7 Τips για να βγάζεις περισσότερα χρήματα από τις διαφημίσεις στο Instagram

 

Το Instagram δεν έχει υπάρξει ποτέ πιο δημοφιλές. Ήταν προδιαγεγραμμένος ο δρόμος προς την επιτυχία, όταν ξεκίνησε το 2010 και φαίνεται να έχει προσδεθεί σε διαστημική τροχιά μετά την εξαγορά του από το Facebook.

Σύμφωνα με το eMarketer, ο αριθμός των εταιρειών, που αξιοποιούν το Instagram για διαφήμιση αυξάνεται σταθερά από έτος σε έτος και ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα ξεπεράσει άλλα δημοφιλή social media μέσα στα επόμενα χρόνια .

Το Instagram γίνεται ένα από τα κορυφαία μέσα για τους εμπόρους, πιθανώς εξαιτίας των οπτικών μέσων, τα οποία προσελκύουν περισσότερους θεατές, από άλλα παραδοσιακά μέσα μάρκετινγκ στο διαδίκτυο. Το κατά πόσον αυτή η δημοτικότητα οφείλεται στην εξάπλωση της κινητής τεχνολογίας ή στην ευρεία χρήση των εφαρμογών smartphone και tablet από τους millennials, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί.

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας που πέτυχαν οι έμποροι εδώ, προέρχεται από το τμήμα διαφήμισης του Instagram, εκμεταλλευόμενο τον αλγόριθμο διαφήμισης που χρησιμοποιεί το Facebook. Ο συνδυασμός των δύο διαφημιστικών πλατφορμών επιτρέπει τη στόχευση σε πολλά και διαφορετικά κοινά, συμπεριλαμβανομένων όλων των βασικών δημογραφικών πληροφοριών και των αναλύσεων σχετικά με τη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα των χρηστών.

Ωστόσο, η χρήση αυτής της ισχυρής πλατφόρμας δεν εγγυάται απαραίτητα ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα για κάθε εκστρατεία. Τα κοινά εξακολουθούν να είναι ασταθή και οι διαφημίσεις πρέπει να υπερβαίνουν την παραδοσιακή προσέγγιση «αγοράστε τώρα» για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να κερδίσεις νέους πελάτες.

Ας δούμε τώρα, πώς μπορείς να αξιοποιήσεις περισσότερο τις διαφημιστικές καμπάνιες Instagram με αυτές τις επτά συμβουλές:

Bonus: Ψάχνεις τρόπους να αναπτύξεις ένα Instagram account γρήγορα; Το Socially Rich παρέχει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για εσένα, που παρέχει πραγματικούς, στοχευμένους followers στους προσωπικούς ή επιχειρηματικούς λογαριασμούς σου Instagram. Χωρίς να ξοδεύεις ούτε ένα λεπτό στο Instagram! Δοκίμασε το δωρεάν.

 

  1. Χρησιμοποίησε τη λειτουργία “ζουμ” του Instagram

Το Instagram λάνσαρε μια ενημέρωση, που σου δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις ένα close-up μάρκετινγκ. Η λειτουργία “zoom” του instagram, επιτρέπει στους χρήστες να πιάσουν την οθόνη και να μεγενθύνουν τόσο τις φωτογραφίες, όσο και τα βίντεο. Η προσθήκη αυτή υλοποιήθηκε λόγω του μεγάλου αριθμού αιτήσεων των χρηστών, που έλαβε το Instagram για να προστεθεί η λειτουργία στην πλατφόρμα της.

Δεν χρειάστηκε πολύς καιρός, ώστε οι εταιρίες να αρχίσουν να πειραματίζονται με το ζουμ στην ροή τους. Ορισμένες εταιρείες δοκίμασαν ακόμη και τα εφέ αργής κίνησης και τα νέα φίλτρα, επιπρόσθετα με διαφήμιση μέσω της αφήγησης (storytelling).

Κάθε νέα δυνατότητα προσφέρει ευκαιρίες για τα brand να αναζωογονήσουν τη δημιουργικότητά τους και να βρουν νέους τρόπους να κάνουν τις διαφημίσεις τους να ξεχωρίσουν από τις ανεπιθύμητες που χρησιμοποιούνται από τους ανταγωνιστές τους.


