5 Βασικά SEO tips και tricks

Το SEO είναι ένα αρκετά γρήγορο παιχνίδι. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων διστάζουν να ασχοληθούν μ’ αυτό.

Αφού επενδύσεις πολύ χρόνο στην εκμάθηση των βασικών, μπορεί να διαπιστώσεις πως οι τακτικές σου είναι αναποτελεσματικές λίγες εβδομάδες ή μήνες αργότερα, χάρη στη συνεχή ανάπτυξη ενημέρωσής αλγορίθμων της Google.

Για παράδειγμα, η οικοδόμηση πολλαπλών σελίδων τύπου boilerplate για συγκεκριμένες παραλλαγές λέξεων-κλειδιών, ήταν απίστευτα αποτελεσματική. Υπήρξε επίσης, η συνεχής χρήση τομέων μερικής και ακριβούς αντιστοίχισης και η λίστα συνεχίζεται.

Τώρα που το 2018 βρίσκεται σε εξέλιξη, ήρθε η ώρα να επανεξετάσεις τη στρατηγική SEO και να ρίξεις μια ματιά στο τι λειτουργεί και τι όχι. Εδώ είναι μερικές βασικές συμβουλές SEO και κόλπα!

 

  1. Βρες τις σωστές λέξεις-κλειδιά

Μια τακτική που δεν έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, είναι η έρευνα για λέξεις-κλειδιά. Είναι μια σημαντική προϋπόθεση για την επιτυχία στην οικοδόμηση links, την on-page SEO και το marketing περιεχομένου.

Μια αποτελεσματική στρατηγική στόχευσης λέξεων-κλειδιών, είναι το βασικό σημείο κάθε καμπάνιας SEO. Θυμήσου ότι οι λέξεις-κλειδιά καθορίζουν τη σχετικότητα και την προβολή του site σου σε συγκεκριμένους όρους αναζήτησης. Ειλικρινά, εάν δεν κάνεις οποιαδήποτε δραστηριότητα SEO και δεν έχετε μερικές στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, χάνεις τον χρόνο σου.

Όπως πάντα, το Google AdWords Keyword Planner είναι ένα εξαιρετικό (και εντελώς δωρεάν) εργαλείο για την αναζήτηση λέξεων-κλειδιών. Χρειάζεσαι μόνο έναν έγκυρο λογαριασμό Google, για να ξεκινήσεις αμέσως


Μια συμβουλή: Να σαι σίγουρος ότι υπάρχει ισορροπία μεταξύ της ανταγωνιστικότητας της λέξης-κλειδιού και της ζήτησης.

Τις περισσότερες φορές, οι λέξεις-κλειδιά υψηλής ζήτησης είναι πιο δύσκολο να ταξινομηθούν. Καλό θα ήταν λοιπόν να αποφύγεις τις πιο ανταγωνιστικές φράσεις. Αντ’ αυτού αναζήτησε λέξεις-κλειδιά μεσαίου όγκου που έχουν χαμηλό δείκτη ανταγωνιστικότητας. Ενώ βρίσκεσαι σε αυτό, βεβαιώσου ότι έχεις σκεφτεί την πιο ανταγωνιστική, παρόλο που οι ευρείες λέξεις-κλειδιά μπορούν να λαμβάνουν τόνους μηνιαίων αναζητήσεων, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτοί που τις ψάχνουν αναζητούν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Μερικές φορές, οι κοινότυποι όροι χρησιμοποιούνται μόνο για να εμφανίζουν εικόνες ή για να βρουν λίστες στην wikipedia.

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι για να βελτιώσεις την αναζήτηση λέξεων-κλειδιών:

  • Παρακίνησε την δράση – Για να στοχεύσεις σε πιθανούς πελάτες, πρόσθεσε φράσεις προσανατολισμένες προς μια δράση όπως «προς πώληση» ή «προς ενοικίαση».
  • Ανάφερε την τοποθεσία σου– Μπορείς επίσης να περιορίσεις την αναζήτησή με λέξεις-κλειδιά, που θα ναι μόνο για την συγκεκριμένη τοποθεσία.
  • Πρόσθεσε περισσότερα περιεχόμενο– Όποτε είναι δυνατόν, επικεντρώσου σε λέξεις-κλειδιά SEO, που εξασφαλίζουν πιο στοχευμένη κυκλοφορία.

 

  1. Μην σταματάς να προσπαθείς στις On-Page SEO

Μια άλλη τακτική που δοκιμάστηκε και είναι αληθινή, είναι η βελτιστοποίηση της on-Page . Ως επί το πλείστον, ειδικοί SEO συμφωνούν πως η αναφορά μιας λέξης-κλειδιού 2-4 φορές στο περιεχόμενο είναι μια καλή ιδέα.

