Top 10 Μετρήσεις του Analytics που πρέπει να εξετάζεις

Το Analytics έχει γίνει μια από τις σημαντικότερες λέξεις-κλειδιά στο χώρο του μάρκετινγκ. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, το Analytics έχει να κάνει με την αξιολόγηση και ο προσδιορισμός σχετικών προτύπων στα δεδομένα. Και ενώ τα αναλυτικά στοιχεία χρησιμοποιούνται σε πολλούς τομείς – από το μάρκετινγκ και τη διοικητική μέριμνα έως τη βελτιστοποίηση των πωλήσεων- οι αναλύσεις συνήθως ισχύουν για την κυκλοφορία σ’ ένα ιστότοπο.

Γιατί πρέπει να εξετάζεις αυτές τις μετρήσεις;

Χωρίς τις μετρήσεις, το μάρκετινγκ γίνεται παιχνίδι εικασίας. Ως εταιρεία μάρκετινγκ και σχεδιασμού ιστοσελίδων, συχνά επισημαίνουμε το γεγονός ότι κάποιος δεν μπορεί να αξιολογήσει το επίπεδο επιτυχίας (ή αποτυχίας) μιας καμπάνιας, χωρίς να παρακολουθεί τα αποτελέσματα. Μελετώντας τα αναλυτικά στοιχεία, οι ειδικοί μάρκετινγκ είναι σε θέση να αναπτύξουν και να προσαρμόσουν καλύτερα μια γενική στρατηγική.

1.Αριθμός συνεδρίων (επισκέψεις)

Πιστεύουμε ότι ένας ιστότοπος πρέπει να είναι ο κόμβος οποιασδήποτε παγκόσμιας στρατηγικής μάρκετινγκ. Μια από τις πρώτες μετρήσεις που εξετάζουμε είναι ο συνολικός αριθμός επισκέψεων. Ως μέρος των αναλύσεων, μπορούμε να εξετάσουμε περισσότερο από τον συνολικό αριθμό επισκέψεων σε έναν ιστότοπο, αλλά επίσης να προσδιορίσουμε το ποσοστό επιτυχίας συγκεκριμένων στρατηγικών CTA (call to action) και στρατηγικών λέξεων-κλειδιών.

2.Το ποσοστό των νέων περιόδων σύνδεσης (sessions)

Από τον συνολικό αριθμό επισκέψεων στον ιστότοπό σου, πόσοι ήταν οι επισκέπτες που επέστρεψαν και πόσοι ήταν νέοι; Μελετώντας το ποσοστό των νέων, είμαστε σε θέση να διαπιστώσουμε εάν ο ιστότοπός μας προσελκύει νέους επισκέπτες και αν προσφέρει αρκετή αξία για να δικαιολογήσει τις επισκέψεις επιστροφής.

  1. Channels

Από προεπιλογή, το Google Analytics οργανώνει την απόκτηση επισκεψιμότητας ιστότοπου σε 8 κανάλια: άμεση, οργανική αναζήτηση, παραπομπή, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πληρωμένη αναζήτηση, άλλη διαφήμιση, κοινωνική και προβολή. Αυτές οι ομαδοποιήσεις σου επιτρέπουν να ταξινομήσεις αμέσως την πηγή επισκεψιμότητας και να προσδιορίσεις συγκεκριμένα πρότυπα συμπεριφοράς για κάθε πηγή.

  1. Bounce rate

Το ποσοστό εγκατάλειψης (αναφέρεται ως %) είναι το ποσοστό των single-page επισκέψεων μιας σελίδας. Απλά, μας λέει ποιο ποσοστό των επισκεπτών που έφυγαν μετά την προβολή μόνο μιας σελίδας. Φυσικά, θέλουμε ο αριθμός αυτός να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερος. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης. Γενικά, ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης θα μπορούσε να οφείλεται στην έλλειψη σχετικού περιεχομένου, ζητήματα χρηστικότητας, κακής παρουσίασης κλπ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι επισκέπτες μιας μόνο σελίδας δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ιστότοπού σου. Ένας επισκέπτης μπορεί να έφτασε εκεί για να βρει τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνσή κ.λ.π. Μόλις είχαν τις πληροφορίες που χρειάζονταν, δεν υπήρχε ανάγκη να επισκεφθούν άλλη σελίδα και αποχώρησαν.

  1. Στόχοι μετατροπής (conversion)

Πολλοί πιστεύουν πως μια μετατροπή σημαίνει μια αγορά. Ας σκεφτούμε τους στόχους μετατροπής ως επιχειρηματικούς στόχους. Ενώ το τελικό παιχνίδι μπορεί να είναι η αύξηση των εσόδων, υπάρχουν πολλά άλλα βήματα στον κύκλο δέσμευσης που πρέπει να παρακολουθούνται. Μερικά παραδείγματα είναι οι συνδρομές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, υποβολές φόρμας επικοινωνίας, λήψεις περιεχομένου, συμμετοχή σε ζωντανή συνομιλία, παρακολούθηση βίντεο κ.λπ.

