10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου

10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου 1

Υπάρχουν κάποιες βιομηχανίες οι οποίες είναι γνωστές για τα κακοφτιαγμένα site τους. Η βιομηχανία εστιατορίων είναι μία από αυτές. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν πολλοί λόγοι, μα ευτυχώς τα πάντα διορθώνονται.

Είναι σπάνιο να δεις κανείς ένα εξαιρετικό site εστιατορίου. Δεν είναι ποτέ ενημερωμένα και πάντα παρουσιάζουν πολλές ατέλειες. Όσον αφορά τις αλυσίδες εστιατορίων, εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά, παρατηρούνται περισσότερο προσεγμένες σελίδες.

Πολλές ιστοσελίδες εστιατορίων διαφημίζονται σε πλατφόρμες όπως το Happy Tables και το Restaurant Engine ή το Tripadvisor. Όλοι αυτοί οι πάροχοι παράγουν μια αξιοπρεπή αναζήτηση. Όμως, πολλά εστιατόρια χρειάζονται περισσότερο απ’ αυτό.

Το Google ψάχνοντας «εστιατόρια κοντά στην Θεσσαλονίκη» (η πόλη στην οποία ζούμε) παρέχει μια μεγάλη ποικιλία αποτελεσμάτων. Αν εξαιρέσεις τα αποτελέσματα του TripAdvisor, συναντήσαμε ένα μεγάλο φάσμα εστιατορίων. Καθένα είχε τη δική του ιστοσελίδα, η καθεμία ποικίλλει σε ποιότητα.

Σε έναν τέτοιο ανταγωνιστικό χώρο, είναι σημαντικό να έχεις μια ξεχωριστή ιστοσελίδα.

Εδώ είναι δέκα συμβουλές για να σκεφτείς κατά την δημιουργία του web design:

Συμβουλή 1: Χρησιμοποίησε ένα ουδέτερο χρώμα φόντου

10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου 2

Ο πρώτος ανεξάρτητος ιστότοπος εστιατορίου, στον οποίο κάνω click, είναι ένα εστιατόριο που γνωρίζω και ονομάζεται ελιά λεμόνι. Είναι ένα εστιατόριο παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας στη Θεσσαλονίκη. Το σώμα της κύριας σελίδας έχει έντονο μπλε και μαύρο χρώμα, με λευκό χρώμα στο κείμενο που σε ωθεί να διαβάσεις.

Αν το σκεφτείς, χρησιμοποιώντας ένα λαμπερό χρώμα, όπως το πορτοκαλί ή το κόκκινο, χαρίζει ταυτότητα στον ιστότοπο σου. Αλλά υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να το κάνεις. Η χρήση ενός φωτεινού χρώματος, ως πλήρες φόντο, δεν είναι ποτέ καλή ιδέα.

Οι άνθρωποι αντιδρούν καλύτερα σε περιβάλλοντα με ανοιχτόχρωμο χρώμα, όπως το λευκό, το κρεμ ή το ανοιχτό γκρι. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς φωτεινά χρώματα και έχε κατά νου ο ιστότοπός σου πρέπει να είναι ευανάγνωστος. Η σαφήνεια είναι το κλειδί εδώ.

Το Adobe Kuler είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για χρώματα. Το χρησιμοποιούμε καθημερινά και σε παροτρύνω να κάνεις το ίδιο, όταν εξερευνάς σχέδια χρωμάτων για το εστιατόριο, το brand και τον ιστότοπό σου.

Συμβουλή 2: Μην χρησιμοποιείς Splash Page

Οι σελίδες Splash πέθαναν πριν από χρόνια (περίπου την ίδια ώρα με το Flash.) Φρόντισε οι επισκέπτες να κάνουν click και να μεταβαίνουν απευθείας στο περιεχόμενο.

Μην θέτεις εμπόδια στο δρόμο των δυνητικών πελατών. Γιατί να μην τους δώσεις πρόσβαση σε αυτό που θέλουν αμέσως;

Συμβουλή 3: Μην χρησιμοποιείς εικόνες αν δεν είναι απαραίτητο

Οι εικόνες τις περισσότερες φορές επιβραδύνουν τον ιστότοπό σου. Στην εποχή μας αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα.

Επίσης οι εικόνες συχνά δεν αφήνουν τους χρήστες να προσέξουν βασικές πληροφορίες, όπως τον αριθμό τηλεφώνου ή τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ακόμη και αν ο ιστότοπός σου δεν είναι φιλικός προς το κινητά, αν και θα έπρεπε να είναι, οι χρήστες θα βρεθούν σ’ αυτόν. Η χρήση βέλτιστων πρακτικών θα βοηθήσει σ’ αυτήν την περίπτωσή.

