8 Συμβουλές του Google Analytics για να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπής

Ποσοστά μετατροπή, στο τέλος της ημέρας αυτό είναι ο λόγος που γίνονται όλα. Όλοι ονειρεύονται τεράστιους ρυθμούς μετατροπής. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, ειδικά τώρα τελευταία. Δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο. Υπάρχουν πολλές συμβουλές και κόλπα εκεί έξω, σχετικά με το πώς μπορείς να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπής, ακόμη και κατά 529% σε μία μόνο ημέρα.


 Δεν πρόκειται για λύσεις που επιτυγχάνονται εν μέσω μιας νυκτός.  Εδώ θα συζητήσουμε όμως, πώς μπορείς να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπών ακολουθώντας ορισμένες αποτελεσματικές συμβουλές του Google Analytics. Χρησιμοποίησε με σύνεση το Google Analytics και μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπών, σε σύντομο χρονικό διάστημα.  

 

Οι επόμενες συμβουλές και πληροφορίες για το Google Analytics, θα σε βοηθήσουν να εξοικειωθείς με τις μετρήσεις και τα δεδομένα, ώστε να βελτιώσεις τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την online επιχείρησή σου. Θα μάθεις, πώς να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπών παρακολουθώντας το ποσοστό εγκατάλειψης, μετρώντας την ποιότητα της SEO traffic, εντοπίζοντας τις αργές σελίδες φόρτωσης και πολλά άλλα.


Αξιοποίησε στο έπακρο αυτές τις χρήσιμες συμβουλές του Google Analytics, για να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπών:

 

  1. Παρακολούθησε το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce)ώστε να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπής
  2. Μέτρησε την συνολική οργανική κίνηση για να κατανοήσεις καλύτερα τους χρήστες σου
  3. Χρησιμοποίησε την εσωτερική αναζήτηση ιστότοπου (Internal Site Search) για να βελτιστοποιήσεις την εμπειρία των πελατών σου
  4. Μετρήστε την ποιότητα SEO κίνησης για να την συγκρίνεις με τις μετατροπές
  5. Αναγνώρισε τις σελίδες που φορτώνουν αργά, για να βελτιώσεις την εμπειρία μετατροπής των πελατών σου
  6. Ανάλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών, για να ικανοποιήσεις καλύτερα τις ανάγκες τους
  7. Χρησιμοποίησε τις landing page reports για την απευθείας βελτίωση των μετατροπών
  8. Αναζήτησε ευκαιρίες μετατροπής στα PPC Data

 

Μπορεί το Google Analytics να αυξήσει τα ποσοστά μετατροπής;


Η απάντηση είναι ναι. Φυσικά, εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά. Υπάρχουν άμεσα και έμμεσα οφέλη από τη χρήση του Google Analytics. Και όταν ξέρεις ακριβώς πού και τι πρέπει να εξετάσεις, ίσως να εκπλαγείς από τις ιδέες που θα πάρεις.

 Μια μελέτη της Compass μας πληροφορεί, ότι ο μέσος όρος μετατροπής για ηλεκτρονικά καταστήματα είναι μόλις 1,4%, ενώ οι καλύτεροι έχουν ποσοστό 3%. Τώρα όλα είναι στο χέρι σου. Θέλεις να μείνεις στο πλήθος ή προτιμάς να είσαι στο επίκεντρο; Εάν θέλεις να είσαι καλύτερος από αυτό, θα πρέπει να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπής και να είστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 3%. Αν και είναι δυνατόν να επιτευχθούν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα για ορισμένες βιομηχανίες, το 3% είναι ένας πολύ καλός στόχος.

 Για να παρακολουθείς το ποσοστό μετατροπών, χρησιμοποίησε τα εργαλεία αναφοράς. Το Google Analytics είναι το πιο δημοφιλές δωρεάν εργαλείο, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, για να μετρήσεις την επιτυχία των inbound προσπαθειών μάρκετινγκ. Θα μάθεις πώς μπορείς να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπών, μέσω του Analytics.

 

1.Παρακολούθησε το bounce rate για να αυξήσεις τα ποσοστά μετατροπών σου

Ενδεχομένως να γνωρίζεις μέχρι στιγμής, ότι το bounce rate είναι μία από τις σημαντικότερες μετρήσεις στο Google Analytics και ότι είναι συχνά διαφεύγει από πολλούς χρήστες του Analytics. Υπάρχουν πολλοί ορισμοί του bounce rate στον κόσμο internet. Σύμφωνα με το Optimize Smart, είναι το ποσοστό των single-page επισκεπτών ή των web sessions. Ο bounce rate αντιπροσωπεύει, το ποσοστό των επισκεπτών σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο, που απομακρύνεται από αυτόν μετά την προβολή μιας μόνο σελίδας.

