5 Τips για να βρίσκεις εύκολα πελάτες με το Google Adwords

Μέσα σε λίγα χρόνια, οι Google Διαφημίσεις έχουν καταφέρει να γίνουν το μεγαλύτερο online δίκτυο διαφημίσεων σε όλο τον κόσμο. Προσφέρονται, ως ένα απίστευτα πολύτιμο εργαλείο ειδικότερα όσον αφορά μικρές επιχειρήσεις, έτσι ώστε να γίνουν αντιληπτές online. Παράλληλα, προσφέρουν μια άκρως φιλική προς τον χρήστη πλατφόρμα εκμάθησης και μια λογική πρώτη επένδυση. Όταν ένας μελλοντικός πελάτης ψάχνει για ένα προϊόν,υπηρεσία ή μια προσφορά είναι πολύ πιθανό πια να ψάξει γι’ αυτό πρώτα στην Google. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο χρησιμοποιώντας το AdWords στην επιχείρηση σου, αυτομάτως την θέτεις στην πρώτη γραμμή των αναζητήσεων, αυξάνεις την επισκεψιμότητα και το marketing αποδίδει καλύτερα, αυξάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και τις πωλήσεις σου.

Αυτό το διαφημιστικό μοντέλο, που όπως είναι γνωστό  πληρώνεις με κάθε «click», σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις προσφορά για τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που αφορούν την αγορά, την οποία εσύ στοχεύεις, συνδέοντας σε απευθείας με ένα κοινό, το όποιο ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Παρακάτω περιγράφονται τρόποι, με τους οποίους μπορούν οι Google Ads να βοηθήσουν κάθε μικρή επιχείρηση.

 

     1. Πως να σε “προσέξουν”

Όταν ξεκινά κανείς μια ιστοσελίδα, δεν είναι αρκετό να την γεμίσει με υλικό και να βολευτεί περιμένοντας τις προβολές να έρθουν. Η συνεπής και συνεχής ροή στον ιστότοπό σου είναι μια λεπτή, δαπανηρή και μακροπρόθεσμη διαδικασία. Θα πρέπει εσύ ο ίδιος να επενδύσεις χρόνο για να επιτευχθεί μια σωστή ροή επισκεψιμότητας ή εναλλακτικά θα πληρώσεις κάποιον να κάνει αυτή την δουλειά για εσένα. Η διαφήμιση της Google AdWords, μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα και να δείτε τα αποτελέσματα της σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Παρόλα αυτά η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμη, αλλά μην στηριχθείς μονάχα σ΄αυτήν.

     2. Στόχευσε το κοινό σου

Μια από τις πιο χρήσιμες ιδιότητες της πλατφόρμας αυτής είναι η δυνατότητα που παρέχει στο διαφημιζόμενο να στοχεύσει σε συγκεκριμένο κοινό, με βάση μια συγκεκριμένη τοποθεσία αλλά και δημογραφικά στοιχεία. Με αυτό τον τρόπο είτε είσαι ένα συνοικιακό μανάβικο ή μια επαρχιακή πιστωτική ένωση ή ακόμα και μια εθνική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου μπορείς να επιλέξεις η επιχείρηση να εμφανίζεται μόνο στις περιοχές, τις οποίες εσείς ο ίδιος θα επιλέξεις. Για τους αρχάριους επιχειρηματίες, η δυνατότητα ακτίνας στόχευσης των διαφημίσεών δίνει ένα ακόμα χρήσιμο εργαλείο προσαρμογής.

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα κατάστημα κοσμημάτων που έχει ανοίξει πρόσφατα. Το Google AdWords επιτρέπει να επιλέξεις στον χάρτη την απόσταση, στην οποία θέλεις να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σου και τους ανθρώπους μέσα σ’ αυτά τα όρια που θα βλέπουν την διαφήμιση σου.

Αντίθετα μπορείς να αποκλείσεις τοποθεσίες από την καμπάνια σου, μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το κόστος και αυξάνοντας τα κέρδη σου. Ένα κατάστημα με κοσμήματα παραδείγματος χάρη να μπορεί να καθορίσει ακόμη και τη στόχευση δημογραφικών στοιχείων όπως το επίπεδο εισοδήματος, οπότε είναι δυνατό να προβάλλονται διαφημίσεις μόνο στο 20% των εισοδηματιών που ανήκουν σε μια συγκεκριμένη γειτονιά.

