Σημαντικές αγορές, όπως το Amazon και το eBay, έρχονται με περιορισμένες πολιτικές για τους πωλητές. Αυτοί οι χώροι υποβαθμίζουν το brand των εμπόρων για να διατηρήσουν τη δική τους ομοιογενή εικόνα.
Οι πωλητές με τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα παίζουν ένα διαφορετικό παιχνίδι. Έχουν πλήρη έλεγχο των εμπειριών των πελατών τους είτε πρόκειται για την αναδιάταξη της τοποθέτησης προϊόντων, είτε για την επισήμανση μιας έκπτωσης στο κατάστημα. Οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ιστοσελίδα τους, για να συνδεθούν απευθείας με τους πελάτες τους και να ενθαρρύνουν τις αγορές.
Αλλά με τόσο μεγάλη ελευθερία, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων μπορεί να μην ξέρουν από πού να ξεκινήσουν με την επιμέλεια του online καταστήματός τους.
Για να αρχίσεις λοιπόν να προσελκύεις αγοραστές και να διατηρείς πιστούς πελάτες ακολούθησε τις 20 συμβουλές μας για την δημιουργία ενός επιτυχημένου online καταστήματος.
Αυτές οι στρατηγικές καλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές βιώνουν κάθε μέρος του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και πώς πρέπει να δημιουργηθεί κάθε πτυχή ώστε να προσελκύει αγοραστές και να αυξηθούν οι πωλήσεις.
Ακολουθώντας αυτές τις στρατηγικές, οι πωλητές μπορούν να στοχεύσουν στα ενδιαφέροντα των πελατών μέσω του online καταστήματός ώστε η επιχείρησή τους να ξεχωρίζει από τις λιγότερο γνώστες.
- Δημιούργησε ένα εντυπωσιακό Web Design
Δεν έχει καμία σημασία αν έχεις το καλύτερο προϊόν στην αγορά ή την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αν το web design σου είναι πρόχειρο τότε η online παρουσία σου είναι καταδικασμένη. Σύμφωνα με μια μελέτη Kissmetrics, το 93% των αγοραστών θεωρούν την οπτική εμφάνιση ως τον σημαντικότερο παράγοντα κατά την αγορά.
Τώρα, για να δημιουργήσεις ένα κερδοφόρο ηλεκτρονικό κατάστημα μπορείς είτε να πληρώσεις αρκετά χρήματα σε έναν σχεδιαστή ιστοσελίδων, είτε να το πάρεις πάνω σου και να μάθεις να κωδικοποιείς. Εναλλακτικά, μπορείς να πάρεις ένα έτοιμο πρότυπο και να το προσαρμόσεις στις ανάγκες σου. Ευτυχώς υπάρχουν χιλιάδες πρότυπα online shop στο διαδίκτυο, που παρέχονται από ιστότοπους όπως ο TemplateMonster, TonyTemplates, Apollotheme κ.α. που έχουν απλά σχέδια, ευκολονόητη δομή και ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων.
Τα στοιχεία του design, πρέπει με κάποιο τρόπο να αιχμαλωτίζουν τους επισκέπτες. Αυτό επιτυγχάνεται με την χρήση εικόνων πλήρους πλάτους και την χρήση μικρής έκτασης κειμένου.
Ορίστε μερικά αξιοποιήσιμα tips για να βελτιώσεις το web design
- Το ηλεκτρονικό σου κατάστημα μπορεί να σχεδιαστεί από έναν επαγγελματία ή από εσένα εάν ξέρεις πώς να κωδικοποιήσεις ή με ένα πρότυπο online shop.
- Το web design θα πρέπει να προσελκύει την προσοχή των επισκεπτών του site. Παρακίνησε τους πελάτες με εικόνες πλήρους πλάτους και ελάχιστο κείμενο.
- Μια εντυπωσιακή “Σχετικά με εμάς” σελίδα
Εάν ένας επισκέπτης πηγαίνει στη σελίδα “Σχετικά με εμάς”, αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρεται ήδη για το brand και σου δίνει την ευκαιρία να αποδείξεις πως το προϊόν σου είναι το καλύτερο. Αυτό που πρέπει να κάνεις τώρα είναι να διευκρινίσεις σαφέστερα την ταυτότητα της επιχείρησης και κυρίως τι προσφέρεις στους πελάτες σου. Όλα τα σχόλια, τα επιτεύγματα και κάθε είδους κοινωνική απόδειξη της αξίας σου είναι ευπρόσδεκτα εκεί.
