17 Συμβουλές για επιτυχημένους διαγωνισμούς Facebook

Σίγουρα θέλεις να ‘σαι βέβαιος ότι είναι επιτυχής; Σωστά;

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ 17 συμβουλές που θα κάνουν το διαγωνισμό σου, στο Facebook επιτυχημένο.

# 1: Ανατρέξτε στους Όρους Παροχής Υπηρεσιών του Facebook

Το Facebook αλλάζει περιοδικά τους κανόνες και τους κανονισμούς του σχετικά με τους διαγωνισμούς και άλλες προσφορές. Βεβαιώσου ότι έχεις ελέγξει τη σελίδα των “Οδηγιών” Facebook πριν ξεκινήσεις τον διαγωνισμό σου.

# 2: Ορίστε ένα έξυπνο στόχο

Ένας έξυπνος στόχος είναι αυτός που είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος, εφικτός, σχετικός και έγκαιρος. Να ‘σαι σίγουρος ότι ορίζεις σαφώς τους στόχους του διαγωνισμού, πριν αρχίσεις να τον σχεδιάζεις. Θέλεις να προωθήσεις ένα νέο προϊόν; Αναπτύξτε το newsletter; Ίσως ψάχνεις να συγκεντρώσεις περιεχόμενο από χρήστες, όπως φωτογραφίες και βίντεο.

Για να ρυθμίσεις το διαγωνισμό στο Facebook με επιτυχία, εστίασε σε έναν ή δύο εφικτούς στόχους.

# 3: Επίλεξε τον τύπο διαγωνισμού

Εξετάστε το ενδεχόμενο να τρέξεις ψηφοφορίες σε φωτογραφίες, σε βίντεο και διαγωνισμούς οι οποίοι είναι πάντα δημοφιλείς στο Facebook. Οι διαγωνισμοί είναι το πιο εύκολο μέσο ώστε πλήθος επισκεπτών να εισέλθουν στην σελίδα σου, κυνηγώντας το βραβείο.

Ο Fans & Light της Del Mar απαιτεί από τους συμμετέχοντες να ψηφίσουν απλώς ποιο προϊόν φωτισμού προτιμούν. Μόλις ψηφίσουν, μπαίνουν στον διαγωνισμό. Όταν τελειώσει ο διαγωνισμός, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας θα επιλέξει έναν νικητή τυχαία.

Θυμήσου, πρέπει να αναπτύξεις ένα διαγωνισμό που θα βοηθήσει να επιτύχεις τους στόχους σου. Δοκίμασε ένα διαγωνισμό με ψηφοφορία σε φωτογραφία ή βίντεο, εάν ο στόχος είναι να συλλέξεις περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες.

# 4: Επίλεξε το σωστό λογισμικό

Κατέβασε το λογισμικό που χρειάζεσαι, ώστε να εκτελείς και να διαχειρίζεσαι τον διαγωνισμό. Ψάξε για λογισμικό με ενσωματωμένες δυνατότητες επαλήθευσης ψηφοφόρων.

Εάν θέλεις να συλλέξεις email ή άλλα στοιχεία επικοινωνίας, χρησιμοποίησε τρίτο λογισμικό, που θα σε βοηθήσει να οργανώσεις όλα τα δεδομένα.

Εάν θέλεις να αυξήσεις την αφοσίωση, τρέξε ένα διαγωνισμό με μειωμένο όριο χρόνο στο Facebook. Επίλεξε ένα εργαλείο σχολίων / like που σου επιτρέπει να συλλέξεις έναν αριθμό ταυτότητας χρήστη και όνομα χρήστη από το Facebook από όλους, όσους ασχολούνται με την ανάρτησή αυτή.

Όποιο είδος διαγωνισμού και αν επιλέξεις, θυμήσου ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες που θα συλλέξεις για μελλοντικές προσπάθειες μάρκετινγκ.

# 5: Όρισε το χρονικό πλαίσιο

Αποφάσισε πόσο χρόνο θα διαρκέσει ο διαγωνισμός και ενημερώστε το κοινό σου.

