Συμβουλές για art sites

Από το σχεδιασμό έως τις σχετικές πληροφορίες που περιλαμβάνει: κάθε δικτυακός τόπος ενός  καλλιτέχνη χρειάζεται αυτά τα βασικά στοιχεία, αλλιώς μπορεί να απομακρύνει άμεσα τους πιθανούς αγοραστές.

Από τους μαθητές έως τους διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες, το κλειδί της επιτυχίας είναι να δημιουργηθεί ένας ιστοχώρος που θα εκθέτει την τέχνη του καθενός. Ο ιστότοπος ενός καλλιτέχνη είναι σαν μια επίσκεψη στο στούντιο του: είναι μια ευκαιρία για τους ανθρώπους να δουν όλα τα έργα τέχνης και να μάθουν για εσένα ως καλλιτέχνη. Η κύρια διαφορά ανάμεσα σε έναν ιστοχώρο ενός καλλιτέχνη και μιας επίσκεψη στο στούντιο του είναι, βεβαίως, ότι ο ιστότοπος είναι πάντα ανοιχτός και μπορείς να τον επισκεφτείς από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Πώς λοιπόν κάποιος δημιουργεί μια προσωπική ιστοσελίδα καλλιτέχνη; Πως θα μοιάζει; Πόσες πληροφορίες θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται; Απαντούμε σε αυτές τις ερωτήσεις και πολλά άλλα.

Συμβουλές για art sites 1

Δημιούργησε τον ιστότοπό σου: Μην το κάνεις μόνος όμως

Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται ότι πρέπει να είστε πολύ tech-savvy για να ξεκινήσουν μια ιστοσελίδα. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όχι μόνο υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που σε βοηθούν να δημιουργήσεις τον δικό σου προσωπικό ιστότοπο, αλλά μερικές είναι ακόμα ειδικά σχεδιασμένες για καλλιτέχνες. Αυτοί οι ιστότοποι προσφέρουν πρότυπα με visual-intensive που είναι κατασκευασμένα για να κάνουν την τέχνη σου να φανεί εξαιρετική.

Επιλογές ιστοσελίδων 

Service Cost Difficulty Flexibility
WordPress Free | Domain: $8/month Beginner-Advanced      5
SquareSpace Starts at $8/month Beginner      3
Wix Starts $9.25/month Intermediate      5
Weebly Free | Domain: $8/month Easy      5

 

* Αυτός ο πίνακας έγινε με βάση μια ποικιλία online κριτικών και πηγών. Αυτές δεν είναι οι μόνες διαθέσιμες επιλογές.

Domain name: Εάν ξεκινάς μόλις, δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να ξεκινήσεις με έναν δωρεάν, αλλά μόλις δημιουργήσεις ένα όνομα για τον εαυτό σου θα θελήσεις να αγοράσεις ένα. Υπάρχει μια τεράστια διαφορά μεταξύ artistname.wordpress.com και artistname.com και έχοντας μια σύντομη, εύκολο να θυμάται κανείς URL θα είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα μάρκετινγκ για σένα.

Δοκίμασε browsers και συσκευές: Πριν ανεβάσεις τον ιστότοπός σου, δοκίμασε πώς φαίνεται σε διαφορετικά προγράμματα περιήγησης. Επειδή φαίνεται καλό στην επιφάνεια εργασίας στο Safari, αυτό δεν σημαίνει ότι θα φανεί εξίσου καλό σε κινητό με Chrome. Ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείς ότι ανταποκρίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές είναι να χρησιμοποιήσεις έναν ιστότοπο που «ανταποκρίνεται». Ακόμα, μην υποθέσεις ότι λειτουργεί: έλεγξε το ο ίδιος.

Τι χρειάζεται ένας τέτοιος ιστότοπος;

Πριν σχεδιάσεις τη σελίδα σου, βεβαιώσου ότι έχεις συμπεριλάβει τα βασικά στοιχεία.