 Αυτή η μέτρηση είναι πολύ σημαντική, επειδή σου δείχνει πολλά για την ποιότητα του ιστοτόπου σου. Αν έχεις χαμηλό bounce rate, σημαίνει ότι οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι με το περιεχόμενο που βρήκαν, με βάση το ερώτημα που αναζητούσαν.

 Υπάρχει μια συζήτηση στον κλάδο μας, σχετικά με το αν το bounce rate θα αντικατασταθεί ή όχι με το dwell time. Όλοι καταλήγουν στο γεγονός, πως το bounce rate δεν προσφέρει μια πραγματική εικόνα της εμπειρίας του επισκέπτη στον ιστότοπό σας. Οι επισκέπτες μπορούν να εγκαταλείψουν το site σου, για πολλούς διαφορετικούς λόγους και είναι δύσκολο να πούμε εάν είχαν μια καλή ή κακή εμπειρία, έχοντας κατά νου μόνο αυτήν τη μέτρηση.


Μια εγκατάλειψη (bounce) μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης μπει στη σελίδα σου και ξαφνικά αποφασίσει ότι δεν ήταν αυτό που έψαχνε και επιστρέψει στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Σε άλλη περίπτωση συμβαίνει ένας χρήστης να φτάσει σε μια σελίδα, αποφασίσει να μείνει για λίγο να ελέγξει το περιεχόμενό, να βρει αυτό που έψαχνε και παρόλα αυτά να φύγει. Ωστόσο, προς το παρόν η έννοια του χρόνου παραμονής (dwell time) δεν είναι πολύ σαφής στη βιομηχανία, για να μην αναφέρουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί. Αυτό που μπορούμε να μετρήσουμε και να επωφεληθούμε είναι το bounce rate.

Για να παρακολουθήσεις τον ρυθμό εγκατάλειψης μέσω του Google Analytics, πρέπει να κάνεις click στην επιλογή Συμπεριφορά> Περιεχόμενο ιστότοπου> Σελίδες προορισμού και θα δείτε τις σελίδες που οι χρήστες κάνουν click στον ιστότοπo. Αυτές οι σελίδες προορισμού (landing pages) έχουν μεγάλη σημασία, επειδή είναι το πρώτο πράγμα που ένας χρήστης βλέπει στον ιστότοπό σου.


Αυτό που μπορείς να δεις χρησιμοποιώντας το Analytics, είναι το πόσο γρήγορα οι άνθρωποι χτυπούν το κουμπί πίσω για να επιστρέψουν στη σελίδα SERP.  Εσύ θέλεις οι χρήστες να ξοδεύουν, όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σου. Υπάρχει επίσης ένα εκπαιδευτικό βίντεο που παρέχεται από το Yoast που μπορεί να σε βοηθήσει. Έχεις επίσης ένα εικονίδιο σύγκρισης στο οποίο μπορείς να κάνεις click για συγκρίνεις το ποσοστό εγκατάλειψης όλων των σελίδων προορισμού σου.


Ποιο είναι το ιδανικό bounce rate;


Σύμφωνα με το Yoast, κάθε σελίδα με κόκκινο χρώμα βρίσκεται κάτω από το συνηθισμένο bounce rate του ιστότοπού σου. Αν η σελίδα είναι κόκκινη και έχει ποσοστό 0-10%, θα πρέπει να είναι ακόμα εντάξει. Εάν είναι περίπου 20-30%, θα πρέπει να το επιβεβαιώσεις, ειδικά εάν είναι μία από τις 10 κορυφαίες σελίδες σου.

Το bounce rate μπορεί να συνδεθεί πολύ εύκολα με το ποσοστό μετατροπής, επειδή αν πολλοί χρήστες εγκαταλείψουν την σελίδα σου γρήγορα, αυτό σημαίνει ότι έχεις πολύ λίγους χρήστες που βρίσκουν αυτό που ψάχνουν και ίσως χρειαστεί να προβείς σε κάποιες αλλαγές.

Επομένως, έλεγξε προσεκτικά το ποσοστό αυτό, για να βεβαιωθείς ότι δεν χάνεις μετατροπές. Πώς μπορείς άλλωστε να έχεις καλές τιμές μετατροπών, εάν οι χρήστες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σου σε δευτερόλεπτα;


 Δεν είναι μόνο το προϊόν που πουλάς σημαντικό, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο το παρουσιάζεις, ο τρόπος προβολής του και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγεις να το πουλήσεις.

