10 Τρόποι να βελτιώσεις την Β2Β ιστοσελίδα σου

Πολλές ιστοσελίδες B2B δεν πετυχαίνουν τον αρχικό τους στόχο, ο οποίος είναι να βοηθήσουν τους αγοραστές B2B να κάνουν τη δουλειά τους. Ξεχνούν πως οι αγοραστές B2B είναι επίσης καταναλωτές, που κάνουν ολοένα και περισσότερες online αγορές. Αυτό επηρεάζει τις προσδοκίες τους για τον τρόπο με τον οποίο οποιοσδήποτε ιστότοπος, συμπεριλαμβανομένων των ιστοτόπων B2B, υποτίθεται ότι λειτουργεί.

Πολλές ιστοσελίδες B2B είναι σκόπιμα αόριστες ή χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένη ορολογία για να προσελκύσουν πιθανούς αγοραστές να επικοινωνήσουν μαζί τους. Το πρόβλημα είναι, ότι οι αγοραστές B2B είναι πολυάσχολοι άνθρωποι. Δεν θέλουν να χάνουν χρόνο ακούγοντας κάποιον να μιλά, εκτός αν νομίζουν ότι έχεις κάτι που θέλουν.

Οι ιστοσελίδες B2B πρέπει να κατασκευάζονται με οδηγίες σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ακόμη και όταν δεν πωλούν απευθείας προϊόντα και υπηρεσίες.

Εδώ είναι 10 κατευθυντήριες γραμμές σχεδίασης B2B ιστοσελίδων, που μπορούν να βοηθήσουν τους αγοραστές να πάρουν την απόφαση να αγοράσουν:

 

  1. Σημείωσε τα “αγκάθια” των πελατών που πρέπει να αποτραπούν

Το τι θεωρεί ο καθένας μας δυσάρεστο, διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Για κάποιον θα μπορούσε να είναι ο κίνδυνος να γίνει παραγγελία για τα λάθος προϊόντα, για κάποιον άλλον η διαθεσιμότητα προϊόντων, η χωρητικότητα, η ανάγκη εμπειρογνωμοσύνης ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα, οι γρήγοροι χρόνοι παράδοσης, οι περιορισμοί στον προϋπολογισμό, η εύρεση της σωστής επαφής κ.λπ. Εάν δεν γνωρίζεις αυτά τα δυσάρεστα σημεία για τους πελάτες, κάνε μια έρευνα. Αν νομίζεις πως τα γνωρίζεις, κάνε έρευνα για να τα επικυρώσεις. Μπορεί να ανακαλύψεις, ότι κάποιοι είναι πιο “δυσάρεστοι” από άλλους. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στο σχεδιασμό ιστοσελίδων B2B.

 

  1. Πρόσφερε περιεχόμενο για τα διαφορετικά τμήματα και δημόσιες εικόνες 

Οι αγορές B2B μπορεί να περιλαμβάνουν διαφορετικά βήματα. Σε κάθε στάδιο μπορεί να εμπλέκεται διαφορετικό άτομο (π.χ. ιδιοκτήτης, διαχειριστής, διαχειριστής, τεχνικός εμπειρογνώμονας, προσωπικό προμηθειών κ.λ.π.). Όλοι θα έχουν διαφορετικές ανάγκες πληροφόρησης που πρέπει να διευθετηθούν. Απλά βεβαιώσου ότι τα τμήματα/δημόσιες εικόνες που θα παρέχεις θα αντανακλούν τι σκέφτονται οι ίδιοι οι επισκέπτες. Μια αναντιστοιχία θα οδηγήσει στην εγκατάλειψη του site. Δοκίμασε την χρήση δειγμάτων για τους πελάτες για να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αντιστοιχία. Σε καμία περίπτωση μην το μαντέψεις. Μπορεί να μην γίνει ξεκάθαρο πότε οι δικές σου προτιμήσεις αρχίζουν να “χρωματίζουν” το πορτρέτο ενός τμήματος.

 

  1. Συμπερίλαβε σχολαστικές περιγραφές των προϊόντων και των υπηρεσιών σου

Χρησιμοποίησε εικόνες και κείμενα για τονίσεις την λειτουργικότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας. Ο στόχος είναι να καταστεί ευκολότερο και ταχύτερο για τους αγοραστές να αποφασίσουν αν προσφέρεις ό, τι χρειάζεται η εταιρεία τους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην λέξη «σχετικό.» Εάν δεν είσαι σίγουρος για το τι θέλουν να δουν οι αγοραστές, κάλεσε τους επισκέπτες και τους πελάτες σου να συμμετάσχουν σε δοκιμές χρήσης των προϊόντων.