Κάθε ιστότοπος καλλιτέχνη χρειάζεται αυτά τα βασικά στοιχεία, αλλιώς μπορεί να απομακρύνει άμεσα τους πιθανούς αγοραστές:

1. Το όνομά σου: Πραγματικά, θα πρέπει να συμπεριλάβεις το όνομά σου στη διεύθυνση URL, είναι βασικό. Το όνομά είναι το brand σου: είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι σε βρίσκουν. Θα πρέπει να είναι ορατό ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από τη σελίδα την οποία βρίσκεται ο επισκέπτης. Η δημιουργία ενός λογότυπου και η τοποθέτησή στην κεφαλίδα του ιστοτόπου θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Κράτησε το όνομα / λογότυπό ευανάγνωστο και έντονο, αλλά η γραμματοσειρά / σχέδιο θα πρέπει να ταιριάζει με τα έργα τέχνης, έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να θυμούνται το όνομα και να το συσχετίζουν με το έργο σου.

Το λογότυπο του George Pavel ενσωματώνει τα αρχικά του, σε στυλ παρόμοιο με τα γλυπτά του.

Συμβουλές για art sites 2

2. Εικόνες υψηλής ποιότητας: Αν είσαι υπερήφανος για την τέχνη σου, τότε δείξε το. Μην δημοσιεύεις μικρές, θολές, σκοτεινές ή χαμηλής ανάλυσης εικόνες. Να θυμάσαι ότι θα πρέπει να βλέπεις τον ιστότοπό σου, ως υποκατάστατο της γκαλερί σου. Παρόλο που δεν μπορούν να αναπαρασταθούν τέλεια τα έργα σε ψηφιακή μορφή, θα εκπλαγείς με το τι μπορεί να κάνει μια αξιοπρεπής κάμερα αυτές τις μέρες.

3. Λεπτομέρειες του έργου: Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με κοντινά πλάνα του έργου σου (αν και αυτά μπορεί επίσης να είναι σημαντικά). Αναφέρεται στους τίτλους, το μέσο, τις διαστάσεις, την τιμή και το έτος του κομματιού. Αυτές οι πληροφορίες βοηθούν τον επισκέπτη να έχει μια αίσθηση σχεδόν για ό, τι θα πρέπει να γνωρίζει, αν σκέφτεται να αγοράσει το έργο τέχνης. Κάνει επίσης τον ιστότοπό σου πιο εύχρηστο μέσω του Google ή άλλων μηχανών αναζήτησης.

4. Είναι διαθέσιμο για πώληση; Δεν χρειάζεται να δημοσιεύσεις μόνο εικόνες των διαθέσιμων έργων τέχνης, αλλά θα πρέπει να καταστήσεις σαφές ποια κομμάτια είναι διαθέσιμα και ποια όχι.

5. Βιογραφία και Βιογραφικό του καλλιτέχνη: Αυτές οι πληροφορίες είναι ιδιαίτερα χρήσιμες, όταν χρησιμοποιείς το διαδίκτυο ως πορτφόλιο, το οποίο κάνουν όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες αυτές τις μέρες. Η βιογραφία και το βιογραφικό σημείωμα θα σε βοηθήσουν όταν κάνεις αίτηση σε γκαλερί, μουσεία, διαγωνισμούς ή επιτροπές.

6. Δήλωση του καλλιτέχνη: Η δήλωση καλλιτέχνη μιλάει για σένα. Η δήλωση πρέπει πάντα να είναι γραμμένη στο πρώτο πρόσωπο: είναι διαφορετική από μια βιογραφία.

7. Στοιχεία επικοινωνίας: Δεν μπορείς να πουλήσεις κάτι, εάν δεν μπορεί κάποιος να φτάσει σ’ αυτό. Βεβαιώσου ότι οι πληροφορίες επικοινωνίας είναι εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο σου.

Πώς να οργανώσεις τον ιστότοπο σου

Μην τοποθετείς όλες αυτές τις πληροφορίες σε μια σελίδα. Ένα καλό site καλλιτέχνη λειτουργεί σαν μια γκαλερί ή ένα μουσείο. Το έργο τέχνης δεν μπορεί να στοιβάζεται στους τοίχους. Πρέπει να δώσεις σε κάθε στοιχείο, είτε πρόκειται για ένα έργο τέχνης, είτε για κείμενο χώρο να αναπνεύσει. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να οργανώνοντας τον ιστότοπο σου σε σελίδες.

