Πώς να φτιάξεις ένα εντυπωσιακό site/portfolio

Πώς να φτιάξεις ένα εντυπωσιακό site/portfolio 1

Όλοι έχουν το πορτφόλιο στο μυαλό τους, ως μια συλλογή τυπωμένων δειγμάτων εργασίας. Ένα αποτελεσματικό ηλεκτρονικό πορτφόλιο περιλαμβάνει το σχεδιασμό του δικού σου ιστότοπου, όπου θα φιλοξενείς δυναμικό ψηφιακό περιεχόμενο. Εάν ελπίζεις να αποκτήσεις  μια νέα θέση εργασίας στην τεχνολογία, είναι επίσης ο ιδανικός τρόπος για να επιδείξεις την τεχνογνωσία σου.

Ειδικά εάν είσαι καινούργιος στην τεχνολογία και δεν έχεις προλάβει να κάνεις πολλά πράγματα ακόμη –  ξεκίνα δημιουργώντας ένα site portfolio της δουλειάς σου.

Πρώτα όμως, θα καλύψουμε τα βασικά:

 

Πώς να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα portfolio για οποιαδήποτε βιομηχανία:

Οδηγός 4 βημάτων:

Καθώς η τεχνολογία γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική σε όλες τις βιομηχανίες,η δημιουργία ενός site portfolio, ανεξάρτητα από το είδος της εργασίας που κάνεις είναι μια καλή ιδέα.

Ας δούμε τα τέσσερα βήματα που θα σε καθοδηγήσουν για την δημιουργία ενός επιτυχούς πορτφόλιου:

 

1.Ξεκίνησε τη συλλογή μαρτυριών

Γνωρίζεις για όλες αυτές τις λαμπερές κριτικές, που οι άνθρωποι με εμπειρία διαθέτουν στους ιστοτόπους τους; Δεν τοποθετήθηκαν εκεί τυχαία.

Αν κάνεις καταπληκτική δουλειά βοηθάει, αλλά εδώ είναι ένα μυστικό: ανεξάρτητα αν κάποιος εργάζεται για 20 χρόνια ή 20 λεπτά, ζήτησαν αυτές τις κριτικές. Και θα πρέπει και εσύ να κάνεις το ίδιο!

Κάθε φορά που τελειώνεις ένα προϊόν που είσαι περήφανος – είτε πρόκειται για μια δουλειά που έχεις αμειφτεί ή για ένα έργο που έχεις κάνει pro bono για να βοηθήσεις έναν φίλο ή συγγενή ή για να αποκτήσεις εμπειρία – ρώτησε τον πελάτη (και όποιον συνεργάστηκες) να σου γράψουν μια κριτική για να προσθέσεις στον ιστότοπο σου. Ακόμα κι αν έχεις μόνο λίγα έργα,, αυτές οι κριτικές θα προσθέσουν αξιοπιστία για τους μελλοντικούς πελάτες.

Pro συμβουλή: Για μερικούς ανθρώπους (ειδικά ανθρώπους που δεν θεωρούν τους εαυτούς τους συγγραφείς), η γραφή μιας μαρτυρίας μπορεί να φαντάζει τρομακτική. Αν ο πρώην πελάτης σου, ο επιβλέπων ή ο συνεργάτης δεν συμφωνεί με αυτήν την ιδέα, κάνε κάτι για αυτούς ως αντάλλαγμα. Αυτό συμβαίνει συχνότερα από ό, τι πιστεύεις!

2.Συμπερίλαβε όλα τα έργα σου

Στο ίδιο πνεύμα πρέπει να χρησιμοποιείς ό,τι έχεις όταν πρόκειται για τα έργα που θα συμπεριλάβεις στον ιστότοπο σου. (ειδικά όταν ξεκινάς). Όλα τα μη αμειβόμενα έργα που έχεις κάνει, είναι απόλυτα έγκυρα, για να δείξεις στους πελάτες τι μπορείς να κάνεις. Και δεν χρειάζεται να περιορίζεσαι σε μεγάλα έργα- να συμπεριλάβεις ασκήσεις, «μικρότερα έργα» ή ακόμη και κομμάτια μεγαλύτερων έργων, ως ξεχωριστά κομμάτια στο πορτφόλιο σου.