Η λειτουργία ζουμ μπορεί να σε βοηθήσει να ενισχύσεις την αφοσίωση στις διαφημίσεις σου, ειδικά αν συμπεριλάβεις ένα κρυφό “θησαυρό” που μπορούν να ανακαλύψουν οι χρήστες στις φωτογραφίες σου. Τραβώντας την περιέργειά τους, με την χρήση κάποιου διαδραστικού περιεχομένου θα μπορούσε να είναι αρκετό, για να σταματούν όποτε συναντούν μια από τις φωτογραφίες σου, στη ροή τους.

 

  1. Προώθησε το καλύτερο περιεχόμενο σου

Οι τυπικές προσεγγίσεις που υιοθετούν οι εταιρείες όσον αφορά τη δημιουργία νέου περιεχομένου για διαφημίσεις, συνήθως περιλαμβάνουν τη σύνταξη προσεκτικών περιεχομένων διαφημίσεων (ad copy) και την ανάπτυξη προσκλήσεων για δράση (call to action) που θα έχουν το μεγαλύτερο επίδραση στο κοινό τους. Εάν θέλεις να έχεις μεγαλύτερο αντίκτυπο στις διαφημίσεις σου, μην ακολουθείς αυτήν την προσέγγιση, όταν διαφημίζεσαι στο instagram.

Εάν, έχεις ήδη ένα πλούσιο περιεχόμενο, το οποίο γνωρίζεις πως οι οπαδοί σας εκτιμούν. Κοίταξε πίσω στις οργανικές αναρτήσεις σου, για να βρεις εικόνες που προκάλεσαν τη μεγαλύτερη αφοσίωση στο κοινό. Ξαναχρησιμοποίησε αυτά τα post ως διαφημίσεις για να πάρεις μια τεράστια άνοδο ως απάντηση, από ένα ευρύτερο κοινό.

Αυτό είναι που έκανε το Paper Boat Drinks. Δείτε αυτήν την αρχική ανάρτηση στη σελίδα Instagram:


Αφού παρατήρησε μια αξιοπρόσεκτη εμπλοκή στο πρώτο post, η εταιρεία αποφάσισε να επαναχρησιμοποιήσει τη φωτογραφία και τη λεζάντα της για να δημιουργήσει μια διαφήμιση Instagram. Στο τέλος μιας εκστρατείας διάρκειας 6 εβδομάδων, η ανάρτηση πήρε πάνω από 26.000 likes, ένα πλήθος σχολίων και μια τεράστια ώθηση στην δημοφιλια του brand τους. Δεν είναι δυνατό κάθε καμπάνια να στέφεται με επιτυχία, ωστόσο μπορείτε να βελτιώσεις τις πιθανότητες, ξεκινώντας με κάτι που γνωρίζεις πως αρέσει ήδη στο κοινό σου.

 

  1. Βελτίωσε τη στόχευση σου (targeting)

Το γεγονός πως το Instagram βασίζεται στα εκτεταμένα δεδομένα χρήστη που διατίθενται στην πλατφόρμα διαφημίσεων του Facebook σημαίνει, ότι μπορείς πραγματικά να εστιάσεις στο κοινό που θέλεις στο Instagram.

Πρώτα, όμως πρέπει να ξέρεις πώς να αξιοποιήσεις διάφορες πτυχές της πλατφόρμας για να το κάνεις πραγματικά να λειτουργήσει για το brand σου. Εκτός από τους τυπικούς μηχανισμούς στόχευσης, υπάρχουν κάποιες άλλες λειτουργίες που μπορούν να σε βοηθήσουν να περιορίσεις την εστίασή σου.

 

 

Προσαρμοσμένα και όμοια κοινά: Η δυνατότητα εμφάνισης κοινού ενδιαφέροντος σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ένα προσαρμοσμένο κοινό για τη διαφήμισή σου, που αναπαράγει τους υπάρχοντες οπαδούς σας. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να φέρεις νέους ανθρώπους που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα, δημογραφικά στοιχεία, συμπεριφορές και περιβάλλον εργασίας στο τρέχον κοινό.

