Οδηγός Google Analytics: 10 συμβουλές για να ενισχύσεις την κινηση και την κατάταξη της ιστοσελίδας σου

Η ποιοτική επισκεψιμότητα είναι το παν για μια online επιχείρηση. Οι περισσότερες επιχειρήσεις επιθυμούν να έχουν περισσότερη επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες τους. Αλλά αυτό δεν λειτουργεί πάντα προς όφελος τους, βλέπε: “ποσότητα έναντι της ποιότητας”.

Το Google Analytics παρέχει ένα τεράστιο όγκο δεδομένων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αυξήσεις την οργανική επισκεψιμότητα και την κατάταξη. Έχε όμως κατά νου, ότι δεν μπορείς να επιτύχεις ευνοϊκά αποτελέσματα μέσα σε μια μέρα, ανεξάρτητα από το πόσο καταλυτικές είναι οι γνώσεις αυτές. Αυτό θα πάρει λίγο χρόνο. Αλλά θα έχεις μακροχρόνια αποτελεσματα!

 

Σε αυτόν τον οδηγό θα περιγράψουμε λεπτομερώς κάθε πληροφορία του Google Analytics και πώς μπορείς να την εφαρμόσεις για να αυξήσεις την προβολή στην αναζήτηση.

1.Απόκτησε το Google Analytics Reports Email

Η αναφορά ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ο ευκολότερος τρόπος, ώστε να ξοδεύεις λιγότερο χρόνο για να ανακαλύψεις δεδομένα. Η ερώτηση είναι αν ξέρεις πώς να ρυθμίσεις μια αναφορά ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Google Analytics;

Αυτό το απλό τέχνασμα, θα σου εξοικονομήσει πραγματικά πολύ χρόνου. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως θα είσαι μίλια μπροστά από τους ανταγωνιστές, που ξοδεύουν πολύ χρόνο μέσα στο Analytics για πληροφορίες. Εκμεταλλεύσου δημιουργικά τον χρόνο αυτό.

Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με το Google Analytics, είναι η δυνατότητα εξαγωγής χρήσιμων δεδομένων. Η πρώτη μου εμπειρία με το Google Analytics δεν ήταν ευχάριστη. Η αλήθεια είναι ότι η ικανότητά να “ψαρεύεις” τα χρήσιμα δεδομένα, είναι ο μόνος τρόπος για να εφαρμόσεις τις ιδέες αυτές στον ιστότοπό σου και να αυξήσεις τις μετατροπές.

Δεδομένου ότι ήδη υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες, θα πρέπει να μπορείς να εστιάσεις σε μερικά μόνο αποσπάσματα των κορυφαίων αναφορών(σε αναφορές που σε ενδιαφέρουν) στο ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο. Ναι, μπορεί να γίνει όταν το ρυθμίσεις σωστά. Με τις αναφορές email σωστά ρυθμισμένες, δεν χρειάζεται να περιηγείσαι συνεχώς στο Analytics για ώρες για να βρείτε πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν, δημιούργησε προσαρμοσμένες αναφορές και αύξησε την οργανική ορατότητα.

Eδώ είναι ο ακριβής τρόπος για να ρυθμίσεις τις email αναφορές:

 

Μετά επέλεξε όλα τα δεδομένα του ιστότοπου και συμπλήρωσε το πεδίο προσαρμοσμένες ειδοποιήσεις:

Μπορείς πολύ εύκολα να ρυθμίσεις τις αναφορές email και τις ειδοποιήσεις, αν συμβεί οτιδήποτε στο site σου:

Ακολουθεί ο ακριβής τρόπος ρύθμισης των αναφορών email του Google Analytics:

Συνδέσου στο λογαριασμό σου και κατεύθυνσου στην ενότητα Διαχειριστής<Στη συνέχεια, επιλέξτε «Όλα τα δεδομένα ιστότοπου» στην ενότητα «Προβολή» και θα βρεις την καρτέλα <«Προσαρμοσμένες ειδοποιήσεις»: Μπορείς εύκολα να ορίσεις προσαρμοσμένες ειδοποιήσεις για να λαμβάνεις ενημερώσεις με email και ειδοποιήσεις μηνυμάτων κειμένου όταν συμβαίνει οποιαδήποτε ανωμαλία (ή οποιοδήποτε θέμα που σχετίζεται με το site).

Όταν χρησιμοποιείς αυτή την λειτουργία, είναι εύκολο να προσαρμόσεις συγκεκριμένα σενάρια για τα οποία θέλεις να λαμβάνεις ειδοποιήσεις. Για παράδειγμα, εάν ο ιστότοπός σου παρουσιάσει άνοδο ή μείωση της επισκεψιμότητας ή έχει ολοκληρωθεί συγκεκριμένος στόχος τις τελευταίες ημέρες. Οποιεσδήποτε ειδοποιήσεις θέλεις, μπορείτε να τις ορίσεις και το Google Analytics θα τις στείλει με email.

Να ΄σαι βέβαιος ότι δημιουργείς αρκετές ειδοποιήσεις για βασικές πληροφορίες που παρακολουθείς σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση, όπως μοναδικές επισκέψεις, προβολές σελίδων, ποσοστό εγκατάλειψης, δημογραφικά στοιχεία κ.λπ.  Όταν δημιουργείς δεκάδες ειδοποιήσεις, δεν θα υποβάλλονται πλέον σε έλεγχο διαφορετικών αναφορών, αυτό σου εξοικονομεί χρόνο.

