Γράψε το κείμενο έχοντας πάντα στο μυαλό σου τον πελάτη
Εδώ έγκειται η αιτία ανάπτυξης πολλών ιστοσελίδων. Οι υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων συγκεντρώνονται γύρω από το τραπέζι του συνεδρίου και ξεκινούν συζητήσεις ιδεών. “Ο ιστότοπός μας πρέπει να περιλαμβάνει την mission statement, ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν τι μας καθοδηγεί”, λέει ένας εκτελεστικός διευθυντής.
“Θα πρέπει να φαίνονται και να ακούγονται επαγγελματικά, οπότε ας χρησιμοποιήσουμε stock photos και η Μαρία ας γράψει το κείμενο όντας απόφοιτο της Φιλοσοφικής”, λέει ένας άλλος.
“Πρέπει να έχουμε μια σελίδα με όλα τα προϊόντα μας. Αλλά ας μην βάλουμε πάρα πολλές λεπτομέρειες ή τιμές επειδή θέλουμε οι επισκέπτες να νιώσουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν μαζί μας », λέει ένα τρίτος.
Κάποιος από το τμήμα πωλήσεων προσθέτει: “Στη σελίδα Επικοινωνία, ας χρησιμοποιήσουμε μια φόρμα με πολλές ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να πραγματοποιήσουμε μια πώληση. Ας δώσουμε στον επισκέπτη την ευκαιρία να μας πει τον προϋπολογισμό του και πόσο σύντομα σκοπεύει να κάνει μια αγορά. Να είμαστε βέβαιοι, ότι θα πάρουμε το πλήρες όνομα τους, τη διεύθυνση ταχυδρομείου και τον αριθμό τηλεφώνου τους, ώστε να μπορούμε να έχουμε έναν πωλητή να τους “κυνηγήσει”.
Εσύ μορφάζεις καθώς διαβάζεις αυτές τις προτάσεις; Εάν όχι, πρέπει, καθώς δεν έχουν ανταπόκριση στην αγορά και σίγουρα αποξενώνουν τους επισκέπτες.
Μην ξεχνάς πως ο επισκέπτης πρέπει να έρθει πρώτος
Ενώ όλες αυτές οι ιδέες έχουν αξία για μια εταιρεία, δεν έχουν πολύ μεγάλο νόημα για τους επισκέπτες. Και αυτό το μεγάλο λάθος. Αν δεν θέσεις σε προτεραιότητα τους επισκέπτες, το site δεν θα είναι αποτελεσματικό.
Οι καλύτεροι ιστότοποι είναι πελατοκεντρικοί. Έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν τις πληροφορίες που αναζητούν οι επισκέπτες και να τις παρουσιάζουν με ενδιαφέρον και οργανωμένο τρόπο. Αφήνουν τον πελάτη να δει τον πραγματικό χαρακτήρα του site, ο οποίος στη συνέχεια δημιουργεί εμπιστοσύνη σ’ αυτούς.
Το καθιστούν ευκολότερο για τους επισκέπτες να ολοκληρώσουν οποιαδήποτε ενέργεια έχουν κατά νου, είτε πρόκειται για αγορά ενός προϊόντος είτε για εγγραφή σε newsletter, είτε για επικοινωνήσουν μαζί σου για περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι επισκέπτες δεν θέλουν ένα χαριτωμένο ή έξυπνο site, ούτε να χρειαστεί να αφιερώσουν χρόνο για να το αποκωδικοποιήσουν. Απλώς θέλουν να μάθουν πώς θα λύσεις το πρόβλημά τους. Θέστε με άλλο τρόπο την φύση των προϊόντων σου και γιατί είναι σωστό για εκείνους αυτή την στιγμή;
Εδώ είναι 15 δοκιμασμένες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να κάνεις την ιστοσελίδα σου επιτυχημένη:
1. Ξεκίνησε με μια σαφή πλοήγηση.
Οργάνωσε τις σελίδες σου σε λογικά κατονομαζόμενες κατηγορίες και χρησιμοποίησε τυποποιημένους όρους στο μενού. Οι επισκέπτες δεν θέλουν να μαντέψουν, που πρέπει να πάνε. Δεν θέλουν να χρειαστεί να αναλύσουν τι εννοείς.
2. Χρησιμοποίησε την καθομιλουμένη Ελληνική .