Οι εταιρείες που προσφέρουν πολύτιμα έπαθλα, όπως ένα ταξίδι στο Παρίσι για δύο, τείνουν να αφήνουν τους διαγωνισμούς να διαρκούν για μεγάλες χρονικές περιόδους που προσφέρουν μικρότερα ή τοπικά βραβεία, όπως ένα γεύμα ή μια διανυκτέρευση σε ένα ξενοδοχείο. Ορισμένες εταιρείες κάνουν ακόμη και εβδομαδιαία ή μηνιαία δώρα.

Palmer’s Canada έκανε πρόσφατα ένα «Giveaway για να γιορτάσει την νέα χρονιά», τον Ιανουάριο. Στην κορυφή γράφει την χρονική διάρκεια του διαγωνισμού, μέχρι τη ζώνη ώρας.

Η διάρκεια του διαγωνισμού εξαρτάται από εσένα. Απλά βεβαιώσου ότι έχεις μοιραστεί το χρονικό πλαίσιο σε όλους τους διαγωνιζόμενους.

# 6: Κάνε σαφείς τους κανόνες 

Γράψε μια περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα επιλεγεί ο νικητής, όπως τυχαία ή με ψήφο.

Για παράδειγμα, η BroadStreet Publishing φιλοξένησε μια δωρεά “21 ημερών αγάπης του Αγίου Βαλεντίνου”. Στους κανόνες λένε ότι «ένας νικητής θα επιλεγεί τυχαία», μεταξύ άλλων.

Συμπερίλαβε έναν κανόνα που λέει ότι η ψηφοφορία είναι μόνο μέρος της διαδικασίας και ένας κριτής ή μια ομάδα θα καθορίσει τον τελικό νικητή. Βεβαιώσου ότι έχεις συμπεριλάβει μια γραμμή που δηλώνει ότι αν υποψιαστείς κάποια απάτη, έχεις το δικαίωμα να καθορίσεις τον νικητή.

# 7: Καθόρισε ποιος μπορεί να πάρει μέρος

Είσαι μια τοπική επιχείρηση που ελπίζει να αυξήσει την κυκλοφορία στο κατάστημα ή το εστιατόριο σας; Εξέτασε το ενδεχόμενο να περιορίσεις τις καταχωρήσεις σε άτομα που ζουν σε ακτίνα 50 μιλίων από την επιχείρησή. Μπορείς επίσης να ορίσεις το εύρος ηλικιών και ακόμη και το φύλο στους κανόνες του διαγωνισμού σου.

Η KLIM, μια εταιρεία που κατασκευάζει ενδυμασία για εξωτερικές εργασίες, ψάχνει για γυναίκες μοντέλα για τα ρούχα της. Στους κανόνες του διαγωνισμού, διευκρινίζουν ότι θέλουν φιλικές προς την οικογένεια εικόνες.

Αν αποφασίσεις να περιορίσεις ποιος μπορεί να εισέλθει, βεβαιώσου ότι έχει νόημα για την επιχείρησή σου.

# 8: Επίλεξε ένα σχετικό βραβείο

Επίλεξε ένα βραβείο που θα προσελκύσει τον ιδανικό πελάτη για σένα και όχι ένα που θα είναι γενικά ελκυστικό. Αν προσφέρεις μια κάμερα GoPro ή ένα iPad, θα έχεις πολλές συμμετοχές. Ωστόσο, οι άνθρωποι που προσελκύονται από το βραβείο δεν θα πρέπει κατ ‘ανάγκη να προσελκύονται από το brand σου.

Είσαι ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου; Πρόσφερε ένα γεύμα για δύο άτομα. Έχεις ένα κατάστημα αυτοκινήτων; Δώσε μια δωρεάν αλλαγή λαδιού.

Η Globe, μια εταιρεία που κατασκευάζει πυροσβεστικό εξοπλισμό, προσφέρει ένα ζευγάρι μπότες στον νικητή της.

Επίλεξε το βραβείο με σύνεση.  Αυτό είναι κάτι που πολλά brand παραβλέπουν.

# 9: Πρόβαλε μια φωτογραφία του βραβείου

Είναι σημαντικό να επιλέξεις μια συναρπαστική εικόνα. Θέλεις να τραβήξεις την προσοχή των χρηστών του διαδικτύου να συμπληρώσουν τη φόρμα και να μπουν στον διαγωνισμό σου.