 

2.Μέτρησε τη συνολική οργανική κίνηση, ώστε να κατανοήσεις καλύτερα τους χρήστες

Εάν θέλεις να βεβαιωθείς ότι ο ιστότοπός σου είναι αποτελεσματικός, θα πρέπει να έχεις μια ομαλή κίνηση και ένα καλό ποσοστό μετατροπής. Το Analytics σου προσφέρει την ευκαιρία να συγκρίνεις την επισκεψιμότητα κατά ημερομηνία, μεταβαίνοντας στην επιλογή Απόκτηση> Όλα τα κανάλια> Κανάλια (Acquisition > All Traffic > Channels). Στη συνέχεια, μπορείς να συγκρίνεις τα αποτελέσματα για να δεις πότε υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση. Αυτή θα ‘ναι η απάντηση, στο ερώτημα :κατά πόσο οι εκστρατείες ψηφιακού σου μάρκετινγκ έχουν αντίκτυπο;

Για να κατανοήσεις πλήρως τον τρόπο παρακολούθησης της επισκεψιμότητας και τη διασφάλισης του ποσοστού μετατροπής, πρέπει πρώτα να μάθεις πώς να χρησιμοποιείς σωστά, το εργαλείο του Analytics. Ένα πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό στο Analytics είναι οι προσαρμοσμένες ειδοποιήσεις. Αυτό θα σε κρατάει συνεχώς ενημερωμένο, όταν κάτι συμβαίνει στον ιστότοπό σου. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις στην εκστρατεία SEO. Μπορείς να ρυθμίσεις το Analytics να στέλνει email, κάθε φορά που υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Πήγαινε στο μενού πλοήγησης και κάνε click στην καρτέλα Real Time, για να δεις μια πιο συμπαγή έκδοση του Analytics, που παρέχει limited επιλογές και δεδομένα. Αυτό θα σου παρουσιάσει πληροφορίες για τους χρήστες που επισκέπτονται τις σελίδες σου αυτή τη στιγμή, την τοποθεσία τους, τις σελίδες που βλέπουν, τις λέξεις-κλειδιά και τους ιστότοπους που τους αναζητούν, καθώς και τις μετατροπές την ώρα που συμβαίνουν.

 Στην καρτέλα Κοινό, θα βρεις δεδομένα που θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις το κοινό σου. Εδώ θα παρατηρήσεις λεπτομέρειες από τα δημογραφικά στοιχεία μέχρι την τοποθεσία και την τεχνολογία που χρησιμοποιούν. Θα έχεις ακόμα τη δυνατότητα να δεις το πρόγραμμα περιήγησης και τις συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν για την πρόσβαση.

Η ενότητα acquisition προσφέρει λεπτομέρειες, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν οι επισκέπτες στο site σου. Για να λάβεις τα δεδομένα για την ενότητα SEO, θα πρέπει να συνδεθείς στο λογαριασμό, Google Webmasters.

 Με τη νέα ενημέρωση από την Google, είναι ευκολότερο να βλέπεις τις πληροφορίες από την Search Console ενσωματωμένες στο Analytics. Η χρήση αυτής της μεθόδου ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων θα βοηθήσει τους διαχειριστές ιστότοπων, να δουν όλες τις μετρήσεις σε ένα μέρος και να λάβουν αποφάσεις συνδυάζοντας τα δεδομένα και από τα δύο αυτά εργαλεία.


 Όλα αυτά τα βήματα θα σε βοηθήσουν να παρακολουθήσεις τα βήματα που ακολουθούν οι επισκέπτες και να καταλάβεις τους αγοραστές σου. Είναι σημαντικό να εξάγεις τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων και να δημιουργείς εξατομικευμένες αναφορές σχετικά με τη συσχέτιση των analytics και των search console data.

Η ενσωμάτωση δεδομένων από εργαλεία, plugins και πλατφόρμες τρίτων με το Google Analytics, σε βοηθά να αποκτήσεις πληροφορίες σχετικά με την επιτυχία ή μη του online μάρκετινγκ.

Επίλεξε μια μεγαλύτερη περίοδο για τις αναφορές Analytics, ώστε να μπορείς να κάνεις μια σύγκριση μεταξύ διαφορετικών μηνών ή διαφόρων περιόδων που έτρεχαν τα SEO projects.

 

3.Χρησιμοποίησε την Internal Site Search για να βελτιστοποιήσεις την εμπειρία των πελατών

Μελετώντας τα δεδομένα αυτά, μπορείς να λάβεις τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική digital μάρκετινγκ και συνεπώς να βελτιώσεις τα ποσοστά μετατροπής.

Η internal site search μπορεί να σχηματίσει μια ακριβής εικόνα, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες έφτασαν στον ιστότοπό σου. Με την προβολή της αναφοράς αναζήτησης ιστότοπου μπορείτε να δεις ποιοι χρήστες αναζητούν τον ιστότοπό σου και τι δυσκολεύονται να βρουν.

Τώρα ας δούμε πώς ακριβώς μπορείς να κάνεις αυτό:

Μπορείς να δεις μια λίστα με τους όρους αναζήτησης που έχουν αναζητήσει οι χρήστες στον τομέα σου κάνοντας click στην επιλογή Συμπεριφορά> Αναζήτηση ιστότοπου> Επισκόπηση (Behavior > Site Search > Overview).

