Όταν πρόκειται για επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ, πρέπει πρώτα να επιλέξεις τα κατάλληλα “εργαλεία” για το σκοπό αυτό και να αντιληφθείς πώς θα τα χρησιμοποιήσεις σωστά.
Για τις τοπικές επιχειρήσεις, ένα από τα καλύτερα εργαλεία που έχεις είναι το Google My Business.
Πρώτα όμως, ας απαντήσουμε σε δύο σύντομες ερωτήσεις:
Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business (GMB) είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο εργαλείο που βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται την παρουσία τους και την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο, στην αναζήτηση και τους χάρτες της Google.
Εάν έχεις ψάξει ποτέ για ένα όνομα επιχείρησης, θα δεις συχνά τον “πίνακα” της GMB, μια κάρτα που περιέχει σημαντικούς πελάτες που θέλουν να μάθουν για τις τοπικές επιχειρήσεις που εμφανίζονται πρώτα.
Εάν είσαι από κινητό, θα είναι συχνά το κορυφαίο αποτέλεσμα πριν από τα οργανικά αποτελέσματα.
Αν πάλι είσαι από τον υπολογιστή, θα εμφανίζεται ακριβώς στα δεξιά του οργανικού και διαφημιζόμενου αποτελέσματος αναζήτησης.
Όπως μπορείς να δεις, η κάρτα πληροφοριών εμφανίζει τόνους πολύτιμων πληροφοριών που θα θέλουν οι πελάτες να γνωρίζουν όπως:
- Επωνυμία Επιχείρησης
- Τύπος επιχείρησης
- Διεύθυνση
- Ωράριο λειτουργίας
- Τηλεφωνικός αριθμός
- Link για τον ιστότοπο
- Εικόνες
- Σύνδεση με τους Χάρτες Google
- Κριτικές
- Συνολική βαθμολογία αστέρων
- Δημοφιλείς χρόνοι για επίσκεψη
- Σχετικές αναζητήσεις
- Κι άλλα
Με μια γρήγορη ματιά, μπορείς να μάθεις πολλά για μια επιχείρηση και να αποφασίσεις εάν θέλεις ή όχι να την επισκεφτείς.
Αυτό είναι το σημαντικό εργαλείο που σου παρέχει : την δυνατότητα, να χορηγείς στους πελάτες αρκετά δεδομένα σχετικά με την επιχείρηση σου, με αυτόν τον τρόπο τους βοηθάς να προσδιορίσουν αν θέλουν να ασχοληθούν με αυτήν.
Γιατί πρέπει να σε ενδιαφέρει το Google My Business;
Τα οφέλη του Google My Business είναι τρία:
1. Αυξημένη ορατότητα στην αναζήτηση
2. Καλύτερη εμπειρία αγορών για τους πελάτες
3. Περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σου και στα social media
Μια βελτιστοποιημένη σελίδα GMB, βοηθά την Google να καταλάβει περισσότερα για την επιχείρησή σου: ποιος είσαι, ποιες υπηρεσίες / προϊόντα πουλάς, πού βρίσκεσαι και ποιος είναι ο ιστότοπος σου (ώστε να μπορούν να ανιχνεύσουν περισσότερες πληροφορίες).
Όσο περισσότερα το Google ξέρει για την επιχείρηση σου, τόσο περισσότεροι τύποι αναζητήσεων μπορεί να εμφανιστούν στη λίστα GMB.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν οι άνθρωποι πληκτρολογούν το όνομα της επιχείρησής σου, εμφανίζει τον πίνακα με τις πληροφορίες σας παράλληλα με τους συνδέσμους ιστότοπων (αν δεν το δοκίμασες, πρόσθεσε τη τοποθεσία σου στην αναζήτηση).
Ωστόσο, όταν η Google ξέρει περισσότερα για το τι κάνεις και εμπορεύεσαι, μπορεί να βοηθήσει να ταιριάξεις με άλλους τύπους ερωτημάτων αναζήτησης. το πιο πολύτιμο από αυτά είναι το 3-Pack της Google.
Μπορούμε τελικά να προχωρήσουμε και να μιλήσουμε για αυτές τις 5 συμβουλές; Ναι, μάλλον μπορούμε.
- Συμπλήρωσε τις πληροφορίες της επιχείρησής σου και πρόσθεσε μια περιγραφή
Εάν έχεις μια τοπική επιχείρηση, ελπίζω ότι έχεις ενημερώσει τουλάχιστον το όνομα της επιχείρησής σου, τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, τις ώρες λειτουργίας και την κατηγορία των επιχειρήσεων που ανήκεις.
Σου έχει συμβεί ποτέ να αναζητάς μια τοπική επιχείρηση στο χάρτη, να δεις πως είναι ανοιχτή, να οδηγήσεις μέχρι εκεί, μόνο για να βρείτε την επιχείρηση κλειστή; Εμένα ναι!
