Λοιπόν, είσαι έτοιμος να πας την επιχείρησή σου στο επόμενο επίπεδο και να ξεκινήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, ωραία μέχρι εδώ. Αλλά έχεις σκεφτεί τι απαιτεί ο ιστότοπός ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για να αποφέρει κέρδη; Ένα e-shop χρειάζεται κάτι παραπάνω από καλές φωτογραφίες προϊόντων και λειτουργία πληρωμής, πρέπει επίσης να σκεφτείς την εμπειρία που θα προσφέρεις στους πελάτες σου. Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι ένας ανταγωνιστικός χώρος, αναλογίσου τι χρειάζεται για να οικοδομήσεις ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα; Εδώ είναι μερικά βασικά βήματα που πρέπει να κάνεις για να είναι το κατάστημα σου επιτυχές.
- Καλύτερη εμπειρία πλοήγησης για αγοραστές από κινητά
Το 2013, το 55% των ανθρώπων που αγοράζουν από κινητές συσκευές και όχι από υπολογιστές και laptops, κάτι που καθιστά απαραίτητη την διασφάλιση ενός φιλικού προς κινητά site. Το αυξανόμενο μερίδιο του αγοραστή μέσω κινητού σημαίνει, ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα πρέπει να έχει μια βασική στρατηγική για κινητά, ώστε να διασφαλίζεται πως πραγματοποιούνται μετατροπές ανεξάρτητα από τη συσκευή:
- Εξασφάλισε την εύκολη λειτουργία του καλαθιού στο κινητό
- Βεβαιώσου ότι η πλοήγηση για κινητά είναι εύκολη στη χρήση
- Κράτησε την έκδοση του κινητού απλή με σαφείς συνδέσμους και action buttons προς χρήση.
- Έλεγξε αν η πλοήγηση σελίδας και τα κουμπιά ‘επόμενα’ έχουν αρκετό χώρο, ώστε τα δάκτυλα / αντίχειρες να τα αγγίξουν εύκολα
- Κατάλληλες εκδόσεις των εικόνων για κινητά
- Εύκολο Checkout
Το μεγαλύτερο κώλυμα για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, είναι ενδεχομένως το checkout. Θα μπορούσες εύκολα να χάνεις έως και το 67% των πελατών, εάν δεν είναι σωστά σχεδιασμένο.
Η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της καλής λειτουργικότητας, της χρηστικότητας και της εμπιστοσύνης στην δομή ενός site είναι το κλειδί για την προσφορά μιας καλής εμπειρίας στην πλοήγηση.
- Έχεις ένα μεγάλο κουμπί “checkout”
- Μην παρουσιάζεις απροσδόκητο κόστος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας
- Βελτιστοποίησε τον ιστότοπό σου όσον αφορά τον χρόνο φόρτωσης, βεβαιώσου ότι είναι γρήγορος (ιδιαίτερα στο κινητό)
- Κάνε εύκολη την επεξεργασία των περιεχομένων του καλαθιού
- Πρόβαλλε εικόνες των προϊόντων στο καλάθι
- Εμφάνιση security logos
- Κράτησε το ταμείο απλό
- Κάνε την υπηρεσία υποστήριξης εύκολη
- Βεβαιώσου πως υπάρχει εγγραφή επισκέπτη
Η απαίτηση της έγγραφης για την ολοκλήρωση της αγοράς μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εγκατάλειψης του καλαθιού. Δώσε λοιπόν την δυνατότητα να κάνουν checkout ως φιλοξενούμενοι χωρίς να χρειαστεί να δημιουργήσουν λογαριασμό. Οι αγοραστές στο διαδίκτυο επιθυμούν να κάνουν γρήγορα τις αγορές τους και μπορεί πολύ εύκολα να αποσπαστεί η προσοχή του. Βοηθήσε λοιπόν επιτυγχάνοντας παράλληλα τον στόχο σου, δίνοντάς τους μια πιο γρήγορη επιλογή για να κάνουν check-out ως επισκέπτες.
- Οι φωτογραφίες προϊόντων να ΄ναι σε άριστη ποιότητα
Η φωτογραφία του προϊόντος είναι η πιο σημαντική πτυχή του site, είναι η ηλεκτρονική σου βιτρίνα με άλλα λόγια. Αυτό είναι που βοηθά το χρήστη να «αγοράσει» και είναι η πρώτη εντύπωση για το προϊόν.