 Σύμφωνα με το Yoast, είναι πολύ καλό να παρακολουθείς αυτό το σύνολο δεδομένων, διότι σου παρέχει μια ιδέα για το τι ελπίζουν οι επισκέπτες να βρουν στον ιστότοπό σου. Αυτό θα σου δείξει μια ανάλυση μερικών στατιστικών στοιχείων σχετικά με τις αναζητήσεις ιστότοπων και μια λίστα όρων που αναζητήθηκαν στο χρονικό πλαίσιο που θέτεις. Για να μπορέσεις να αποκτήσεις αυτά τα δεδομένα, θα χρειαστεί να ρυθμίσεις σωστά την αναζήτηση του τομέα.

Κάτι που μπορεί να παρατηρήσεις είναι ότι ορισμένοι χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει πιθανώς όρους αναζήτησης, που δεν έχεις φτιάξει για μια σελίδα μέχρι στιγμής. Είναι μια φοβερή ευκαιρία, ώστε να βρεις μια ιδέα για να καλύψεις κάτι καινούργιο. Επίσης, σου προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τις λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν από τους επισκέπτες.


Ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή των μετρήσεων που χρησιμοποιούνται εδώ:

 

  • Sessions with Search: Συνολικός αριθμός Sessions σύνδεσης στις οποίες συμμετέχει κάποιος που ολοκληρώνει τουλάχιστον μία αναζήτηση σ’ ένα ιστότοπό.
  • Total Unique Searches: Συνολικός αριθμός επισκέψεων που πραγματοποιήθηκε στον ιστότοπός (εξαιρουμένων των duplicate αναζητήσεων κατά την ίδια επίσκεψη).
  • Results Pageviews/Search: Ο μέσος αριθμός των φορών, που τα άτομα βλέπουν τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης μετά την ολοκλήρωση της.
  • % Search Exits: Ποσοστό των περιόδων σύνδεσης στις οποίες τα άτομα εγκατέλειψαν τον ιστότοπο αμέσως μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.
  • % Search Refinements: Ποσοστό των Sessions που οι χρήστες πραγματοποίησαν μια πρόσθετη αναζήτηση, μετά την αρχική τους αναζήτηση.
  • Time after Search: Μέσος χρόνος που αφιερώνεται στον ιστότοπο μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.
  • Average Search Depth: Μέσος αριθμός σελίδων αποτελεσμάτων που προβάλλονται από άτομα μετά την ολοκλήρωση μιας αναζήτησης.

Κάθε φορά που οι χρήστες αναζητούν κάτι, ίσως να σκεφτείς εάν ήδη προσφέρεις αυτό το προϊόν ή αν μπορείς να το προμηθευτείς στο εγγύς μέλλον. Αυτό φυσικά θα σε βοηθήσει με το ποσοστό μετατροπής.

 Σε περίπτωση που πολλοί επισκέπτες αναζητούν κάτι και δεν το βρίσκουν, θα έχεις υψηλότερο bounce rate και ίσως χαμηλότερο ποσοστό μετατροπής.

 

4.Μέτρησε την ποιότητα της κυκλοφορίας SEO για να την συγκρίνεις με τις μετατροπές

Ακόμα κι αν ακούς συχνά, ότι η ποιότητα μπορεί να είναι υποκειμενική και είναι δύσκολο να μετρηθεί, υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να μετρήσει την ποιότητα οποιασδήποτε πηγής επισκεψιμότητας ή οποιουδήποτε τύπου κίνησης, είτε είναι PPC, σχετική, display, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, την social traffic κ.α.

 Για να μετρήσεις την αλλαγή στην ποιότητα επισκεψιμότητας αναζήτησης, χρησιμοποίησε τις assisted conversions αναφορές: Μετατροπές> Διοχετεύσεις πολλαπλών καναλιών> Υποβοηθούμενες μετατροπές (Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions).

 Πρέπει να γνωρίζεις, πως είναι αρκετά συνηθισμένο για ιστότοπους με πλούσιο περιεχόμενο, όπως blogs, site ειδήσεων, εκδοτικούς ιστότοπους να έχουν υψηλό bounce rate, χαμηλό μέσο χρόνο που δαπανάται σε μια σελίδα ή ακόμα και low pages ή περιόδους σύνδεσης (sessions). Αυτό που συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι, πως οι επισκέπτες τους φτάνουν για να δουν το πιο πρόσφατο περιεχόμενο και στη συνέχεια φεύγουν. Ίσως θελήσεις να επανεξετάσεις τη στρατηγική για το μάρκετινγκ περιεχομένου.

Παρόλο που έχεις αυτή την αναφορά ενεργή, μπορείς να ορίσεις το εύρος ημερομηνιών «Τον προηγούμενο μήνα» και να το συγκρίνεις με την «Προηγούμενη περίοδος».

 Σε περίπτωση πολλαπλών επισκέψεων στον ιστότοπο, μπορείς να έχεις μετατροπές στις οποίες η αναζήτηση ήταν σημαντική, αλλά δεν σχετίζεται άμεσα με τη μετατροπή. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις αυτή την αναφορά, για να ελέγξετε τις μετατροπές από την επισκεψιμότητα αναζήτησης. Εάν παρατηρήσεις μείωση των μετατροπών που προέρχονται από την αναζήτηση, αλλά η συνολική επισκεψιμότητα είναι σταθερή, τότε μπορείς εύκολα να καταλήξεις στο συμπέρασμα, πως η επισκεψιμότητα που προέρχεται από την αναζήτηση δεν είναι ποιοτική.

 Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καθορίσεις την τοποθεσία τους και τον λόγο που οι άνθρωποι έρχονται στον ιστότοπό σου. Επικεντρώσου στην ανάλυση του ποσοστού μετατροπής κάθε ιστοτόπου, για κάθε πηγή κίνησης και για κάθε αγορά-στόχο.

 Παρόλο που πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα εκτελούν εκστρατείες σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο, είναι σημαντικό να μάθεις πώς εκτελείται σωστά μια τυπική γεωγραφικά στοχευμένη εκστρατεία. Πρέπει να ελέγξουμε, για παράδειγμα, το ποσοστό μετατροπής του στόχου για μια συγκεκριμένη πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη, και να δούμε αν υπήρξε αύξηση για τον τελευταίο μήνα.

 Σε περίπτωση που έχεις μια τοπική επιχείρηση και το κοινό-στόχος σου βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να το ξέρεις.

 Αν θέλεις να ελέγξεις την τιμή μετατροπής για κάθε πηγή κίνησης στην αγορά-στόχο, πρέπει να δημιουργήσεις ένα προηγμένο τομέα που θα περιλαμβάνει μόνο την κυκλοφορία από την πόλη σου.

5.Εντόπισε τις σελίδες που αργούν να φορτώσουν για να βελτιώσεις την εμπειρία μετατροπής

Η υπομονη ειναι ΑΡΕΤΗ. Αυτό το ρητό δεν ισχύει για τα online καταστήματα. Αν θέλεις οι επισκέπτες να παραμένουν, ώστε να έχεις την ευκαιρία να τους πείσεις να πραγματοποιήσουν μια αγορά, πρέπει να λάβεις υπόψη το σύντομο διάστημα που μπορούν να περιμένουν.

Καθώς περνούν τα χρόνια, οι χρήστες γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί. Ας το σκεφτούμε αυτό ως εξής: Το 1999, οι χρήστες ήταν πρόθυμοι να περιμένουν έως και 8 δευτερόλεπτα για να φορτώσουν μια σελίδα. Τώρα, εάν η φόρτωση διαρκέσει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα, ο πελάτης θα φύγει από τη σελίδα σας. Εάν το γνώρίζες ήδη αυτό, θα πρέπει να επενδύσεις στη βελτίωση του site σου. Οι αργές ταχύτητες θα καταστρέψουν τους ιστότοπους για κινητά. Εάν δεν μας πιστεύεις, έλεγξε τα παρακάτω:

 

  • Το 79% των αγοραστών δήλωσε ότι δεν θα επέστρεφε σε έναν ιστότοπο για να πραγματοποιήσει άλλη αγορά
  • Το 73% των χρηστών κινητών λένε ότι έχουν βρεθεί σ’ έναν ιστότοπο που ήταν πολύ αργός.
  • Το 44% δήλωσε ότι θα έλεγε σε μια φίλη για την κακή τους εμπειρία στο διαδίκτυο.
  • Το 51% των χρηστών κινητών δηλώνουν ότι έχουν συναντήσει έναν ιστότοπο που χάλασε, “πάγωσε” ή εμφάνισε την ένδειξη error.
  • Το 38% των χρηστών κινητών λένε ότι έχουν συναντήσει έναν ιστότοπο που δεν ήταν διαθέσιμος.
  • Το 47% των καταναλωτών αναμένει ότι μια ιστοσελίδα θα φορτωσεί σε 2 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο.
  • Το 40% των ανθρώπων εγκαταλείπουν έναν ιστότοπο που χρειάζεται περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για φόρτωση.
  • Μια καθυστέρηση 1 δευτερολέπτου στην απάντηση σελίδας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των μετατροπών κατά 7%.
  • Αν ένας ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου κάνει 100.000 δολάρια ημερησίως, μια καθυστέρηση 1 δευτερολέπτου θα μπορούσε να σου κοστίσει δυνητικά 2,5 εκατομμύρια δολάρια σε χαμένες πωλήσεις κάθε χρόνο.

