Η διαφήμιση μπορεί να είναι δαπανηρή και να σε βγάλει από τον προϋπολογισμό σου αν ξεκινάς απλά ως ελεύθερος επαγγελματίας ή μικρή επιχείρηση. Αλλά υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις την επιχείρησή σου, δωρεάν στην περιοχή σου.
Δεν χρειάζεται να βγάλεις μια μεγάλη έγχρωμη διαφήμιση στο τοπική εφημερίδα για να ενημερώσεις τους πιθανούς πελάτες ότι είσαι διαθέσιμος για συνεργασίες, αγορές, υπηρεσίες ή ό,τι άλλο παρέχεις. Με έξυπνο μάρκετινγκ, μπορείς να τοποθετήσεις την επιχείρηση σου στον τοπικό επιχειρηματικό χάρτη, χωρίς να πληρώσεις ούτε μία δεκάρα.
Εδώ είναι 10 απλές ιδέες για την προώθηση των ελεύθερων υπηρεσιών ή των μικρών επιχειρήσεων δωρεάν στην περιοχή σου (και πέρα από αυτή).
1) Βεβαιώσου ότι ο ιστότοπός σου προσθέτει αξία
Είτε στοχεύεις σε τοπικούς πελάτες, είτε σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ιστότοπός σου θα πρέπει να εξηγεί με σαφήνεια τι κάνεις, να είναι εύκολος στην πλοήγηση και στην εύρεση και να είναι ελκυστικός. Θα πρέπει να εξετάσεις τα ακόλουθα πράγματα κατά την οικοδόμηση ή την ανακατασκευή του site σου:
- Πώς εστιάζει στο στόχο.
- Την ποιότητα του περιεχομένου.
- Πόσο εύκολη είναι η χρήση του ιστότοπου από το κοινό που στοχεύεις.
- Πόσο καλά σχεδιάζει και επικοινωνεί την ταυτότητα του brand σου.
- Πώς βελτιστοποιείται η μηχανή αναζήτησης (SEO).
- Την χρήση και ενσωμάτωση των social media.
- Τους χρήστες κινητών τηλεφώνων
2) Κάνε το blogging υψηλή προτεραιότητα
Είναι σημαντικό να προσθέσεις ένα blog στον ιστότοπό σου, επειδή αυξάνει τις πιθανότητές σου να γίνεις ορατός online και βοηθά με το SEO, καθώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις λέξεις-κλειδιά και φράσεις στις αναρτήσεις του blog σου. Οι ιστότοποι γίνονται “επίπεδοι” πολλές φορές, γι ‘αυτό είναι πάντα σημαντικό να έχετε νέο, ποιοτικό περιεχόμενο.
Η σύνταξη ενός blog, δίνει επίσης στο κοινό τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει μαζί σου αφήνοντας σχόλιά σχετικά με τις αναρτήσεις σου. Θυμήσου να προσθέσεις social sharing button στις αναρτήσεις σου, ώστε οι αναγνώστες να μπορούν εύκολα να τις μοιράζονται και έτσι περισσότεροι άνθρωποι να ανακαλύπτουν εσένα και την επιχείρησή σου.
3) Κάνε μια δημοσίευση στον τοπικό τύπο μία φορά το μήνα
Είναι σημαντικό να διατηρείς επαφή με την τοπική τύπο και να κάνεις δημοσιεύσεις εκεί, οι οποίες πιθανότητα θα ‘ναι δωρεάν. Αυτά θα μπορούσαν να είναι για οτιδήποτε από τη λήψη νέου προσωπικού για να κερδίσετε έναν νέο πελάτη – δεν χρειάζεται να είναι μεγάλα νέα, απλά κάτι που πρέπει να γνωρίζουν οι τοπικές επιχειρήσεις ότι είστε εκεί.
Εάν δημιουργήσεις σχέσεις με εκδότες και δημοσιογράφους, αυτό θα σε βοηθήσει να διασφαλίσεις ότι σου διαβάζεται διαβάζεται και δημοσιεύεται.
4) Χρησιμοποίησε το email marketing για να αυξήσεις τις πωλήσεις
Αυτή η μέθοδος είναι γρήγορη, αποτελεσματική, άμεση και εύκολη στη σχεδιασμό. Παρακολούθησε και να κατανόησε με ακρίβεια πώς το email marketing βοηθά την επιχείρησή σου και παρατήρησε πώς αντιδρούν μεμονωμένα οι πελάτες, ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις με την πάροδο του χρόνου
Βεβαιώσου ότι ενημερώνεις τη βάση δεδομένων τακτικά και προσπαθείς να κάνεις τους χρήστες να συμμετέχουν με την εγγραφή στον ιστότοπό σου. Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πλατφόρμες ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (όπως το εξαιρετικό Drip) ή μπορείς να λάβεις βοήθεια από μια εξειδικευμένη υπηρεσία.
