10 Συμβουλές για την δημιουργία μια ιστοσελίδας στην οποία οι άνθρωποι θα επιστρέφουν

Το διαδίκτυο είναι ένας πολύ ανταγωνιστικός τόπος. Η προσέλκυση των ανθρώπων στον ιστότοπό σου, είναι μόνο η μισή μάχη. Μόλις έρθουν εκεί, θα πρέπει να τους κρατήσεις προσηλωμένους, να τους δώσεις λόγους να επιστρέψουν στο site στο μέλλον και να μοιραστούν την ιστοσελίδα με τα άτομα του κύκλους τους. Η διαχείριση και η προώθηση ιστοσελίδων χρήζει συνεχούς προσπάθειας.

Τελικά, δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για την δημιουργία μιας μεγάλης ιστοσελίδας, που όλοι θα επισκέπτονται ξανά και ξανά. Αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις και σίγουρα θα βοηθήσουν. Ορισμένα βασικά σημεία που πρέπει να επικεντρωθείς είναι να κάνεις το site, όσο εύκολο και φιλικό προς το χρήστη είναι δυνατόν. Θα πρέπει επίσης να φορτώνει γρήγορα και να παρέχει στους αναγνώστες ό, τι θέλουν ακριβώς να δουν μπροστά τους στην οθόνη.

 

1. Οι σελίδες σου πρέπει να φορτώνουν γρήγορα

 

Εάν δεν έχεις προσπαθήσεις κάτι άλλο για να βελτιώσεις τις ιστοσελίδες σου, φρόντισε να φορτώνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Οι συνδέσεις στο internet μπορεί να γίνονται όλο και πιο γρήγορες κατά τη διάρκεια των χρόνων, παρόλα αυτά δεν έχει σημασία πόσο γρήγορη είναι η μέση σύνδεση για τους αναγνώστες καθώς υπάρχουν πάντα περισσότερα δεδομένα, περισσότερο περιεχόμενο, περισσότερες εικόνες, περισσότερα από οτιδήποτε για να κατεβάσουν. Θα πρέπει επίσης να σκεφτείς τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας, που ενδέχεται να μην έχουν τόσο υψηλές ταχύτητες σύνδεσης τη στιγμή που επισκέπτονται τη σελίδα σου.

Το πρόβλημα όσον αφορά την ταχύτητα, είναι ότι οι άνθρωποι το παρατηρούν μόνο όταν αυτή απουσιάζει. Έτσι, η δημιουργία γρήγορων ιστοσελίδων συχνά δεν εκτιμάται, αλλά αν ακολουθήσεις τις συμβουλές αυτού του άρθρο, οι σελίδες σου δεν θα είναι πια αργές και έτσι οι αναγνώστες θα παραμείνουν περισσότερο στο site σου.

 

2. Οι σελίδες σου να περιέχουν μόνο όσα είναι απαραίτητα

 

Το γράψιμο για ένα site διαφέρει από αυτό για κείμενο που προορίζεται προς εκτύπωση. Οι άνθρωποι διαβάζουν γρήγορα online, ειδικά όταν επισκέπτονται για πρώτη φορά μια σελίδα. Γι’ αυτό θέλεις το περιεχόμενο της σελίδας σου, να τους δώσει γρήγορα αυτό που θέλουν, αλλά ταυτόχρονα να παρέχει αρκετές λεπτομέρειες για όσους θέλουν να επεκταθούν των βασικών. Πρέπει να ισορροπήσεις σ’ αυτή την λεπτή γραμμή ανάμεσα στο υπερβολικό περιεχόμενο και την ύπαρξη μόνο των απαραίτητων.

