7 Τips για την δημιουργία πιο δεσμευτικών newsletter

Τα newsletters είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επικοινωνήσεις με το κοινό σου και να τους ενημερώνεις τακτικά για την επιχείρησή ου επειδή είναι προσωπικά, στοχευμένα και συνεπή.

Σύμφωνα με μελέτες, τα κατάλληλα newsletters μπορούν να «εγγυηθούν τη διαρκή επισκεψιμότητα του ιστότοπου, να τους πείσετε ακόμη και να εγγραφούν σε διαδικτυακά σεμινάρια, άλλες καταχωρήσεις εκδηλώσεων και πωλήσεις προϊόντων. Ωστόσο, είναι αποτελεσματικά μόνο, εάν είναι σωστά σχεδιασμένα και τέλεια εκτελεσμένα.

Μερικοί έμποροι πιστεύουν, ότι η δημιουργία newsletters είναι ένας εύκολος τρόπος για να προσεγγίσουν πολλούς πελάτες εύκολα, αλλά αυτό δεν λειτουργεί πάντα κατ’ αυτόν τον τρόπο. Όταν οι ενημερώσεις προϊόντων “στριμώχνονται” μεταξύ των αναρτήσεων blog και των τυχαίων διαφημιστικών προσφορών, το newsletter σου χάνει την εστίασή του.

Το κοινό πρέπει να καταλαβαίνει το θέμα του newsletter σου αμέσως μόλις διαβάσει τη γραμμή του θέματος. Μόλις το ανοίξουν, πρέπει επίσης να καταλάβουν άμεσα που πρέπει να επικεντρωθούν και ποια είναι η έκκληση για ενέργεια. Διαφορετικά, δεν θα δεις τα ποσοστά δέσμευσης να αυξάνονται. Εάν αυτό συμβαίνει στην δική σου περίπτωση , ίσως θέλεις να κάνεις ένα βήμα πίσω και να ελέγξεις τον λόγο που οι πελάτες δεν εμπλέκονται με το μήνυμα σου.

 

3 Βασικά στοιχεία κάθε δεσμευτικού newsletter

Σκέψου ένα πρόσφατο newsletter που διάβασες πραγματικά ολόκληρο. Τι σε έκανε να το διαβάσεις;

Πρέπει πρώτα αυτά που γράφεις να αρέσουν σε σένα και μετά φυσικά στους πελάτες σου. Αν δεν σ’ αρέσουν πια, ακολούθησε αυτόν τον οδηγό πλήρους ανανέωσης του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείτε το ενημερωτικό δελτίο μάρκετινγκ που ετοιμάσαμε για εσένα.  

Προκειμένου να βελτιωθεί, εξετάσαμε το προηγούμενα newsletters και συνειδητοποιήσαμε ότι υπήρχαν τρία χαρακτηριστικά που έπρεπε να έχουν :

Σχετικότητα – να σχετίζεται άμεσα με τη βιομηχανία, το ενδιαφέρον και τα θέματα που ενδιαφέρουν τον αναγνώστη.
Ενδιαφέρον – να ψυχαγωγεί, εκπαιδεύει ή ευχαριστεί τον αναγνώστη.
Πολύτιμο – να διδάσκει τον αναγνώστη ή του παρέχει κάτι που θεωρείται χρήσιμο.

Χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά, το newsletter σου δεν θα είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα συνεπές και δεσμευμένο αναγνωστικό κοινό. Σε αυτήν την ανάρτηση blog, θα μοιραστούμε 7 συμβουλές σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας ενημερωτικών δελτίων που εστιάζουν σε αυτά τα στοιχεία.

 

  1. Επίλεξε που θα εστιάσεις

Το επίκεντρο του ενημερωτικού δελτίου σου είναι ζωτικής σημασίας. Πάραυτα, η εύρεση τύπου και περιεχομένου είναι επίσης ένα δύσκολο κομμάτι.

