7 Tips για να λανσάρεις μια πετυχημένη καμπάνια Google Adwords

Το Google AdWords είναι μια από τις πιο προηγμένες πλατφόρμες διαφήμισης που επιτρέπουν σε μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις να διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μπροστά σε πιθανούς πελάτες μέσα σε λίγες ώρες.

Εάν χρησιμοποιείς την πλατφόρμα θα γνωρίζεις ότι υπάρχουν πολλές επιλογές targeting και ρυθμίσεις που καλύπτουν διαφορετικούς τύπους επιχειρήσεων. Αυτές οι αμέτρητες επιλογές και ρυθμίσεις μπορούν συχνά να είναι σαρωτικές και δύσκολο να κατανοηθούν κατά την εκκίνηση μιας νέας καμπάνιας μάρκετινγκ, η οποία μπορεί εύκολα να καταλαμβάνει ένα μεγάλο κομμάτι του προϋπολογισμού μάρκετινγκ που δαπανάται, χωρίς να επιτύχεις τους στόχους σου. Το έχω δει αυτό να συμβαίνει και μεταφράζεται σε χιλιάδες ευρώ που χάνονται σε διαφημιστικές δαπάνες.

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ τις κορυφαίες 7 συμβουλές μου, για να βεβαιωθείς ότι η επιχείρησή σου θα έχει μια υγιή απόδοση επένδυσης (ROI) για κάθε ευρώ που ξοδεύεις στο AdWords, το 2018 και μετέπειτα.

 

Συμβουλή 1: Εξαιρετική δομή λογαριασμού

Ένας καλά δομημένος λογαριασμός AdWords είναι απαραίτητος αν θέλεις τα διαφημιστικά σου έξοδα να έχουν απόδοση. Η ίδρυση ενός καλά δομημένου λογαριασμού αφορά τη συνάφεια. Έχουμε δει το κόστος ανά απόκτηση (CPAs) να μειώνεται έως και το 60% απλώς βελτιώνοντας τη δομή ενός λογαριασμού AdWords. Οι λέξεις-κλειδιά, οι διαφημίσεις και οι ομάδες διαφημίσεων σε κάθε καμπάνια πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένες. Με τη σειρά της, η Google θα σε ανταμείψει μειώνοντας τα έξοδα διαφήμισης.

 

Συμβουλή 2: Ξεκίνησε με Search network campaigns

Το Search network είναι διάνοια, όταν πρόκειται για τη στόχευση των πιο “θερμών” πιθανών πελατών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.  Χωρίς καμιά αμφιβολία, οι καμπάνιες του Search network πρέπει να είναι ο πρώτος σου σταθμός. Σε αντίθεση με το μάρκετινγκ στο Display network, το οποίο διακόπτει τους πιθανούς πελάτες σου καθώς περιηγούνται στο διαδίκτυο, στο Search network έχουν πράγματι ξεκινήσει μόνοι τους αναζητώντας μια λύση στο πρόβλημά τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο βρίσκονται πιο κοντά στο χαμηλότερο σημείο της διοχέτευσης μάρκετινγκ, καθιστώντας πιο πραγματική την δυνατότητα να μετατρέψουν τον πιθανό σε πραγματικό πελάτη. Το λανσάρισμα στο Search network  δίνει επίσης μια καλή ιδέα των λέξεων-κλειδιών με βάση τα συμφραζόμενα που μπορούν να μεταφερθούν στο Display network.

 

Συμβουλή 3: Χαμηλοί ημερήσιοι προϋπολογισμοί και κόστος ανά click(CPC)

Κατά την εκκίνηση νέων καμπανιών AdWords, είναι δύσκολο να καθορίσετε πόση επισκεψιμότητα θα λάβουν οι διαφημίσεις σας και πόσο γρήγορα θα δαπανήσετε τον προϋπολογισμό σας. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι να σπαταλήσετε μερικές χιλιάδες ευρώ τις πρώτες ώρες ή ημέρες χωρίς να έχετε πολλές μετατροπές να επιδείξετε, για να δείτε τις διαφημιστικές σας δαπάνες. Για να αποφύγετε αυτό, σας προτείνω να ρυθμίσετε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας στο ήμισυ ή ακόμα και στο ένα τέταρτο του πραγματικού ημερήσιου προϋπολογισμού που έχετε κατά νου, ειδικά όταν είστε νέοι στο παιχνίδι. Αυτό θα σας επιτρέψει να διευκολύνετε την καμπάνια, παρακολουθώντας παράλληλα τον τρόπο με τον οποίο εκτελείται η επισκεψιμότητα βάσει της στόχευσής σας. Για καμπάνιες, που επιλέγετε μη αυτόματη προσφορά CPC, θα ήθελα επίσης να προτείνω να ξεκινήσετε με χαμηλότερα CPC και να αυξήσετε τις προσφορές σας ανάλογα με τις ανάγκες των αποτελεσμάτων που παράγουν οι λέξεις-κλειδιά.