 

3. Οι σελίδες σου να έχουν καλύτερη πλοήγηση

 

Εάν οι επισκέπτες σου δεν μπορούν να φτάσουν στη σελίδα ή στον ιστότοπο σουυ, δεν θα παραμείνουν. Θα πρέπει να έχεις πλοήγηση στις σελίδες που να είναι σαφής, άμεση και εύκολη στη χρήση. Το χειρότερο σενάριο είναι οι χρήστες να μπερδευτούν από την πλοήγηση και το μέρος στο οποίο θα μεταβούν να ‘ναι ένας εντελώς διαφορετικός ιστότοπος.

 

4. Χρησιμοποίησε μικρότερες εικόνες

 

Οι μικρές εικόνες αφορούν περισσότερο την ταχύτητα λήψης παρά το φυσικό μέγεθος. Οι web designers δημιουργούν συχνά ιστοσελίδες που θα ήταν υπέροχες, αν οι εικόνες τους δεν ήταν τόσο μεγάλες. Δεν είναι σωστό να τραβήξεις μια φωτογραφία και να την ανεβάσεις στον ιστότοπό σου, χωρίς να το αλλάξεις το μέγεθος και να τη βελτιστοποιήσεις, ώστε να είναι όσο το δυνατόν μικρή (αλλά όχι μικρότερη).

Τα CSS (Cascading Style Sheets) sprites είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να επιταχύνεις τις εικόνες ενός site. Αν έχεις αρκετές εικόνες που χρησιμοποιούνται σε πολλές σελίδες(όπως τα εικονίδια των social media) μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα sprites για να αποθηκεύσεις προσωρινά τις εικόνες, ώστε να μην χρειάζεται να γίνει ξανά λήψη στη δεύτερη σελίδα που επισκέπτονται οι πελάτες. Επιπλέον, οι εικόνες που αποθηκεύονται ως μία μεγαλύτερη εικόνα,  μειώνεις τις απαιτήσεις του HTTP από τη σελίδα σας, κάτι που βοηθά στην βελτίωση της ταχύτητας.

 

5. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα χρώματα

 

Τα χρώματα είναι κρίσιμα στις ιστοσελίδες, έχουν σημασία για τους ανθρώπους και η χρήση λάθος χρώματος μπορεί να έχει αρνητική επίδραση. Όπως ξέρεις, οι ιστοσελίδες είναι από τη φύση τους διεθνείς. Ακόμη και αν σκοπεύεις να προβάλεις τη σελίδα σε μια συγκεκριμένη χώρα ή τοποθεσία, θα το δουν κι άλλοι. Έτσι θα πρέπει να γνωρίζεις τι συμβολίζουν, οι επιλογές χρωμάτων που χρησιμοποιείς για τους ανθρώπους ανά τον κόσμο. Όταν δημιουργείς τους χρωματικός συνδυασμός στην ιστοσελίδα σου, να έχεις κατά νου τους συμβολισμούς των χρωμάτων.

 

6. Να σκέφτεστε βασιζόμενοι στον τόπο σας και να γράφετε παγκόσμια


Όπως προαναφέρθηκε, οι ιστότοποι είναι παγκόσμιοι και τα μεγάλα site το γνωρίζουν αυτό. Πρέπει να βεβαιωθείς ότι πράγματα όπως το νόμισμα, τα μέτρα, οι ημερομηνίες και οι χρόνοι είναι σαφείς, έτσι ώστε όλοι οι αναγνώστες να γνωρίζουν ακριβώς τι εννοείτε.

Θα πρέπει επίσης να εργασθείς ώστε περιεχόμενό σου να ‘ναι διαχρονικό. Απόφυγε φράσεις όπως «τον περασμένο μήνα» σ’ ένα κείμενό, διότι αυτό χρονολογεί αμέσως ένα άρθρο.