2.Βελτίωσε τα paths μέσω του ιστοτόπου

Συχνά, η αρχική σελίδα είναι το επίκεντρο ενός ιστότοπού και συνδέεται με τις εσωτερικές  σελίδες. Επομένως, θα πρέπει να εξετάσεις ενδελεχώς τη διάταξη και την εμπειρία που παρέχει στους χρήστες.

Όταν επανασχεδιάσαμε τον ιστότοπό μας, διασφαλίσαμε ότι η διάταξη ήταν σαφώς διαγεγραμμένη. Αυτό ήταν σημαντικό επειδή πρόκειται να καθορίσει τον τρόπο εμφάνισης και λειτουργίας ολόκληρου του site.

Από την αρχική σελίδα, οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν σε άλλες σελίδες. Λοιπόν, αυτό θα περιμέναμε. Αλλά το Google Analytics μας λέει κάτι εντελώς διαφορετικό. Όταν έβλεπες τις πιο δημοφιλείς σελίδες ή landing pages, ένα πράγμα που θα παρατήρησες είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν και άλλες σελίδες, εκτός από την αρχική σελίδα που λαμβάνουν μεγάλη επισκεψιμότητα.

Αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το μέγεθος του ιστοτόπου. Εάν έχεις ένα blog συνδεδεμένο στο site σου και το ενημερώνεις συχνά, τότε θα μπορούσες να έχεις περίπου το 30% της εισερχόμενης κίνησης να προέρχεται από την αρχική σελίδα και το υπόλοιπο από τις εσωτερικές σελίδες του blog, που στοχεύουν σε λέξεις-κλειδιά που δημιουργούν κίνηση είτε λόγω των πληροφοριών που παρέχουν, είτε των συνομιλιών που απαντούν στα  ερωτήματα αναζήτησης.

Αν συμβαίνει αυτό, θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι η διαδρομή πλοήγησης που ακολουθούν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου είναι τελείως διαφορετική από αυτή που είχες κατά νου ή που είχες σχεδιάσει.

Εδώ είναι μια αναφορά ροής της συμπεριφοράς των επισκεπτών:

Από τη σύνοψη πλοήγησης στον πίνακα ελέγχου του Google Analytics, μπορείς να δεις από πού προέρχονται οι επισκέπτες και ποια σελίδα επισκέφθηκαν στη συνέχεια.

Εδώ είναι η διαδρομή για να βρεις τα παραπάνω δεδομένα: Συμπεριφορά> Ροή Συμπεριφοράς

Διαχώρισε την συνολική επισκεψιμότητά με βάση την προέλευση / το μέσο από το οποίο προέρχεται. Βασικά, η οργανική πηγή (από την Google) είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να βρεις επισκέπτες της οργανικής αναζήτησης που έρχονται στον ιστότοπό σου, μέσω του περιεχομένου λέξεων-κλειδιών και άλλων οργανικών μέσων.
Μετά το φιλτράρισμα της επισκεψιμότητάς σου, η πρώτη ενότητα που θα δεις είναι οι landing pages(συνήθως αναρτήσεις blog) που οδήγησαν τους ανθρώπους από την Google στο site σου.

 

 

 

Πώς κινούνται οι άνθρωποι μέσα στο site

Τέλος, θέλεις να δεις τις σελίδες που οι επισκέπτες πρόκειται να μεταπηδήσουν μετά την αλληλεπίδραση με την πρώτη σελίδα του site. Για την πλειοψηφία των site εκεί έξω, οι επισκέπτες τείνουν να μετακινούνται σε άλλες σελίδες και όχι στην αρχική σελίδα.

Τα καλά νέα είναι ότι τώρα έχεις αυτά τα paths στην ιστοσελίδα σου. Αυτό που πιθανώς θα πρέπει να κάνεις είναι να βοηθήσεις τους επισκέπτες να περιηγηθούν καλύτερα σε αυτά τα paths, τοποθετώντας σαφείς και “πιασάρικες” κλήσεις προς δράση(call for action).

Εφόσον γνωρίζεις τα paths που ακολουθούν όλοι οι επισκέπτες, μπορείς να τοποθετήσεις εύκολα νέες αναρτήσεις σε αυτή τη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένης μιας φόρμας συμμετοχής υψηλής μετατροπής.

Εάν αγνοήσεις αυτές τις σελίδες, θα έχεις αφήσει πιθανές μεγάλες πωλήσεις, οργανική κίνηση και πελάτες. Σύμφωνα με την Econsultancy, «Οι εταιρείες που υιοθετούν μια δομημένη προσέγγιση για τη βελτιστοποίηση της μετατροπής είναι 2Χ πιθανό να δουν μεγάλη αύξηση των πωλήσεων».

3.Επωφελήσου από τις σελίδες χαμηλής ροή για να αυξήσεις την απόδοση της  αναζήτησης

 Γνωρίζεις τους όρους αναζήτησης που σου αυξάνουν την κυκλοφορία; Μπορείς να το ανακαλύψεις στην «αναφορά αποστολών» του λογαριασμού στο Google Analytics.
Ακολούθησε αυτό το μονοπάτι για να το βρεις: Απόκτηση> Κονσόλα αναζήτησης.

