Μας διδάσκουν από μικρούς να στρεφόμαστε πάντα σε νέα πράγματα. Οι επενδύσεις. Ο τρόπος ζωής. Η μεταβολή της άσκησης. Να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή. Έχουμε την τάση να παίρνουμε αυτές τις συμβουλές πολύ σοβαρά.
Εάν είσαι αγρότης στρέφεσαι σε νέες καλλιέργειες. Αν έχεις μια επιχείρηση δημιουργείς μια σειρά προϊόντων και βρίσκεις πολλά μέσα για να τα πουλήσεις. Δεν θες να είσαι η επιχείρηση που μένει πίσω, καθώς το αυτοκίνητο αντικαθιστά το άλογο και το Blockbuster συναντά το Netflix.
Αλλά υπάρχει και κάτι να πούμε για την εξειδίκευση. Με την εστίαση στις βασικές μας ικανότητες μπορούμε να ξεχωρίσουμε και να δημιουργήσουμε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Υπάρχει κέρδος σε μια εξειδικευμένη αγορά. Η εστίαση σε μια καλά καθορισμένη αγορά-στόχος θα φέρει καλύτερες ανταμοιβές από μια γενική. Δεν μπορείς να τους ευχαριστήσεις όλους, μην το προσπαθείς.
Ακόμη και αν διαφοροποιηθείς, πιθανόν να ισχύει το ίδιο ούτως ή άλλως. Θα ανακαλύψεις πιθανώς ένα ή δύο προϊόντα για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών. Ένας διανομέας ή κατάστημα θα δημιουργήσει τους περισσότερους πελάτες. Οι περισσότεροι από τους αγοραστές θα χωρέσουν σε ένα δημογραφικό πυρήνα.
Ο συμβιβασμός σ’ αυτό είναι η “εστιασμένη διαφοροποίηση”. Ο κόσμος του ψηφιακού μάρκετινγκ δεν διαφέρει.
Οι διαφημίσεις AdWords και Facebook είναι οι πλατφόρμες go-to που προσφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του αποθέματος, όπου λαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος των εξαγορών μας.
Έτσι, είναι λογικό να αφιερώσεις το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού και της προσοχής σου σε αυτές τις πλατφόρμες. Είναι έξυπνο να υπάρχουν ειδικοί που περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους μαθαίνοντας τις τεχνικές και τα tricks, ώστε να προκαλέσουν θόρυβο γύρω από το brand σου. Οι ειδικοί που μένουν ενήμεροι με τους μεταβαλλόμενους αλγόριθμους και τις νέες δυνατότητες μπορούν να σε βοηθήσουν να κερδίσεις περισσότερες ψηφιακές δημοπρασίες και να δημιουργήσεις περισσότερους πιθανούς πελάτες και αγοραστές.
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που προσπαθούν να ανταγωνιστούν με τις “μεγάλους δύο”(Facebook, Google). Το Bing έχει ένα μικρό αλλά σημαντικό μερίδιο αναζήτησης, ειδικά στις Η.Π.Α. Το Yahoo μπορεί να προσφέρει αξιοπρεπή αποτελέσματα. Και οι Native πλατφόρμες διαφημίσεων έχουν ξεκινήσει το παιχνίδι με μεγαλύτερους παίκτες όπως Outbrain, Revcontent και Taboola που ανταγωνίζονται για τους ψηφιακούς προϋπολογισμούς διαφημίσεων.
Καθώς ο ανταγωνισμός συνεχίζει να αυξάνεται τόσο στο facebook, όσο και στο AdWords, είναι πολύ υγιές να διαφοροποιηθείς. Ορισμένες πλατφόρμες επιτρέπουν επίσης διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά τη δημιουργικότητα, τις στρατηγικές και τις προσφορές για την προσέλκυση νέων πελατών.
Αλλά, και πάλι, η διαφοροποίηση φέρνει προκλήσεις. Αυτό ισχύει όταν φτάνει στην αγορά μια νέα, μη δοκιμασμένη πλατφόρμα διαφημίσεων.
Είναι μία από αυτές τις πλατφόρμες τις οποίες πρόκειται να αναθεωρήσω σήμερα.
Quora
Είναι κάτι σχετικά νέο στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Κάθε φορά, που μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα διαφημίσεων έρχεται στην αγορά, είμαι πολύ περίεργος.