 

    3. Προσάρμοσε τις διαφημίσεις σου

Μία απαραίτητη κίνηση στην εγκατάσταση επιτυχημένων οnline διαφημίσεων είναι να εγγραφείς στον λογαριασμό Google My Business. Αν έχεις μια επιχείρηση με οικοδομικά υλικά για παράδειγμα, αυτή η δωρεάν καταχώρηση σε προσθέτει στους χάρτες της Google, δίνοντάς σου πλεονέκτημα σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις της περιοχής.

Επιπρόσθετα δίνει μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά την εμφάνιση της διαφήμισής σου, επιτρέποντάς να εμφανίζεται ένας χάρτης δίπλα από αυτή. Τα παραπάνω είναι γνωστά ως “Ad Extension” και είναι ένας από τους διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορείς να προσαρμόσεις τη διαφήμισή σου. Μπορείς επίσης να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου προσθέτοντας αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις, συνδέσεις σελίδας προορισμού ιστότοπου και ακόμη και κουμπιά λήψης εφαρμογών. Σκέψου, πως όσες περισσότερες πληροφορίες επικοινωνίας παρέχεις στους υποψήφιους πελάτες, τόσο πιο εύκολο καθίσταται γι’ αυτούς να σε βρουν και να έρθουν σε επαφή μαζί σου.

 

    4. Retargeting

Σε όλους έχει συμβεί να επισκεφτούμε έναν ιστότοπο και αργότερα να βλέπουμε συνεχώς διαφημίσεις αυτού κατά την επίσκεψη μας σε κάποιον άλλο. Αυτό ονομάζεται επαναπροσανατολισμός και είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους το Google AdWords μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις σου. Σε μια παραδοσιακή διεύρυνση  πωλήσεων, οι πιθανοί πελάτες που έχουν ήδη επισκεφτεί το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν μια αγορά ή βλέπουν συχνά ένα προϊόν, στην επόμενη περιήγηση στο διαδίκτυο είναι πολύ πιθανό να δουν μια δική σου διαφήμιση.  Με αυτόν τον τρόπο έχει αποδειχθεί ότι αυξάνονται οι πωλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το retargeting προκαλεί αύξηση του κόστους στην αρχική σας δαπάνη, μα  αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας. Είναι λοιπόν μια πρακτική που έχει αποδειχθεί ότι αξίζει τον κόπο για αμέτρητες επιχειρήσεις.

 

    5. Φιλικό προς το κινητό site

Καθώς το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης του διαδικτύου γίνεται από το κινητό, το Google AdWords έχει προσαρμόσει την πλατφόρμα του για να καλύψει αυτή την νέα ανάγκη. Οι επιλογές βελτίωσης για κινητά τηλέφωνα αφθονούν για τις μικρές επιχειρήσεις, επιτρέποντάς σ΄αυτές να στοχεύουν πελάτες εν κινήσει με διαφημίσεις κειμένου και εικόνας. Η ρύθμιση των παραμέτρων των διαφημίσεών μόνο σε συσκευές προορισμού σε μια συγκεκριμένη ακτίνα του καταστήματός σου, στην ουσία διευρύνει το υποψήφιους πελάτες, “πετώντας” την διαφήμιση σε όλους τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας που τυχαίνει να περνούν εκείνη τη στιγμή κάπου κοντά από την επιχείρηση σου. Μπορείς ακόμη να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις, ώστε να εμφανίζονται πιο συχνά σε κινητές συσκευές.

Ας χρησιμοποιήσουμε ένα άλλο παράδειγμα, αυτή τη φορά μια καφετέρια . Σκέψου πως συχνά βρίσκεσαι σε μια νέα πόλη και κάνεις μια γρήγορη αναζήτηση για να βρεις το πιο κοντινό κατάστημα καφέ; Αν είσαι ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης και έχεις ορίσει το Google AdWords για να στοχεύει αυτούς τους καταναλωτές, έχεις κερδίσει άμεσα έναν πελάτη  καθώς το καφέ σου θα επιστρέψει στην κορυφή της αναζήτησης.