5 Τips για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο το Google My Business

Το Google είναι πια η νούμερο ένα ψηφιακή υπερδύναμη στον κόσμο και σε όλο το εύρος βιομηχανιών, αυτό γίνεται εμφανέστερο στα ταξίδια, αφού από εκεί ξεκινάει πάνω από το 87% της έρευνας για τον σχεδιασμό των διακοπών. Η Google διαδραματίζει επίσης ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή μας ζωή με μια μεγάλη ποικιλία εργαλείων και λειτουργιών όπως το Google Home ή το Google Nest, ενεργώντας ως “εικονικός” βοηθός που μπορεί να σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε πολλές εργασίες.

Στο σημερινό ψηφιακό τοπίο, τα brand οφείλουν να διαχειρίζονται τα επικοινωνιακά εργαλεία μάρκετινγκ (website, blog,newsletter κ.λπ.) και τα social media. Πράγματι σήμερα, έχει γίνει η κορυφαία προτεραιότητα για τα brand, να διαχειρίζονται τη φήμη τους στο διαδίκτυο και ιδίως στο Google. Και ο τρόπος που πρέπει να το πετύχεις αυτό είναι να έχοντας έναν ενεργό λογαριασμό Google My Business.

Ακολουθούν πέντε λόγοι για τους οποίους πρέπει να είσαι πιο δραστήριος στο Google My Business:


1. Οι χάρτες της Google

Σου έχει τύχει ποτέ να χαθείς ή να καταλήξεις σε λάθος μέρος όταν έχεις ακολουθήσει κάποιες λανθασμένες οδηγίες από το GPS; Εκνευριστικό, έτσι δεν είναι; Η εμπειρία μπορεί να είναι εξαιρετικά απογοητευτική αν είσαι με το αυτοκίνητο, με τα πόδια, το ποδήλατο ή την δημόσια συγκοινωνία.


Ο καθορισμός της ακριβής θέσης της επιχείρησής σου, στους Χάρτες Google είναι καθοριστικός. Χρησιμοποίησε τις λειτουργίες γεωγραφικής τοποθεσίας του Google Map ώστε να εμφανίζεται η ακριβής τοποθεσία.

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους, για τους οποίους πρέπει να διαχειρίζεσαι την online παρουσία σου με το Google My Business είναι για να διασφαλίσεις ότι η διεύθυνση του κτιρίου σου που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο είναι η σωστή. Και αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Ορισμένες επιχειρήσεις διαθέτουν μόνο αριθμό ταχυδρομικού κώδικα ή λειτουργούν ανά διαστήματα στη μέση ενός απομακρυσμένου πάρκου. Σ’ αυτήν την περίπτωση πως θα ξέρουν οι πελάτες, αν κατευθύνονται στο σωστό σημείο; Βεβαιώσου ότι ο δείκτης Google (Google marker) βρίσκεται ακριβώς στη σωστή θέση και πως το προφίλ του λογαριασμού σου εμφανίζει την κατάλληλη διεύθυνση.

 

  1. Δημοσίευσε περιεχόμενο στο διάγραμμα πληροφοριών (knowledge graph) της Google

Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, η Google παρουσίασε μια ολοκαίνουργια, λιγότερο γνωστή ιδιότητα, που είναι ιδανική για την ανάρτηση περιεχομένου. Το περιεχόμενο εμφανίζεται στους χρήστες σε ένα infobox δίπλα στα αποτελέσματα αναζήτησης στο διάγραμμα πληροφοριών της Google.


Μπορείς να δημιουργήσεις κείμενα που να εμπεριέχουν μεταξύ 100 και 300 χαρακτήρες. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να συμπεριλάβεις μια εικόνα για να αυξηθεί το αντίκτυπο που θα έχει και έναν link που θα ανακατευθύνει τους χρήστες σε μια συγκεκριμένη διεύθυνση URL στον ιστότοπό σου. Θα εκπλαγείς με τα στατιστικά στοιχεία εμφάνισης (display stats) που μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ των εκατό έως δεκάδων χιλιάδων προβολών, ανάλογα με την παρουσία σου στο διαδίκτυο. Το διάγραμμα πληροφοριών της Google είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να προσθέσεις πιο χρήσιμες και υπερκινητικές πληροφορίες, εκτός από τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σου.

Τώρα μπορείς επίσης να προωθήσεις προσφορές, να προγραμματίσεις εκδηλώσεις ή ακόμα και να επισημάνεις προϊόντα, αν χρησιμοποιείς το ηλεκτρονικό εμπόριο στον ιστότοπο σου.