Μην αφήσεις αυτή την ευκαιρία καθώς μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση ενός πελάτη. Τα στοιχεία επικοινωνίας θα πρέπει να είναι σαφή και εύκολο να βρεθούν στη σελίδα σου και σε ολόκληρη την ιστοσελίδα επίσης. Αναφέρετε τα εξής:
- Email επικοινωνίας
- Διεύθυνση
- Social media
Από την άλλη μην ξεχνάς πως η υπερφόρτωση της σελίδας “Σχετικά” με πάρα πολλές πληροφορίες μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά κάποιες φορές για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας.
Οι πληροφορίες “Επικοινωνήστε μαζί μας” συνήθως τοποθετούνται στο κάτω μέρος μιας ιστοσελίδας και οι χρήστες έχουν συνηθίσει να το βρίσκουν εκεί.
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για τη δημιουργία της σελίδας “Σχετικά με εμάς”:
- Συμπερίλαβε βασικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου, όπως οι πληροφορίες επικοινωνίας, η διεύθυνση και οι λογαριασμοί social media
- Απόφυγε να γεμίσεις τη σελίδα “Σχετικά με εμάς” με πάρα πολλές πληροφορίες. Κράτησε τους επισκέπτες απορροφημένους με ένα απλό design.
- Συνάψτε συνεργασίες με άλλα brand
Το να δίνει κανείς τα χρήματα που έχει κερδίσει σε μια μικρή εταιρεία δεν είναι εύκολο για τους περισσότερους αγοραστές. Δημιούργησε λοιπόν φήμη δείχνοντας ποιες εταιρείες συνεργάζονται μαζί σου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι στην κλίμακα της Coca-Cola ή της Apple, αλλά ακόμη και μικρές εταιρείες μπορούν να προσθέσουν ένα βαθμό αξιοπιστίας στην επιχείρησή σου.
Όσους περισσότερους συνεργάτες έχεις, τόσο το καλύτερο. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Amasty παρουσιάζει τις σχέσεις του με τους εταίρους:
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη συνεργασία με άλλα brand και influencers :
- Επισήμανε εταιρείες συνεργατών στην αρχική σελίδα για να προβάλεις τη αποκτηθείσα φήμη στους επισκέπτες του site σου.
- Αν έχεις μεγάλο αριθμό συνεργατών, παρουσίασε τους όλους. Όσους περισσότερους συνεργάτες έχεις τόσο ευκολότερα θα χτίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου.
- Πρόσφερε εξαιρετική online υποστήριξη
Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι θα έχουν υποστήριξη αφού κάνουν μια αγορά, εφόσον χρειαστεί. Η εγγύηση για την αντιμετώπιση προβλημάτων μετά την αγορά και η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών πριν από την αγορά μπορεί να μετατρέψει τους πιθανούς αγοραστές σε πιστούς πελάτες, που επιστρέφουν ξανά και ξανά.
Ο πιο ολοκληρωμένος και χρήσιμος τύπος υποστήριξης είναι μια λειτουργία live-chat που λειτουργεί 24/7. Αυτό το εργαλείο μπορεί να αυξήσει την ευρεία διάδοση του ιστότοπού σου κατά 10% ή και περισσότερο. Εάν δεν διαθέτεις πόρους για να προσφέρεις υποστήριξη όλο το εικοσιτετράωρο, πρέπει έστω να παρέχεις κάποιο είδος υπηρεσίας για να βοηθάς τους ανθρώπους κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την προσφορά εξαιρετικής υποστήριξης στο διαδίκτυο:
- Πρόσφερε υποστήριξη σε όλα τα στάδια της αγοραστικής εμπειρίας για να ενθαρρύνεις τους νέους αγοραστές να κάνουν τις πρώτες αγορές τους και τους υπάρχοντες πελάτες να επιστρέψουν για να αγοράσουν ξανά.
- Κάνε τις λειτουργίες υποστήριξης πελατών είτε πρόκειται για μια τηλεφωνική γραμμή, είτε για ένα live-chat, ορατές από την αρχική σελίδα ώστε οι αγοραστές να γνωρίζουν αυτές τις υπηρεσίες.
- Να παρέχεις δημοφιλείς επιλογές πληρωμής
To σίγουρο είναι πως δεν υπάρχει ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς πληρωμές. Πρόσφερε μια μεγάλη ποικιλία από δημοφιλείς επιλογές πληρωμής για τους πελάτες σου, ώστε να μπορούν πάντα να κάνουν μια αγορά εύκολα.