Έτσι, αποφάσισα να πάρω ένα για την ομάδα … να πάρω το Quora για μια δοκιμή, να δω πως λειτουργεί.
Q&A (Questions and answers)
To Quora δεν είναι καινούργιο. Έχει ξεκινήσει από το 2010 και έχει αποκτήσει μια σταθερή φήμη, ως μια καλή μηχανή Q & A που έχει πάντα γνώμονα την κοινότητα. Έχουν δημιουργήσει ένα δίκτυο “εμπειρογνωμόνων”, ουσιαστικά ένας πλήθος που δίνει τις καλύτερες απαντήσεις σε ερωτήσεις, όπως “Πώς αλλάζει η αγορά διαδικτυακής διαφήμισης το 2018;”
Τα στατιστικά στοιχεία των χρηστών είναι εντυπωσιακά. Στα τέλη Απριλίου, ανακοίνωσαν ότι σχεδόν διπλασίασαν τη μηνιαία βάση των χρηστών τους, από 100 εκατομμύρια σε 195 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Αυτό το τοποθετεί κάπου μεταξύ του Pinterest και του Twitter.
Αλλά η βάση χρηστών τους δεν είναι τόσο σημαντική, όσο θα ήταν μιας πραγματική πλατφόρμας social media. Το Quora είναι περισσότερο μια μηχανή αναζήτησης παρά μια κοινωνική. Δεν απαιτούν να είσαι εγγεγραμμένος για να το χρησιμοποιήσεις ή να έχεις πάνω από 200 εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες. Αργότερα ξεκίνησαν ισπανικές και γαλλικές εκδόσεις με τα γερμανικά και ιταλικά να ακολουθούν.
Σπάνια πηγαίνω απευθείας στην Quora, αλλά βλέπω συχνά τα αποτελέσματά τους, όταν ψάχνω στο Google. Αυτό είναι που με ενθουσιάζει περισσότερο για αυτό το κανάλι. Η κατάταξη του περιεχομένου της Quora από το Google είναι τόσο καλή. Και ξέρουμε πόσο δυνατός είναι ο σκοπός αναζήτησης. Είναι η τέλεια ευκαιρία να παραδοθεί το σωστό μήνυμα, στο σωστό πρόσωπο την κατάλληλη στιγμή … όταν ψάχνουν δηλαδή.
Η έρευνά αποκάλυψε πως πολλές επιχειρήσεις και bloggers παραθέτουν το Quora ως τη μεγαλύτερη πηγή οργανικής κυκλοφορίας. Ισχυρίζονται πως είναι υψηλής ποιότητας, παράγει μετατροπές και μεγάλη κυκλοφορία. Αλλά όλα αυτά δικαιολογούν την εργασία και τη δέσμευση ώστε να αφιερώσει κανείς οργανικούς πόρους στο Quora;
Πιθανώς. Όπως και με το SEO υπάρχει η ευκαιρία να αντιμετωπιστούν αρνητικές κριτικές ή ερωτήσεις (και απαντήσεις) που μπορεί να προκύψουν γύρω από τα brand και τους εκδότες τους. Ψάξε στο Quora για να δεις τι λένε οι άνθρωποι για την επιχείρησή σου.
Συνεχίζοντας το Quora εξακολουθεί να είναι σχετικά μη αποδεδειγμένα αποτελεσματικό. Παρακολούθησε το στο μέλλον, καθώς εξετάζεις τις πιθανές ευκαιρίες για την οργανική χρήση της πλατφόρμας.
Εν τω μεταξύ, πιθανότατα να ψάχνεις έναν πιο γρήγορο και μετρήσιμο τρόπο για να αξιοποιήσεις το Quora. Η διαφήμιση είναι γενικά ο καλύτερος τρόπος για να το αποκτήσεις αυτό γρήγορα.
Quora Review για τις διαφημίσεις
Ξεκίνησε διαφημίσεις το 2016, αλλά μόνο σε μια κλειστή έκδοση beta για μερικούς επιλεγμένους διαφημιζόμενους. Οι περισσότεροι, όπως εσύ και εγώ, έπρεπε να περιμένουμε. Άξιζε η αναμονή;
Η σύντομη απάντηση είναι … ίσως.