Επικεντρώσου σε ένα φυσικό στυλ γραφής που ενσωματώνει τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά σου, όπου χρειάζεται. Αν έχεις προβλήματα με αυτό, δοκίμασε να διαβάσεις αυτά που γράφεις δυνατά.

 

Θα θελήσεις επίσης να διασφαλίσεις, ότι οι λέξεις-κλειδιά είναι σε μερικά βασικά στοιχεία. Και συγκεκριμένα

 

  • Τίτλος σελίδας
  • Περιγραφή της σελίδας meta
  • URL
  • Η1 ή Η2

 

Όχι μόνο μερικά από αυτά έχουν σημασία για τον αλγόριθμο της Google, αλλά ορισμένοι μπορούν επίσης να βελτιώσουν τα click-through rates και τελικά τις μετατροπές!

Εάν χρησιμοποιείς WordPress, ο ευκολότερος τρόπος για να τροποποιήσετε τις μετα-περιγραφές και τους τίτλους σελίδων, είναι μέσω του Yoast SEO. Παρέχει έναν οπτικό επεξεργαστή για τα αποσπάσματα της σελίδας σου.

 

  1. Βελτίωσε τις εικόνες σου

Μιλώντας για βελτιώσεις λέξεων-κλειδιών, μια συχνή συμβουλή είναι να βελτιώσεις τις εικόνες. Αυτό ασφαλώς εξακολουθεί να ισχύει το 2018. Οι χρήστες σήμερα έλκονται στο οπτικό ερέθισμα όσο ποτέ!

Μπορεί να ακούγεται δύσκολο στην αρχή, αλλά είναι πραγματικά εύκολο. Απλά πρέπει να τροποποιήσεις το όνομα αρχείου και την ετικέτα ALT, αυτό είναι.

Σε αυτό το σημείο, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι ήδη γνωρίζετε πώς να αλλάξεις το όνομα αρχείου μιας εικόνας. Αλλά όταν πρόκειται για την ετικέτα ALT, η διαδικασία εξαρτάται από την πλατφόρμα ιστότοπου που χρησιμοποιείς. Με το WordPress, για παράδειγμα, μπορείς να τροποποιήσεις το χαρακτηριστικό «εναλλακτικό κείμενο» στις λεπτομέρειες της εικόνας. Αυτό είναι προσβάσιμο από τη βιβλιοθήκη πολυμέσων ή απευθείας από τον επεξεργαστή των δημοσιεύσεων.

 

 

Για λόγους εμπειρίας των χρηστών, είναι επίσης καλή ιδέα να συμπιέσεις τις εικόνες, πριν τις ανεβάσεις. Και για αυτή τη δουλειά, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις  ένα εργαλείο συμπίεσης χωρίς απώλειες όπως το Compressor.io.

 

  1. Ενίσχυσε το Backlink Profile σου

Εντάξει, καλύψαμε μερικές γρήγορες συμβουλές για βελτιστοποίηση στις σελίδες, τις επιλογές λέξεων-κλειδιών και τις εικόνες. Αλλά τι γίνεται με off-page SEO;  Όλα αρχίζουν και τελειώνουν με το προφίλ backlink σου.

Κερδίζοντας τα σωστά backlinks θα βοηθήσει τον ιστοχώρο σου να φτάσει στην κορυφή της οργανικής αναζήτησης! Το 2018, είναι σημαντικό να εξετάσουμε τις προσπάθειες απόκτησης συνδέσμων, ως κέρδος σε σχέση με τη δημιουργία συνδέσμων.

Στα χρόνια που πέρασαν, η οικοδόμηση συνδέσεων έγινε αρκετά κυνική. Περιλάμβανε scrapers, ποιότητα πάνω από την ποσότητα, και μερικές φορές ακόμη και πληρωμένες συνδέσεις.

Αυτές τις μέρες, αυτές οι τακτικές είναι στην καλύτερη περίπτωση αναποτελεσματικές. Στη χειρότερη περίπτωση, θα έχεις ποινή από την Google. Έτσι, μην ακούς τους πωλητές που πωλούν φθηνά links!

Λάβε υπόψη, ότι οι μηχανές χρησιμοποιούν το προφίλ backlink για να καθορίσουν την θέση (rank), τη συνάφεια και τη συνολική αξία. Η επιστροφή από άλλες δημοφιλείς πηγές σηματοδοτούν επίσης την εμπιστοσύνη, η οποία είναι άλλος παράγοντας αποφασιστικής σημασίας για το SEO.


Για να μεταβείς γρήγορα στην αναζήτηση, δες μερικές γρήγορες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις το προφίλ backlink.