Εάν οι ειδοποιήσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν ρυθμιστεί σωστά, μπορείς να λαμβάνεις τα κορυφαία ερωτήματα στα εισερχόμενά.

Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, το Google σταμάτησε να διαβιβάζει δεδομένα παραπομπής στους κατόχους ιστότοπων. Αν είσαι διαφημιζόμενος του Google AdWords, μπορείς να δεις αυτά τα δεδομένα στον πίνακα ελέγχου(dashboard).

Δυστυχώς, δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν το Google. Τρέχω μόνο διαφημίσεις για πελάτες, ενώ βασίζομαι στην οργανική επισκεψιμότητα για το site μου. Εάν δημιουργείς περιεχόμενο για λίγο περισσότερο από έξι μήνες, μπορείτε να ταξινομηθείς μόνο στη δεύτερη σελίδα της Google για αρκετούς βασικούς όρους αναζήτησης. Και επειδή βρίσκεσαι σε αυτές τις «κρυφές» σελίδες, σπάνια γίνεσαι ορατός. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι το 75% των χρηστών της Google δεν κάνουν τον κόπο να κάνουν click κάτω από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Ο στόχος είναι να βρεις αυτές τις σελίδες και να τις βελτιώσεις ώστε να κατατάσσεσαι στην πρώτη σελίδα όπου το 96% όλων των επισκεπτών της Google προτιμά να λαμβάνει απαντήσεις.

Μπορείς να ακολουθήσεις αυτά τα απλά βήματα για να βελτιώσεις τις σελίδες, που δεν έχουν καλή απόδοση.


Βήμα # 1: Έχοντας εντοπίσει τα ερωτήματα αναζήτησης και τις μέσες θέσεις, ήρθε η ώρα να κάνεις βελτιώσεις για να έχεις καλύτερη κατάταξη και κίνηση στην αναζήτηση(search traffic).

Βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς το Σύνθετο φίλτρο για να βρεις  τις λέξεις-κλειδιά, για τις οποίες θέλεις να βελτιώσεις την απόδοσή τους. Αν γνωρίζεις τι ψάχνεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις, όπου η Google πραγματοποιεί μια καταχώρηση δεδομένων στο Analytics βοηθώντας σε με αυτόν τον τρόπο να βρεις τους τόνους δεδομένων που μπορείς να εστιάσεις.

Βήμα # 2: Ταξινόμησε τα δεδομένα του ερωτημάτων αναζήτησης, ώστε να έχεις μια μέση θέση πάνω από 10.

Σημείωση: Δεδομένου ότι υπάρχουν 10 αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα του SERP (search engine results pages), σημαίνει ότι η 11η θέση είναι το πρώτο αποτέλεσμα της μηχανής αναζήτησης στη δεύτερη σελίδα, μια καλή σελίδα για να βρεις ερωτήματα αναζήτησης που με μια μικρή ώθηση μπορεί να φτάσουν στην πρώτη σελίδα.

Βήμα # 3: Συγκέντρωσε όλα τα αποτελέσματα που βρίσκονται στη δεύτερη σελίδα. Εδώ, μπορείς να λάβεις υπόψη αυτά και τα χαμηλά σε ροή (συνήθως, με τις ευκαιρίες για μακροχρόνιες λέξεις κλειδιά) που μπορείς να δημιουργήσεις πλουσιότερο περιεχόμενο για μια γρήγορη SEO(search engine optimization) νίκη.

 

Ακολουθούν μερικοί από τους αποδεδειγμένους τρόπους βελτίωσης αυτών των σελίδων:

i). Μείωσε το χρόνο φόρτωσης της σελίδας: Η Google παίρνει πολύ σοβαρά την ταχύτητα του ιστότοπου. Και οι χρήστες δεν χάνουν χρόνο περιμένοντας να φορτώσει ένα site. Σύμφωνα με το Aberdeen, η καθυστέρηση 1 δευτερολέπτου στο χρόνο φόρτωσης σελίδας έχει ως αποτέλεσμα 11% λιγότερες προβολές και 7% απώλεια σε μετατροπές ιστότοπων.

ii). Πρόθεσε περισσότερες λέξεις και αξία στη σελίδα σου: Εάν οι σελίδες με χαμηλότερες επιδόσεις έχουν λιγότερες από 2.000 λέξεις, προσθέτοντας περισσότερες λέξεις που παρέχουν αξία (όχι μόνο για χάρη των λέξεων) μπορεί να αυξήσει την ταξινόμηση και την επισκεψιμότητα της αναζήτησης, σύμφωνα με έρευνα που περιλαμβάνει 20.000 λέξεις-κλειδιά από serpIQ.

iii). Κάνε την σελίδα mobile responsive: Αν νομίζεις  ότι οι επισκέπτες του ιστοτόπου προέρχονται από επιτραπέζιους υπολογιστές, κάνεις λάθος. Το Google Analytics μπορεί να σου δείξει πόση επισκεψιμότητα λαμβάνεις από κινητά. Ως εκ τούτου, καθιστώντας τη σελίδα σου φιλική προς το κινητό είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μπορεί να αυξήσεις την κατάταξή και την επισκεψιμότητα. Περίπου το 48% των καταναλωτών, λένε ότι δεν θα επέστρεφαν σε έναν ιστότοπο, εάν δεν λειτουργούσε σωστά στις κινητές συσκευές τους.