Το PayPal βασίζεται ως μια λύση πληρωμής, αλλά υπάρχουν και άλλες δημοφιλείς επιλογές για την επιχείρησή σου.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την παροχή δυνατότητας πληρωμής:
- Επίτρεψε στους αγοραστές να δημιουργήσουν ένα λογαριασμό στο κατάστημά σου και να αποθηκεύσουν τα στοιχεία πληρωμής τους για να κάνουν τις μελλοντικές αγορές πιο εύκολα.
- Πρόσφερε μια μεγάλη ποικιλία δημοφιλών επιλογών πληρωμής, ώστε κάθε καταναλωτής να μπορεί εύκολα να κάνει μια αγορά στο κατάστημά.
- Διαφημίσου στα Social Media
Η διαφήμιση στα social Media είναι ένας ισχυρός τρόπος σύνδεσης με πολλούς δυνητικούς πελάτες χρησιμοποιώντας δημιουργικούς και διασκεδαστικούς τρόπους γι’ αυτό. Η διαφήμιση στα social media μπορεί να είναι οτιδήποτε από μια απλή δημοσίευση στο Facebook μέχρι αστεία φωτογραφία μιας μάσκα με σχήμα taco στο Snapchat.
Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google Analytics, για να παρακολουθείς ποια μέσα χρησιμοποιούν οι περισσότεροι πελάτες-στόχοι και εστίασε τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε αυτές τις πλατφόρμες.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για διαφημιστείς στα social media.
- Το μάρκετινγκ των social media επιτρέπει μεγάλη δημιουργικότητα, επομένως προσπάθησε να λάβεις υπόψη την προσωπικότητα των βασικών αγοραστών σου.
- Χρησιμοποίησε τα social media analytics για να παρακολουθείς την επιτυχία των διαφημίσεών σου και να διαμορφώνεις στρατηγικές για μελλοντικές προωθήσεις.
- Ένα χρήσιμο, SEO-Driven Blog
Η διαχείριση ενός blog είναι μια ευκαιρία να δημιουργηθεί περισσότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σου. Posts που περιέχουν λέξεις-κλειδιά SEO και περιέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τους καταναλωτές είναι περισσότερο πιθανό να κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Οι αναρτήσεις σε blog που κατατάσσονται καλά και ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επισκέπτονται τον ιστότοπό σου αποτελούν ένα λιθαράκι, ούτως ώστε οι άνθρωποι να επισκεφτούν τις σελίδες προϊόντων σου και να κάνουν κάποια αγορά.
Το blog είναι ένα μέσο επικοινωνίας που συνδέεται με το κοινό σ’ ένα πιο βαθύ επίπεδο. Το να βλέπετε τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο που παράγεις μπορεί να ενημερώσει τις στρατηγικές σου για την ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών των αγοραστών. Οι αναρτήσεις του blog δημιουργούν εμπιστοσύνη στους αγοραστές, όταν έχουν κάποια αξία για τον αναγνώστη, όπως η παροχή συμβουλών εμπειρογνωμόνων σχετικά με τη χρήση του προϊόντος σου ή ένα θέμα που σχετίζεται με τη βιομηχανία.
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για τη δημιουργία ενός blog καταστήματος:
- Χρησιμοποίησε εργαλεία SEO για να υπολογίσεις τη μηνιαία ποσότητα αναζήτησης και προβλήματα, όσον αφορά τις λέξεις-κλειδιά. Οι όροι με υψηλό όγκο μηνιαίων αναζητήσεων και υψηλές βαθμολογίες δυσκολίας θα είναι πιο δύσκολο να ταξινομηθούν.
- Χρησιμοποίησε το Google Analytics για να παρακολουθείς τις προβολές των αναρτήσεων σου. Εξέτασε προηγούμενες αναρτήσεις που έλαβαν υψηλό αριθμό προβολών, όταν σχεδιάζετε μελλοντικές αναρτήσεις.
- Χτίσε την εμπιστοσύνη των πελατών σου με την προβολή των κριτικών προϊόντων
Οι αξιολογήσεις και οι βαθμολογίες των προϊόντων ενισχύουν την εμπιστοσύνη τους προς εσένα. Οι αγοραστές στο διαδίκτυο δεν μπορούν να συναντήσουν τους πωλητές προσωπικά, επομένως βασίζονται στα σχόλια άλλων αγοραστών για να αξιολογήσουν τους εμπόρους.