Το Ride365.com προσφέρει μια μοτοσυκλέτα ως βραβείο για έναν τρέχοντα διαγωνισμό. Όποιος αγαπά τις μηχανές σίγουρα θα εισέλθει.

Έχεις οκτώ δευτερόλεπτα να κάνεις εντύπωση. Κράτησε το κοινό με μια ελκυστική εικόνα.

# 10: Επίλεξε μια προσαρμοσμένη ετικέτα hashtag

Σκέψου ένα μοναδικό hashtag που αντανακλά το brand σου και τον διαγωνισμό. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε το για να επεκτείνεις την εμβέλεια του διαγωνισμού, σε πολλά social media.

Εργαλεία όπως το Hashtagify.me θα σε βοηθήσουν, να βρεις τις τάσεις στα hashtag που σχετίζονται με τον κλάδο σου.

Οι Star Olives ενθαρρύνουν τους νεοεισερχόμενους να χρησιμοποιούν το #STAROlive και το #HowdoYOolive τόσο στο Facebook, όσο και στο Twitter.

Τα hashtags κερδίζουν περισσότερο έδαφος στο Facebook, τώρα που είναι ενσωματωμένο με το Instagram. Ωστόσο, περιόρισε το hashtags του Facebook σε ένα ή δύο, επειδή όσο περισσότερο χρησιμοποιείς, τόσο λιγότερη εμπλοκή θα έχεις.

# 11: Σχεδίασε τις εικόνες του διαγωνισμού

Ο σχεδιασμός του διαγωνισμού πρέπει να αντικατοπτρίζει το brand σου. Βεβαιώσου ότι έχεις ενσωματώσει τα λογότυπα, τα χρώματα και την τέχνη σου στη σελίδα του διαγωνισμού και το θέμα είναι συνεχές.

Για παράδειγμα, το DoubleTree Resort Lancaster διαθέτει μια διασκεδαστική, χιονισμένη εικόνα για το διαγωνισμό Winterfest.

Υπάρχουν πολλά δωρεάν ή φθηνά εύχρηστα εργαλεία, όπως τα Canva και PicMonkey, για τη δημιουργία εικόνων ποιότητας σχεδιαστών, ακόμη και σε περιορισμένο προϋπολογισμό.

# 12: Κάνε το διαγωνισμό σου φιλικό προς τα κινητά

Μερικά λογισμικά διαγωνισμών λειτουργούν λανθασμένα σε κινητά, άλλα όχι τόσο. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στο Facebook μέσω κινητού τηλεφώνου, βεβαιώσου ότι ο διαγωνισμός περιλαμβάνει μια έξυπνη διεύθυνση URL που ανταποκρίνεται σε κινητό. Με αυτόν τον τρόπο, οι εικόνες και η μορφή του διαγωνισμού θα φαίνονται καλά τόσο σε κινητά, όσο και σε επιτραπέζιους υπολογιστές.

Δοκίμασε το σε μια ποικιλία smartphones και tablets, προτού πατήσεις δημοσίευση.

# 13: Περιόρισε τα πεδία φόρμας σε τρία

Όταν αποφασίζεις τι χρειάζεται οι άνθρωποι να συμπληρώσουν για να συμμετέχουν στο διαγωνισμό, σκέψου τις δύο ή τρεις πληροφορίες που θα είναι χρήσιμες  για τις μελλοντικές σου προσπάθειες μάρκετινγκ (δηλαδή όνομα, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ηλικία). Περιόρισε τη φόρμα σε αυτές τις πληροφορίες.

Όσο περισσότερες πληροφορίες ζητάς, τόσο πιο πιθανό είναι οι άνθρωποι να παραλείψουν τη φόρμα εντελώς.

# 14: Κάνε το διαγωνισμό εύκολο στο sharing

Εάν χρησιμοποιείς λογισμικό άλλου κατασκευαστή για να φιλοξενήσεις τον διαγωνισμό, βεβαιώσου ότι το λογισμικό έχει ενσωματωμένες λειτουργίες για να καταστήσει εύκολη την κοινή χρήση της φόρμας συμμετοχής στο διαγωνισμό.