Όταν πρόκειται να κάνεις την ιστοσελίδα φιλική και ανταποκρίσιμη προς το κινητό, χρησιμοποιήστε το WordPress, είναι αρκετά εύκολο. Αγόρασε και εγκατάστησε ένα σύγχρονο θέμα WordPress από έναν έμπιστο προμηθευτή. Εάν δεν είσαι χρήστης του WordPress, μπορείς ακόμα να κάνεις τις σελίδες να ανταποκρίνονται στο κινητό.

v). Συμπεριλάβε περισσότερα δεδομένα, οπτικά εφέ, βίντεο, διαδραστικά στοιχεία:      

Δεδομένα της προέλευσης από την Google, αξιόπιστα site, ερευνητικές πλατφόρμες, εκπαιδευτικούς φορείς και εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας, περιλαμβάνουν πολλά δεδομένα που θα κάνουν τους χρήστες να εμπιστεύονται περισσότερο το περιεχόμενό σου.

Για να αυξήσεις την πραγματική αξία του περιεχομένου, συμπερίλαβε διαδραστικά στοιχεία (π.χ. αριθμομηχανές, εργαλείο εκτίμησης επισκεψιμότητας, εργαλείο μετατροπής) και μην ξεχάσεις να δημιουργήσεις προσαρμοσμένα γραφικά (π.χ. πληροφορίες, γραφήματα, διαγράμματα, απεικονίσεις). Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που θα κάνουν τους επισκέπτες να λατρέψουν τη σελίδα.

v). Μορφοποίησε σωστά το περιεχόμενο:  Ανεξάρτητα από το πόσο καλά ενημερωμένο και χρήσιμο είναι το περιεχόμενο, δεν θα κάνει διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, μέχρι να το διαμορφωθεί σωστά.

Η μορφοποίηση είναι εξίσου σημαντική με άλλους παράγοντες, διότι αν δεν είσαι σε θέση να πείσεις τους ανθρώπους να διαβάσουν το περιεχόμενό, ο στόχος δεν θα επιτευχθεί.

 

  • Ξεκίνησε από τον τίτλο, κάνοντας τον ακαταμάχητο.
  • Γράψε σύντομες και δυναμικές προτάσεις.
  • Κάντε κάθε παράγραφο 2 – 4 γραμμές το μέγιστο. Μια παράγραφο μιας γραμμής θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει.
  • Χρησιμοποίησε τις κουκκίδες και τις υποσημειώσεις για να διαχωρίσεις μεγάλα κομμάτια πληροφοριών.
  • Κάνε το περιεχόμενο ενεργό (εάν είναι δυνατόν, κάντε ένα οδηγό βήμα προς βήμα).

 

Pro Συμβουλή: Κάνε το κουλτούρα σου να βρίσκεις πάντα πιθανές σελίδες που δεν κατατάσσονται καλά στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, ενημέρωσε αυτές τις σελίδες και συμπερίλαβε σχετικές και τρέχουσες πληροφορίες. Κατά κανόνα, προσπάθησε πρώτα να αναθεωρήσεις αυτές τις σελίδες προτού δημιουργήσεις νέο περιεχόμενο από την αρχή. Θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα

4.Επιδιόρθωσε τα κενά στις σελίδες κορυφαίας αναζήτησης

Εδώ είναι η λύση μου σε αυτή την πρόκληση. Το 2016, όταν διενήργησα έναν έλεγχο ιστοτόπου, παρατήρησα ότι η σελίδα που στέλνει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μου ήταν στην πραγματικότητα η σελίδα διαρροής(leaky page).

Με άλλα λόγια, αν και η σελίδα προσελκύε πολλές μοναδικές προβολές, δεν έβλεπα μετατροπές, όσον αφορά τις συνδρομές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνήματα, επαφές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πωλήσεις προϊόντων, αύξηση εσόδων και γενική ευαισθητοποίηση σχετικά με το brand.

Υπό το πρίσμα αυτό, θέλω να σε ενημερώσω ότι οι σελίδες κορυφαίας αναζήτησης ενδέχεται να είναι διαρρεύσιμες, αφήνοντας έτσι πολλές ευκαιρίες για search traffic, πελάτες και πωλήσεις.

Βελτιστοποίησε τη σελίδα σου για να εκπληρώσετε συγκεκριμένο στόχο … Τι θέλεις να πετύχεις με τη 1η σελίδα κατάταξης;

Να είσαι συγκεκριμένος σχετικά με τον στόχο, κατόπιν ευθυγράμμισε το περιεχόμενό προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, εάν ο στόχος αυτός δεν είναι σαφής στον επισκέπτη, θα αποχωρήσει αμέσως.

Ουσιαστικά, πρέπει να ψάξεις το λογαριασμό, στο Google Analytics για να βρεις:

 

  • Σελίδες που κατατάσσονται στην πρώτη σελίδα της Google.
  • Σελίδες που κατατάσσονται για αρκετές λέξεις-κλειδιά και δημιουργούν τόνους κυκλοφορίας … αλλά
  • Αυτές οι σελίδες δεν μετατρέπουν την κίνηση αυτή σε πελάτες και πωλήσεις

 


Βήμα # 1: Προχώρησε στο λογαριασμό και κάντε click στην επιλογή “Συμπεριφορά”:

Βήμα # 2: Από την καρτέλα «Περιεχόμενο ιστότοπου», κάντε click στο αναπτυσσόμενο βέλος για να βρες την καρτέλα «Όλες οι σελίδες».