Εάν έχεις δημιουργήσει μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί JavaScript και jQuery, προχώρησε πέρα ​​από την απλή ενσωμάτωση μιας εικόνας και τη σύνδεση με την ίδια την εφαρμογή. Τοποθέτησε εικόνες της μακέτας που σχεδίασες,  περιέγραψε πώς έφτιαξες την εφαρμογή πριν να την μετατρέψεις σε αλληλεπιδραστική και ακόμα και διαφορετικές λήψεις που δείχνουν ορισμένα χαρακτηριστικά της εφαρμογής, όπως τα μενού ή την οθόνη διαδραστικών οδηγιών.

Οι σχεδιαστές ιστοσελίδων μπορούν επίσης να βάλουν παλέτες χρωμάτων, πλεονεκτήματα, ή wireframes. Και οι προγραμματιστές μπορούν να περιλαμβάνουν ιδιαίτερα έξυπνα κομμάτια κωδικοποίησης. Οτιδήποτε χρησιμεύει ως απόδειξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων σου είναι κάτι που προσθέτει αξία στο πορτφόλιο σου.

Απλά ρίξε μια ματιά στο πανέμορφο πορτφόλιο της Amanda Conrad. Διαθέτει την εξέλιξη, όχι μόνο το τελικό προϊόν. Σε ένα σχέδιο για μια εταιρεία gelato, δημιούργησε μια ροή εμπειρίας χρήστη και το χαρακτήρισε στο site της:

Πώς να φτιάξεις ένα εντυπωσιακό site/portfolio 2

 

3.Μην ξεχάσεις την κοινοτική / εθελοντική εργασία

Ανάφερε την συμμετοχή σου σε κοινοτικές ομάδες ή οργανισμούς. Οτιδήποτε σχετίζεται άμεσα με τον κλάδο θα πρέπει να εμφανίζεται στον ιστότοπο του πορτφολίου, αλλά μην αφήνεις άλλες δραστηριότητες εκτός, απλώς και μόνο επειδή δεν ανήκουν στον τομέα της δουλειάς σου.

Για παράδειγμα, αν ψάχνεις να εργασθείς στην τεχνολογία, ίσως εξακολουθούν να υπάρχουν «τεχνικές» πτυχές μιας ομάδας ή ο ρόλος σε αυτήν – πράγματα όπως η δημιουργία ενημερωτικών δελτίων HTML για τη λέσχη τοπικών επιχειρηματιών ή η διατήρηση του ιστοτόπου WordPress για ετήσια μουσικό φεστιβάλ. Αυτά είναι και τα δύο καταπληκτικά παραδείγματα που χρησιμοποίησες ενδεχομένως τις  ικανότητές σου «στην πραγματική ζωή», και όλα αυτά προστίθενται στην εμπειρία των ανθρώπων που θέλουν να σε προσλάβουν.

Ανακάλυψε τον τρόπο με τον οποίο περιγράφει τον εαυτό της η Paola Maldonado, συνδυάζοντας την θέση της και την καταγωγή της:

Πώς να φτιάξεις ένα εντυπωσιακό site/portfolio 3

4.Μοιράσου την ιστορία σου

Αν προσπαθείς να δημιουργήσεις έναν ελκυστικό πορτφόλιο, αλλά δεν έχεις ακόμα δουλειά για να μοιραστείς, μπορείτε να βοηθήσεις τους δυνητικούς πελάτες να σε γνωρίσουν και να κατανοήσουν το brand σου, χρησιμοποιώντας το πορτφόλιο για να μοιραστείς μαζί τους “ποιος είσαι” και “από που προέρχεσαι”.

Για παράδειγμα, δοκίμασε να δημιουργήσεις ένα infographic που να δείχνει πώς έφτασες σ’ αυτό το σημείο της καριέρας σου ή χρησιμοποίησε έναν ενδιαφέρον τρόπο για να περιγράψεις την προσωπικότητα και το ιστορικό εργασίας σου, όπως η Aisha Souto-Maior.

Πώς να φτιάξεις ένα εντυπωσιακό site/portfolio 4