Η Mississippi Gift Company διοργάνωσε πρόσφατα διαγωνισμό για Peter’s Pottery Lamp  αξίας $ 250. Όταν οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν τη συμπλήρωση της φόρμας, υπήρχε ένα μήνυμα που έδινε περισσότερες πιθανότητες στους συμμετέχοντες να κερδίσουν, αν μοιραζόταν τη φόρμα με έναν φίλο.

Κάνε το εύκολο για τους ανθρώπους να μοιραστούν τον διαγωνισμό σου, όχι μόνο στο Facebook.

# 15: Προώθησε τον παντού

Αν και θα ήταν ωραίο να μπορούσες να δημοσιεύεις το διαγωνισμό στο Facebook και

να το αποκτά χιλιάδες συμμετοχές αμέσως, δεν λειτουργεί πάντα έτσι. Η επιτυχία ενός διαγωνισμού εξαρτάται από το πόσο καλά το προωθείς, χρησιμοποιώντας τόσο τις δωρεάν όσο και τις αμειβόμενες επιλογές.

Η διαφήμιση στο Facebook δίνει την ευκαιρία για μεγάλη άνοδο και επιτρέπει να προσαρμόσεις πραγματικά τις διαφημίσεις στο Facebook στο κοινό-στόχο σου.

Υπάρχουν πολλές δωρεάν επιλογές επίσης. Τοποθέτησε τις ανακοινώσεις ή τις διαφημίσεις στον ιστότοπο και το blog σου, ενημέρωσε όλα τα προφίλ των social media, στείλε email στις υπάρχουσες λίστες και γράψε αναρτήσεις για να διαδόσεις τον διαγωνισμό σου.

# 16: Ειδοποίησε τον νικητή και αντάμειψε όλους τους συμμετέχοντες

Αφού ειδοποιήσεις τον νικητή του μεγάλου βραβείου, σκέψου πώς να κερδίσεις όλους τους άλλους. Στείλε ένα email σε όλους τους συμμετέχοντες για να τους ευχαριστήσεις για το χρόνο που αφιέρωσαν να συμπληρώσουν τη φόρμα και δώσε τους μια ειδική ανταμοιβή.

Η Lifesize, μια επιχείρηση με ηλεκτρονικά, πρόσφερε ένα μεγάλο βραβείο (μια κονσόλα παιχνιδιών ρετρό), καθώς και ένα γλυκό ζευγάρι κάλτσες σε όλους όσους εισήλθαν στο διαγωνισμό τους. Win-win!

Δεν χρειάζεται καν να είναι ένα φυσικό βραβείο. Ακόμα και μια ειδική έκπτωση σε όλους όσους εισέρχονται, θα θεωρηθεί ως κίνηση καλής θέλησης από την εταιρεία σου.

# 17: Τρέξε κι άλλο διαγωνισμό

Κάθε φορά που διεξάγεις διαγωνισμό στο Facebook, μαθαίνεις λίγο περισσότερα για τους οπαδούς σου, καθώς και τι τους παροτρύνει να συμμετάσχουν και να μοιραστούν το διαγωνισμό. Χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για να τελειοποιήσεις τις προσπάθειές σου την επόμενη φορά που θα φιλοξενήσεις έναν διαγωνισμό.

Το περσινό «Star-Food» του Star Fine Foods ήταν τόσο επιτυχημένο που έτρεξε σχεδόν το ίδιο για το 2015-2016.

Η επανάληψη είναι το κλειδί για την αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Εάν βρεις έναν τύπο που λειτουργεί καλά για τους πελάτες, επανάλαβε τον διαγωνισμό ή κάποια έκδοση αυτού καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους.

Συμπερασματικά

Οι διαγωνισμοί Facebook είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσεις το κοινό και να αυξήσεις την αφοσίωσή. Να είσαι ενήμερος για τις οδηγίες του διαγωνισμού Facebook και να δημιουργείς διαγωνισμούς που θα αρέσουν στο κοινό-στόχο. Οι επιτυχείς διαγωνισμοί θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις ακόμη περισσότερο,τη δύναμη του Facebook.