Επαναληπτικό μάρκετινγκ: Το Facebook έχει την λειτουργία “pixel”, που μπορείς να τοποθετήσεις στον ιστότοπό σου και να παρακολουθείς τη συμπεριφορά των επισκεπτών. Ενώ ο πρωταρχικός στόχος του ήταν για παρακολουθεί και να καταγράφει τις μετατροπές σε κοινωνικό επίπεδο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για στόχευση διαφημίσεων.

Στη συνέχεια, μπορείς να δημιουργήσεις ένα προσαρμοσμένο κοινό διαφήμισης Instagram αποτελούμενο μόνο από άτομα που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σου. Μπορούν επίσης να προστεθούν και άλλες μεταβλητές, όπως η στόχευση μόνο των ατόμων που επισκέφθηκαν τον ιστότοπό σου έκαναν κάποια συγκεκριμένη ενέργεια, είτε εγκατέλειψαν τα καροτσάκια τους. Εφόσον το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού είναι πάνω από 68%, το επαναληπτικό μάρκετινγκ μέσω του Instagram μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κερδίσεις πίσω αυτούς τους χαμένους πελάτες.

Χρησιμοποιώντας τις προηγμένες λειτουργίες στόχευσης, η διαφήμισή σου θα εμφανίζεται μπροστά στα πιο συναφή κοινά, βελτιώνοντας τις αναλογίες click προς τον αριθμό προβολών. Όταν στοχεύεις συγκεκριμένα άτομα, τα οποία είναι πιο πιθανό να μετατραπούν, αυξάνονται τα ποσοστά click και κατά συνέπεια θα μειώσετε επίσης το κόστος ανά click.

Δώσε επιπλέον χρόνο για να δοκιμάσεις τις λειτουργίες στόχευσης του κοινού του  Instagram, καθώς μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την απόδοση της καμπάνιας σου.

 

  1. Μην κάνεις τις διαφημίσεις σου να μοιάζουν με διαφημίσεις

Εάν θέλετε να αυξήσεις την αφοσίωση και να πετύχεις περισσότερα click, τότε μην κάνεις τις διαφημίσεις να μοιάζουν με διαφημίσεις. Το κοινό σου είναι πιο πιθανό να απαντήσει σε αναρτήσεις που μοιάζουν με “φυσικό” περιεχόμενο, σε αντίθεση με την απροκάλυπτη προώθηση προϊόντων. Η ενσωμάτωση πραγματικών ανθρώπων στις εικόνες και τα βίντεο είναι ζωτικής σημασίας. Σύμφωνα με έρευνες, οι εικόνες που περιέχουν πρόσωπα έχουν 38% περισσότερα likes, από άλλους τύπους περιεχομένου.


Να ‘σαι σίγουρος ότι οι «οπαδοί» σου δεν αισθάνονται ότι προσπαθείς συνεχώς να τους πουλήσεις κάτι. Παρόλο που μερικοί δεν θα ενοχληθούν από τις προσπάθειες μάρκετινγκ, θα πρέπει να να δημιουργήσεις μια πιο οργανική εμπειρία. Για το λόγο αυτό, σχεδίασε προσεκτικά τις διαφημίσεις σου. Όταν είσαι έτοιμος να ξεκινήσετε μια νέα διαφήμιση στο Instagram, ξεκίνα δημιουργώντας οργανικές, μεγάλης αξίας αναρτήσεις που θα έχουν το ίδιο θέμα με τη διαφήμισή σου.

Μετά τη live προβολή της διαφήμισής σου, κάνε μερικές παρόμοιες οργανικές αναρτήσεις. Η δημιουργία ενός θέματος για την προβολή, θα οδηγήσει σε μια ομαλότερη μετάβαση που θα συνδέει παρόμοιες διαφημίσεις τόσο αμειβόμενες, όσο και οργανικές .