Εδώ είναι ένα μικρό μυστικό για την κατασκευή ιστοσελίδων: κάθε σελίδα πρέπει να έχει μόνο ένα σκοπό. Τοποθετώντας πάρα πολλά στοιχεία (ή τέχνη) σε μία σελίδα, θα χάσεις το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Δεν είναι μόνο ο σαφέστερος, πιο φιλικός προς το χρήστη τρόπος για να οργανώσεις τον ιστότοπό σου, αλλά βοηθά και το SEO (Search Engine Optimization). Το SEO διατηρεί τη σελίδα στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης όποτε κάποιος χρησιμοποιεί το Google, το Yahoo, το Bing ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης. Όταν οι σελίδες σου είναι εστιασμένες και διαφοροποιημένες, η μηχανή αναζήτησης γνωρίζει ακριβώς ποιο είναι ο σκοπός του site και θα το ενισχύσουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ποιες σελίδες χρειάζεσαι;

1. Αρχική σελίδα / landing page: Αυτό είναι το «πρόσωπο» του ιστότοπου σου. Η αρχική σελίδα θα πρέπει να έχει 3 κύρια στοιχεία: έναν τίτλο, εικόνες και χάρτη.

  • Ο τίτλος θα πρέπει να εξηγεί στον επισκέπτη τι είναι ο ιστότοπός σου. Μην χρησιμοποιήσεις κάτι περίπλοκο εδώ, θέλεις ο τίτλος να είναι κάτι που μπορεί εύκολα να μεταφραστεί σε οποιαδήποτε γλώσσα.
  • Οι εικόνες μπορεί να είναι ένα έργο τέχνης, ένα κολάζ ή μια παρουσίαση. Απόφυγε να τοποθετήσεις όλα τα έργα τέχνης σε αυτή τη σελίδα. Οι εικόνες θα δώσουν γρήγορα στον επισκέπτη μια αίσθηση του ποιος είσαι. Αν έχεις τρία διαφορετικά στυλ βάλε ένα παράδειγμα από κάθε ένα από αυτά. Ωστόσο, αν το έργα τέχνης σου είναι αρκετά ομοιόμορφα, μην συμπεριλάβεις περισσότερες από μία εικόνες.
  • Ο χάρτης δεν είναι ένας πραγματικός χάρτης, αλλά ένα πιο εύκολο στην κατανόηση μενού πλοήγησης. Θα πρέπει να καθορίσεις με σαφήνεια τις διάφορες σελίδες, που είναι διαθέσιμες στον ιστότοπό σου. Κράτησε το στην κορυφή ή στην αριστερή πλευρά της σελίδας, όπου θα είναι άμεσα ορατό.

2. Άλμπουμ με έργα τέχνης: Όπως ακριβώς συμβαίνει μ’ έναν ιστότοπο και τα έργα τέχνης πρέπει να χωρίζονται σε μικρότερες κατηγορίες. Δεν θα πρέπει ποτέ να υπάρχουν περισσότερες από 20-30 εικόνες σε οποιοδήποτε άλμπουμ / σελίδα, τότε οι χρήστες θα βαρεθούν και θα ξεκινήσουν να προσπερνούν εικόνες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ταξινομήσεις τα έργο σου: μπορείτε να το κάνετε με βάση το μέσο, το στυλ, το έτος, το θέμα. Μπορείς να “σπάσεις” τις σελίδες στα δύο, να έχεις ένα αφηρημένο άλμπουμ ταξινομημένο κατά διάθεση. Ή ίσως ένα άλμπουμ τοπίου ταξινομημένο ανά εποχή. Απλά μην τα κατηγοριοποιήσεις υπερβολικά, κάθε άλμπουμ θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 10 εικόνες.

Η σελίδα προορισμού Bo Cheatham έχει ένα εύκολο στη συνέχεια μενού των σελίδων.