Συμβουλή 4: Εξέτασε το responsive design

10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου 3

Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες περιηγούνται στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες είναι τελείως διαφορετικός, από τον τρόπο με τον οποίο το έκαναν πριν από χρόνια. Από τις τρεις ιστοσελίδες που έχω επισκεφθεί μέχρι στιγμής, καμία δεν είχε responsive design.

Όταν ψάχνω για ένα εστιατόριο, συνήθως είμαι ήδη έξω. Δεν σχεδιάζουμε αυτά τα πράγματα εκ των προτέρων. Όποτε συνήθως θα ψάξω απ΄το κινητό μου.

Εάν ο χρήστης βρίσκεται στο τηλέφωνο επικοινωνίας, βεβαιώσου ότι ο αριθμός τηλεφώνου ανοίγει τον πίνακα αυτόματης κλήσης. Να ‘σαι σίγουρος ότι η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανοίγει ένα νέο μήνυμα και ότι η φυσική διεύθυνση ανοίγει στο Google Maps.

Μπορείς να ελέγξεις ποιο ποσοστό των επισκεπτών προέρχεται από κινητά ή tablet, χρησιμοποιώντας το Google Analytics. Θα ποντάρω ότι είναι πάνω από 50%.

Γιατί να αναγκάσεις τους χρήστες να περάσουν από άχρηστα κομμάτια για να αποκτήσουν τις πληροφορίες που θέλουν; Οι εικόνες μπορούν να επιβραδύνουν τους χρήστες των κινητών και να μην μιλήσουμε για τα αρχεία PDF που δεν φορτώνουν!

Συμβουλή 5: Μενού σε PDF; Ξέχνα το!

Ζητώντας από τους χρήστες να κάνουν λήψη ενός αρχείου PDF για να εξετάσουν το μενού είναι πραγματικά κουραστικό. Οι άνθρωποι δεν θα ‘ναι πρόθυμοι να το κατεβάσουν , ειδικά αν μπαίνουν από κινητό και το PDF είναι μεγαλύτερο από μερικά megabytes.

Οι άνθρωποι χρησιμοποίησαν τα μενού PDF στο παρελθόν, έτσι ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν τα μενού τους ευθυγραμμισμένα με το brand τους.  Επίσης είναι δύσκολο να ενημερωθούν και δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να ενημερώσεις, ήδη κατεβασμένα αρχεία.

Υπάρχουν πολλοί καλύτεροι τρόποι για να δουν οι θεατές το μενού σου. Το μενού θα πρέπει να έχει τη δική του σελίδα στον ιστότοπό, να δείχνει μεγάλη και να είναι πάντα ενημερωμένη.

Συμβουλή 6: Μην ξεχνάς το TripAdvisor    

10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου 4

Το TripAdvisor κατατάσσεται κορυφαίο στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο. Για πολλούς ανθρώπους, εδώ ξεκινά η διαδικασία αναζήτησης.

Αν δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα, θα μπω στο TripAdvisor και θα δω τι είναι κοντά σε μένα. Εάν το εστιατόριο σου δεν συμπεριλαμβάνεται στο TripAdvisor, θα έπρεπε.

Μερικές ιδέες για το TripAdvisor είναι:

  • Ξεκίνα με κάποιες επαγγελματικές φωτογραφίες και ανέβασε τες στην επίσημη σελίδα του Tripadvisor (οι φωτογραφίες των πελατών είναι ισχυρές, αλλά δεν τις ελέγχεις).
  • Απάντησε σε όποιον αφήνει κάποιο σχόλιο, καλό ή κακό. Αυτό δείχνει ότι είσαι πρόθυμος να ακούσεις τους πελάτες.

Εάν δείξεις στους χρήστες ότι είσαι ενεργός και λαμβάνεις υπόψη τα σχόλια τους, είσαι ήδη νικητής μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Συμβουλή 7: Περιόρισε τις επιλογές στα social media

Δεν υπάρχει τίποτα δυσκολότερο από την προσπάθεια να επιλέξεις social media για την επιχείρησή σου. Ακολούθησε μας στο Facebook, το Pinterest, το Twitter, το Instagram FourSquare, το TripAdvisor, το Myspace, το Bebo. Και η λίστα συνεχίζεται. Και πώς μπορείς να εστιάσεις σε όλα αυτά; Δεν μπορείς.