Όπως βλέπεις, φαίνεται ότι η βελτιστοποίηση των χρόνων φόρτωσης είναι ένα στοιχείο που συχνά παραβλέπεται. Εκτός από την επίδραση στην εμπειρία του χρήστη και του ρυθμού μετατροπής, η ταχύτητα της σελίδας είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην κατάταξη αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθούμε συνεχώς τις αργές σελίδες και να δούμε και πώς αυτό θα επηρεάσει τα ποσοστά μετατροπής. Για να ελέγξεις τους χρόνους φόρτωσης της σελίδας,πήγαινε στην επιλογή Συμπεριφορά> Ταχύτητα ιστότοπου> σελίδα Χρόνου (Behavior > Site Speed > Page Timings).

 

Εάν ορίσεις τη μεσαία στήλη σε «Avg. Χρόνος φόρτωσης σελίδας ‘, στη δεξιά στήλη στο’% Exist ‘και πρόσθεσε μια δευτερεύουσα διάσταση μέσου για να φιλτράρετε προς τα κάτω για να εμφανίζεται μόνο η οργανική επισκεψιμότητα, θα έχεις τη δυνατότητα να λάβεις μέσους χρόνους φόρτωσης σελίδας σε ολόκληρο τον ιστότοπο και το μέσο ποσοστό εξόδου για όλες τις σελίδες.

 

6.Ανάλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών για να ικανοποιήσεις καλύτερα τις ανάγκες τους

Ακόμη και αν τα δεδομένα δεν είναι τέλεια, η κατανόηση ορισμένων πτυχών της συμπεριφοράς των επισκεπτών θα σου δώσει ένα σημαντικό υπόβαθρο. Μόλις το κάνεις, θα είστε επίσης πιο ενημερωμένοι και θα είσαι σε θέση να λαμβάνεις καλύτερες αποφάσεις σχετικά με τα δεδομένα που λείπουν.
 

Μερικοί ειδικοί SEO πιστεύουν, ότι η ανάλυση της συμπεριφοράς γύρω από τις αγορές είναι ένα κρυφό κόσμημα του Enhanced Ecommerce-set από το Google Analytics. Εξοπλισμένος με αυτόν τον τύπο δεδομένων, θα μπορείς να αναλύσεις τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι χρήστες. Στη συνέχεια, θα δεις αν θα προχωρήσουν στο checkout ή αν θα το κλείσουν στη μέση της διαδικασίας αγορών.

 Όπως παρουσιάστηκε από τον Avinash Kaushik, συνιδρυτή της Market Motive Inc. και θερμότερου υποστηρικτή digital μάρκετινγκ για το Google, στο παραπάνω παράδειγμα μπορείς να παρατηρήσεις τις συνολικές περιόδους σύνδεσης που δεν έληξαν με μετατροπή. Από αυτά, δες επίσης τον αριθμό των sessions με τις προβολές του προϊόντος, το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού και της εγκατάλειψης του Checkout.

 Υπάρχουν δύο προοπτικές εδώ. Ένα πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να εφαρμόσουμε μια προηγμένο διαχωρισμό. Έτσι θα μοιάζει ένα τμήμα Direct Traffic και θα παρατηρήσεις ότι οι αριθμοί θα αλλάξουν. Επιπλέον, μπορείς να ταξινομήσεις το κοινό, κατά άνδρες και γυναίκες, μεγάλους ή μικρούς σε ηλικία αγοραστές και δημιούργησε ένα τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου για κάθε ομάδα. Για παράδειγμα, τις sessions με προβολές προϊόντων και να εφαρμόσεις τον διαχωρισμό στην αναφορά «Πηγές επισκεψιμότητας».

Ένα άλλο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να αλλάξεις τις μετρήσεις session. Επίλεξε να δεις νέους και παλαιότερους επισκέπτες, μετρήσεις εγκατάλειψης ή ακόμα και να επιλέξετε την κατηγορία συσκευών, την πόλη, την πηγή και την κατηγορία χρηστών. Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατό να διαχωρίσεις τους χρήστες και να ελέγξεις τη συμπεριφορά τους. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον να αναζητήσουμε την διαχωρισμό της συμπεριφοράς των χρηστών από την πηγή.


 Η Shopping Behavior Analysis από το Google Analytics θα σου επιτρέψει να αλλάξεις την εμπειρία που έχουν οι χρήστες, από την πηγή έως την επιβεβαίωση. Πιστεύουμε ότι αυτό το εργαλείο είναι ένα πολύτιμο επειδή, παρόλο που είναι πολύ εύκολο να το κατανοήσεις, είναι επίσης αρκετά σύνθετο στην εύρεση των μεγαλύτερων προβλημάτων που ίσως να έχει ο ιστότοπός σου.

