Ας ξεκινήσουμε μ’ ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο πριν από 25 χρόνια, όταν το διαδίκτυο ήταν ακόμα στην αρχή. Όταν οι πρώτοι ιστόχωροι έμοιαζαν μαγικοί με φωτάκια που αναβοσβήνουν και κάθε λογής τρικ που κανείς δεν θα φανταζόταν ποτέ, ότι μπορούσε να πραγματοποιηθεί.
Ήταν εντελώς συναρπαστικό να βλέπεις την εμφάνιση νέων ιστοσελίδων κάθε μέρα. Όλα ήταν σαν όνειρο.
Σήμερα είμαι εδώ γράφοντας για τη σημασία του σχεδιασμού ιστοσελίδων για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις. Μα γιατί? Γιατί ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι τόσο σημαντικός για τους επιχειρηματίες;
Ο χρήστης βομβαρδίζεται με αμέτρητους ιστότοπους κάθε μέρα. Τώρα με τη βοήθεια του YouTube, ο καθένας αισθάνεται σαν σχεδιαστής ιστοτόπων. Όμως, ως επιχειρηματίας, πρέπει να έχεις αυτό το μάτι να ξεχωρίσεις το αναγκαίο- να εξετάσεις όλες τις πτυχές της επιχείρησης.
Αυτό το blog θα σε βοηθήσει. Αυτό το blog είναι για όλους, όσους είναι πρόθυμοι,να ξεκινήσουν την επόμενη επιχείρηση μ’ ένα click αλλά δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν.
Ακολουθούν 5 click trick για να ξεκινήσεις την επιχείρηση σου.
1.Ο κανόνας των 5 δευτερολέπτων:
Ξέρεις ποιο είναι το κουμπί που χρησιμοποιείται περισσότερο σε κάθε ιστότοπο; Οποιαδήποτε εικασία; Κέρδισες, αν έχεις μαντέψει το κουμπί “πίσω”.
Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεις, το κουμπί “πίσω” είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο κουμπί σε κάθε ιστοσελίδα.
Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι έχεις μόνο 5 δευτερόλεπτα για να κάνεις μια πολύ καλή πρώτη εντύπωση. Βεβαιώσου ότι έχεις τραβήξει την προσοχή του χρήστη, σε αυτά τα πρώτα πέντε δευτερόλεπτα.
Χρησιμοποίησε στοιχεία για να τραβήξεις την προσοχή του. Χρησιμοποίησε τις εικόνες, το κείμενο για να τους πείσεις να μείνουν. Και αφού έχεις την προσοχή τους, εισήγαγε την πρόταση αξίας σου.
Ο καλύτερος χρόνος για να το κάνεις αυτό, είναι όταν ο χρήστης είναι σε θέση να σε ακούσει. Μίλησε του, πες του πώς η υπηρεσία σου θα λύσει το πρόβλημά του και κάνε το γρήγορα.
2.Ξεκίνησε με μια στρατηγική για το design:
Πριν να προσλάβεις κάποιον γι’ αυτήν την δουλειά, πρέπει πρώτα εσύ ο ίδιος να έχεις ένα πλάνο για το design του site σου.
Για να το κάνεις αυτό, ρώτησε πρώτα τον εαυτό σου μερικές ερωτήσεις.
Ποιο είναι το συνολικό μήνυμα που θέλεις να μεταφέρεις με το design;
Το design του ιστότοπου αντιπροσωπεύει τις αξίες, τις προσδοκίες και το κύρος της εταιρείας σου;
Ποιος είναι ο αντίκτυπος που θέλεις να αφήσει το design στον επισκέπτη;
Εκτός από τα εντυπωσιακά χρώματα και τις εικόνες που προκαλούν δέος, πρέπει να εξετάζεις κάθε εικόνα που τοποθετείς στην ιστοσελίδα. Γιατί είναι σημαντικό να εκπαιδεύσεις, να εμπνεύσεις ή να παρακινήσεις τον χρήστη να εκτελέσει μια ενέργεια.