 

  1. Χρησιμοποίησε κοινώς αποδεκτούς όρους στην βιομηχανία για τις περιγραφές των προϊόντων

Η χρήση των σωστών όρων βοηθάει στις αναζητήσεις φυσικών ομιλητών της γλώσσας σου. Αυτό επιτρέπει στους επισκέπτες να καθορίζουν γρήγορα, εάν ο ιστότοπος διαθέτει τις πληροφορίες που αναζητούν.

 

  1. Πρόσθεσε πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρεις χωρίς την απαιτούμενη εγγραφή

Οι επισκέπτες συχνά δεν επιθυμούν να παρέχουν πληροφορίες επικοινωνίας. Πρέπει πρώτα να πειστούν ότι κάποιος είναι αξιόπιστος και έχει κάτι που θέλουν. Οι αγοραστές φοβούνται τον “κατακλυσμό” κλήσεων και e-mail ,που συχνά ακολουθούν την εγγραφή τους. Γι’ αυτό προσπάθησε να κάνεις ευκολότερη την εγγραφή, μην ζητάς πάρα πολλές πληροφορίες και τέλος ρύθμισε τα follow-up μηνύματα.

 

  1. Διάθεσε περισσότερες πληροφορίες σχετικά τις τιμές

Η κοστολόγηση των υπηρεσιών και των προϊόντων B2B είναι συχνά δύσκολη χωρίς τις πλήρεις προδιαγραφές. Πάντως, οι αγοραστές B2B χρειάζεται να έχουν μια γενική ιδέα για τα επίπεδα τιμών, ακόμη και όταν δεν είναι δυνατή η παροχή ενός καταλόγου κόστους. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τιμές εκκίνησης, μια γκάμα τιμών ή ωριαίες τιμές ή άλλους δείκτες κόστους.

 

  1. Γίνε SEO friendly

Χρησιμοποίησε σχετικά tag και urls για να προσελκύσεις μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο. Ο στόχος είναι να βελτιωθεί η φυσικά η κατάταξη, με συνδέσμους που οδηγούν τους επισκέπτες σε σελίδες με σχετικό περιεχόμενο.

 

  1. Συμπερίλαβε την λειτουργία αναζήτησης στην ιστοσελίδα σου

Ο στόχος είναι να βοηθήσεις τους επισκέπτες να βρουν γρήγορα αυτό που ψάχνουν, χωρίς να χάνουν το βασικό μενού πλοήγησης. Βεβαιώσου πρώτα, ότι η μηχανή αναζήτησης παρέχει ακριβή αποτελέσματα.

 

  1. Πρόσθεσε το Feedback Pοp-Feature στην ιστοσελίδα

Ζήτησε από τους επισκέπτες B2B να μιλήσουν για την εμπειρία τους στον ιστότοπό σου, να προτείνουν βελτιώσεις και να δώσουν πληροφορίες εκ των έσω για τις απαραίτητες αλλαγές. Ακόμη θα βοηθήσει στην ανίχνευση των προβλημάτων που ίσως εμποδίζουν τους αγοραστές μέχρι τώρα να βρουν αυτό που χρειάζονται και να πάρουν μια απόφαση.

 

  1. Κάνε συνεχώς δοκιμές 

Η απουσία ενός καλαθιού αγορών δεν αποτελεί δικαιολογία για να μην εξεταστεί η εμπειρία των χρηστών στα site B2B. Στην πραγματικότητα,  ακριβώς επειδή ο ιστότοπος δεν διαθέτει καλάθι αγορών, πρέπει να τεστάρεται σε τακτική βάση. Αυτό επιτρέπει σε μια εταιρεία να καταλάβει ποιοι παράγοντες βοηθούν ή εμποδίζουν τις αποφάσεις αγοράς. Χωρίς καλάθι αγορών είναι πιο δύσκολο να μετρήσεις τα ποσοστά μετατροπών και να καταλάβεις γιατί οι επισκέπτες ενδέχεται να εγκαταλείπουν τον ιστότοπο. Ο μόνος τρόπος για να το γνωρίζεις αυτό είναι μιλώντας με τους χρήστες.

Ανεξαρτήτως αν οι ιστοσελίδες B2B πωλούν απευθείας στο διαδίκτυο ή όχι, είναι πολύτιμα δίκτυα πωλήσεων. Κατά συνέπεια, πρέπει να σχεδιάζονται χρησιμοποιώντας παρόμοιες οδηγίες με αυτές που εφαρμόζονται στις e-commerce B2C sites. Συνεπώς οι ανάγκες, η συμπεριφορά και η εμπειρία των χρηστών πρέπει να καθοδηγούν το σχεδιασμό τους. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσεις στο έπακρο την αξία των B2B sites τόσο για τους χρήστες όσο και για τις επιχειρήσεις.