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποιοι είναι οι αναγνώστες σου, ώστε να ξέρεις για ποιους γράφεις. Προσπάθησε να αποκτήσεις μια σωστή εικόνα σχετικά με το ενδιαφέροντα του κοινού σου, τις βιομηχανίες στις εργάζονται και ποια θέματα τους απασχολούν, ώστε να μπορείς να γράψεις περιεχόμενο σχετικό με αυτά.

Δοκίμασε διαφορετικές εκδόσεις, μέχρι να διαπιστώσεις ποιος τύπος και περιεχόμενο ενημερωτικού δελτίου ταιριάζει στο κοινό σου. Διεξήγαγε έρευνα και ρωτήσε τους υπάρχοντες συνδρομητές σου, τι θα ήθελαν οι ίδιοι να δουν στα ενημερωτικά δελτία.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα περισσότερα ενημερωτικά δελτία προσπαθούν να κάνουν πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Έχει νόημα να έχετε ενημερώσεις του προϊόντος, στο ίδιο ενημερωτικό δελτίο με τα κορυφαία tweets της εβδομάδας; Μόλις αποφασίσεις για την εστίασή σου, επίμεινε σε αυτήν για να ξέρουν οι αναγνώστες τι να περιμένουν κάθε φορά.

 

  1. Κράτησε το απλό και πιασάρικο

Είμαστε όλοι πολυάσχολοι άνθρωποι και όσο περνάει ο καιρός περνάμε όλο και λιγότερο χρόνο στα εισερχόμενα μας. «Τα εισερχόμενα μας έπρεπε να είναι ένα μέρος όπου απευθυνόμαστε για γρήγορη, εύπεπτη επικοινωνία με τις εταιρείες. Αντ ‘αυτού, είμαστε τώρα συνεχώς πλημμυρισμένοι με ενημερωτικά δελτία μάρκετινγκ έχουν πολύ λίγη αξία για εμάς». 

Επειδή το κοινό θα ξοδέψει λιγότερο χρόνο διαβάζοντας ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρά μια δημοσίευση στο blog ή μια σε χαρτί, πρέπει να καταλάβουν το σκοπό του ενημερωτικού δελτίου σου μόλις το ανοίξουν, κράτησε λοιπόν το περιεχόμενο απλό και ξεκάθαρο.

Η απλότητα ενός newsletter είναι το κλειδί για την αναγνωσιμότητα του. Αλλά μπορείς επίσης να προσελκύσεις την προσοχή των αναγνωστών σου, κάνοντας το γράψιμο σύντομο και δυναμικό παράλληλα.

Οι αναγνώστες ενδέχεται να μην γνωρίζουν ακριβώς τι να περιμένουν, όταν εγγράφονται στο ενημερωτικό δελτίο σου, οπότε ρύθμισε τις προσδοκίες τους μ’ ένα email καλωσορίσματος.

 

  1. Συμπερίλαβε περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από χρήστες

Το ενημερωτικό δελτίο δεν πρέπει να αφορά μόνο την εταιρεία σου. Η ενσωμάτωση περιεχομένου με σκέψεις των πελατών ή influencers στη βιομηχανία, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδέσεις το brand σου με τους ειδικούς. Δοκίμασε να συμπεριλάβεις quotes, tweets ή links με περιεχόμενο από συνεργάτες  ή από τα αγαπημένα brands.

Η συνεργασία με άλλους είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσεις τον κατάλογο συνδρομητών ενημερωτικών δελτίων σου: αναζήτησε άλλους ανθρώπους ή επιχειρήσεις που εκτελούν ενημερωτικά δελτία με παρόμοιο κοινό-στόχο και απευθύνσου σε αυτούς για να προωθήσουν το newsletter σου. Εάν το κοινό σου είναι αρκετά μεγάλο, μπορείς να αλληλοβοηθηθείτε με την προώθηση της επιχείρησής τους στο δικό σου ενημερωτικό δελτίο.

Ένα πετυχημένο ενημερωτικό δελτίο, δημιουργείται απ’ αυτούς, που «τοποθετούν τους ανθρώπους στο επίκεντρο της εργασίας τους». Συχνά περιλαμβάνει αποσπάσματα και περιεχόμενο από influencers, ειδικούς της βιομηχανίας και άλλες πηγές που καθιστούν το περιεχόμενό τους αυθεντικό και αξιόπιστο.

