Η δημιουργία λογότυπου αποτελεί τον πιο άμεσο και αυθεντικό τρόπο με τον οποίο αποδίδεται η ταυτότητα μιας επωνυμίας ή ενός brand. Δεν πρόκειται απλώς για ένα σύμβολο ή ένα όμορφο σχέδιο. Αντιθέτως, είναι το σημείο αναφοράς κάθε επιχείρησης, ο πυρήνας γύρω από τον οποίο διαμορφώνεται ολόκληρη η οπτική της παρουσία.
Το λογότυπο είναι το ισχυρότερο εργαλείο οπτικής επικοινωνίας μιας μάρκας. Καθορίζει, με σαφήνεια και συνέπεια, την αισθητική κατεύθυνση όλων των υπολοίπων στοιχείων που απαρτίζουν την εταιρική ταυτότητα: επαγγελματική κάρτα, επιστολόχαρτο, φάκελο αλληλογραφίας, συσκευασία, ακόμα και τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας και των ψηφιακών καναλιών.
Με λίγα λόγια, η δημιουργία λογότυπου λειτουργεί ως “πυξίδα” για τον συνολικό σχεδιασμό και την επικοινωνιακή στρατηγική του brand. Όταν είναι σωστά μελετημένο, μπορεί να εξασφαλίσει συνέπεια, αναγνωρισιμότητα και ενιαία αισθητική εμπειρία σε όλα τα σημεία επαφής με το κοινό.
Ο ρόλος που διαδραματίζει ένα λογότυπο στην εικόνα μιας επιχείρησης είναι ουσιώδης και καταλυτικός. Η δημιουργία λογότυπου δεν αφορά μόνο την αισθητική· επηρεάζει σε βάθος τον τρόπο με τον οποίο το κοινό αντιλαμβάνεται την επωνυμία.
Ένα προσεγμένο λογότυπο λειτουργεί ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ επιχείρησης και πελατών. Εκφράζει την ταυτότητα, την αποστολή και τις αξίες της επιχείρησης με έναν άμεσο, οπτικό τρόπο. Μέσα από χρώματα, σύμβολα και γραμματοσειρές, προκαλεί συνειρμούς, συναισθήματα και αναγνωρισιμότητα, κάνοντάς το ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία branding.
Δεν πρόκειται μόνο για ένα εικαστικό σήμα – είναι το πρόσωπο του brand, ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία συστήνεται στον κόσμο. Μέσα από ένα καλά μελετημένο λογότυπο, χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης, ενισχύεται η αξιοπιστία και εδραιώνεται η θέση της επιχείρησης στην αγορά.
Η δημιουργία λογότυπου, λοιπόν, δεν είναι απλώς ένα πρώτο βήμα – είναι το σημείο εκκίνησης για την ανάπτυξη κάθε στρατηγικής επικοινωνίας και branding.
Για να καταλάβουμε τη σημαντικότητα στη δημιουργία λογότυπου, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πόσα λογότυπα βλέπουμε καθημερινά και αλληλεπιδρούμε -συνειδητά ή μη- με αυτά: π.χ. το ψωμί του τοστ που τρώμε κάθε πρωί, το ποτήρι απ’ το γωνιακό καφέ της γειτονιάς, η οθόνη του υπολογιστή μας, το κινητό μας τηλέφωνο, το αγαπημένο μας super-market, το σαμπουάν, τα αθλητικά μας παπούτσια, κ.α.
Πόσα διαφορετικά λογότυπα σκέφτηκες σε μόλις μερικές λέξεις!
Και το πιο κρίσιμο; Η πρώτη εντύπωση. Αν ένα λογότυπο είναι κακοσχεδιασμένο ή αδιάφορο, δημιουργεί αρνητικό πρόσημο στο μυαλό του καταναλωτή. Συνειδητοποιούμε, λοιπόν, ότι το λογότυπο είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ο (δυνητικός) πελάτης σε ένα brand. Αν το λογότυπο είναι λάθος σχεδιασμένο, τότε αυτόματα ο πελάτης θα σχηματίσει μια αρνητική εικόνα για το brand, πράγμα που – είμαστε σίγουροι – κανένας δε θα ήθελε για την επιχείρησή του!
Πώς η δημιουργία λογότυπου μπορεί να γίνει με τρόπο που θα μένει στο καταναλωτικό κοινό, θα είναι εύκολα αντιληπτό από όλους, θα είναι λειτουργικό, και θα εκφράζει την εταιρική κουλτούρα; Απευθυνόμαστε σε έναν επαγγελματία που έχει ασχοληθεί με τον τομέα της επικοινωνίας (ευρύτερα) και της οπτικής επικοινωνίας (ειδικότερα)… έναν γραφίστα!
Στη SEVENLOFT, η δημιουργία λογότυπου δεν είναι μια απλή διαδικασία σχεδιασμού. Είναι μια στρατηγική και δημιουργική προσέγγιση που βασίζεται στην ουσιαστική κατανόηση των αναγκών του κάθε συνεργάτη και στην ανάδειξη της μοναδικότητας κάθε brand. Η ομάδα του δημιουργικού μας τμήματος ακολουθεί μια δομημένη διαδικασία, με σκοπό να παραδώσει ένα λογότυπο που είναι αισθητικά άρτιο, λειτουργικά αποδοτικό και πλήρως εναρμονισμένο με την ταυτότητα του πελάτη:
- Επικοινωνία με τον συνεργάτη, ώστε να γίνουν κατανοητές οι ανάγκες και οι προσδοκίες του – καταγραφή των αναγκών του.
- Έρευνα κοινού – στόχου και Έρευνα ανταγωνιστών.
- Χρωματική έρευνα.
- Οπτικοποίηση του τι θέλει να παρουσιάσει η εταιρική κουλτούρα του πελάτη (τι αξίες υποστηρίζει, ποιος είναι ο σκοπός της, κλπ.).
- Σχεδιασμός πρώτων προσχεδίων (που συνήθως δεν καταλήγουν στον συνεργάτη, αλλά λειτουργούν ως οδηγός για τον επαγγελματία γραφίστα) και έρευνα κατάλληλων γραμματοσειρών.
- Σχεδιασμός προτάσεων λογότυπου, ώστε να είναι προσαρμόσιμο σε κάθε εφαρμογή (δηλαδή, να μην αλλοιώνεται είτε τοποθετηθεί σε ένα πακέτο από χαρτομάντηλα είτε στολίσει έναν ολόκληρο τοίχο).
- Επιλογή λογότυπου και πιθανές τροποποιήσεις στο σχέδιο που επιλέχθηκε.
- Παράδοση λογότυπου και χρωματικής κωδικοποίησης στον συνεργάτη.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί το λογότυπο που σας αντιπροσωπεύει!