 

Συμβουλή 4: Το κείμενο της διαφήμισης και οι εικόνες έχουν πραγματική αξία

Το κείμενο της διαφήμισης είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μέρος μιας καμπάνιας στο AdWords. Είναι υπεύθυνο για την προσέλκυση των σωστών προοπτικών, ενώ απωθεί εκείνες που δεν θα πείσουν τους πελάτες. Προτείνω να δοκιμάσεις δύο διαφορετικές ιδέες στο κείμενο της διαφήμισης σου. Το κοινό-στόχος θα ανταποκρίνεται πάντα καλύτερα σε μία από τις δύο μεγάλες ιδέες. Επίσης, συνιστώ να παρακολουθείς τα αποτελέσματά με τρόπο που να μπορείς να συγκρίνεις τα αποτελέσματα πωλήσεων από κάθε διαφήμιση. Στη συνέχεια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το νικητήριο Ad copy σε όλη τη διοχέτευση μάρκετινγκ και να επεκτείνεις την επιτυχία του. Για τις διαφημίσεις που εκτελούνται στο display network, οι εικόνες είναι εξίσου σημαντικές με το Ad copy. Οι εικόνες που επιλέγεις για τις διαφημίσεις σου πρέπει να προσελκύσουν την προσοχή των υποψήφιων πελατών, για να τους κάνουν να θέλουν να κάνουν click στη διαφήμισή σου. Bottom line: Η εικόνα της διαφήμισης σου πρέπει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα εκατομμύρια των καμπανιών που υπάρχουν εκεί έξω. Συνιστώ να δοκιμάσεις εικόνες πρωτότυπες και όχι να αναμασάς εικόνες που προέρχονται από ιστοσελίδες. Επίσης μην ξεχνάς πως είναι αδύνατο να γνωρίζεις ποια εικόνα θα έχει καλύτερη απόδοση χωρίς δοκιμή.

 

Συμβουλή 5: Ακριβής έλεγχος και παρακολούθηση

Η δοκιμή και η παρακολούθηση δεν πρέπει είναι επιλογή, εάν οι καμπάνιες σου στο AdWords θέλεις να είναι επιτυχείς. Στις περισσότερες περιπτώσεις κατά την εκκίνηση μιας καμπάνιας, τα αρχικά σου CPA (Cost Per Acquisition) θα είναι υψηλότερα από τα CPA που επιθυμείς. Η δοκιμή διαφορετικών λέξεων-κλειδιών, διαφημίσεων και στρατηγικών προσφοράς θα σε βοηθήσει να βρεις την καλύτερη επιλογή για την επίτευξη των στόχων CPA. Για να μπορεί η Google να παρακολουθεί σωστά τις μετατροπές, οι ετικέτες μετατροπής του AdWords πρέπει να τοποθετούνται σωστά στις σελίδες ευχαριστιών στις οποίους προσγειώνονται οι υποψήφιοι πελάτες, μετά τη λήψη της επιθυμητής ενέργειας μετατροπής στον ιστότοπό σου. Ακολουθεί ένα παράδειγμα του κώδικα παρακολούθησης του AdWords που τοποθετείται στη thank you page.

Ο Διαχειριστής tags της Google (GTM) είναι ένα μέσο βοηθά στη διαχείριση της παρακολούθησης. Tο φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον εργασίας βοηθά στην παρακολούθηση των Google tags  καθώς και στην παρακολούθηση και τον έλεγχο από τρίτους. Μου αρέσει να σκέφτομαι το GTM ως ένα κουτί, που αποθηκεύονται όλοι οι κώδικες των αποσπασμάτων JavaScript, τόσο για εφαρμογές παρακολούθησης Google, όσο και για εφαρμογές παρακολούθησης εξωτερικών συνεργατών.