Οι αξιολογήσεις στις σελίδες προϊόντων εξοικονομούν χρόνο για τους καταναλωτές δείχνοντας γρήγορα τι σκέφτονται οι άλλοι πελάτες για το προϊόν.
Οι κριτικές προϊόντων είναι πιο πειστικές, όταν είναι πολλές. Για να ενθαρρύνεις τα σχόλια, μην διστάσεις να ζητήσεις από τους πελάτες να αφήσουν μια κριτική μετά από μια αγορά. Οι πελάτες, που είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν σου συχνά δεν θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να αφήσουν μια κριτική, επειδή όλα πήγαν καλά. Δώσε τους μια ελαφριά ώθηση και πιθανότατα θα χαρούν να μοιραστούν τη θετική τους εμπειρία με άλλους.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη χρήση αξιολόγησης προϊόντων:
- Ανάφερε τη μέση βαθμολογία και τον αριθμό των σχολίων στην κορυφή κάθε σελίδας προϊόντος και στο κάτω μέρος όπου εμφανίζεται το περιεχόμενο των κριτικών για να αυξήσεις την ορατότητα του feedback .
- Ενθάρρυνε τους αγοραστές να αφήνουν μια κριτική προσφέροντας τους μια μικρή έκπτωση μετά από μια αγορά.
- Κάνε το site σου SEO-Friendly
Το ηλεκτρονικό σου κατάστημα πρέπει να έχει κινητικότητα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν αγορές. Ποιο είναι όμως το κλειδί γι’ αυτό; Βελτίωσε τις μηχανές αναζήτησης με την ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών SEO στους τίτλους και τις περιγραφές των προϊόντων σου, τότε είναι πιθανότερο να κατατάσσεσαι υψηλότερα στα αποτελέσματα. Η αυξημένη ορατότητα είναι το βασικό συστατικό για περισσότερες επισκέψεις σ’ ένα site και περισσότερες μετατροπές.
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για να τρέψεις το site σου σε SEO-Friendly:
- Χρησιμοποίησε εργαλεία SEO για να βρεις λέξεις-κλειδιά που έχουν αρκετά υψηλό όγκο μηνιαίων αναζητήσεων και αρκετά χαμηλή δυσκολία λέξεων-κλειδιών για την κατάταξη του ιστότοπού σου.
- Πληκτρολόγησε λέξεις-κλειδιά SEO που σκέφτεσαι να προσθέσεις στις σελίδες προϊόντων για να δεις ποια αποτελέσματα θα ανταγωνίζεσαι. Αν τα αποτελέσματα είναι μεγάλα sites, τότε ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις τον όρο που χρησιμοποιείς με κάτι λιγότερο ανταγωνιστικό.
- Βεβαιώσου ότι το online shop σου ανταποκρίνεται στα κινητά τηλέφωνα
Οι αγορές μέσω κινητού αντιπροσώπευαν το 30% των online αγορών πέρυσι. Αυτός ο αριθμός αυξάνεται ραγδαία, το Business Insider προβλέπει ότι μέχρι το 2020 οι αγορές από τα κινητά τηλέφωνα θα αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των αγορών του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με την αυξανόμενη χρήση τηλεφώνων για ηλεκτρονικές αγορές, οι έμποροι πρέπει να διασφαλίσουν ότι ο σχεδιασμός του site τους είναι φιλικός προς το κινητό, ώστε να έχουν πιθανότητες οι επισκέπτες αυτοί να γίνουν πελάτες και να κάνουν αγορές, ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιούν. Οι πωλητές τεχνολογίας μπορούν να ελέγξουν τις απαιτήσεις του λειτουργικού συστήματος, όπως τις οδηγίες iOS, για να διασφαλίσουν, ότι ο ιστότοπός τους ανταποκρίνεται. Οι έμποροι μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν πρότυπα σχεδίασης ηλεκτρονικών καταστημάτων τα οποία έχουν ήδη οριστεί ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κινητών, ώστε να κάνουν το site τους φιλικό προς αυτές τις συσκευή.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορούν για να εξασφαλίσετε, ότι ο ιστότοπός σου είναι φιλικός προς τα κινητά.
- Προεπιλογή για κατακόρυφα σχέδια πάνω από οριζόντια σχέδια για ευκολότερη κύλιση και προβολή του περιεχομένου στις οθόνες τηλεφώνου.
- Δοκίμασε την απόκριση του καταστήματός σου, φορτώνοντας το σε ένα τηλέφωνο και περιηγηθείτε για να ελέγξετε για σφάλματα.