Ο πραγματικός έλεγχος οποιασδήποτε πλατφόρμας διαφήμισης είναι τα αποτελέσματα. Τι είδους όγκο μπορείς να πάρεις … σε ποια CPA … και ποια απόδοση των διαφημιστικών δαπανών παίρνεις πίσω τελικά;
Πιστεύω ότι το Quora θα μπορούσε να αποδειχθεί μια αξιοπρεπής πλατφόρμα, αλλά έχει έναν τρόπο να μένει και πιθανότατα δεν θα είναι ποτέ σοβαρός ανταγωνιστής. Πιστεύω όμως ότι μπορεί να είναι μια ισχυρή πλατφόρμα για να φέρει μια καλή ροή πρόσθετων, ποιοτικών εξαγορών. Έτσι, ελλείψει πολύ σκληρών δεδομένων, ας ρίξουμε μια ματιά στους μηχανισμούς …. μια ματιά για να καθορίσουμε τι προσφέρει και πόσο εύκολο είναι να το χρησιμοποιήσεις.
Διαφημίσεις Quora: Κάρτα αναφοράς
Έριξα μια γρήγορη ματιά στις διαφημίσεις Quora πριν από μερικούς μήνες. Από τότε έχουν κάνει κάποιες μικρές βελτιώσεις και φαίνεται να προχωρούν αργά, αλλά σταθερά. Η αναθεώρηση της νέας πλατφόρμας διαφημίσεων της Quora είναι πιο κάτω.
Self Service επαφή: B-
Δεν είναι κακό για μια νέα πλατφόρμα. Είναι αρκετά εύκολο στη χρήση.
Μοιάζει με αυτό:
Η ροή έχει ομοιότητες με το facebook, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ιδρυτές πριν δούλευαν εκεί. Είναι αρκετά εύκολο να προσθέσεις έναν χρήστη για να αποκτήσει πρόσβαση στο λογαριασμό σου, αλλά πρώτα θα χρειαστούν έναν λογαριασμό Quora.
Τύποι καμπάνιας: C
Προς το παρόν προσφέρουν δύο επιλογές: Μετατροπές ή εγκαταστάσεις εφαρμογής. Εδώ θα ορίσεις επίσης τον προϋπολογισμό και ένα προαιρετικό χρονοδιάγραμμα.
Στόχευση κοινού: C +
Αξιοπρεπής για μια τόσο νέα πλατφόρμα. Προσφέρουν ένα pixel που σου επιτρέπει να κάνεις επαναληπτικό μάρκετινγκ στη δική σου κίνηση ιστότοπου. Διαφορετικά, η στόχευση χρησιμοποιεί θέματα, παρόμοια με τις λέξεις-κλειδιά ευρείας αντιστοίχισης στο AdWords. (Όπως φαίνεται παρακάτω). Έχουν ένα εργαλείο το οποίο επιτρέπει να βρεις πρόσθετα θέματα για να επεκτείνεις το πιθανό εύρος σου. Έχουν επίσης γεωγραφική στόχευση ανά χώρα, πόλη ή περιφέρεια.
Στόχευση συσκευών: Β
Μπορείς να επιλέξεις desktop, κινητά ή και τα δύο.
Αναφορές: C
Ικανοποιητική. Η δυνατότητα ηλεκτρονικών μηνυμάτων είναι ωραία. Ωστόσο, θα ήταν χρήσιμο να δούμε την απόδοση μεμονωμένων πραγμάτων, χωρίς να χρειάζεται να τα τοποθετήσεις το δικό τους Adset.
Τύποι διαφημίσεων: C-
Προς το παρόν, προσφέρουν μόνο διαφημίσεις με κείμενο. Λογικά κάποια στιγμή θα επεκταθεί για να συμπεριλάβει εικόνες.
Παρακολούθηση μετατροπών: B-
Προσφέρουν δύο επιλογές (πάλι, παρόμοιες με το FB) με pixel που βασίζονται σε url ή σε event.
Υποστήριξη: Β
Δεν έτυχε να το χρησιμοποιήσω ακόμα, αλλά έχουν μια αξιοπρεπή online FAQ και βάση δεδομένων.