Πώς θα σας έκανε αυτό να αισθανθείς σε σχέση με την επιχείρηση αυτή; Στην καλύτερη περίπτωση, θα σου έκανε μια κακή εντύπωση, σωστά;
Η αναμενόμενη αντίδραση θα ήταν να στραφείς στον ανταγωνιστή τους.
Και αν έχεις ένα ισχυρό αίσθημα δικαιοσύνης, ίσως τηλεφωνούσες για να τους ενημερώσεις πως βρισκόσουν εκεί, έφυγες και έπειτα στράφηκες κάπου αλλού για να σε εξυπηρετήσουν.
Την επόμενη φορά μάλλον θα έλεγχες δύο φορές, όλες τις φαινομενικά βαρετές πληροφορίες στη σελίδα Google My Business και θα τις διασταύρωνες με τις πληροφορίες στον ιστότοπο σου. Βεβαιώσου ότι τα στοιχεία της επιχείρησης σου είναι συνεπή.
Αυτό δεν είναι μια συμβουλή, είναι αυτά είναι ακριβώς που όλοι πρέπει ήδη να κάνουν.
1. Τώρα πλέον μπορείτε να προσθέσεις περιγραφές σχετικά με την επιχείρηση σου
Προηγουμένως στο GMB, ο πιο αξιοσημείωτος τρόπος να ενημερώσεις την Google και τους χρήστες σχετικά με την επιχείρησή σου ήταν μέσω της λίστας Google My Business Category, στην οποία υπάρχουν περισσότερες από 2.300 επιλογές.
Ωστόσο, αυτό δεν δίνει πάντοτε αρκετές πληροφορίες, ειδικά αν έχεις μια εξειδικευμένη επιχείρηση.
Ένας φίλος μου είναι ιδιοκτήτης μιας τοπικής μπουτίκ παπουτσιών, παντελονιών και ηλεκτρονικού εμπορίου. Πουλάει προϊόντα για γονείς και τα παιδιά τους, όπως πάνες από ύφασμα, αξεσουάρ πάνας από ύφασμα, και πολύ ωραία ποιοτικά προϊόντα και παιχνίδια για μωρά. Όταν πήγε να συμπληρώσει τις πληροφορίες GMB, έπεσε πάνω σε ένα πρόβλημα: δεν υπήρχε κατηγορία για προϊόντα όπως πάνες από πανί, ούτε καν κάποια με πάνες.
Το κατάστημα με προϊόντα για μωρά είναι το πλησιέστερο, αλλά και πάλι δεν είναι η σωστή κατηγορία.
Είναι ιδιαίτερα δύσκολο όταν δεν μπορείτε να επικοινωνήσεις στους αγοραστές, ποιος ακριβώς είστε και τι εμπορεύεσαι πραγματικά.
Το πρόβλημα αυτό επιλύθηκε με τις περιγραφές. Η Google τώρα, σας δίνει 750 χαρακτήρες (~ 250 χαρακτήρες πριν από το διαχωριστικό “Read More”) για να περιγράψεις τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, την αξία σου ή ό, τι άλλο θέλεις να επικοινωνήσεις με το κοινό σου.
Προτείνω να χρησιμοποιήσεις πλήρως κάθε χαρακτήρα, με μια περιγραφή μεταξύ 730-750 χαρακτήρων.Κάθε πρόταση, φράση, λέξη, χαρακτήρας δίνει στον αγοραστή περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρηση σου και όχι μόνο.
Οι περιγραφές βελτιώνουν επίσης τις ταξινομήσεις αναζήτησης (search rankings) στο Google.
Ακριβώς όπως είσαι σε θέση να γνωστοποιήσεις καλύτερα ποιος είσαι στους πελάτες σου, μπορείτε να πείτε στο Google αυτές τις πληροφορίες, έτσι ώστε να σε κατατάξουν σε περισσότερες αναζητήσεις.
Εάν δεν έχεις προσθέσει ακόμη περιγραφή για την επιχείρηση σου, ίσως θα πρέπει να σκεφτείς σοβαρά να το κάνεις τώρα.
- Ανέβασε περισσότερες εικόνες καλύτερης ποιότητας
Οι επιχειρήσεις με φωτογραφίες λαμβάνουν 42% περισσότερες αιτήσεις για οδηγίες στην τοποθεσία τους από χρήστες στο Google και 35% περισσότερα click στον ιστότοπό τους, από επιχειρήσεις που δεν έχουν φωτογραφίες.