 

O GTM αποτελείται από τρία μέρη:

1) Η κύρια tags που προστίθεται σε κάθε σελίδα για την οποία θέλεις να συλλέξεις πληροφορίες.

2) Triggers που καθορίζουν πότε εκτελείται η tag.

3) Μεταβλητές που χρησιμοποιούνται για την λήψη και αποθήκευση πληροφοριών που χρησιμοποιούνται από tags και triggers  

Μπορείς επίσης να παρακολουθήσεις τις μετατροπές για καμπάνιες που δεν βρίσκονται στον ιστό, συμπεριλαμβανομένων των καμπανιών για εφαρμογές, τηλέφωνα και εκτός δικτύου καμπάνιες.

 

Συμβουλή 6: Καμπάνια που έχει ρυθμιστεί να εμφανίζεται σε συγκεκριμένο τύπο συσκευής

Με τη χρήση της κινητής τηλεφωνίας σε άνοδο, υπάρχουν πολλές πιθανότητες ένα μεγάλο ποσοστό της επισκεψιμότητας του AdWords να προέρχεται από κινητές συσκευές. Δεν είναι καλή ιδέα να υποθέσεις ότι η επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή και η οθόνη του κινητού μας παράγουν τα ίδια αποτελέσματα. Σου προτείνω να κατηγοριοποιήσεις τις καμπάνιες ανά τύπο συσκευής. Η διάρθρωση των καμπανιών ανά τύπο συσκευής σου επιτρέπει να χειριστείς την επισκεψιμότητα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές ανεξάρτητα από αυτή των κινητών τηλεφώνων. Αυτό θα σου επιτρέψει να ορίσεις ξεχωριστά τις προσφορές, να δημιουργήσεις διαφορετικές διοχετεύσεις και να παρακολουθείς εύκολα τα αποτελέσματα ανά συσκευή. Έτσι διασφαλίζεται ο πλήρης έλεγχος της απόδοσης της επένδυσής σου, ανεξάρτητα από τον τύπο της συσκευής.

 

Συμβουλή 7: Ρύθμισε την λίστα αρνητικών λέξεων-κλειδιών στο search network

Όσο λιγότερο περιοριστικός είναι ο τύπος αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών στο δίκτυο αναζήτησης (broad and broad match modifier), τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες η διαφήμισή σου να ενεργοποιηθεί από φράσεις αναζήτησης που δεν έχουν καμία σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Είναι καλή ιδέα να βεβαιωθείς ότι δεν λαμβάνεις click από μη σχετικές αναζητήσεις. Η καρτέλα «Όροι αναζήτησης λέξης-κλειδιού» είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εξάλειψη αυτών των ανεπιθύμητων λέξεων-κλειδιών από τις καμπάνιες σου. Μπορείς να προσθέσεις αυτές τις φράσεις, ως αρνητικές λέξεις-κλειδιά, που θα εμπόδιζαν τη μελλοντική εμφάνιση της διαφήμισής αυτής όταν χρησιμοποιούνται σε αναζητήσεις. Στο AdWords μπορείς να ορίσεις αρνητικές λέξεις-κλειδιά σε επίπεδο ομάδας διαφημίσεων ή καμπάνιας. Η ρύθμιση μιας κύριας λίστας αρνητικών λέξεων-κλειδιών σε επίπεδο καμπάνιας θα καλύπτει όλες τις ομάδες διαφημίσεων, μέσα σε κάθε καμπάνια. Για τη ρύθμιση της λίστας αρνητικών λέξεων-κλειδιών, κάνε click στην καρτέλα «λέξεις-κλειδιά » μέσα σε μια συγκεκριμένη καμπάνια και στη συνέχεια κάντε click στις «Καρτέλα αρνητικές λέξεις». Μπορείς να προσθέσεις λέξεις-κλειδιά είτε σε επίπεδο ομάδας διαφημίσεων, είτε σε επίπεδο καμπάνιας κάνοντας click στο αντίστοιχο κόκκινο κουμπί «λέξεις-κλειδιά». Λάβε υπόψη πως οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν broad match modifier φράσεις και exact match types για τον έλεγχο της επισκεψιμότητας της διαφήμισης σου.

Ακολουθώντας αυτές τις 7 συμβουλές δεν θα εξοικονομήσεις μόνο χρόνο, αλλά θα βοηθήσει επίσης να αποφύγεις τη σπατάλη του προϋπολογισμού σου για το μάρκετινγκ το 2019!