Προϋπολογισμός και κόστος διαφημίσεων: D
Ο προϋπολογισμός και το διαφημιστικό κόστος είναι μια έντονη αδυναμία της νέας πλατφόρμας διαφημίσεων Quora. Οι προτεινόμενες προσφορές CPC είναι πολύ υψηλές, συχνά 2-6€ για πολλά θέματα. Εάν στοχεύεις μόνο σε κινητά, μπορείς να μειώσεις δραστικά το κόστος. Μπορείς να κάνεις μια προσφορά κάτω από το προτεινόμενο εύρος, αλλά από την εμπειρία μου αυτό οδηγήσει σε μηδενικές εμφανίσεις. Θα πραγματοποιηθεί δημοπρασία και, όπως στο FB και το AdWords, δεν κερδίζει πάντα η υψηλότερη προσφορά. Οι καμπάνιες μου λαμβάνουν CPC κάτω από τα ποσά των προσφορών μου, αλλά εξακολουθεί να είναι απαγορευτική για πολλούς.
Σε ορισμένες τοποθεσίες εκτός του U.S, οι μεγάλες προτάσεις μειώθηκαν δραματικά. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία ήταν λίγο χαμηλότερα. Το φάσμα προσφορών της Βραζιλίας κυμάνθηκε στο ¼ εκείνων των ΗΠΑ. Και είδα προσφορές στο 10c στην Αργεντινή και την Ινδία για θέματα όπως “bitcoin”. Το πιθανό εύρος φαινόταν ωστόσο χαμηλό.
Ευελιξία: D
Προς το παρόν, μαζί με τις υψηλές προσφορές, αυτή είναι πιθανώς η μεγαλύτερη αδυναμία του. Καλή ποιότητα, αλλά χωρίς μεγάλη ποσότητα … τώρα. Για παράδειγμα, ένα θέμα “bitcoin” που στοχεύει η US δείχνει πιθανές εβδομαδιαίες εμφανίσεις περίπου 80.000. Στη U.K είναι περίπου ένα τέταρτο. Αν δεις στη Βραζιλία είναι περίπου 3.000.
Απόδοση: N / A
Οι κριτές είναι ακόμα έξω και έχουν χρησιμοποιήσει πολύ μικρό budget. Θα αναφέρω τα αποτελέσματα.
Πολιτική: N / A
Έχουν πολύ σαφείς κατευθυντήριες γραμμές πολιτικής. Ακολουθούν τα πρότυπα, αλλά δεν γνωρίζω το πόσο αυστηρή είναι η επιβολή. Γενικά, η προσέγγισή μου με νέες και μικρότερες πλατφόρμες, όπως αυτή είναι να ξεκινήσεις πιέζοντας τα όρια με το κείμενο που θα χρησιμοποιήσεις. Οι περισσότερες νέες πλατφόρμες είναι αρκετά επιεικές και πιθανότατα θα σου δώσουν την ευκαιρία να διορθώσεις τυχόν προβλήματα. Στην χειρότερη περίπτωση – αν σε διαγράψει – δεν πρόκειται πραγματικά να επηρεάσει την επιχείρησή σου, ούτως ή άλλως. Και πιθανώς μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα έναν νέο λογαριασμό.
Συνολική βαθμολογία: C +
Είναι μια καλή ευκαιρία για να παρακολουθήσεις και ενδεχομένως να δοκιμάσεις κάτι με ένα μικρό προϋπολογισμό, εάν αισθάνεσαι πως χρειάζεσαι μια αλλαγή σκηνικού.
Επόμενα βήματα
Μην εγκαταλείπεις το facebook και το AdWords. Το Quora πιθανότατα δεν θα είναι ποτέ ένας μεγάλος πάροχος που ταιριάζει με μεγάλα project, αλλά αξίζει να προσθέσεις διαφημίσεις Quora σε μια στρατηγική μάρκετινγκ; Είναι υγιές να πειραματιστείς λίγο. Όταν το facebook εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη προσκήνιο, κανείς δεν πίστευε ότι θα έφτανε εδώ που είναι σήμερα. Αλλά πολλοί από εμάς επωφελήθηκαν από το πλεονέκτημα των πρώτων και υπερισχύσαμε των ανταγωνιστών.
Νομίζω ότι το Quora θα είναι το επόμενη facebook; Όχι. Αξίζει όμως να δοκιμάσεις; Πιθανώς. Και πρέπει πάντα να αναζητάς εναλλακτικές πηγές εξαγορών; Απολύτως. Θα συνεχίσω να δοκιμάζω νέες πλατφόρμες διαφημίσεων, εφόσον έρχονται στην αγορά.