Ας φέρουμε ως παράδειγμα πως θέλεις να αγοράσεις κάποια κοσμήματα από έναν τοπικό κοσμηματοπώλη. Η καταχώρηση GMB ενός κοσμηματοπώλη εμφανίζει μόνο την βιτρίνα τους, το λογότυπό τους και το Google Street View. Πόσο πιθανό είναι να οδηγήσεις μέχρι εκεί έχοντας δει μόνο αυτές τις φωτογραφίες;
Από την άλλη μεριά εάν μπορούσες να δεις εικόνες του εκθεσιακού χώρου τους, των προϊόντων και φωτογραφίες των πωλητών που μπορεί να συναντήσεις, θα σου έδινε μεγαλύτερη σιγουριά έτσι ώστε να φτάσετε εκεί, σωστά;
Αν πουλάς προϊόντα, παρουσίασε τα στην καταχώρηση GMB.
Πάρε εσωτερικές φωτογραφίες του γραφείου / εκθεσιακού σου χώρου. Ακόμη χρησιμοποίησε εξωτερικές φωτογραφίες του κτιρίου σου, ώστε οι αγοραστές να γνωρίζουν ποιο κτίριο είναι δικό σου. Ανέβασε τις φωτογραφίες της ομάδας σου, ώστε οι άνθρωποι να γνωρίζουν ποιον θα ψάξουν όταν σε επισκεφτούν. Κάντε τον χώρο και το προσωπικό σου να μοιάζουν οικεία για τους πελάτες σας.
Εάν έχεις ένα εστιατόριο, ζητά από τους χρήστες να σε κάνουν tag στις φωτογραφίες στο Ιnstagram και στο Facebook. Γιατί όχι και στο GMB;
Οι πελάτες που είχαν μια ευχάριστη εμπειρία αγοράς από εταιρείες, συχνά γίνονται “λάτρεις” των brand αυτών. Δώσε τους λοιπόν μια τέτοια εμπειρία και είναι πολύ πιθανό να προωθήσουν το brand σου και να σε διαφημίσουν δωρεάν, προσθέτοντας φωτογραφίες στη σελίδα GMB, κάνοντας tag την επιχείρησής σας στα social media, αφήνοντας θετικές κριτικές και πολλά άλλα.
Εάν έχεις χρήστες που μοιράζονται φωτογραφίες, μην ξεχνάς να διαχωρίσεις τις φωτογραφίες αυτές, ταξινομώντας τες με το όνομα “Εικόνες από Πελάτες”.
Μπορεί επίσης να βρεις εικόνες που πρέπει να καταργήσεις:
- Εικόνες που δημοσιεύθηκαν κατά λάθος και δεν έχουν καμία σχέση με την επιχείρησή
- Εικόνες κακής ποιότητας που δεν θέλεις να αντιπροσωπεύουν την επιχείρησή
- Εικόνες που μπορεί να είναι προσβλητικές ή θα πρέπει να παραμείνουν ιδιωτικές
- Απάντησε σε όλες τις κριτικές
Οι κριτικές στη σελίδα GMB σου, μπορούν να είναι αποφασιστικής σημασίας, για το αν ένας αγοραστής θα επιλέξει ή όχι το brand σου. Απλά δες μερικά από αυτά τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις κριτικές καταναλωτών:
- Το 97% των καταναλωτών έψαξε ηλεκτρονικά τις τοπικές επιχειρήσεις το 2017
- Το 85% των καταναλωτών εμπιστεύονται τις online κριτικές, όσο και προσωπικές συστάσεις
- Οι θετικές κριτικές κάνουν το 73% των καταναλωτών να εμπιστεύονται περισσότερο μια τοπική επιχείρηση
- Το 68% των καταναλωτών άφησε μια κριτική σε μια επιχείρηση, όταν τους ζητήθηκε
- Το 30% των καταναλωτών λένε ότι έχουν κρίνει μια επιχείρηση με βάση τις απαντήσεις τους στις κριτικές
Όταν οι άνθρωποι αποφασίζουν για μια αγορά κοιτάζουν πάντα τις απόψεις άλλων για τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσουν.Όλοι το κάνουμε και το κάνουμε συχνά. Θέλουμε να μάθουμε από τις εμπειρίες εκείνων που αγόρασαν πριν από εμάς.
Βασιζόμενοι σ’ αυτά, απάντησε πάντα στις κριτικές σας. Οι θετικές κριτικές δίνουν μια καλή εικόνα για την επιχείρησή σου.
Αλλά τι κάνεις για την αναπόφευκτη βαθμολογία 1 αστεριού και την αρνητική κριτική; Πολλές επιχειρήσεις αποφεύγουν να απαντήσουν, ελπίζοντας ότι θα περάσουν απαρατήρητες ή ακόμη χειρότερα, καταλήγουν να συμμετέχουν σε ένα δημόσιο αγώνα λόγου πίσω από την οθόνη. Αυτό δεν είναι καλό για κανέναν. Σίγουρα όχι πάντως για τους άλλους πιθανούς πελάτες.
