή εντύπωση στους θεατές, παρά το ακατέργαστο κείμενο. Άφησε τις εικόνες να κάνουν το κύριο έργο και τις λέξεις να το συμπληρώσουν.

Ειδικά τα βίντεο έχουν την δυνατότητα να εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες και να τους παρακινήσουν να ξεκινήσουν ένα ταξίδι. Όταν η επιθυμία τους να ταξιδέψουν αρχίσει να μειώνεται, υπάρχει η ιστοσελίδα σου, έτοιμη να αναζωπυρώσει τις επιθυμίες. Τότε οι επισκέπτες μετατρέπονται σε πελάτες.

 

8. Συμπλήρωσε ένα schema markup για την ιστοσελίδα σου

Το schema markup είναι ίσως το πιο ωραίο χαρακτηριστικό, που έχει εφαρμόσει ποτέ η Google στην πρώτη σελίδα της. Λειτουργούν μόνο για ιστοσελίδες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά μπορείς να τα εξοπλίσεις με πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες, πριν καν κάνουν click στο σύνδεσμό σου. Φυσικά, πρέπει να κάνουν click αφού δουν το schema markup, οπότε εναπόκειται σε σένα να είναι, όσο το δυνατόν πιο εμφανές και έγκυρο.

 

SEO σε ταξιδιωτικά sites

 

Ένα απόλυτο must – have είναι ένα review schema. Ένας μεγάλος αριθμός αξιολογήσεων και πέντε αστέρια (ή τουλάχιστον μια τιμή πάνω από 4,5) μπορεί να πείσει τους υποψήφιους πελάτες, σχετικά με την επιχείρηση σου.

 

9. Spy on your competitors

Εάν υπάρχει ένας τομέας χωρίς ανταγωνισμό, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία δεν είναι σίγουρα μέσα σ’ αυτά. Υπάρχει όμως ένας τρόπος να μετατρέψεις τους αντιπάλους σε συμμάχους: κατασκοπεύοντας τα site τους.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία του WebCEO για να έχεις καλύτερη αξιολόγηση των στρατηγικών SEO των ανταγωνιστών. Πράγματα που πρέπει να προσέξεις:

  • Πώς βαθμολογούνται για τις λέξεις – κλειδιά που χρησιμοποιούν: εάν βαθμολογούνται ψηλά, μπορείς να εξετάσεις την επιλογή νέων που δεν βελτιστοποίησαν τις σελίδες προορισμού τους. Αφού ελέγξεις τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζουν οι ανταγωνιστές το καλάθι με τις λέξεις – κλειδιά που έχουν επιλέξει, πήγαινε στο WebCEO για να βρεις τις εξαιρετικές λέξεις – κλειδιά με τις οποίες μπορείς να κυριαρχήσεις.
  • Τομείς που συνδέονται με αυτούς, ταξινομημένοι με βάση την αρχή ή τη δημοτικότητα: τα καλύτερα backlinks που έχουν οι ανταγωνιστές θα μπορούσαν επίσης να συνδεθούν με την δική σου επιχείρηση. Το WebCEO μπορεί να σου δείξει διάφορα άρθρα, φόρουμ και δημοσιεύσεις που αφορούν συγκεκριμένους κλάδους, στους οποίους αναφέρονται οι ανταγωνιστές. Σύντομα θα μάθεις ακριβώς τι θα πρέπει να κάνεις για να ανταγωνιστείς.
  • Τη δραστηριότητά τους στα social media: Είσαι επικεφαλής σε αυτό το πεδίο μάχης των tag, των likes, των share και των σχολίων; Η Google προσέχει αρκετά αυτήν την δραστηριότητα.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς στρατηγική ανάλυσης ανταγωνιστών είναι σαν να παίζεις blackjack με μία μόνο κάρτα στο χέρι. Ευτυχώς, η κατασκοπεία στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών είναι ευκολότερη τώρα. Όλοι οι κρυφοί άσσοι τους θα γίνουν φανεροί για να τους δεις.

 

Αυτά ήταν τα Sevenloft tips, για να σε βοηθήσουμε να εμφανιστεί οργανικά πρώτη στη “λίστα” της Google η δική σου επιχείρηση. Κάποια είναι εύκολα, άλλα θέλουν χρόνο, αλλά όλα μαζί θα φέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Αν, τελικά τα χρησιμοποιήσεις, μη διστάσεις να μοιραστείς μαζί μας τα αποτελέσματά σου!

contact icon

Επικοινωνήστε μαζί μας

Θέλετε περισσότερους πελάτες? Ελάτε να σας βοηθήσουμε!
Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας ή καλέστε μας στο 2311296521