- Παρακολούθησε το Analytics και το Iterate
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές ανάπτυξης χωρίς να παρακολουθούν την πρόοδό τους. Ο καλύτερος τρόπος για να συμβεί αυτό, είναι να χρησιμοποιήσεις ένα εργαλείο όπως το Google Analytics. Αυτό το πρόγραμμα παρέχει στους πωλητές σαφείς μετρήσεις για το κατάστημά τους, όπως το ποσοστό των πωλήσεων προϊόντων, ο αριθμός επισκέψεων στις σελίδες ιστότοπου και ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων καλαθιών αγορών.
Οπότε πρέπει αδιάλειπτα να παρακολουθείς τις μετρήσεις πωλήσεων με το Analytics, ώστε να μπορείς να διαμορφώσεις μακροπρόθεσμα ιδέες σχετικά με τον τρόπο αποτελεσματικότερης εμπλοκής πελατών και την ενθάρρυνση περισσότερων αγορών.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την παρακολούθηση και την επανάληψη της δραστηριότητας των πωλητών με το Google Analytics:
- Όταν συνδέεσαι στο Analytics με το κατάστημά σου, ενεργοποίησε τη λειτουργία “βελτιωμένου εντοπισμού ηλεκτρονικού εμπορίου” για ευρύ φάσμα γνώσεων σχετικά με τη δραστηριότητα του πωλητής σου.
- Δημιούργησε τμήματα στο Google Analytics για να σχηματιστούν πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα για τις κύριες ομάδες αγοραστών σου.
- Πρόσφερε δωρεάν έξοδα αποστολής
Χάρη στην Amazon Prime, η δωρεάν αποστολή είναι τώρα μια προσδοκία των online αγοραστών. Το πρόσθετο κόστος της συνήθους αποστολής, μπορεί εύκολα να αποτρέψει τους αγοραστές από το να ολοκληρώσουν την αγορά τους στο ταμείο. Οι πωλητές που μπορούν να αντέξουν οικονομικά να προσφέρουν δωρεάν έξοδα αποστολής, θα πρέπει να παρέχουν αυτήν την υπηρεσία, αν δεν το κάνουν ήδη για να ενθαρρύνουν τις αγορές.
Παρόλο που αρχικά το κόστος των δωρεάν μεταφορικών μπορεί να σας βλάψει, πολλοί έμποροι βλέπουν μεγαλύτερη απόδοση με αυξημένες αγορές μετά την προσφορά της πολιτικής αυτής. Για να βεβαιωθείς ότι οι πελάτες παρατήρησαν τη γενναιόδωρη πολιτική σου, επισήμανε στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα ότι προσφέρεις δωρεάν αποστολή.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την προσέλκυση αγοραστών με την πολιτική της δωρεάν αποστολής.
- Πρόσφερε δωρεάν αποστολή για να μειώσεις το συνολικό κόστος του αντικειμένου για τους αγοραστές και να το προωθήσεις την αγορά.
- Επισήμανε σε όλο το ηλεκτρονικό κατάστημα ότι προσφέρεις δωρεάν έξοδα αποστολής, ώστε οι αγοραστές να έχουν κίνητρα να συνεχίζουν ψωνίζουν.
- Κατασκεύασε μια λίστα ατόμων που θα σε βοηθήσουν στην κοινωνική δικτύωση
Η ανάπτυξη μιας επιχείρησής εμπεριέχει περισσότερα πράγματα από τους πελάτες, περιλαμβάνει ακόμη άτομα της βιομηχανίας σας, στα οποία πρέπει απευθυνθείς για να σε βοηθήσουν να προσεγγίσεις περισσότερους αγοραστές στο κοινό-στόχο σας. Η δικτύωση με τις κατάλληλες ομάδες επιτρέπει στους εμπόρους να δημιουργούν “θόρυβο” γύρω από τα προϊόντα τους και να επεκτείνουν την εμβέλειά τους, συνδέοντας τους με αυτό τον τρόπο με όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.
Θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο να προσεγγίσεις:
- Δημοσιογράφους – συγγραφείς που ειδικεύονται στον κλάδο σου και μπορούν να δημιουργήσουν κειμενογλωσσολογικό περιεχόμενο για τα προϊόντα σου
- Βloggers οι οποίοι σχετίζονται με την βιομηχανία- συγγραφείς που δημιουργούν κείμενα σε blog συναφή με το περιεχόμενο του e-shop και παρουσιάζουν προϊόντα όπως τα δικά σου
- Social media influencers- άνθρωποι που ασχολούνται με τον κλάδο σου στα social media και έχουν μεγάλο αριθμό followers
- Παρόμοιους επιχειρηματίες – που ενδιαφέρονται για τον κλάδο σου και είναι εξοικειωμένοι με τα προϊόντα σου
Αυτές οι τέσσερις ομάδες μπορούν να μεταδώσουν το μήνυμα γύρω από το προϊόν σου, οπότε αξίζει να προσεγγίσεις το κύκλο τους και να μοιραστείς μαζί τους λόγους για τους οποίους ίσως να είστε πολύτιμοι συνεργάτες.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την εκπόνηση της λίστας προσφοράς:
- Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Buzzsumo και η Voila Norbert, για να βρεις παράγοντες που επηρεάζουν τη βιομηχανία και τους οποίους θα μπορούσες να προσεγγίσεις.
- Οργάνωσε ξεχωριστά τα άτομα τα οποία θέλεις να προσεγγίσεις χωρίζοντας τα σε εξειδικευμένες κατηγορίες, όπως ο αριθμός των οπαδών τους ή η πιθανότητα ανταπόκρισης.
- Χρησιμοποίησε τα Ready-to-Go εργαλεία για το e-shop σου
Οι έμποροι που δεν διαθέτουν coding background πρέπει να εξετάσουν τη χρήση software, όπως το Shopify και το BigCommerce, για να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτά τα προγράμματα διαθέτουν ενσωματωμένα πρότυπα καταστημάτων, έτσι ώστε οι πωλητές να μπορούν εύκολα να προσαρμόζουν τα site χωρίς να γνωρίζουν προγραμματισμό ή graphic design.
Το Shopify επιτρέπει στους πωλητές να προσαρμόζουν εύκολα το design ενός site.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη χρήση ready-to-go εργαλείων σε e-shop:
- Να ‘σαι βέβαιος ότι ο σχεδιασμός του επιλεγμένου προτύπου ταυτίζεται με τις προσωπικότητες των βασικών αγοραστών και την εικόνα του brand σου. Λογισμικό όπως το Shopify και το BigCommerce, συνήθως θα σου προτείνει ποιο είδος επιχείρησης που είναι κατάλληλο το κάθε design.
- Εάν πληρώνεις για ένα θέμα Shopify ή άλλο πρότυπο λογισμικού, εξέτασε επίσης το κόστος ενός σχεδιαστή γραφικών. Ένας σχεδιαστής πρόκειται να είναι πιο ακριβός από ό, τι σχεδόν όλα τα πρότυπα, αλλά αξίζει να γνωρίζεις τη διαφορά κόστους για να εκτιμήσεις την αξία του προτύπου.
- Παρακολούθησε τον ανταγωνισμό σου
Αυτό που ψάχνουν πάντα οι πελάτες σε ένα eshop είναι οι χαμηλότερες τιμές και οι καλύτερες συνολικά εμπειρίες αγορών. Για να κρατήσεις αφοσιωμένους τους αγοραστές στο κατάστημά σου οι θα πρέπει να εντοπίζεις καταστήματα που είναι παρόμοια με τη δική σου επιχείρηση, τα οποία μπορείς να συγκρίνεις μεταξύ τους. Αυτά τα καταστήματα προσφέρουν πολιτικές επιστροφής 60 ημερών ή 30 ημερών; Προσφέρουν δωρεάν αποστολή ή μόνο επιλογές πληρωμής; Η κατανόηση του τι κάνει τους ανταγωνιστές πιο επωφελείς σου επιτρέπει να καθορίσεις τι πρέπει να αλλάξεις για την επιχείρησή σου, ώστε να διατηρήσεις τους πελάτες σου πιστούς και να προσελκύεις νέους αγοραστές.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την αξιολόγηση του ανταγωνισμού σου:
- Αναζήτησε προϊόντα όπως τα δικά σου σε μεγάλες αγορές, όχι μόνο σε άλλα e-shop. Χώροι όπως το Amazon και το eBay είναι εξαιρετικοί δείκτες ανταγωνιστικών τιμών για τα προϊόντα και τη βιομηχανία. Χρησιμοποίησε τις τιμές αυτές, ως σημείο αναφοράς.
- Εξέτασε το design των ανταγωνιστικών site και όχι μόνο τις προσφορές στα προϊόντα τους. Πάρε ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει είναι πιο φιλικό προς το χρήστη το κατάστημά σου και πώς μπορεί να προσελκύει αγοραστές.