5) Ξεκίνησε να χρησιμοποιείς βίντεο στην προώθηση της επιχείρησής σου
Το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, οπότε είναι λογικό να δημιουργήσεις ένα κανάλι YouTube και να αξιοποιήσεις τις δοκιμασμένες τακτικές μάρκετινγκ βίντεο, για να βελτιώσεις την προβολή της αναζήτησης και την εισροή νέων πελατών.
Μια ιδέα είναι να κάνεις συνεντεύξεις σε ειδικούς, χρησιμοποιώντας το Skype. Μόλις καταγράψεις το βίντεο, για να μεγιστοποιήσετε το όφελος του:
- Δημοσίευσε το στο YouTube.
- Ενσωμάτωσε τον κώδικα YouTube στον ιστότοπό σου.
- Απομαγνητοφώνησε το βίντεο με ένα φθηνό εργαλείο.
- Δημοσίευσε το περιεχόμενο στο blog σου, ώστε να το βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης.
Ή μπορείς να φιλοξενήσεις ένα online σεμινάριο και να το μοιραστείς μέσω των social media- μια τέλεια ευκαιρία να κερδίσεις έκθεση.
6) Βάλε την επιχείρησή σου, στην λίστα των δημοφιλέστερων της περιοχής σου
Ένας από τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο, είναι η προσθήκη της εταιρείας τους σε κορυφαίους καταλόγους επιχειρήσεων.
Υπάρχουν διάφοροι δημοφιλείς ηλεκτρονικοί κατάλογοι, όπως το Google, το Bing, το Yahoo, το LinkedIn, το Yelp, το Yellowbook και το Foursquare. Βεβαιώσου ότι έχεις τοποθετήσει τα στοιχεία σου σε όλα αυτά, γιατί αν χρησιμοποιείς μόνο αυτά τα κορυφαία, τότε χάνεις την ευκαιρία να βρεις πελάτες, που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σου μα χρησιμοποιούν άλλο browser.
Μπορείς να βρεις μια πιο ολοκληρωμένη λίστα ελεύθερων καταλόγων στο HubSpot.
7) Να ‘σαι ενεργός στα social media
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό-στόχος σου και αυτός είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους για να το μάθεις.
Προώθησε οποιαδήποτε νέα, γεγονότα και αλληλεπίδρασε με το κοινό. Κάνε κοινοποιήσεις των αναρτήσεων του blog στα social media, όπως το Facebook, το Google+ LinkedIn και το Twitter.
8) Επαλήθευσε την καταχώρισή σου, στο Google+ Local
Παλαιότερα γνωστό ως Google Places, το Google+ Local είναι ένας τρόπος επαλήθευσης στους χάρτες Google, όπου η επιχείρησή σου φυσικά βρίσκεται.
Αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί από οποιονδήποτε στην επιχείρηση. Η Google θα στείλει έναν αριθμό pin μέσω της ακριβής διεύθυνσης και όταν κάποιος εισάγει αυτόν τον αριθμό pin στην καταχώρισή σου σημαίνει ότι έχεις επαληθευτεί και μπορείς να λάβεις τα οφέλη.
Αυτά περιλαμβάνουν περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης στους τοπικούς searchers της Google, την ευκαιρία να συνδέσεις το προφίλ σου Google+ με την καταχώρισή στο Google+ Local και να αποκτήσεις κριτικές από τους πελάτες σου, οι οποίες θα εμφανιστούν στη συνέχεια ως βαθμολογίες αστεριών στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το καλύτερο είναι ότι είναι εντελώς δωρεάν. Το μειονέκτημα είναι ότι οι αριθμοί pin μέσω της θέσης μπορούν να πάρουν εβδομάδες για να φτάσουν, οπότε αν σου δοθεί η δυνατότητα να επαληθεύσεις αμέσως μέσω τηλεφώνου, κάνε το.
9) Παρακολούθησε τοπικά τα online events και δημιούργησε συνδέσεις
Ο καλύτερος τρόπος για να συναντήσεις νέες επαφές (και δυνητικούς πελάτες) είναι να βγεις εκεί έξω και να ξεκινήσεις τη δικτύωση. Παρακολούθησε εκδηλώσεις και συναντήσεις που επικεντρώνονται στον τομέα, συμμετείχε σε συνομιλίες θέτοντας ερωτήσεις ή μίλησε με εθελοντές σε live συζήτηση σε blog.
Μπορείς να αναζητήσεις τοπικά γεγονότα ανά περιοχή και πόλη, στο Find Networking Events.
10) Κάνε μια ανάρτηση blog που θα αφορά κάποιο άλλο site
Μια ανάρτηση για κάποιον άλλο ιστότοπο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κερδίσεις περισσότερη έκθεση και να αποκτήσεις μια φήμη ως ειδικός στον τομέα σου.
Σου δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία να κάνεις νέες επαφές με τους bloggers και ελπίζω να προσελκύσεις μερικούς πιστούς αναγνώστες. Αυτοί οι αναγνώστες θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε πελάτες, οπότε θα είναι επωφελείς για την αύξηση των εσόδων σου.