10 Tips για το πορτφόλιο ενός φωτογράφου

10 Tips για το πορτφόλιο ενός φωτογράφου 1

Αν θέλεις να είσαι ανταγωνιστικός σήμερα χρειάζεσαι κάτι παραπάνω, κάτι διαφορετικό που θα σε διαχωρίσει απ’ τους υπόλοιπους. Σήμερα δεν είναι αρκετά τα πτυχία, πρέπει να έχεις πάντα ένα δείγμα δουλειάς, ώστε να αδράξεις κάθε επαγγελματική ευκαιρία.

 

Ακολουθούν 10 tips για το πορτφόλιο σου:

Συμβουλή #1: Πριν ξεκινήσεις, σκέψου γιατί θέλεις να δημιουργήσεις έναν ιστότοπο. Θα δημιουργήσεις διαφορετικά ένα site με φωτογραφίες γάμου και αρκετά διαφορετικά ένα άλλο με φωτογραφίες άγριων ζώων. Το βασικό ερώτημα εδώ είναι: ποιος είναι ο στόχος σου. Προσπαθείς να πουλήσει τέχνη ή απλώς να μοιραστείς τις φωτογραφίες σου; Εάν ξοδέψεις 5 λεπτά για να γράψεις τον στόχο σου, υπόσχομαι ότι ολόκληρη η διαδικασία θα είναι απλούστερη.

Συμβουλή #2: Μείνε στο επίπεδο δεξιοτήτων σου. Εάν δεν έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ wordpress, πιθανότατα εγώ δεν το ξεκινούσα τώρα. Εάν ποτέ δεν έχεις κωδικοποιήσει πριν, σίγουρα δεν θα ξεκινήσεις τώρα. Έχω δει πολλές ιστοσελίδες φωτογραφίας να είναι αποτυχημένοι, επειδή ο φωτογράφος προσπάθησε να κάνει ο ίδιος κάτι για το οποίο δεν είχε τη γνώση για να το κάνει.

Συμβουλή #3: Χρησιμοποίησε κάτι που ενημερώνεται εύκολα. Παρόλο που μπορώ να κωδικοποιήσω και γνωρίζω καλά το wordpress δεν το χρησιμοποιώ γι’ αυτόν τον σκοπό, επειδή οι ενημερώσεις είναι μια δύσκολη διαδικασία. Επίλεξε κάτι που είναι γρήγορο και θα το ενημερώνεις πιο συχνά.

Συμβουλή #4: Μην εξαπατάς τον εαυτό σου με SEO w / missing Alt tags. SEO σημαίνει βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Βασικά σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις κάποια πράγματα στη δημιουργία της ιστοσελίδας, ώστε να βοηθήσεις την Google να καταλάβει τι είναι ο ιστότοπός σου. Αν το μόνο που έχεις είναι ένας τίτλος και φωτογραφίες, δεν θα υπάρχει αρκετό κείμενο, ώστε η Google να σε τοποθετήσει σε υψηλά αποτελέσματα αναζήτησης. Η καλύτερη συμβουλή για τη βελτιστοποίηση του SEO απαιτεί την προσθήκη ετικετών Alt και Title σε κάθε φωτογραφία που χρησιμοποιείς! Αυτά τα tag είναι meta-tag που μπορείς να προσθέσεις σε μια φωτογραφία, ώστε η Google να γνωρίζει τι απεικονίζεται στη φωτογραφία.

Συμβουλή #5: Μην αποφεύγεις τις αμειβόμενες λύσεις.  Σε κανέναν δεν αρέσει να αγοράζει κάτι που απαιτεί μηνιαία πληρωμή, αλλά νομίζω ότι αξίζει να κάνεις μια εξαίρεση για ένα site πορτφόλιου . Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές, έχω δοκιμάσει όλες σχεδόν τις διαθέσιμες λύσεις και τα δύο μου προσωπικά αγαπημένα είναι τα Smugmug και Photomerchant.

Συμβουλή #6: Το Flash είναι για πορτραίτα, όχι για ιστοσελίδες. Το Adobe Flash είναι ένα εργαλείο που κάποιοι χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν ιστότοπους. Δυστυχώς, το Flash αργεί πολύ να φορτώσει, δεν είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, δεν εμφανίζεται σε κάποιους υπολογιστές και συχνά φαίνεται υπερβολικό.

Συμβουλή #7: Κάνε εύκολη την πλοήγηση. Όταν πρόκειται για τη δημιουργία της γραμμής μενού για τον ιστότοπό σου, με link προς τις διάφορες σελίδες, μην γίνεσαι δημιουργικός! Κάνε την απίστευτα απλή για τον χρήστη. Κάνε την πλοήγηση εύκολη, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να επικεντρωθούν στη φωτογραφία, χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους προσπαθώντας να καταλάβουν πώς να χρησιμοποιήσουν το site.

Συμβουλή #8: Εάν συμπεριλάβεις ένα blog, χρησιμοποίησε ένα λευκό background. Οι φωτογραφίες φαίνονται καλύτερα σε μαύρο ή γκρίζο φόντο, αλλά το λευκό κείμενο σε σκούρο φόντο είναι δύσκολο να διαβαστεί. Αν πρόκειται να συμπεριλάβεις ένα blog με κείμενα, βρες έναν τρόπο να τοποθετήσεις το κείμενο σε ανοιχτόχρωμο φόντο.

Συμβουλή #9: Δώστε τους ό, τι περιμένουν. Εάν θέλεις να πουλήσεις εκτυπώσεις ή να αποκτήσεις πελάτες, ίσως χρειαστεί να συμπεριλάβεις τις τιμές. Αυτό προφανώς δεν ισχύει για τους διάσημους φωτογράφους, αλλά οι περισσότεροι πελάτες θέλουν να ξέρουν την τιμή.

Συμβουλή #10: Μην επιλέγεις εσύ τις φωτογραφίες . Όταν δημιουργώ ένα φωτογραφικό πορτφόλιο, επιλέγω 100 από τις καλύτερες φωτογραφίες και τις δείχνω σε 10 άτομα που δεν έχουν δει ποτέ τις φωτογραφίες μου. Δεν επιλέγω άλλους φωτογράφους για να κοιτάξουν τις φωτογραφίες, επιλέγω κανονικούς ανθρώπους, γιατί αυτοί θα δουν την ιστοσελίδα μου. Στη συνέχεια, ζητώ από τους 10 ανθρώπους να δουν τις φωτογραφίες και να επιλέξουν 20 από τις αγαπημένα τους. Αν το δοκιμάσεις αυτό, στοιχηματίζω ότι θα συγκλονιστείς όταν μάθεις ποιες είναι οι καλύτερες φωτογραφίες σου βάσει των περισσότερων ανθρώπων. Τα αποτελέσματα σίγουρα θα σε εκπλήξουν.