 

  1. Χρησιμοποίησε το κουμπί παρότρυνσης για δράση (call-to-action button)

Όταν δημιουργείς μια διαφήμιση Instagram, μπορείς να συμπεριλάβεις ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση κοντά στην ετικέτα της εικόνας (κάτω δεξιά στην εικόνα.) Αυτό το κουμπί CTA βρίσκεται στο ίδιο σημείο με τις διαφημίσεις Facebook. Το κουμπί αυτό προσφέρει πολλές επιλογές για μηνύματα παρότρυνσης για δράση. Αν βρεις κάποιο που σχετίζεται με την καμπάνια σου, χρησιμοποίησε το.

Το Clover, μια εφαρμογή με ραντεβού, ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια στο Instagram για να προωθήσει την εφαρμογή τους για κινητά. Η διαφήμιση στοχευει σε άτομα ηλικίας 18-35 ετών. Ο στόχος της καμπάνιας ήταν να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό και να αυξήσει τον αριθμό των λήψεων της εφαρμογής. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα διαφημίσεων της Instagram, η Clover δημιούργησε μια σειρά διαφημίσεων, απευθυνόμενες σε ελεύθερους άντρες και γυναίκες, μαζί με ένα  κουμπί για «Εγκατάσταση τώρα». Μέχρι το τέλος της εκστρατείας, η Clover παρουσίασε αύξηση κατά 30% στις νέες συνδρομές και μείωσε το κόστος απόκτησης χρηστών κατά 64%.

 

 

  1. Προωθήστε με το βίντεο

Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται το Instagram, ειδικά εκείνοι που δεν το χρησιμοποιούν συχνά, πιθανώς φαντάζονται μια ατελείωτη ροή στατικών εικόνων. Ξεχνούν πως το Instagram είναι επίσης ένα εξαιρετικό μέσο προώθησης βίντεο.

Τα βίντεο κερδίζουν αμέσως την προσοχή των χρηστών, επειδή ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο περιεχόμενο. Οι άνθρωποι αγαπούν να παρακολουθούν βίντεο, ακόμη και αν είναι σύντομα. Όταν το Instagram εισήγαγε τα βίντεο, περισσότεροι από 5 εκατομμύρια χρήστες μοιράστηκαν βίντεο τις πρώτες 24 ώρες. Εάν ανεβάζεις βίντεο προϊόντων στην ροή των πελατών σου, οι πιθανότητες να πραγματοποιήσουν μια αγορά είναι σχεδόν διπλάσιες, ειδικά εάν το συνδέσετε με ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση.

Αν δυσκολεύεσαι να βρεις υλικό για ένα βίντεο, δώσε το λόγο στο κοινό σου. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με την κοινότητά σου. Πάρτε ιδέες από τα βίντεο τους ή  χρησιμοποίησε τα ίδια τα βίντεο των πελατών με τα προϊόντα σου, σε αναρτήσεις ή σε εκδηλώσεις. Μοιράσου τον ενθουσιασμό τους για το brand σου και προώθησε αυτά τα βίντεο μέσω διαφημίσεων.

 

 

  1. Πες μια ιστορία χρησιμοποιώντας image carousels

Μην μένεις κολλημένος με μία εικόνα για τις διαφημίσεις στο instagram. Η πλατφόρμα βασίζεται σε ένα carousel, που σημαίνει ότι μπορείτε να προβάλλεις περισσότερες από μία  εικόνες για να περιηγηθούν οι followers σου.

Αν προσπαθείς να πουλήσεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, πλέξτε μια ιστορία γύρω από το περιεχόμενο του κάνοντας το πιο ελκυστικό. Ιντριγκάρετε το κοινό με ένα εικονογραφημένο σενάριο από εντυπωσιακές εικόνες, που όχι μόνο υπογραμμίζουν τα καλύτερα σημεία του brand, αλλά συνδέονται επίσης με τους οπαδούς σου με τρόπο ουσιαστικό. Μην δημοσιεύεις μόνο εικόνες προϊόντων, χρησιμοποίησε φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν την εμπειρία του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου και πώς αυτό κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται.

Με το χαρακτηριστικό carousel του Instagram, μπορείς να δημιουργήσεις μια σύνδεση μέσω της ιστορίας σου κερδίζοντας έτσι τους επισκέπτες σου και ακολουθώντας τον δρόμο προς την επιτυχία.