Παρά το τι μπορεί να έχει σκεφτεί ο φιλόλογος του Γυμνασίου σου, κανείς δεν θέλει να διαβάσει κείμενα που ακούγονται σαν εργασία εξαμήνου. Γράψε τα κείμενα σαν να μιλάς απευθείας στον επισκέπτη σου. Χρησιμοποίησε το δεύτερο πρόσωπο και το πρώτο πρόσωπο ώστε ο επισκέπτης να νιώσει πιο οικεία και κάνοντας την επαφή πιο άμεση. Ένας φιλικός, άτυπος τόνος είναι καλύτερος από τον σκληρό, αμιγώς επαγγελματικό.
3. Απόφυγε τη εξειδικευμένη ορολογία.
Μην χρησιμοποιείς λέξεις ή φράσεις που οι επισκέπτες μπορεί να μην αναγνωρίζουν. Χρησιμοποίησε οικεία ορολογία.
4. Να παρέχεις όλες τις σχετικές πληροφορίες.
Όταν οι χρήστες σερφάρουν στο internet, αναζητούν απαντήσεις. Αν το site σου δεν παρέχει τα δεδομένα που ο επισκέπτης αναζητά, θα προχωρήσει στην επόμενη σελίδα των αποτελέσματων αναζήτησης. Μη διστάζεις λοιπόν να μοιραστείς πολλές πληροφορίες και αυτό περιλαμβάνει και τις τιμές. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι ιστότοποι που είναι πλούσιοι σε πληροφορίες, είναι οι πιο πιθανό να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες.
5. Άφησε εκτός την υπερβολή.
Οι επισκέπτες δεν θέλουν να παραπλανηθούν. Περιμένουν ειλικρίνεια και διαφάνεια από εσένα. Προτιμούν να μιλάς με γεγονότα, ώστε να μπορούν να βγάλουν εμπεριστατωμένες απόψεις. Ρίξε όλα τα χαρτιά στο τραπέζι και άφησε εκείνους να αντλήσουν τα δικά τους συμπεράσματα.
6. Κάνε την αρχική σου σελίδα to-the-point.
Δεδομένου ότι η αρχική σελίδα είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν όλοι, θα πρέπει να περιγράφει με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες θα επωφεληθούν από το περιεχόμενο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Εάν οι επισκέπτες δεν μπορούν γρήγορα να καταλάβουν τι είσαι για αυτούς, θα κάνουν click στο κουμπί “πίσω” και θα αποχωρήσουν από το site.
7. Δημιούργησε μοναδικές landing pages για συγκεκριμένα θέματα.
Ίσως θέλεις να έρχονται όλοι από την “μπροστινή πόρτα”, την αρχική σελίδα του ιστότοπου, παρόλα αυτά μπορεί να μην είναι η καλύτερη στρατηγική. Μια πιο στοχευμένη προσέγγιση είναι η δημιουργία landing pages που ταιριάζουν σε συγκεκριμένα θέματα. Αν κάποιος ψάχνει για πληροφορίες σχετικά με τη στρατιωτική εφαρμογή του προϊόντος σας, θα πρέπει να οδηγηθεί στη σελίδα που είναι αφιερωμένη σε αυτό το θέμα. Οι landing pages μετατρέπονται με υψηλότερο ρυθμό από τις αρχικές σελίδες.
8. Άφησε τις εικόνες να σε βοηθήσουν να πεις την ιστορία σου
Οι stock photos είναι ωραίες, αλλά μιλούν στους επισκέπτες για την ταυτότητα σας; Όχι, είναι πολύ γενικές. Μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις σε ορισμένα σημεία του ιστότοπου για να βοηθήσεις ή να χωρίσεις αυτό που διαφορετικά θα ήταν μια σελίδα με ένα μακροσκελές κείμενο, αλλά όταν πρόκειται για προϊόντα και ανθρώπους, οι πραγματικές φωτογραφίες λειτουργούν καλύτερα. Οι επισκέπτες επιθυμούν να δουν τι αγοράζουν και από ποιον το αγοράζουν.
9. Δημιούργησε περιεχόμενο που δημιουργεί την εμπιστοσύνη.
Εξηγήστε γιατί η εταιρεία σου διαθέτει μοναδικά προσόντα στην παροχή προϊόντων ή υπηρεσιών. Παρείχε μερικές λεπτομέρειες, σχετικά με το ιστορικό και τα επιτεύγματά σου. Συμπερίλαβε μια φωτογραφία του ιδρυτή, έτσι να αποκτήσει πρόσωπο η επιχείρηση σου. Εξέτασε το ενδεχόμενο να αφιερώσεις μια σελίδα με μαρτυρίες ή μελέτες περιπτώσεων. Οι μαρτυρίες τρίτων πάντα προσθέτουν κύρος. Οι πελάτες συνήθως αγοράζουν από εταιρείες που εμπιστεύονται.