 Πρέπει να γνωρίζεις ότι στην αγοραστική συμπεριφορά, η εποχή του χρόνου είναι πραγματικά σημαντική, χωρίς καμία αμφιβολία. Φαίνεται ότι ο Δεκέμβριος είναι η πηγή όλων των μετατρέποντων μηνών και αυτό συμβαίνει χάρη στις διακοπές των Χριστουγέννων.

Οι χειρότεροι μήνες μετατροπής είναι μακράν ο Μάρτιος και ο Ιούλιος, αλλά πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η βιομηχανία και η κουλτούρα μας, έχουν ασφαλώς μεγάλη επίδραση στις πωλήσεις. Παρόλο που αυτό δεν μπορεί να είναι κάτι νέο για τους ιδιοκτήτες e-commerce καταστημάτων, φαίνεται ότι από τους 100 επισκέπτες γίνεται μόνο μία μετατροπή.

 

7.Χρησιμοποίησε τις αναφορές των landing pages για την άμεση βελτίωση των μετατροπών

Είναι πολύ χρήσιμο να χρησιμοποιήσεις τις αναφορές των landing pages, επειδή αυτό σε δείχνει πρώτα απ ‘όλα ποιες σελίδες “υποδέχονται” τους επισκέπτες. Οι landing pages είναι, αν το σκεφτούμε, η αρχή μιας σχέσης με κάθε επισκέπτη και γι ‘αυτό δεν θα θέλαμε να αποτελεί μια κακή εμπειρία γι’ αυτόν.

 Παρόλο που έχεις την καλύτερη αρχική σελίδα εκεί έξω, αν οι χρήστες βλέπουν πρώτα το blog σας, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επωφεληθείς από αυτό και να εφαρμόσεις μια στρατηγική μάρκετινγκ στο διαδίκτυο βασισμένη σε αυτό που βλέπουν πρώτα όταν φτάσουν. Επειδή πολλοί μπορεί να μην γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε, μπορεί αυτό να αποδειχθεί μια τεράστια βοήθεια για να συμπεριλάβετε κάποιες λεπτομέρειες για το ποιοι είστε.

Τώρα πρέπει επίσης να γνωρίζεις την απόδοση κάθε landing page, που έχεις στον ιστότοπό σου. Ορισμένες σελίδες ενδέχεται να ενθαρρύνουν τους χρήστες να διερευνήσουν περαιτέρω, ενώ άλλες να έχουν αρκετά μεγάλο bounce rate.

 Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αναφορά landing pages μπορεί να είναι τόσο χρήσιμη. Θα σου δώσει πληροφορίες σχετικά με τις σελίδες που είναι επιτυχείς, για να μάθεις να εφαρμόζεις τις τακτικές που λειτουργούν για μια σελίδα σε άλλες. Για να δεις ευκαιρίες μετατροπής, εφάρμοσε ένα προηγμένο φίλτρο.

 Ας πούμε ότι έχεις ένα blog. Αν εφαρμόσεις ένα φίλτρο, θα δεις ποιες είναι οι αναρτήσεις που προσελκύουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Επίσης να μαθαίνεις ακριβώς ποια posts θα εξάψουν την περιέργεια των επισκέπτών σου.

 Συνάμα χρησιμοποίησε τα προηγμένα τμήματα (advanced segments) για να φιλτράρεις τη συνολική επισκεψιμότητα και να μάθεις πόσα άτομα προέρχονται από τα social media. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις τη στρατηγική των social media που ακολουθείς, καθώς και ποια άρθρα από το blog σου μπορεί να είναι πιο ελκυστικά για τους αναγνώστες που προέρχονται από τα social media.

Μπορείς ακόμη να δεις ποιο είναι το ποσοστό μετατροπών για κάθε δημοσίευση στο blog. Δεν έχει σημασία αν θέλεις οι επισκέπτες να αγοράσουν το προϊόν, να βοηθήσουν σε έναν σκοπό, να γίνουν εθελοντές ή να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό, ο τελικός στόχος είναι η μετατροπή. Όρισε λοιπόν ένα σχετικό στόχο.


Αφού ορίσεις στόχους, θα είσαι σε θέση να παρατηρήσεις ποιες σελίδες επηρεάζουν τους αναγνώστες, ώστε για να αναλάβουν δράση και αυξάνουν το ποσοστό μετατροπής του ιστότοπού σου.

 

8. Αναζήτησε ευκαιρίες μετατροπής στα PPC Data

Το Google Adwords μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες αν δώσεις προσοχή σε αυτό. Τα PPC δεδομένα μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια καλύτερη στρατηγική SEO, για να βελτιώσεις τη μετατροπή και άλλες σημαντικές μετρήσεις. Εάν λάβετε τα δεδομένα λέξεων-κλειδιών από την αναφορά AdWords, μπορείς να πραγματοποιήσεις μια σύνδεση με τις landing pages με τις καλύτερες επιδόσεις από το Google Analytics. Με αυτό τον τρόπο θα μάθεις ποια καλύτερη βελτίωση μπορεί να γίνει.