- Είναι αυτονόητο, να διασφαλιστεί πως οι εικόνες θα ‘ναι είναι υψηλής ποιότητας και με καλό φωτισμό.
- Ακόμη να δίνεις στους πελάτες την επιλογή να βλέπουν το προϊόν στο πλαίσιο της χρήσης του, ώστε να μπορούν να σχετίζονται με την εμπειρία χρήσης του.
- Συμπερίλαβε ένα πλήθος εικόνων για να αναδείξεις όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
- Επίτρεψε στους πελάτες να βλέπουν μια μεγαλύτερη έκδοση της φωτογραφίας είτε σε λειτουργία lightbox, είτε με την λειτουργία ζουμ
- Να έχεις μια ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών
Το πρώτο κομμάτι μιας πολιτικής επιστροφής είναι να προσπαθήσεις να αποτρέψεις την επιστροφή. Οι άνθρωποι επιστρέφουν τα προϊόντα τους, όταν είναι απογοητευμένοι, γι’ αυτό πρέπει είστε σαφείς και ακριβείς στις περιγραφές των προϊόντων, έτσι ώστε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, έχοντας μια καλά δομημένη και εύκολη στην πολιτική επιστροφής, αυτό μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τον πελάτη να πάρει την απόφαση να αγοράσει, ακριβώς επειδή αισθάνεται σίγουρος ότι μπορεί να πάρει μια επιστροφή χρημάτων ή να ανταλλάξουν το προϊόν εύκολα εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα.
- Κατάστησε εύκολη την εύρεση της πολιτικής σας
- Χρησιμοποίησε γλώσσα κατανοητή, να μην υπάρχει νομική ή εσωτερική πολιτική φρασεολογία
- Να συμπεριλαμβάνεται το κρυφό κόστος επιστροφής(αν υπάρχει).
- Να είναι σαφές, εάν η απόδοση είναι για μετρητά, ανταλλαγές ή πίστωση
- Λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων
Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά θα βοηθήσει τους αγοραστές να αποφασίσουν. Οι περιγραφές ενεργούν, όπως το φυσικό προσωπικό πωλήσεων του καταστήματός σου, γι ‘αυτό πρέπει να είναι ενημερωτικό και να έχει σωστό ύφος για τον στόχο σου. Συμπερίλαβε επίσης μια ενότητα “Συχνών Ερωτήσεων” (FAQ) για να βοηθήσεις στην άμβλυνση τυχόν αμφιβολιών σχετικά με τα προϊόντα.
Συμπερίλαβε πληροφορίες σχετικά με
- Μέγεθος ρούχων
- Υφή
- Διαστάσεις, βάρος
- Υλικά ή ύφασμα που χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα
- Εγγυήσεις
- Χρώματα
Αποτύπωσε τη φαντασία των πελατών σου και δημιούργησε τις περιγραφές σύμφωνα με αυτήν. Αφηγήσου την ιστορία του προϊόντος σου και πώς αυτό μπορεί να ωφελήσει τον πελάτη.
Απευθύνσου στις συναισθηματικές ανάγκες του πελάτη και μίλησε για τα οφέλη του προϊόντος και πώς αυτό θα βελτιώσει τη ζωή τους.
- Καθαρός σχεδιασμός και εύκολη πρόσβαση
Να είσαι ξεκάθαρος σχετικά με την κατηγορία του καταστήματος σου και πώς αυτό είναι δομημένο. Τα ανεπαρκώς δομημένα sites δεν αποδίδουν καλά και αγωνίζονται να αλλάξουν. Ο στόχος είναι να διευκολύνεις τους πελάτες να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Συνεργάσου με τον web designer για να κατανοήσεις πώς πρέπει να ταξινομηθούν τα προϊόντα σου.
Να είσαι βέβαιος ότι η πλοήγηση είναι εύκολη, με ταμπέλες που έχουν κάποιο νόημα για τους πελάτες. Μερικές φορές μπορεί κάτι να μην εμφανίζεται ή να τους προκαλεί σύγχυση. Κάνε λοιπόν την έρευνά σου.
- Οι πιο σημαντικές σελίδες να βρίσκονται στην κύρια πλοήγηση
- Να είναι σαφές, ποιο είναι το χαρακτηριστικό και ποια είναι η κατηγορία
- Κάνε δοκιμές χρήστη για να ανακαλύψεις τις καλύτερες ετικέτες για την πλοήγησή σου
- Αν κάτι είναι πολύ περίπλοκο, απλοποίησε το