- Χρησιμοποίησε τις δημόσιες αναρτήσεις για την προώθηση εκδηλώσεων, προσφορών και νέου περιεχομένου
Τον Ιούνιο του 2017, η Google παρουσίασε το Google Posts για επιχειρήσεις. Πριν από τις αναρτήσεις Google, αν ήθελες να μοιραστείς κάποιο περιεχόμενο, έπρεπε να το κάνεις στο site σου ή στα social media. Τώρα, όμως, μπορείς να προβάλεις το περιεχόμενο στην αναζήτηση και τους χάρτες Google στον πίνακα πληροφοριών της επιχείρησής σου.
Το είδους περιεχομένου που αναφέρομαι είναι:
- Άρθρα από blog
- Εταιρικά νέα
- eBooks
- Επερχόμενα γεγονότα
- Ειδικές προσφορές
- Προώθηση προϊόντων
Πραγματικά, μπορείτε να δημοσιεύσεις ό, τι θέλεις οι αγοραστές να γνωρίζουν για το brand, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Εάν δεν είσαι ήδη πεπεισμένος για την επίδραση που μπορεί να έχει το Google Posts στο κοινό σου, ανάτρεξε σε αυτό το απόσπασμα από την Google:
“Το 70% των ανθρώπων εξετάζει πολλές επιχειρήσεις πριν κάνει μια τελική επιλογή. Με τα post, μπορείτε να μοιράζεστε έγκαιρες, συναφείς ενημερώσεις απευθείας στην Αναζήτηση Google και στους Χάρτες για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας, να ξεχωρίζει σε δυνητικούς πελάτες. Και προσθέτοντας προσαρμοσμένες προσκλήσεις για δράση απευθείας στην επαγγελματική σας καταχώρηση, επιλέγοντας έτσι τον τρόπο που θα συνδέεστε με τους πελάτες σας. ”
- Ανέβασε βίντεο
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να προσελκύσεις, να αλληλεπιδράσεις και να επικοινωνήσεις με τους πελάτες σου από την χρήση βίντεο.
Δεν είναι πλέον κάτι νέο στο μάρκετινγκ. Είναι ένα ισχυρό όπλο για κάθε επιχείρησή, απαραίτητο για την ανάπτυξη της. Αν έχεις ήδη μοιραστεί μερικά βίντεο μάρκετινγκ, γιατί να μην ανεβάσεις κάποια και στη σελίδα σου, στο Google My Business.
Η δυνατότητα της ανάρτησης βίντεο στη σελίδα GMB, ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο του 2018. Έτσι είναι ακόμα σχετικά καινούργιο. Πράγμα που σημαίνει, ότι οι ανταγωνιστές σου πιθανώς δεν το έχουν αξιοποιήσει ακόμα.
Με το Google My Business υπάρχουν δύο τρόποι προβολής του βίντεο:
- Ανέβασε τις φωτογραφίες (αφού κάνεις click στο κουμπί “upload”, θα σε ρωτήσει εάν θέλεις να ανεβάσεις φωτογραφίες ή βίντεο)
- Ανέβασε τα βίντεο, ως δημοσίευση
Ένα πρόβλημα που έχω παρατηρήσει με τη ανάρτηση βίντεο κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι ότι δεν πηγαίνουν πάντοτε στην κορυφή της σελίδας (κάτι που νομίζω ότι θα έπρεπε). Επίσης μερικές φορές, η εικόνα είναι “κρυμμένη” στο άλμπουμ φωτογραφιών (εκτός αν κάνετε click πάνω της). Ευτυχώς, καθώς κάνεις scroll σε φωτογραφίες GMB μιας επιχείρησης, τα βίντεο αυτομάτως θα σου τραβήξουν την προσοχή.
Η μέγιστη διάρκεια ενός βίντεο, δεν πρέπει υποτίθεται να υπερβαίνει τα 30 δευτερόλεπτα, αλλά έχω δει πελάτες να ανεβάσουν βίντεο μέχρι και 90 δευτερόλεπτα χωρίς πρόβλημα.
Αναρτήστε τα βίντεο ως δημοσιεύσεις
Υπάρχει ένας ακόμη τρόπος για να προωθήσεις τα βίντεο σου, μέσω της GMB χωρίς να τα “κρύβεις” ανάμεσα στις εικόνες. Μπορείς να ανεβάσεις ένα βίντεο σαν ανάρτηση. Μπορείς ακόμη να ανεβάσεις ένα βίντεο με την μορφή δημοσίευσης Google και να το δεις απευθείας στην κάρτα σας GMB.
Πάρε γρήγορα λοιπόν μερικά από τα βίντεο που έχεις ήδη και ανέβασε τα στη σελίδα GMB. Χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά και μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το αν ο αγοραστής θα επιλέξει εσένα ή τον ανταγωνιστή σου.