Δεν είναι μια τόσο δύσκολη διαδικασία, είναι περισσότερο μια τεχνική, που πρέπει να βεβαιωθείς πως έχει γίνει σωστά. Διαφορετικά, ενδέχεται να μην έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Υπάρχουν 3 βήματα:

  1. Εντόπισε τα δεδομένα της PPC για να μάθεις τις landing pages με τις καλύτερες επιδόσεις
  2. Σύγκρινε τα δεδομένα της Google  console με τα δεδομένα της PPC
  3. Σχεδίασε και εφάρμοσε τη στρατηγική SEO

 

Η κίνηση της πληρωμένης αναζήτησης μπορεί να σου δώσει πολλές πληροφορίες. Είναι δυνατό να δεις ακριβώς ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά με το υψηλότερο CTR, το ποσοστό μετατροπής και τη χρηματική αξία. Αναζήτησε τις λέξεις-κλειδιά που είναι πιο ακριβές και το χαμηλότερο CTR. Πρόσεχε αυτά για να βελτιώσεις το περιεχόμενο του ιστότοπού, για όσους έχουν χαμηλή/μέση αξία και υψηλή CTR.

 Εάν μεταβείς στο Analytics στο Acquisition> Adwords, θα βρεις πληροφορίες σχετικά με τις πληρωμένες καμπάνιες, τις λέξεις-κλειδιά σας και ούτω καθεξής.

Συμπέρασμα


Υπάρχουν πολλές συμβουλές και κόλπα του Google Analytics στον κόσμο του διαδικτύου που προσπαθούν να εξηγήσουν, τι παρακολουθεί το Google Analytics ή πώς να ερμηνεύσεις τις αναφορές.

 Αυτό το άρθρο δεν είναι ένας οδηγός κατανόησης του Google Analytics για αρχάριους, ούτε προσπαθεί να σου πει τι ακολουθεί το Google Analytics. Προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε ορισμένες βέλτιστες πρακτικές και συμβουλές για το Google Analytics για να βελτιώσεις αποτελεσματικά και ορατά τα ποσοστά μετατροπών. Αν είσαι ήδη μεταξύ των χρηστών του Google Analytics, ίσως έχεις παρατηρήσει ότι μπορεί να μην είναι το πιο φιλικό προς το χρήστη εργαλείο και παρόλο που προσφέρει πολλά πολύτιμα δεδομένα, ίσως να μην γνωρίζεις πώς να τα αναλύσεις.

«Πώς να χρησιμοποιήσω το Google Analytics στον ιστότοπό μου;» ή «Πώς να αναλύσω τα δεδομένα του Google Analytics» είναι ερωτήσεις που εμφανίζονται αρκετά συχνά. Η αλήθεια είναι ότι το Analytics μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη επιχείρησή σου, αν γνωρίζεις πώς να διαβάσεις τα δεδομένα. Και οι συμβουλές μάρκετινγκ που συζητήθηκαν παραπάνω θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν ακριβώς με αυτό: να μετατρέψεις τις web analytics σε ποσοστά μετατροπής.

 Αφού δημιουργήσεις έναν λογαριασμό Google Analytics και τοποθετήσεις τον κώδικα παρακολούθησης του Analytics στον ιστότοπό σου, μπορείς να δημιουργήσεις πολλές αναφορές και να παρακολουθείς τις δραστηριότητες εκεί. Χρησιμοποίησε το Διαχειριστή ετικετών Google για ευκολότερη εφαρμογή. Στη συνέχεια, είσαι έτοιμος να δημιουργήσεις στρατηγικές ανάλυσης δεδομένων, να παρακολουθείς και να λαμβάνεις αποφάσεις με βάση τη ροή των χρηστών.

Πιστεύουμε πως όλα τα tricks για να διαχειριστείς τα δεδομένα του Google Analytics που παρουσιάσαμε εδώ, θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπών. Φυσικά, μαζί με το social media μάρκετινγκ, τη βελτίωση των μηχανών αναζήτησης και τη γενική στρατηγική digital μάρκετινγκ. Είναι πιο εύκολο στην χρήση με όλα αυτά ( Adwords, Search Console)ενσωματωμένα σε ένα εργαλείο.

 Αυτό που προτείνουμε είναι να τα δοκιμάσεις όλα αυτά, προκειμένου να βελτιώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία αγοράς και να δεις τι πραγματικά λειτουργεί για εσένα. Είναι σημαντικό να ακολουθείς τις διοχετεύσεις μετατροπής και να λαμβάνεις αποφάσεις με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από το εργαλείο αναφοράς του Google Analytics.