Το εργαλείο αυτό πιθανότατα θα δεις τις πιο δημοφιλείς σελίδες, αλλά αν δεν συμβεί αυτό, κάνε click στην καρτέλα “Μοναδικές προβολές σελίδας”(Unique Pageviews) για να εμφανιστούν πρώτα οι πιο δημοφιλείς σελίδες. Στη συνέχεια, προσδιόρισε τις σελίδες αναζήτησης υψηλής επισκεψιμότητας και ανακάλυψε αυτές με υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης. Όταν βρεις αυτές τις κορυφαίες σελίδες αναζήτησης που δεν μετατρέπουν καλά, ίσως θελήσεις να ξεκινήσεις από εκεί.


Θέλεις να ξέρεις γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι εγκαταλείπουν την σελίδα σου. Σε πολλές περιπτώσεις, οι  bloger βρήκαν ότι μια αποσύνδεση ή αναντιστοιχία στις πληροφορίες που περίμεναν οι άνθρωποι και οι πληροφορίες μπορεί να προκαλέσουν άλμα στο ποσοστό εγκατάλειψης.


Για να σταματήσεις αυτή την διαρροή πελατών και πωλήσεων από το site, πρέπει να βελτιώσεις τη σελίδα.

Ακολούθησε τις ίδιες συμβουλές για τη βελτίωση των μετατροπών ιστότοπου. Επίσης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ποιοτικά εργαλεία όπως Crazy Egg, Live Chat, Qualaroo και πολλά άλλα εργαλεία για τη δημιουργία θετικών αποτελεσμάτων, τη διεξαγωγή δοκιμών, τη γρήγορη ανατροφοδότηση από τους ανθρώπους σχετικά με το τι περιμένουν να δουν στη σελίδα σου.

Οι περισσότεροι διαχειριστές sites πιστεύουν ότι έχουν προβλήματα κυκλοφορίας, αν η ροή είναι μειωμένη και δεν κάνουν λάθος. Ωστόσο, εάν μπορείς να βελτιώσεις τις μετατροπές με βάση την «μικρή» έστω επισκεψιμότητα που λαμβάνεις, είτε πρόκειται για 100 επισκέψεις είτε για 1000 επισκέπτες την ημέρα, αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις.

Ήρθε η ώρα να διορθώσεις τη διαρροή στην ιστοσελίδα σας(leaky web page). Εάν είσαι e-commerce brand, ο καθορισμός αυτού του ζητήματος μπορεί να μειώσει το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών και να οδηγήσει σε χιλιάδες επιπλέον πωλήσεις ανά μήνα.

Η Dodocase, ένα e-commerce brand ανακάλυψε ορισμένα σημεία της ιστοσελίδας τους, που οδηγούσαν τους πελάτες μακριά. Και πήραν μέτρα για να το σταματήσουν. Τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά. Πρώτον, όταν ένας πελάτης προσθέτει ένα προϊόν στο καλάθι, βλέπετε μια φιλική προς το χρήστη σημείο.

Πρώτον, όταν ένας πελάτης προσθέτει ένα προϊόν στο καλάθι, πρέπει να βλέπει μια φιλική εικόνα. Τώρα, εκεί συμβαίνει η μαγεία. Πριν ο πελάτης κάνει check out, βλέπει ένα μη παρεμβατικό pop-up που εμφανίζει άλλα σχετικά προϊόντα που θα πιθανόν να τον ενδιαφέρει. Προφανώς, προσθέτοντας περισσότερα στοιχεία στο καλάθι, το συνολικό κόστος μπορεί να μην συμφωνεί με το budget του πελάτη. 

 

5.Βελτίωσε την εσωτερική σύνδεση με δημοφιλές περιεχόμενο

Αφού εντοπίσεις τις landing pages (όπου οι χρήστες εισήχθησαν στον ιστότοπο από την αναζήτηση) και τις exit pages (όπου παρέμειναν μετά την αλληλεπίδραση με τη σελίδα σας), είναι καιρός να βελτιώσεις την εσωτερική σύνδεση και τη βελτιστοποίηση της συνολικής ιστοσελίδας.


Αυτό είναι ζωτικής σημασίας επειδή όταν εφαρμόζεις τις σωστές τακτικές βελτίωσης στη σελίδα, μπορεί να αυξήσεις την επισκεψιμότητα και την κατάταξή στην αναζήτηση. Αυτό θα αποτρέψει επίσης τη διαρροή των σελίδων, γεγονός που αναγκάζει τους ανθρώπους να φύγουν πολύ νωρίς γιατί δεν μπορούν εύκολα να βρουν αυτό που ψάχνουν (υποθέτοντας ότι έχετε και το σωστό περιεχόμενο).

Κατά πάσα πιθανότητα, η αρχική σου σελίδα λαμβάνει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, είναι λογικό να συνδέεται με τις εσωτερικές σελίδες. Με αυτόν τον τρόπο, όταν λαμβάνεις έναν αξιόπιστο σύνδεσμο στην αρχική σελίδα, λογικά κάποιοι σύνδεσμοι μεταφέρονται στις εσωτερικές σελίδες.