  • Αναδημοσίευση χαμένων συνδέσμων – Εάν ενημερώσεις τη διεύθυνση URL μιας σελίδας ή την αφαιρέσεις εντελώς, τότε θα μπορούσες να έχεις λίγους σπασμένους ή χαμένους συνδέσμους. Εργαλεία όπως το Backlinks Monitor και το Ahrefs μπορούν να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις και να τα ανακτήσεις την πηγή του συνδέσμου.
  • Συμβολή του περιεχομένου στις σχετικές αγορές – Η συνεργασία με τους υπεύθυνους σε όμοια καταστήματα εξακολουθεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να οικοδομήσεις την έκθεση του brand σου και να κερδίσεις κάποια link.
  • Πρόσφερε στους συνεργάτες σου ειδικές εκπτώσεις – Η μετάβαση σε μια ειδική προσφορά σε έναν επιχειρηματικό συνεργάτη μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κερδίσετε link και να πάρεις μερικές συστάσεις. Μπορείς ακόμη να δώσεις προμήθεια, αν αυτό αρμόζει.
  • Ανάπτυξε Skyscraper Content – Όταν εκτελείται σωστά, η τεχνική Skyscraper θα μπορούσε να είναι το εισιτήριό για πιο έγκυρα backlinks. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να βρεις το δημοφιλές περιεχόμενο, να ξαναγράψεις κάτι πολύτιμο και στη συνέχεια να το μοιραστείς με influencers.

 

  1. Παρακολούθησε τα δεδομένα 

Δεν πρέπει να σε εκπλήσσει το γεγονός, ότι χωρίς την παρακολούθηση των σωστών δεδομένων δεν θα είσαι σε θέση να μάθεις πολλά για τις προσπάθειες SEO. Σε τελική ανάλυση, πώς θα γνωρίζεις αν έχει υπάρξει κάποια προσέγγιση, αν δεν ξέρεις ποιες βελτιώσεις πρέπει να αναζητήσεις στα αναλυτικά στοιχεία;

Η προσαρμοστικότητα είναι ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για την επιτυχία SEO. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις μια βέλτιστη, αυτοσυντηρούμενη στρατηγική SEO από την  μια μέρα στην άλλη. Εάν θέλεις να αναπτυχθείς και να ταξινομηθείς υψηλά στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να μάθεις να υπολογίζεις τα αποτελέσματα. Η παρακολούθηση του προφίλ backlink είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν είναι αρκετό. Θα πρέπει να παρακολουθείς και άλλους βασικούς δείκτες απόδοσης, όπως η επισκεψιμότητα μέσω του ιστού, η αναλογία click προς αριθμό εμφανίσεων και η κατάταξη αναζήτησης. Μόνο τότε θα είσαι σε θέση να παίρνεις αποφάσεις που βασίζονται σε δεδομένα να προχωρούν.

Εκτός από τα checkers backlink, μερικά από τα εργαλεία SEO που μπορούν να σε βοηθήσουν με τα αναλυτικά είναι:

  • Google Analytics – Βοηθά τον εντοπισμό ακατέργαστων δεδομένων ιστότοπου, όπως οι πηγές επισκεψιμότητας, το ποσοστό εγκατάλειψης και η διάρκεια της περιόδου σύνδεσης.
  • Moz Pro – Μια ολοκληρωμένη σελίδα εργαλείων για την παρακολούθηση της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης καθώς και των λέξεων-κλειδιών.
  • SEO Analyzer από τον Neil Patel – Ένα εργαλείο ελεύθερο στη χρήση που μπορεί να σου παρέχει γρήγορες πληροφορίες, σχετικά με το SEO του ιστοτόπου σου.
  • Google Search Console  – Αυτή είναι η πρώτη επιλογή για όλα τα δεδομένα SEO. Να ‘σαι σίγουρος ότι το έχεις ρυθμίσει αυτό, μόλις εγκαταστήσεις το Google Analytics.

 

Συμπέρασμα

Οι συμβουλές και τα κόλπα που περιγράφονται παραπάνω, πρόκειται να πάρουν χρόνο και ενέργεια για να υλοποιηθούν. Θυμήσου ότι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών έχουν πολλά κοινά αυτές τις μέρες. Η έρευνα λέξεων-κλειδιών, για παράδειγμα, διασφαλίζει ότι οι χρήστες που χρειάζονται το περιεχόμενό σου μπορούν να την βρουν. Το ίδιο ισχύει και για την οικοδόμηση συνδέσμων, η οποία πρέπει πάντα να γίνεται με συνάφεια των συμφραζομένων.

Στο τέλος της ημέρας, οι μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και καλύτερες στην παροχή εξαιρετικής εμπειρίας για τον χρήστη, που ψάχνει κάτι να βρει. Προκειμένου να επιτύχεις να πείσεις τους αλγόριθμους πως αξίζει να σε κατατάξουν στα κορυφαία slots, πρέπει να ευθυγραμμίσεις τους στόχους βοηθώντας τους ανθρώπους που σε ψάχνουν.