 

7. Πάντα να κάνεις ορθογραφικό έλεγχο των κειμένων σου

 

Πολύ λίγοι άνθρωποι ανέχονται τα λάθη ορθογραφίας, ειδικά σε έναν επαγγελματικό ιστότοπο. Μπορεί να γράφεις τίτλους χωρίς λάθη για χρόνια και στη συνέχεια να έχετε ένα απλό «ότι» αντί «ό,τι» και  σίγουρα θα πάρεις email από πελάτες που διαμαρτύρονται γι’ αυτό. Μπορεί να φαίνεται άδικο, αλλά οι άνθρωποι κρίνουν τις ιστοσελίδες με βάση την ποιότητα της γραφής και λάθη ορθογραφίας και γραμματικής, τα οποία είναι ένας προφανής δείκτης ποιότητας για πολλούς. Ίσως νιώθουν πως αν δεν είσαι αρκετά προσεκτικός με τον ορθογραφικό έλεγχο, οι υπηρεσίες που παρέχεις θα είναι επίσης τυχαίες και επιρρεπείς σε λάθη.

 

8. Οι σύνδεσμοι πρέπει να λειτουργούν

 

Τα links, που δεν δουλεύουν είναι ένα ακόμη σημάδι για πολλούς αναγνώστες, ότι ένας ιστότοπος δεν είναι καλά συντηρημένος. Γιατί κάποιος να θέλει να παραμείνει σε ένα site αν ακόμη και ο ιδιοκτήτης του δεν ενδιαφέρεται; Δυστυχώς, η link rot, είναι κάτι που συμβαίνει χωρίς καν να το παρατηρήσεις. Επομένως, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις έναν έλεγχο HTML και έλεγχο συνδέσμων, που σε βοηθά να ελέγξεις τις παλαιότερες σελίδες για link που δεν λειτουργούν. Ακόμα κι αν οι σύνδεσμοι κωδικοποιήθηκαν σωστά κατά το λανσάρισμα του site, ίσως χρειαστεί τώρα να ενημερωθούν για να διασφαλίσεις ότι εξακολουθούν να λειτουργούν.

 

9. Απόφυγε φράσεις τύπου “κάντε click εδώ”

 

Κατάργησε τις φράσεις «κάντε click εδώ» από το λεξιλόγιο του ιστοτόπου σου. Αυτό δεν είναι το σωστό κείμενο που πρέπει να χρησιμοποιήσεις όταν συνδέεις ένα κείμενο με ένα site.

Ο σχολιασμός των link σημαίνει πως πρέπει να γράψεις συνδέσμους, που εξηγούν πού θα πάει ο αναγνώστης και τι θα βρει εκεί. Με τη δημιουργία συνδέσμων που είναι σαφείς και επεξηγηματικοί βοηθάς τους αναγνώστες να κάνουν click εκεί που θέλουν.

Παρόλο που δεν συνιστώ να γράψεις «κάντε click εδώ» για έναν σύνδεσμο, ίσως ανακαλύψεις ότι η προσθήκη αυτού του τύπου οδηγίας, ακριβώς πριν από ένα σύνδεσμο, μπορεί να βοηθήσει ορισμένους αναγνώστες να καταλάβουν πως το υπογραμμισμένο διαφορετικό έγχρωμο κείμενο προορίζεται να γίνει click.

 

10.Tα site σου πρέπει να έχει πληροφορίες επικοινωνίας

 

Μερικοί άνθρωποι, ακόμα και σε αυτήν την εποχή και ηλικία, μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τα στοιχεία επικοινωνίας στην ιστοσελίδα τους. Εάν κάποιος δεν μπορεί εύκολα να επικοινωνήσει μαζί σου, δεν θα το κάνει! Αυτό πιθανόν θα καταρρίψει τον σκοπό οποιουδήποτε site, που ελπίζει να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματικούς λόγους.

Τέλος μια σημαντική σημείωση, εάν έχεις πληροφορίες επικοινωνίας στον ιστότοπό σου, ακολούθησε το. Η προσωπική απάντηση σε καθέναν ξεχωριστά είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις μια σχέση που θα αντέξει στο χρόνο, ειδικά ενώ πολλά email παραμένουν αναπάντητα.