3.Κάνε την ιστοσελίδα σου διαχρονική:
Ενώ είναι καλό να παραμένεις στο παρόν, είναι συνετό επίσης να κάνεις πράγματα που αντέχουν μακροπρόθεσμα. Μια πρόσφατη τάση στο web design είναι οι responsive ιστοσελίδες. Δηλαδή, οι ιστοσελίδες οι οποίες λειτουργούν σωστά σε όλες τις διαθέσιμες συσκευές (υπολογιστής, κινητό, tablets). Αυτό δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά προϋπόθεση.
Βεβαιώσου ότι ο ιστότοπός σου, λειτουργεί ομαλά σε κάθε συσκευή. Το μέγεθος, η χρηστικότητα, η ταχύτητα. Τοποθέτησε τα όλα με τη σωστή σειρά. Αν δεν μπορείς να περιηγηθείς εσύ εύκολα στον ιστότοπό σου, πώς περιμένεις από τους χρήστες να το κάνουν;
Πρέπει να θυσιάσεις χρόνο, αν ο ιστότοπός σου δεν ανοίγει σωστά στη συσκευή του χρήστη που προσπαθεί να αγοράσει την υπηρεσία σου, από άλλη πλευρά του πλανήτη.
Δεν είναι έργο του web designer να το κάνει. Ως επιχειρηματίας, είναι αποκλειστική ευθύνη σου να ενδιαφερθείς ώστε να ‘ναι άψογο το site σου.
Φυσικά, τίποτα δεν είναι τέλειο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις να το κάνεις.
4.Οι Δοκιμές Beta:
Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πρέπει να καταλάβουν, ότι τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τέλειο. Φυσικά, θα αντιμετωπίσεις προβλήματα ακόμα κι αν είστε προσεκτικός με το design. Αλλά πώς θα το γνωρίζεις, αν δεν ξεκινήσεις ποτέ;
Ο καλύτερος τρόπος είναι λανσάροντας beta, δηλαδή μια δοκιμαστική έκδοση από τον ιστότοπό σου . Άφησε τους πελάτες να γνωρίζουν ότι το design είναι έτοιμο, αλλά να μπορούν πάντα να δίνουν προτάσεις και να λένε την γνώμη τους.
Τελικά, είναι ο επισκέπτης, ο οποίος θα αποφασίσει αν ο ιστότοπός σου αξίζει ή όχι. Η δουλειά σου είναι να διευκολύνεις τον πελάτη να αποφασίσει.
Ζήτα συχνά την γνώμη τους και δούλεψε στο design σύμφωνα μ’ αυτήν.
Τότε, θα αγοράσουν ευκολότερα από εσένα, γιατί ξέρουν ότι τους εκτιμάς.
5.Μην κάνεις τους χρήστες να σκέφτονται:
Έχεις μόλις τελειώσει μια ιστοσελίδα είναι γρήγορη και αξιόπιστη. Ωστόσο, το ποσοστό εγκατάλειψης είναι πολύ υψηλό. Ποιος μπορεί όμως να είναι ο λόγος; Μια αιτία μπορεί να είναι ότι αναγκάζεις τους χρήστες να σκέφτονται.
Πολλές φορές οι χρήστες έχουν πολλά πράγματα στο μυαλό τους και θέλουν να χρησιμοποιήσουν την ιστοσελίδα σου για να κάνουν απλά μια αγορά.
Κάνε τα πράγματα απλά. Πρόσθεσε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τον τρόπο χρήσης του ιστότοπού σου ή φωτογραφίες που υποδεικνύουν τον τρόπο παραγγελίας.
Κάνε το site σου όσο το δυνατόν απλούστερο, ώστε ακόμη και ο παππούς σου να μπορεί να κάνει μια παραγγελία. Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο.
Τέλος:
Ελπίζω να δημιουργήσεις ό,τι ονειρεύεσαι. Για να σου πω την αλήθεια, αυτές οι συμβουλές με βοήθησαν, είναι δοκιμασμένες και μπορούν να εφαρμοστούν από κάθε επιχειρηματία. Δοκίμασε και μοιράσου την εμπειρία σου μαζί μας. Καλή τύχη.