10. Κράτησε τον ιστότοπό σου ενημερωμένο.
Αν οι επισκέπτες διαπιστώσουν πως το περιεχόμενό δεν είναι πρόσφατα ενημερωμένο, τότε ο ιστότοπός σου αυτόματα χάνει όλη την αξιοπιστία του. Να ενημερώνεις συνεχώς το site, προσθέτοντας σε αυτό και καταργώντας τυχόν παλαιότερες πληροφορίες. Δεν πρέπει όμως, μόνο να προσθέτεις περιεχόμενο. Πρέπει επίσης να διαγράφεις οτιδήποτε δεν είναι πλέον σχετικό. Εάν οι σωστές πληροφορίες ήταν δύσκολο να “ανασυρθούν”, τότε ο επισκέπτης δεν θα μπορούσε ποτέ να τις βρει.
11. Χρησιμοποίησε μια απλή διάταξη.
Σε κανένα δεν αρέσει η ακαταστασία και αυτό περιλαμβάνει και τους επισκέπτες του site σου. Τα καθαρά, απλά και οργανωμένα project αποδίδουν καλύτερα. Όσο πιο ευκολονόητο, τόσο το καλύτερο, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν εύκολα να βρουν αυτό που χρειάζονται.
12. Να διευκολύνεις τους επισκέπτες να επικοινωνούν μαζί σου.
Τοποθέτησε τα στοιχεία επικοινωνίας σε πολλά σημεία, ώστε να είναι εύκολο να βρεθούν. Θα πρέπει πάντα να είναι μόνο ένα click μακριά. Μην κάνεις τους επισκέπτες να δυσκολευτούν να φτάσουν σε σας. Μπορεί αυτό να τους ενοχλήσει και να τους χάσεις.
13. Φρόντισε οι φόρμες να είναι απλές.
Αν ο ιστότοπός σου περιλαμβάνει μια φόρμα, όπως αυτή της “Επικοινωνίας” ή της “Προσφοράς”, κάνε όσο το δυνατόν λιγότερες ερωτήσεις είναι δυνατόν. Οι επισκέπτες απεχθάνονται την ολοκλήρωση όλων αυτών των πεδίων, (όχι όλοι;) και πιθανότατα δεν σε εμπιστεύονται αρκετά, ώστε να παρέχουν όλες τις πληροφορίες. Σίγουρα θα ήθελες να λάβεις όλες τις πληροφορίες γι’ αυτούς, αλλά δεν είναι αυτό που προτιμούν εκείνοι.
14. Συμπερίλαβε μια πρόσκληση για δράση σχεδόν κάθε σελίδα.
Πες στους επισκέπτες τι θέλεις να κάνουν στη συνέχεια. Καθοδήγησε τους προς την πώληση ή την επικοινωνία μαζί σου. Είναι υπέροχο να είστε μια πηγή πληροφοριών με κύρος, αλλά θέλεις επίσης οι επισκέπτες να γνωρίζουν πως μπορούν να κάνουν μια αγορά.
15. Κάντε το site σου τέλειο ή όσο πιο κοντά σε αυτό μπορείς.
Παραδείγματος χάρη, τα λάθη ορθογραφίας και γραμματικής σε κάνουν να μοιάζεις με ερασιτέχνη. Το ίδιο ισχύει και για την κακή διατύπωση. Έλεγξε προσεκτικά τη δουλειά σου ή ακόμα καλύτερα, πρόσλαβε έναν επαγγελματία κειμενογράφο για να δημιουργήσει το περιεχόμενό για εσένα.
Στον σημερινό κορεσμένο με πληροφορίες κόσμο, οι επισκέπτες του site είναι πιθανό να είναι ανυπόμονοι. Εάν δεν μπορούν γρήγορα να βρουν αυτό που θέλουν, θα προχωρήσουν. Είναι σκεπτικοί για οτιδήποτε ακούγεται “εμπορικό”. Αν μπορούσαν να μιλήσουν μαζί σου, θα έλεγαν, “Μονάχα τα γεγονότα, σας παρακαλώ”.
Για να είναι αποτελεσματικός, ο ιστότοπός σου πρέπει να προσφέρει πραγματική αξία. Βάλε πρώτες τις ανάγκες και τα θέλω των επισκεπτών σου, δημιουργώντας περιεχόμενό βασισμένοι σ’ αυτά και παρακολουθήσετε το ρυθμό μετατροπής στα ύψη!