- Χρησιμοποίησε φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας.
Η εικόνα ασκεί πολύ μεγάλη δύναμη στους ανθρώπους, είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρούν. Επεξεργαζόμαστε εικόνες σε 1/10 του δευτερολέπτου και κατανοούμε οπτικές πληροφορίες 60.000 φορές γρηγορότερα από τις λέξεις. Με αυτή τη φυσική τάση προς τα οπτικά ερεθίσματα, οι εικόνες προϊόντων κάνουν μια ισχυρή, άμεση εντύπωση στους αγοραστές. Είναι ζωτικής σημασίας λοιπόν να χρησιμοποιείς σαφείς φωτογραφίες, υψηλής ανάλυσης που προβάλλουν τα στοιχεία των προϊόντων, ώστε να προσελκύσεις γρήγορα αγοραστές χωρίς να χάσουν την προσοχή τους.
Δείξτε πολλές γωνίες του προϊόντος με τις φωτογραφίες, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να το φανταστούν πλήρως και να γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με αυτό. Αν δεν μπορούν να δουν το προϊόν από κοντά, οι αγοραστές αισθάνονται πιο ασφαλείς, εάν με την ηλεκτρονική αγορά τους έχουν πλήρη οπτική αντίληψη του αντικειμένου που πρόκειται να αγοράσουν.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη χρήση φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης:
- Ενεργοποίησε φωτογραφίες 360 μοιρών στις σελίδες προϊόντων σου, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να δουν ολόκληρη την εικόνα ενός προϊόντος.
- Δώσε τη δυνατότητα “ζουμ” στις φωτογραφίες του προϊόντος, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να εξετάζουν τα αντικείμενά λεπτομερέστερα.
- Πρόσφερε κίνητρα στους αγοραστές σου
Οι ιδιοκτήτες online καταστημάτων δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τους κανόνες της αγοράς που περιορίζουν τι μπορούν να συμπεριλάβουν στις σελίδες των προϊόντων τους ή στην επικοινωνία με τους αγοραστές. Οι έμποροι με online καταστήματα θα πρέπει να επωφεληθούν από αυτόν τον έλεγχο προσφέροντας κίνητρα στους αγοραστές. Είτε πρόκειται για μια έκπτωση pop-up στην αρχική σελίδα του καταστήματος σου, είτε για κάποιο διαφημιστικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με μια επερχόμενη έκπτωση, θα πρέπει να κινητοποιείς τους αγοραστές με διαφορετικά είδη κινήτρων για να κάνουν αγορές.
Θα πρέπει να χρησιμοποιείς εργαλεία data-driven ,για να κατανείμεις τους πελάτες σου και να στοχεύσεις σε διαφορετικά κίνητρα ανάλογα με την ομάδα αγοραστών. Για παράδειγμα, μπορείς να στείλεις ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που προσφέρει έκπτωση σε μια πρώτη αγορά στους επισκέπτες του site που επισκέφτηκαν σελίδες προϊόντων αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά τους.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την παρακίνηση των αγοραστών:
- Χρησιμοποίησε περιστασιακά pop-up εκπτωτικά πακέτα στον ιστότοπό σου. Ο βομβαρδισμός των επισκεπτών του site με pop-ups ίσως να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
- Παρακολούθησε ποιοι εκ πτωτικοί κωδικοί χρησιμοποιούνται συχνότερα για να εντοπίσεις ποιες προσφορές ενθάρρυναν τις περισσότερες αγορές και θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις και πάλι στο μέλλον.
- Ενθάρρυνε τις κοινοποιήσεις στα social media
Το φυσικό, στόμα με στόμα μάρκετινγκ στα social media μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός e-shop. Οι δημόσιες συζητήσεις για το brand και τα προϊόντα στα social media, χρησιμεύουν ως αποδεικτικό στοιχείο κοινωνικής αποδοχής – το ψυχολογικό φαινόμενο των ανθρώπων δηλαδή που υιοθετούν τη συμπεριφορά των άλλων αντικατοπτρίζοντας τη σωστή συμπεριφορά στο μυαλό τους. Οι αγοραστές στο διαδίκτυο δεν μπορούν να δουν τα προϊόντα σου προσωπικά, επομένως εξετάζουν τι λένε οι άλλοι πελάτες σχετικά με την επιχείρησή σου στο Facebook παραδείγματος χάρη, για να διαπιστώσουν εάν πρέπει να κάνουν μια αγορά.
