Πως να αποκτήσεις υψηλό ranking το 2018 στις μηχανές αναζήτησης: SEO checklist


Είναι αρκετά δύσκολο, να εξηγήσουμε σε έναν που δεν γνωρίζει SEO, πώς να καταταχθεί ψηλά (rank) στις μηχανές αναζήτησης. Σε τόσο περίπλοκο τομέα, για να κάνεις καλά την δουλειά σου, πρέπει να μείνεις ενημερωμένος σε μια πληθώρα λεπτομερών και θεμάτων. Εδώ καλύπτονται εννέα σημεία ελέγχου των κύριων στοιχείων που πρέπει να διαχωρίσεις για να ταξινομηθείς υψηλά και ίσως να πάρεις κάποιες συμβουλές, για το πώς να το εξηγήσεις και σε άλλους.

 


     1. Προσβάσιμες διευθύνσεις URL

Επομένως, θέλουμε τα ρομπότ του Googlebot να μπορούν να έρθουν σε αυτή τη σελίδα, να κατανοήσουν το περιεχόμενο που υπάρχει εκεί με μορφή κειμένου, να κατανοήσουν εικόνες, βίντεο ή οτιδήποτε άλλο έχεις ενσωματώσει στη σελίδα με τρόπο που θα είναι σε θέση να τα βάλουν στον πίνακα περιεχομένων. Αυτό είναι σημαντικό. Χωρίς αυτό, κανένα από τα υπόλοιπα πράγματα δεν έχει σημασία.

 

  1. Ξανά ψάξε τις λέξεις-κλειδιά

Πρέπει να γνωρίζουμε και να ανακαλύπτουμε τις λέξεις και τις φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να λύσουν ή να βρουν απαντήσεις στο πρόβλημα τους. Αυτά είναι προβλήματα που ο ιστότοπός σου εργάζεται πραγματικά για να λύσει.

Αυτό που θέλεις εδώ είναι μια βασική λέξη-κλειδί και αν όλα πάνε καλά ένα σύνολο συναφών δευτερευουσών λέξεων-κλειδιών, που μοιράζονται την πρόθεση του ανθρώπου που ψάχνει. Έτσι, η πρόθεση πίσω από όλους αυτούς τους όρους και τις φράσεις πρέπει να είναι η ίδια, έτσι ώστε το ίδιο περιεχόμενο να μπορεί να το εξυπηρετήσει. Όταν το κάνεις αυτό, έχεις τώρα ένα κύριο και δευτερεύων σύνολο λέξεων-κλειδιών που μπορείς να στοχεύσεις στις προσπάθειες βελτιστοποίησης.

 

  1. Διερεύνησε το SERP για να βρεις αυτό που πιστεύει η Google ότι είναι σχετικό με αυτόν που ψάχνει

Θέλω να κάνεις κάποια έρευνα SERP, δηλαδή να εκτελέσεις ένα ερώτημα αναζήτησης στη Google και να δεις τι εμφανίζεται σ΄εσένα και στη συνέχεια να καταλάβεις τι πιστεύει η Google πως είναι σχετικό με τις λέξεις-κλειδιά που αναζήτησες. Προσπάθησε να καταλάβεις την πρόθεση και τον τύπο του περιεχομένου που απαιτείται, ώστε να εμφανίζεσαι στα σωστά keywords. Λύσε λοιπόν αυτό το πρόβλημα και “αναρριχήσου” ψηλότερα.

 

      4. Να έχεις το κατάλληλο άτομο να δημιουργεί περιεχόμενο που θα εξυπηρετεί τους σκοπούς του επισκέπτη

Υπάρχουν τρεις παράγοντες εδώ. Πρώτον, χρειάζεσαι ένα πραγματικά αξιόπιστο, αξιόλογο άτομο να δημιουργεί το περιεχόμενο. Γιατί αυτό; Λοιπόν, αν το κάνουμε αυτό, κάνουμε πιο εύκολη σύνδεση με το κοινό, καθιστώντας το social sharing πιο πιθανό να συμβεί και κάνοντας το περιεχόμενό σου πιο αξιόπιστο, τόσο στα μάτια των ατόμων και των επισκεπτών που ψάχνουν, όσο και στα μάτια της Google. Έτσι, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, σίγουρα θα σε παροτρύνω να το κάνεις.

Στη συνέχεια, προσπαθείς να εξυπηρετήσεις το στόχο αυτού που ψάχνει και να επιλύσεις το πρόβλημα του. Θέλεις να το κάνεις αυτό καλύτερα από οποιονδήποτε στη πρώτη σελίδα (page one). Ακόμα κι αν έχεις βελτιστοποιήσει πολλά άλλα πράγματα, με την πάροδο του χρόνου η Google θα διαπιστώσει πως εκείνοι απογοητεύονται από το αποτέλεσμα σου σε σύγκριση με άλλα αποτελέσματα, και πρόκειται να κατατάξουν τους άλλους υψηλότερα.