 

4.Πρόσθεσε περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από τους ίδιους τους χρήστες

Ένας άλλος τρόπος για να κάνεις το newsletter πιο δεσμευτικό είναι να αλλάζοντας την εστίαση από την εταιρεία στους χρήστες, το κοινό ακόμη και τους υπαλλήλους σου. Σκέψου την ενσωμάτωση περιεχομένου από την κοινότητά σου, όπως σχόλια, ενδιαφέροντα παραδείγματα χρήσης των προϊόντων ή απάντησε σε ερωτήσεις που γίνονται συχνά στα social media.

Το ενημερωτικό δελτίο της Intercom, περιλαμβάνει συχνά quotes και σχόλια από το προσωπικό και την κοινότητά τους, σχετικά με trending topics. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσεις νέο κοινό στο ενημερωτικό δελτίο σου και να ενεργοποιήσεις τους ήδη υπάρχοντες.

 

  1. Συνδέσου με trending topics ή events

Ανάλογα με τη φύση του ενημερωτικού σου δελτίου, ίσως θέλεις να συνδέσεις το περιεχόμενό σου με trending topics ή events. Οι έμποροι θέλουν συχνά να γνωρίζουν τις τελευταίες τάσεις, οπότε γίνε μέρος τους. Τα πιο πρόσφατα ενημερωτικά δελτία είναι όμορφα σχεδιασμένα και γεμάτα από χρήσιμες συμβουλές.

  1. Χρησιμοποιήστε τα social media ως teaser

Τα social media είναι ένα εκπληκτικά αποτελεσματικό μέσο για να κάνεις τους ανθρώπους να ενθουσιαστούν. Έχετε κάποιες μεγάλες ειδήσεις ή αποκλειστικό περιεχόμενο για να μοιραστείτε το επερχόμενο newsletter; Αποκαλύψτε ένα μικρό απόσπασμα στα social media για να δημιουργήσεις κάποιο θόρυβο γύρω από αυτό.

Επωφελήσου από τις διάφορες μορφές που μπορείτε να χρησιμοποιηθεί. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλεις να χρησιμοποιήσεις το Twitter και το Facebook για φωτογραφίες και gifs και τα Instagram Stories για να συμπεριλάβεις κάποια live action και να μιλήσεις στο teaser σου. Συζήτησε για το τι μπορούν να αναμένουν οι αναγνώστες σου στο επερχόμενο ενημερωτικό δελτίο και γιατί πρέπει να κάνουν εγγραφή. Μην ξεχνάς την πρόσκληση για δράση (call to action).

 

  1. Να είσαι συνεπής, μα πάντα παρέχοντας κάτι μοναδικό

Μήπως το τρέχον newsletter σου επαναλαμβάνει απλώς όλα όσα κάνει η εταιρεία στο blog, στα social media ή στο site; Το ενημερωτικό δελτίο πρέπει να παρέχει στο κοινό κάτι που δεν μπορούν να πάρουν από τα άλλα μέσα σου.

Όταν αποφασίσαμε να ανανεώσουμε το δικό μας ενημερωτικό δελτίο, γνωρίζαμε ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό, που ξεχώριζε από το υπόλοιπο περιεχόμενό μας, καθώς και από άλλα ενημερωτικά δελτία μάρκετινγκ. Έτσι περάσαμε πολύ χρόνο για να τελειοποιήσουμε τον τόνο, τη μορφή και να το καταστήσουμε μοναδικό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα διασκεδαστικό, φιλικό και επιμελημένο digest για τα τελευταία γεγονότα στα social media. Τι σκέφτονταν οι αναγνώστες μας; Είδαμε διπλάσια opens και click-through rates κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών. Επιπλέον, παρακινήσαμε τους αναγνώστες να μας στείλουν τα μηνύματα τους, για να μας πουν την γνώμη τους σχετικά μ’ αυτήν την αλλαγή.