Ενθάρρυνε το “θόρυβο” στα social media γύρω από το προϊόν σου, ξεκινώντας μια καμπάνια που ενθαρρύνει τις κοινοποιήσεις. Για παράδειγμα, ένα brand μπορεί να προσφέρει στους πελάτες την συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό, εάν αφήσουν ένα σχόλιο σε ένα post ή κάνουν tag έναν φίλο. Οι έμποροι θα πρέπει επίσης να κάνουν εύκολα προσβάσιμα τα social media τους το site τους.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την ενθάρρυνση του social sharing:
- Μην περιορίζεις το social sharing στους αγοραστές. Προσέγγισε άλλες μάρκες με τις οποίες συνεργάζεστε και πρότρεψε τους να μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου ή να κάνουν tag το brand στα post τους στα social media.
- Μην σπας την αλυσίδα την κοινωνικής δικτύωσης. Αν κάποιος αναφέρει το brand σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσπάθησε να το συνεχίσεις αυτό με τακτικές όπως: το re-tweeting ή σχολιάζοντας κάτω από το post του.
- Ωφελήσου από το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ένας εύκολος τρόπος για τους εμπόρους να χτίσουν σχέσεις με τους πελάτες τους. Μπορείς να στείλεις στοχευμένα μηνύματα σε ομάδες αγοραστών που έχουν συγκεκριμένες επιθυμίες. Υπηρετώντας τα συμφέροντα των αγοραστών, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενθάρρυνση των πωλήσεων και την αύξηση των εσόδων.
Για να ξεκινήσεις θα πρέπει να συλλέξεις τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των αγοραστών και να βεβαιωθείς ότι θέλουν όντως να λαμβάνουν email από εσένα. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να ζητήσεις από τους αγοραστές να λαμβάνουν ειδοποιήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως στη διαδικασία πληρωμής ή ακόμα και σε ένα pop-up παράθυρο κατά την περιήγηση.
Φυσικά δεν συμφωνούν όλοι οι αγοραστές να εγγραφούν στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά η ομάδα των πελατών που θα το κάνουν θα ‘ναι ένα πρόθυμο σύνολο αγοραστών που είναι ενθουσιασμένοι με το brand σου και πιθανότατα θα ανταποκριθεί καλά στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σου.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη χρήση του email marketing:
- Χρησιμοποίησε σαν εργαλείο το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείο, όπως λειτουργεί δηλαδή ένα σύστημα παρακολούθηση για να βολιδοσκοπήσεις την επιτυχία των μηνυμάτων σου, πόσες φορές ανοίχτηκαν ή σε ποια links έγιναν πιο πολλά click.
- Παρακολούθησε ποιοι πελάτες διαγράφονται από τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σου με το email marketing software. Χρησιμοποιώντας άλλες πληροφορίες από το προφίλ αγοραστών τους, προσπάθησε να υποθέσεις γιατί μπορεί να έχει καταργήσει κάποιος την εγγραφή του και πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες για να αποτρέψεις μελλοντικές διαγραφές.
- Πρόσφερε εγγυημένη πολιτική επιστροφής χρημάτων
Η αγορά ενός προϊόντος στο διαδίκτυο με περιορισμένη πολιτική επιστροφής είναι ριψοκίνδυνη. Όταν ο πελάτης δεν μπορεί να δει το προϊόν από κοντά το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ελπίζει ότι το προϊόν είναι στην πραγματικότητα όπως περιγράφεται. Με τη πιθανότητα το προϊόν να μην ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα, οι περισσότεροι αγοραστές δεν θα αγοράσουν ένα προϊόν online εάν δεν γίνονται δεκτές οι επιστροφές.
Οι πωλητές επίσης μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη στους αγοραστές και να ενθαρρύνουν τις αγορές προσφέροντας πολιτικές επιστροφής προϊόντων και χρημάτων. Το να επιτρέπεται στους πελάτες να επιστρέψουν ένα προϊόν εάν αλλάξουν γνώμη ή αν δεν ταιριάζει με την περιγραφή του site, δείχνει πως σέβεσαι τους καταναλωτές που σε εμπιστεύονται.
Η εγγύηση επιστροφής χρημάτων είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να δώσεις στους πελάτες έναν τρόπο να αντιδράσουν σε περίπτωση που δεν τους αρέσει το προϊόν. Δεν σημαίνει ότι θα ζητήσουν αναγκαστικά επιστρ