Υπάρχει μια αναφορά στο Google Analytics που θα σου δείξει τις εσωτερικές σελίδες που μπορείς να περάσεις περισσότερα links για να πραγματοποιήσεις μια καλύτερη σύνδεση.


Από την ενότητα «Μετατροπές», κάντε click στο “Διαδρομή αντίστροφου στόχου”(Reverse Goal Path):

Στη συνέχεια, επίλεξε τον κύριο στόχο που θέλεις να δεις και να αναλύσεις. Και θα δείτε τις προηγούμενες σελίδες με τις οποίες αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες του ιστότοπου, προτού ολοκληρώσουν αυτόν τον στόχο στη σελίδα. Αυτή θα είναι η σελίδα με την οποία αλληλεπιδρούν περισσότερο χρόνο πριν από τη μετατροπή.

Από τις πληροφορίες που συλλέξαμε από το Analytics, καταλαβαίνουμε ότι αυτές οι σελίδες μετατρέπουν τους περισσότερους επισκέπτες σ’ έναν ιστότοπο. Είναι πλέον η δουλειά σου να διοχετεύσεις αυτές τις σελίδες που έχεις ανακαλύψει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Μην κάνεις λάθη γι ‘αυτό, η εσωτερική σύνδεση αυξάνει το δυναμικό κερδίζοντας backlink από τις καλύτερες σελίδες σου.

Κατά κανόνα, κάθε φορά που δημοσιεύεις νέο περιεχόμενο, συνδέεις τις σελίδες με την υψηλότερη κατάταξη, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να τις ανακαλύψουν εύκολα. Οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης ακολουθούν επίσης συνδέσμους στη σελίδα. Το πιο σημαντικό, μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι συνδέσεις από νέες σελίδες περνούν περισσότερους συνδέσμους.

Βοήθησε τις εσωτερικές σελίδες, ειδικά εκείνες που προσφέρουν πραγματική αξία στους χρήστες, να ευδοκιμήσουν ξανά. Θα πρέπει να τοποθετήσεις ping στην παλιά σελίδα με νέο σύνδεσμο από τη νέα σας δημοσίευση. Αυτό θα αυξήσει την πιθανότητα κατάταξης υψηλότερων αποτελεσμάτων οργανικής αναζήτησης.

Πιο συγκεκριμένα, θα στείλει ένα μήνυμα στις μηχανές αναζήτησης ότι το παλαιότερο περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι σχετικό και χρήσιμο, επειδή οι αναγνώστες θα ακολουθήσουν τους εσωτερικούς συνδέσμους που θα ανανεώνονται συνεχώς.

6.Αύξησε τα ποσοστά μετατροπής χρησιμοποιώντας τα δεδομένα bounce rate

Το bounce rate είναι μια σημαντική μέτρηση επειδή προέρχεται από τη δέσμευση του χρήστη με τη σελίδα και σε βοηθά να παίρνεις αποφάσεις. Αρκετά αστείο είναι πως το bounce rate είναι συχνά παρεξηγημένο και παρερμηνευμένο από πολλούς webmasters, bloggers και επαγγελματίες SEO. Eίναι βασικά το ποσοστό των επισκέψεων μιας σελίδας ή των περιόδων σύνδεσης στο διαδίκτυο. Με άλλα λόγια, το ποσοστό εγκατάλειψης αντιπροσωπεύει τους επισκέπτες του ιστότοπου, που μπήκαν σε μια συγκεκριμένη σελίδα και απομακρύνθηκαν μετά την προβολή μιας σελίδας (π.χ. της σελίδας «υπηρεσίες»).


Μπορεί να μην γνωρίζεις την ποιότητα του ιστότοπου ή των ιστοσελίδων σου και την αξία που παρέχουν. Το ποσοστό αυτό είναι ακριβώς αυτή η μέτρηση, που αποκαλύπτει πόσο χρήσιμο είναι πραγματικά το περιεχόμενό σου.

Όσο χαμηλότερο είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, τόσο το καλύτερο. Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό εγκατάλειψης 34% είναι πολύ καλύτερο από το 87%. Επειδή το χαμηλότερο ποσοστό αποτελεί ένδειξη ότι το περιεχόμενό σας είναι χρήσιμο και οι χρήστες ήταν ικανοποιημένοι και παρέμειναν.

Στο τέλος της ημέρας, ο στόχος είναι να παρακολουθείς το ποσοστό εγκατάλειψης και να επιδιώκεις τη μείωση του. Για κάθε μία από τις landing pages, θέλεις να μειώσεις το ποσοστό εγκατάλειψης, έτσι ώστε οι επισκέπτες να παραμένουν στην σελίδα, να  ενθουσιαστούν και με τις άλλες σελίδες και να θέλουν να μάθουν περισσότερα.

Μπορείς να ακολουθήσεις αυτήν τη διαδρομή, για να δεις το ποσοστό εγκατάλειψης των μεμονωμένων landing pages:Συμπεριφορά> Περιεχόμενο ιστότοπου> Σελίδες προορισμού:

Κάθε μικρή βελτίωση στο ποσοστό εγκατάλειψης θα οδηγήσει πιθανώς σε υψηλότερη μετατροπή. Για παράδειγμα, η Sonician, μια εταιρεία CRM και Marketing Automation διαπίστωσε ότι το ποσοστό εγκατάλειψης αυξήθηκε κατά 42% σε διάστημα 3 μηνών. Ακολούθησαν τα σωστά βήματα για να το διορθώσουν. Αλλάξαν τη μορφοποίηση του κειμένου, βελτίωσαν τη σύνδεση και πρόσθεσαν ένα βίντεο στην αρχική σελίδα. Ως αποτέλεσμα αυτού, η εταιρεία σημείωσε αύξηση κατά 15% στην συμπλήρωση φορμών επικοινωνίας κατά 15%.