  1. Δέσμευση

Η αφοσίωση συχνά παραβλέπεται ως σημαντικό στοιχείο της ανάλυσης και κατανόησης της συμπεριφοράς των επισκεπτών. Η δέσμευση μετράει τον χρόνο, που μένουν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου, καθώς και πόσες σελίδες επισκέπτονται. Ο βέλτιστος χρόνος που ξοδεύουν οι επισκέπτες ποικίλλει ανάλογα με τους επιχειρηματικούς στόχους και τη φύση της ιστοσελίδας. Η αύξηση της μέτρησης αφοσίωσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα βελτιωμένης δέσμευσης και πολύτιμου περιεχομένου, μπορεί επίσης να εντοπίσει τα πρότυπα που είναι συνεπή στο γεγονός ότι οι χρήστες δεν είναι σε θέση να βρουν γρήγορα τις πληροφορίες που αναζητούν.

  1. Το περιεχόμενο του ιστότοπου

Το περιεχόμενο του ιστότοπου χωρίζει κάθε σελίδα και καταγράφει τον συνολικό αριθμό προβολών σελίδων, μοναδικών προβολών σελίδων, μέσου χρόνου στη σελίδα, εισόδων, ποσοστών εγκατάλειψης,% εξόδου και αξίας σελίδας (αν παρακολουθείς έσοδα και στόχους). Η αναφορά περιεχομένου παρέχει μια γρήγορη επισκόπηση των δημοφιλέστερων σελίδων και τμημάτων ενός ιστότοπου. Μπορείς να εντοπίσεις γρήγορα αν οι χρήστες φτάνουν στις σελίδες που θέλεις και λαμβάνουν αποφάσεις μάρκετινγκ βάσει των αποτελεσμάτων.

  1. Συσκευές / Κινητά

Η αύξηση της δημοτικότητας των smartphone, των tablet και άλλων κινητών συσκευών είναι απίστευτη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχείρησης που επιθυμούν να έχουν μια νέα ιστοσελίδα σχεδιασμένη (ή επανασχεδιασμένη) συχνά παρουσιάζεται τους επισκέπτες τους, καθώς κάθονται σε ένα γραφείο και περιηγούνται σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή. «Οι πελάτες μας είναι όλοι επιχειρηματίες, δεν χρησιμοποιούν τις κινητές τους συσκευές για δουλειά.» Είναι σωστή αυτή η οπτική; Συχνά διαπιστώνουμε ότι οι επισκέπτες κινητών αντιπροσωπεύουν το υψηλότερο ποσοστό των συνολικών επισκεπτών στους ιστότοπους. Δεδομένου αυτού θέλεις να διασφαλίσεις, ότι όλοι οι επισκέπτες έχουν τη βέλτιστη εμπειρία, χρησιμοποίησε responsive σχεδιασμό ιστοσελίδων για να αναπτύξεις όλους τους ιστότοπους.

  1. Landing pages

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι σελίδες προορισμού (εισόδους) εμφανίζονται στην ενότητα “Περιεχόμενο ιστότοπου” του Google Analytics. Μια σελίδα προορισμού είναι η σελίδα μέσω της οποίας ένας επισκέπτης εισήλθε στον ιστότοπό σου. Οι σελίδες προορισμού με υψηλότερη βαθμολογία θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν τα σημεία του ιστότοπου που σχετίζονται περισσότερο με τα ερωτήματα μηχανών αναζήτησης των επισκεπτών. Επιπλέον, μπορούν να δημιουργηθούν προσαρμοσμένες σελίδες προορισμού για την παρακολούθηση της απόκρισης σε μια συγκεκριμένη καμπάνια μάρκετινγκ.

  1. Exit pages

Με τόσο πολλά να δούμε, οι σελίδες εξόδου συχνά παραβλέπονται. Μια σελίδα εξόδου είναι η τελευταία σελίδα που επισκέπτεται ο επισκέπτης προτού εγκαταλείψει έναν ιστότοπο. Μια σελίδα ενδέχεται να έχει υψηλό ποσοστό εξόδου, εάν οι πληροφορίες σχετικά με αυτήν δεν θεωρούνται σχετικές ή πολύτιμες. Θα πρέπει να αναθεωρήσεις σελίδες με υψηλό ποσοστό εξόδου και να προσδιορίσεις τον λόγο πίσω από τον οποίο ο επισκέπτης επιλέγει να φύγει. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ορισμένες σελίδες αναμένεται να έχουν υψηλότερα ποσοστά εξόδου, ανάλογα με το πού θα πέσουν στην επιθυμητή διαδρομή επισκεπτών. Για παράδειγμα, η σελίδα «ευχαριστούμε» ακολουθώντας μια επικοινωνία με την υποβολή της φόρμας αντιπροσωπεύει το τέλος της διαδρομής και επομένως ο επισκέπτης συχνά αναμένεται να φύγει αφού επισκεφθεί αυτή τη σελίδα.

Η παρακολούθηση των μετρήσεων δεν είναι αρκετή

Εάν θέλεις να έχεις έναν επιτυχημένο ιστότοπο, είναι σημαντικό να μετρήσεις και να ελέγξεις αυτές τις 10 αναλύσεις. Θα σε καθοδηγήσουν σε μια διαδικασία λεπτομερούς ρύθμισης για να λαμβάνεις την βέλτιστη απόδοση. Επιπλέον, κάθε εφαρμοσμένη στρατηγική θα πρέπει να παρακολουθείται και τα αποτελέσματά της να αναλύονται, έτσι ώστε οι τυχόν μελλοντικές προσπάθειες να λαμβάνουν υπόψη αυτά τα πρόσφατα μαθήματα-παθήματα.