 

  1. Δημοσίευσε ενδιαφέροντες tag title και μετα-περιγραφές (meta descriptions)

Ναι, η Google εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την περιγραφή meta αρκετά συχνά. Ξέρω φαίνεται πως μερικές φορές δεν το κάνουν. Παρόλα αυτά, σε πάρα πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιείται η περιγραφή meta από τη σελίδα. Υπάρχει ένα ακόμη υψηλότερο ποσοστό, όπου χρησιμοποιείται ο τίτλος. Η διεύθυνση URL επίσης χρησιμοποιείται, ενώ η Google μερικές φορές περικόπτει αυτά που περιλαμβάνονται επίσης αποσπάσματα καθώς και άλλα στοιχεία. Θα μιλήσουμε για το διάγραμμα και άλλα είδη κέρδους αργότερα. Αλλά το απόσπασμα είναι κάτι που είναι κρίσιμο για τις προσπάθειές SEO, γιατί αυτό καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο τρόπος με τον οποίο η Google εμφανίζει το αποτέλεσμά σου, καθορίζει εάν οι χρήστες επιθυμούν να κάνουν click στην καταχώρισή σου ή σε κάποια άλλη. Αν μπορείς να βελτιστοποιήσειςτόσο από την προοπτική λέξεων-κλειδιών χρησιμοποιώντας τις λέξεις και τις φράσεις που θέλουν οι άνθρωποι, καθώς και από τη σχετικότητα και των προοπτική click , τότε μπορείτε πραγματικά να κερδίσετε.

 

       6. Χρησιμοποιήστε έξυπνα βασικές, δευτερεύουσες και σχετικές λέξεις-κλειδιά

Συναφείς λέξεις-κλειδιά είναι εκείνες που είναι σημασιολογικά συνδεδεμένες και η Google πρόκειται να εξετάσει για να αποδείξει ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με το ερώτημα αυτού που ψάχνει, στο περιεχόμενο κειμένου της σελίδας σας. Γιατί αναφέρω εδώ το κείμενο; Επειδή αν το βάλετε απλά σε γραφικά ή σε βίντεο ή σε κάποια άλλη ενσωματωμένη μορφή που η Google δεν μπορεί να αναλύσει εύκολα, μπορεί να μην το συμπεριλάβουν στις σχετικές αναζητήσεις. Μπορεί να μην το αντιμετωπίσουν, σαν να είναι πραγματικό περιεχόμενο στη σελίδα και να πρέπει να αποδείξετε στην Google, ότι έχετε τις σχετικές λέξεις-κλειδιά μ ‘αυτό.

 

  1. Χρησιμοποιήστε πλούσια αποσπάσματα (snippets) και σχέδια με σχήματα, για να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας

Αυτό δεν είναι δυνατό για όλους. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν μπαίνετε στα νέα της Google ή στην περίπτωση που είστε σε sites με συνταγές και μπορείτε να δείτε εικόνες και βίντεο ή στην περίπτωση που έχετε μια ευκαιρία εμφάνισης χαρακτηριστικών και εσείς μπορεί να έχετε οπτικά εφέ για αυτό το απόσπασμα μαζί με αυτό το πλεονέκτημα ή στην περίπτωση που μπορείτε να αποκτήσετε πλούσια αποσπάσματα γύρω από τα ταξίδια ή γύρω από τις πτήσεις ή άλλα κάθετα σχήματα που υποστηρίζονται αυτή τη στιγμή. Θα πρέπει να επωφεληθείτε από αυτές τις ευκαιρίες.

 

  1. Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα σελίδας

Πρέπει να δείχνετε εξαιρετικοί από οπτικής άποψης, UI προοπτικής και από την εμπειρία του χρήστη, επιτρέποντας σε κάποιον να πάει σε όλη τη διαδρομή και να ολοκληρώσει το έργο τους με έναν εύκολο, εκπληκτικό τρόπο σε κάθε συσκευή, σε κάθε ταχύτητα, και με ασφάλεια επίσης. Η ασφάλεια είναι πολύ σημαντική. Το HTTPS δεν είναι το μόνο σημαντικό, αλλά είναι ένα μεγάλο κομμάτι που η Google ενδιαφέρεται τώρα και το HTTPS ήταν ένα μεγάλο επίκεντρο το 2017 και το 2018. Θα συνεχίσει να είναι το επίκεντρο της Google και το 2019.

 

  1. Ποιος θα βοηθήσει να ενισχυθεί αυτό και γιατί;

Έχετε αυτή τη απάντηση, εννοώ μια συγκεκριμένη λίστα ανθρώπων και δημοσιεύσεων που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την βελτιοποίηση του ιστότοπου σας, πρέπει όμως να τα εκτελέσετε  αυτά για να κερδίσετε σταθερούς δεσμούς και να συζητιέστε από στόμα σε στόμα σε ολόκληρο τον ιστό και σε όλα τα social media. Το περιεχόμενό σας μπορεί να γίνει ορατό από τους ανιχνευτές της Google και από ανθρώπους, φροντίστε λοιπόν να είναι συναφές.