Εάν παρατηρήσεις πολύ υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης σε μερικές από τις σελίδες με τις καλύτερες επιδόσεις στο Google Analytics σε σχέση με τις άλλες σελίδες, αναρωτήσου ποιος θα μπορούσε να είναι ο λόγος. Έλεγξε τις σελίδες που επηρεάζονται και στη συνέχεια, επεξεργάσου τες, για να βελτιώσεις αυτές τις σελίδες και να αυξήσεις τις conversion.

7.Χρησιμοποίησε τα on-site search ερωτήματα

Πολλά πράγματα συμβαίνουν σε έναν νέο επισκέπτη που φτάνει στο site σου. Το χειρότερο όμως είναι: πως οι περισσότεροι ιστότοποι είναι πολύ περίπλοκοι στη χρήση. Οι σημαντικές πληροφορίες / περιεχόμενο κρύβονται και οι σελίδες δεν λειτουργούν σωστά σε κινητές συσκευές.

Αν οι χρήστες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη γραμμή αναζήτησης πριν μπορέσουν να βρουν αυτό που ψάχνουν, τότε είσαι στο σωστό σημείο. Αλλά οι περισσότεροι χρήστες αγνοούν τη γραμμή αναζήτησης. Από την άλλη πλευρά, αν χρησιμοποιούν τη γραμμή αναζήτησης, πώς γνωρίζεις τους όρους αναζήτησης που ψάχνουν;

Από το Google Analytics, είναι εύκολο να ανακαλύψεις αυτούς τους όρους, από την αναφορά On-site search. Αν αναλύσεις αυτήν την αναφορά, μπορείς να δεις τις ακριβείς λέξεις-κλειδιά που εισήγαγαν οι χρήστες στη γραμμή αναζήτησης, απευθείας στον ιστότοπό σου. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να γνωρίζεις τι προσδοκούν οι άνθρωποι να δουν στην ιστοσελίδα σου.

Δες πώς μπορείς να εντοπίσεις αυτήν τη σημαντική αναφορά: Συμπεριφορά> Αναζήτηση ιστότοπου> Όροι αναζήτησης:

Αφού γνωρίζεις αυτούς τους όρους αναζήτησης στον ιστότοπο, μπορείς να βελτιώσεις τις μετατροπές με διάφορους τρόπους. Πρότεινε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες αυτές στις καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Καλύτερα, ψάξε εκτεταμένα τις λέξεις-κλειδιά και δημιούργησε συγκεκριμένες landing pages υψηλής αξίας για να καλύψεις αυτό το τμήμα επισκεπτών του ιστότοπου.

8.Χρησιμοποίησε τις συντομεύσεις πληκτρολογίου για να ολοκληρώνεις την εκτέλεση περισσότερων εργασιών ευκολότερα

Θα έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα από το Google Analytics, αν μπορέσεις να αυτοματοποιήσεις μερικές από τις εργασίες. Αυτό είναι τόσο σημαντικό γιατί θέλεις να αποφύγεις αυτό που έζησα όταν ξεκίνησα. Ξόδεψα πολύ χρόνο, προσπαθώντας να βρω τα χρήσιμα δεδομένα. Η εκτέλεση νέων αναφορών στην πλατφόρμα Google Analytics είναι κουραστική και χρονοβόρα. Χρειάζεται ένας τρόπος να γίνει ευκολότερη και ταχύτερη.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να μάθεις πως να ελέγχεις μερικές από τις βασικές συντομεύσεις πληκτρολογίου, που λειτουργούν καλά στην πλατφόρμα σου. Για παράδειγμα, όταν βρίσκεσαι στο λογαριασμό σου(στον πίνακα ελέγχου), πάτησε το πλήκτρο «?» στο πληκτρολόγιό και τράβηξε τη λίστα συντομεύσεων.

Όπως έχετε καταφέρει να μάθεις τις συντομεύσεις πληκτρολογίου στο Microsoft Office ή το Word στον υπολογιστή της Apple, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να απομνημονεύσεις αυτές τις συντομεύσεις.

Μ’ αυτόν τον τρόπο εξοικονομείς χρόνο και θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα κατά τη δημιουργία νέων και την επεξεργασία των υπαρχουσών αναφορών.

9.Ακολούθησε την διαδρομή των νέων πελατών πριν μετατραπούν(conversion)

Οι περισσότεροι έμποροι πασχίζουν να δημιουργήσουν νέους πελάτες. Ξεχνούν όμως, η φροντίδα των υφιστάμενων πελατών είναι το καλύτερο μέσο για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Έχεις πιθανώς έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων ή ένα τμήμα υπεύθυνο για την φροντίδα των πελατών, αλλά πότε αναθέσες την ευθύνη σε αυτούς;

Λοιπόν, αυτό θα πρέπει να συμβεί αφού έχεις αναγνωρίσει την διαδρομή που τους έφερε στον ιστότοπό. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του HubSpot, «μόνο το 25% των επικεφαλών είναι νόμιμοι και πρέπει να προαχθούν σε αντιπροσώπους πωλήσεων».