Συμβουλές για art sites 3

Θυμήσου, θέλεις να κρατήσεις σαφές ποια έργα τέχνης είναι διαθέσιμα προς αγορά και ποια όχι. Καλύτερα να το δηλώσεις απευθείας μέσα στα άλμπουμ.

3. «Σχετικά με μένα» : Μπορείς να συμπεριλάβεις τη βιογραφία, τη δήλωση και το βιογραφικό σου σε αυτή τη σελίδα, αλλά καλό θα ήταν να προσθέσεις εικόνες για να διαχωρίσεις τα μεγάλα κομμάτια κειμένου. Συμπερίλαβε κάποιο πορτραίτο ,ίσως μια φωτογραφία που εργάζεσαι στο στούντιο. Οι εικόνες δεν βελτιώνουν απλά την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας – προσθέτουν επίσης προσωπικότητα και ένα ανθρώπινο στοιχείο στον ιστότοπο του καλλιτέχνη.

4.Σελίδα επικοινωνίας: Ορισμένοι καλλιτέχνες την συμπεριλαμβάνουν στο υποσέλιδο ή την επικεφαλίδα του ιστότοπού τους, που είναι μια απόλυτα αποδεκτή μέθοδος. Ωστόσο, έχοντας μια σελίδα αφιερωμένη στις πωλήσεις / επαφή, υπενθυμίζεις στον θεατή ότι είσαι διαθέσιμος. Μπορείς ακόμη να συμπεριλάβεις μια φόρμα επικοινωνίας, αλλά φρόντισε να ελέγχεις τακτικά τα μηνύματά.

Κρατήστε αυτά έξω από το site σου

  • Μουσική – Μην χρησιμοποιείς αυτόματη αναπαραγωγή μουσικής, εάν ο θεατής θέλει να ακούσει μουσική, θα το κάνει ήδη. Η μουσική είναι αποσπασματική και ενοχλητική και οι περισσότεροι άνθρωποι θα φύγουν αμέσως αν αναγκαστούν να ακούσουν μουσική ενάντια στη θέλησή τους.
  • Διαφημίσεις – Είναι μια παγίδα κάποιων δωρεάν web host. Πριν δεσμευτείς σε έναν host έλεγξε αν θα τοποθετούν διαφημίσεις στον ιστότοπό σου. Οι διαφημίσεις μπορεί να αποσπούν από το έργο τέχνης και ποτέ δεν φαίνονται επαγγελματικές.
  • Έργο κάποιου άλλου καλλιτέχνη – Ακόμα κι αν είναι ένα έργο τέχνης που σε εμπνέει, θα συγχύσει τους επισκέπτες. Θα τους κάνει να αμφισβητήσουν την αυθεντικότητά σου, θα χαθεί η εμπιστοσύνη.

Συντήρηση του ιστότοπου

Ενημέρωνε τακτικά το site σου: Θα πρέπει να ενημερώνεις την ιστοσελίδα σου με νέα τέχνη μία φορά το χρόνο. Όσο πιο ενημερωμένη, τόσο καλύτερα.  Μα ακόμα περισσότερο, δείχνει ότι είσαι ακόμα δραστήριος. Όταν η πιο πρόσφατη ανάρτηση του ιστότοπου του καλλιτέχνη είναι τριών ετών, θα δημιουργήσει ορισμένες ερωτήσεις στο μυαλό των επισκεπτών: «Δεν υπάρχει πια αυτός ο καλλιτέχνης;»

Συμβουλές για art sites 4

Ο Mark James Ford κάνει σπουδαία δουλειά, οργανώνοντας τα έργα του σε άλμπουμ, και κρατώντας το site του επίκαιρο με τακτικές ενημερώσεις!

Πάρε έμπνευση από ιστότοπους άλλων καλλιτεχνών όπως αυτός της Bethany Mabee:

 

Συμβουλές για art sites 5

Τέλος, ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε με οποιαδήποτε απορία είχες για έναν ενημερωμένο, επίκαιρο και επικερδή ιστότοπο για να παρουσιάσεις τα έργα τέχνης σου. Αφήνουμε τα υπόλοιπα σε σένα, μα αν χρειαστείς κάτι είμαστε πάντα εδώ!