 

  1. Απαντήσε στις κριτικές

Σκέψου την τελευταία φορά που χρησιμοποίησες τους Χάρτες Google στο smartphone σου. Παρατήρησες, ότι η Google σε παρακινεί να μοιραστείς μια φωτογραφία της τοποθεσίας  ή να κάνεις μια κριτική σχετικά με την εμπειρία σου; Αυτό συμβαίνει, γιατί η Google θέλει να γίνει ο # 1 ιστότοπος όσον αφορά την ταξιδιωτική βιομηχανία, προσπερνώντας γίγαντες, όπως η Booking.com και το TripAdvisor!

 

Οι ειδικοί στο μάρκετινγκ επισημαίνουν, ότι το 14% των σημερινών καταναλωτών βασίζονται στην παραδοσιακή διαφήμιση, ενώ το 92% εμπιστεύεται απόλυτα τις κριτικές που προσφέρουν παντελώς άγνωστοι, σε δημοφιλείς ιστοσελίδες όπως το Google, το Yelp ή το TripAdvisor. Θα παρατηρήσεις επίσης, ότι οι κριτικές που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google είναι κριτικές που έχουν γραφτεί απευθείας στην πλατφόρμα του, καθώς και από άλλους ιστότοπους όπως το TripAdvisor, Booking ή η Expedia. Αυτός είναι και ο λόγος που καθιστά σημαντικό, οι επιχειρήσεις να απαντούν στις κριτικές και να διαχειρίζονται οι ίδιες την φήμη τους.

 

  1. Διαχειρίσου σωστά τις πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου

Αυτό μπορεί να είναι το πιο απλό μέρος του προφίλ σου στο Google My Business, αλλά ταυτόχρονα το πιο σημαντικό!

Πρέπει να προσθέσεις τις ακόλουθες κρίσιμες πληροφορίες:

  • Ωράριο λειτουργίας
  • Τι μέρες είναι ανοιχτή η επιχείρησή, συμπεριλαμβανομένων ή εξαιρουμένων των νόμιμων αργιών, των διακοπών κ.λπ.
  • Αποδεκτές μέθοδοι πληρωμής
  • Μια περιγραφή για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, εάν διαθέτεις εστιατόριο, δώσε λεπτομέρειες σχετικά με: τον τύπο κουζίνας που σερβίρεται, πόσο αργά μένει ανοιχτή η κουζίνα, αν πρόκειται για εστιατόριο φιλικό προς την οικογένεια, εάν έχετε take-out menu, αν το εστιατόριο σου είναι προσβάσιμο για άτομα με μειωμένη κινητικότητα κ.λ.π.
  • Αριθμός τηλεφώνου και αριθμός χωρίς χρέωση
  • Ημερομηνία που η επιχείρησή άνοιξε για πρώτη φορά
  • Γρήγορο ιστορικό της εταιρείας σου

Αυτό είναι όλα τα είδη πληροφοριών που οι άνθρωποι θα ψάξουν στο internet. Βεβαιώσου, ότι τους προσφέρεις όλα όσα χρειάζονται για να φτάσουν στην επιχείρηση σου.

 

  1. Διαχειρίσου τις εικόνες της επιχείρησής σου

Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, οι εικόνες μιας επιχείρησης. Τώρα, περισσότερο από ποτέ οι εικόνες και οι φωτογραφίες έχουν μεγάλη επίδραση για να επικοινωνήσεις την ιστορία του brand σου. Ωστόσο, μερικά brand υποτιμούν τον θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχουν οι επαγγελματικές εικόνες στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (organic search results). Πρόβαλε λοιπόν τις καλύτερες φωτογραφίες, δημιουργήστε την αίσθηση μιας εικονικής επίσκεψης χρησιμοποιώντας φωτογραφίες 360 μοιρών της επιχείρησης. Οι άνθρωποι μπορεί ακόμη και να μοιραστούν αυτές τις φωτογραφίες στα social media!


Για πολλούς χρήστες του Διαδικτύου, οι κομψές και επαγγελματικές εικόνες επηρεάζουν την απόφασή τους, να αγοράσουν από μία επιχείρηση και όχι από κάποια άλλη. Οι εντυπωσιακές εικόνες μπορούν να παρακινήσουν μια τηλεφωνική κλήση ή την επίσκεψη σ’ ένα ιστότοπο. Από την άλλη πλευρά, αν έχεις πρόχειρες ή χειρότερα καθόλου φωτογραφίες, οι δυνητικοί πελάτες θα κατευθυνθούν στον ανταγωνιστή, ο οποίος θα διαχειρίζεται καλύτερα την ηλεκτρονική παρουσία του ή θα έχει ένα εκτεταμένο δίκτυο χρηστών που μοιράζονται εικόνες στο Google.

Λοιπόν, τι περιμένεις; Ξεκίνησε τη διαχείριση της ηλεκτρονικής παρουσίας σου με το Google My Business!