Πού είναι οι πωλητές σου στον κύκλο αγορών; Ποιο είναι το σημείο αναφοράς για τον προσδιορισμό του ιδανικού ορίου για την εμπλοκή των πωλήσεων στην δημιουργία πωλήσεων;

Οι πιθανοί πελάτες δεν αγοράζουν μόνο το προϊόν, επειδή ακούγεται καλό.Πρέπει να περάσουν από τρία βασικά στάδια για να σε εμπιστευτούν, να σε πιστέψουν και να τους αρέσεις. Έτσι λειτουργεί το online marketing.

Η διαδικασία σε 3 απλα βήματα περιλαμβάνει:

 

  • Επίγνωση
  • Σκέψη
  • Απόφαση

Σε κάθε στάδιο, ο χρήστης του site αξιολογεί τις διαθέσιμες λύσεις και παίρνει τεκμηριωμένες αποφάσεις. Μπορείς να κάνεις την διαδικασία πωλήσεων απλή για τον πιθανό πελάτη, προσδιορίζοντας και αναλύοντας τα σωστά δεδομένα στο Google Analytics.

Να πώς:

Προχώρησε στην ενότητα “Συμπεριφορά” και αποκτήστε πρόσβαση στην αναφορά «Ροή συμπεριφοράς» για να κατανοήσεις τα διάφορα σημεία επαφής που συναντούν οι χρήστες πριν από την αγορά και σε ποιες σελίδες μεταβαίνουν αμέσως μετά.

Για να έχεις αντικειμενικά αποτελέσματα, επικεντρώσου σε νέους χρήστες στον ιστότοπό, που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία με το brand σου. Στη συνέχεια, δες πώς αλληλεπιδρούν οι νέοι χρήστες με τις σελίδες σου, από πού ξεκίνησαν, πώς έφυγαν κλπ.

Η γνώση των κοινών διαδικασιών του ιστορικού των σελίδων και του τρόπου με τον οποίο οι νέοι χρήστες εμπλέκονται, περιηγούνται και χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες σου θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια καλύτερη εμπειρία γι’ αυτούς.

10.  Εξέτασε αν η εμπειρία του χρήστη κινητού όσο και αυτή από επιτραπέζιου υπολογιστή παραμένει ευχάριστη

Δεδομένου ότι η χρήση του κινητού έχει ξεπεράσει την επισκεψιμότητα των desktop χρηστών,σύμφωνα με το comScore, παρόλα αυτά δεν πρέπει να παραμελούνται. Επειδή δεν αρέσει σε όλους να χρησιμοποιούν κινητές συσκευές. Ορισμένες εργασίες πραγματοποιούνται ευκολότερα σε μεγαλύτερη οθόνη.

Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, digital marketer ή ιδιοκτήτης site, προτείνω να μην αφιερώνεις όλο τον χρόνο και τους πόρους βελτιώνοντας τις μετατροπές ιστότοπων μόνο για χρήστες κινητών, κάνε το και για τους χρήστες υπολογιστών.

Προφανώς, τα κινητά παράγουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα για έναν ιστότοπό, κάτι που είναι καλό. Δες πως μπορείς να βρεις μέσα για να’ ναι όλοι οι επισκέπτες ευχαριστημένοι: κάτω από το “κοινό”, πήγαινε στην αναφορά “επισκόπηση κινητού”:

Την στιγμή που θα έρθεις στην αναφορά, ταξινόμησε τα δεδομένα σε πίνακα, επιλέγοντας τον κύριο ή κύριο στόχο μετατροπής / πωλήσεων.

Όσον αφορά τα έσοδα, μπορείς να δεις ότι τα κινητά και τα tablet παρήγαγαν περισσότερες μετατροπές σε σύγκριση με τα desktop. Αλλά οι πωλήσεις από αυτά δεν πρέπει να αγνοούνται.

Pro Tip: Αν δεν έχεις αρκετή επισκεψιμότητα ή πωλήσεις από κινητά, υπάρχει η τάση να υποθέτουμε ότι οι χρήστες δεν βρίσκουν εύκολο να περιηγηθούν στον ιστότοπο. Βεβαιώσου ότι έχεις αναλύσει τις διαφορές στην κυκλοφορία, τη συμπεριφορά και τις μετατροπές (πωλήσεις).

Συμπέρασμα

Το Google Analytics είναι το πιο σίγουρο στοίχημά για σένα, για την ανεύρεση ανεκτίμητων δεδομένων που μπορούν να ενισχύσουν τις οργανικές βαθμολογίες στο Google.

Ωστόσο, η βελτίωση των μηχανών αναζήτησης, δεν είναι μια ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ set-it-and-forget. Πρέπει να το προσεγγίσεις με βάση τα δεδομένα, αξιοποιώντας το συναρπαστικό περιεχόμενο στον ιστότοπό σου για να κερδίσεις τους πελάτες, να προσελκύσεις τους κατάλληλους, να αυξήσεις τις κατατάξεις και τις πωλήσεις σου.

Όταν κατανοείς τι παρακινεί τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τον ιστότοπό σου, γίνεται ευκολότερο να μιλήσεις την γλώσσα τους και να τους δεσμεύσεις με ένα καλά σχεδιασμένο περιεχόμενο.