Υπάρχει πιθανότατα λιγότερη από 1% πιθανότητα το κοινό να σε ακολουθήσει σε περισσότερα από ένα ή δύο social. Επίλεξε αυτά που λειτουργούν καλύτερα για σένα.

Το Facebook είναι αυτονόητο. Όντας το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο το καθιστά ιδανικό. Οι πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες μπορούν επίσης να είναι φθηνές και εξαιρετικά αποτελεσματικές..

Τα υπόλοιπα όμως είναι υποκειμενικά.

Ορισμένοι αγαπούν το Twitter, άλλοι αγαπούν το Instagram. Το Pinterest είναι επίσης μια δημοφιλής επιλογή, ειδικά μεταξύ των γυναικών.

Η παρουσία των social media μπορεί να συντελέσει μαζικά στην επιτυχία ή την αποτυχία μιας επιχείρησης.

Μετατρέποντας τους fan των social media σε δικούς σου, μπορεί να αυξήσει γρήγορα την επιτυχία σου. Αυτό θα προσελκύσει νέους πελάτες να δοκιμάσουν το φαγητό στο εστιατόριο σου.

Το FourSquare είναι χρήσιμο στην τοποθέτηση της επιχείρησή σου στον χάρτη και κάτι που θα σκεφτόμουν σίγουρα εάν έτρεχα το δικό μου εστιατόριο.

Το Instagram και το Pinterest έχουν να κάνουν κυρίως με την εικόνα και τις φωτογραφίας. Αν σου αρέσει να τραβάς φωτογραφίες το μενού, τότε αυτά είναι τα κατάλληλα για σένα.

Συμβουλή 8: Πες όχι στην χρήση αυτόματης μουσικής και βίντεο

Είτε κάνω click σε έναν ιστότοπο και παίζει αυτόματα μουσική, είτε κάποιο βίντεο το επόμενο πράγμα που θα κάνω είναι να πατήσω το Χ και να φύγω.

Συχνά όταν περιηγείσαι ακούς μουσική ή παρακολουθείς μια ταινία. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι κάποια αυτόματη μουσική, που θα σε διακόψει.

Δεν υπάρχει καμία απολύτως ανάγκη να υπάρχει μουσική στον ιστότοπό σου.

Βίντεο το καταλαβαίνω. Στην πραγματικότητα, είναι ένα εξαιρετικό μέσο προώθησης.

Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσεις βίντεο κάνε το μόνο κατόπιν αιτήματος όχι στη page load, ούτε στη exit page.

Συμβουλή 9: Απόκτησε φωτογραφίες καλής ποιότητας!

10 Συμβουλές για το webdesign ενός εστιατορίου 5

Οι φωτογραφίες καλής ποιότητας θα βοηθήσουν τον ιστότοπό σου να επιτύχει. Με τεχνολογικές εξελίξεις όπως οι retina screen displays, η φωτογραφία είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Η επίσκεψη ενός επαγγελματία φωτογράφου στο εστιατόριο σου, θα ανοίξει δρόμους για σένα και την επιχείρησή σου.

Κατ ‘αρχάς, αν στον φωτογράφο αρέσει το εστιατόριο σου, είναι πιθανό να δεις και τους φίλους τους σε επόμενη επίσκεψη.

Το φαγητό θα πρέπει να φαίνεται όσο το δυνατόν καλύτερα. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι έχουν εκπαιδευτεί για αυτή τη στιγμή.

Θα έχεις μια πληθώρα εικόνων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Όχι μόνο θα ωφεληθεί ο ιστότοπός σου, αλλά και τα σχέδια του μενού, τα social media κ.α.  Ένας επαγγελματίας φωτογράφος δεν θα είναι φτηνός, αλλά το αξίζει.

Μην υποτιμάς τη δύναμη της εικόνας.

Συμβουλή 10: Το brand σου να είναι ορατό

Τα χρώματα του site συνήθως έχουν άμεση επιρροή στο υπόλοιπο branding. Οι προσφορές, η γλώσσα που χρησιμοποιούν είναι πάντα παρούσες σε όλες τις προσπάθειες.

Σκέψου τις βασικές αξίες και πεποιθήσεις σου και μάθε πώς να βγάζεις προς τα έξω το καλύτερο σου πρόσωπο.

Υπάρχουν εκατοντάδες συμβουλές και ιδέες για να ξεκινήσεις όταν σχεδιάζεις ένα ιστότοπο για εστιατόρια. Αυτό το άρθρο προορίζεται ως σημείο εκκίνησης, ένα launchpad αν θέλεις.

Αν χρειαστείς βοήθεια, επικοινώνησε μαζί μας!