Το κόστος ενός site
(Mέρος B)

Και πάμε τώρα στον δεύτερο παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει το κόστος ενός site (εάν δεν έχει διαβάσει το πρώτο μέρος, ξεκίνησε από εδώ), αυτό των συνεργατών που μπορεί να απασχοληθούν στην ανάπτυξη μιας ιστοσελίδας.

Οι πιο συνηθισμένες κατηγορίες επαγγελματιών που μπορούν να απασχοληθούν στην ανάπτυξη ενός site είναι:

  1. Γραφίστας/web designer για την σχεδίαση του site
  2. Φωτογράφος για την φωτογράφηση των προϊόντων/γραφείων της εταιρείας
  3. Κειμενογράφος για να συντάξει τα κείμενα του site
  4. Βιντεογράφος για να ετοιμάσει ένα βίντεο/Εταιρική παρουσίαση

Μπορούν να υπάρξουν και άλλοι (όπως δικηγόρος, υπεύθυνος ασφαλείας κτλ) ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις αρκούν κάποιες από τις κατηγορίες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Προφανώς κάθε επιπλέον επαγγελματίας θα πληρωθεί επιπλέον, οπότε η συμμετοχή ή όχι και άλλων στο project μπορεί να διαμορφώσει αρκετά την τελική τιμή.

Ωστόσο μια από αυτές τις κατηγορίες απαιτεί λεπτομερέστερη ανάλυση, αυτή του γραφίστα.

Το εικαστικό ενός site (template) μπορεί να υλοποιηθεί με τρεις τρόπους και ο κάθε τρόπος κοστίζει περισσότερο.

Έτοιμο Template Site

Μια εναλλακτική για την σχεδίαση ενός site είναι η χρησιμοποίηση ενός έτοιμου template/εικαστικού και οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στην ιστοσελίδα να παραμείνουν στο επίπεδο παραμετροποίησης του template και προσθήκης περιεχομένου. Αυτή η εναλλακτική στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να είναι έτοιμη σε λίγες ώρες, οπότε αποτελεί και τον βασικό λόγο για τον οποίον συχνά θα έχετε συναντήσει προσφορές για ιστοσελίδες με 200-300 ευρώ. Σαν Sevenloft δεν προτείνουμε αυτή την εναλλακτική, παρά μόνο εάν οι στόχοι της επιχείρησης είναι πολύ περιορισμένοι (δηλαδή η εταιρία θέλει απλά να έχει μια παρουσία στο internet ή να κάνει το πρώτο βήμα με μια γρήγορη/φθηνή λύση).

Σύνθεση εικαστικών

Μια δεύτερη εναλλακτική είναι βάση του brief που θα λάβουμε από τον πελάτη (όπως ποια site του αρέσουν κ.τ.λ) και κατόπιν δικών μας προτάσεων να καταλήξουμε σε μια σύνθεση διαφορετικών στοιχείων από διάφορα site και να ‘σχεδιάσουμε’ σε συνεργασία με τον πελάτη, το τελικό αποτέλεσμα.

Γραφίστας/Διαφημιστική

Η τρίτη εναλλακτική και αυτή με το μεγαλύτερο κόστος αλλά και στις περισσότερες περιπτώσεις το καλύτερο αποτέλεσμα είναι να εμπλακεί κάποιος γραφίστας ή η διαφημιστική εταιρεία της εκάστοτε εταιρείας και να παραλάβουμε το τελικό αποτέλεσμα του site σε εικόνα, και αμέσως μετά να το κόψουμε σε κώδικα έτσι ώστε να γίνει δυναμικό site.

 

Οι τρεις αυτές εναλλακτικές μπορούν να διαμορφώσουν πολύ την τελική τιμή. Υπάρχουν περιπτώσεις εταιρειών που ίσως η τρίτη εναλλακτική θα φαντάζει υπερβολή, γι’ αυτό τον λόγο μπορούμε να καταλήξουμε ότι σε μερικές περιπτώσεις και η δεύτερη λύση είναι ενδεδειγμένη. Όπως και να χει για να είμαστε σίγουροι, την απόφαση με τον πελάτη την παίρνουμε αφού δούμε αναλυτικά το project και συζητήσουμε μαζί του για τους στόχους που έχει από την κατασκευή του site και φυσικά ποιο είναι το διαθέσιμο budget.


#Tagged: