Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;
(Mέρος Α)

«Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;» είναι η ερώτηση που δεχόμαστε πιο συχνά. Και φυσικά η απάντηση «Εξαρτάται» δεν καλύπτει κανέναν αν και είναι η πιο ειλικρινής.

Θα προσπαθήσουμε μέσα από μια σειρά άρθρων να κατηγοροποιήσουμε τα πιο συχνά είδη των site έτσι ώστε να οδηγηθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια στο συμπέρασμα για το πιθανό κόστος.

Το 90% των ιστοσελίδων ουσιαστικά ανήκουν σε τρεις βασικές κατηγορίες.

Ιστοσελίδα Εταιρικής Παρουσίασης

Στην πρώτη κατηγορία έχουμε τις ιστοσελίδες που αποτελούν «Εταιρική Παρουσίαση». Συνήθως σε αυτές τις σελίδες οι ενότητες είναι οι εξής:

  • Αρχική
  • Σχετικά με μας
  • Τα προϊόντα μας/Υπηρεσίες μας
  • Τα νέα μας
  • Επικοινωνία.

Αυτή την κατηγορία ιστοσελίδων μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί και την ‘ευκολότερη’ προγραμματιστικά. Προφανώς, και σε αυτή την απλή κατηγορία μπορούμε να προσθέσουμε αρκετές επιπλέον δυνατότητες που αλλάζουν το κόστος (όπως για παράδειγμα μηχανή αναζήτησης, φίλτρα αναζητήσεων στα προϊόντα κ.ο.κ) ωστόσο στην βασική της μορφή αποτελεί την ιστοσελίδα που έχει τον μικρότερο χρόνο υλοποίησης, άρα και το μικρότερο κόστος.

Ιστοσελίδα με επιπλέον δυνατότητες.

Σ’ αυτή την κατηγορία ιστοσελίδων αναφέρονται τα site που απαιτούν επιπλέον παραμετροποίηση, άρα και αυξημένο κόστος υλοποίησης. Σ’ αυτού του τύπου τις ιστοσελίδες εντοπίζουμε για παράδειγμα τις ιστοσελίδες των μεσιτικών γραφείων (μια και απαιτούν πολλαπλά χαρακτηριστικά/ακίνητο αλλά και αρκετές δυνατότητες όσο αφορά τα φίλτρα αναζήτησης).

Ηλεκτρονικά καταστήματα

Tα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούμε να πούμε ότι αποτελούν την δυσκολότερη τεχνικά περίπτωση (και αυτή με το μεγαλύτερο κόστος). Ωστόσο ακόμη και σε αυτή την περίπτωση το κόστος μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το ποιες θα είναι η δυνατότητες του ηλεκτρονικού καταστήματος. Συχνές τεχνικές δυνατότητες που επηρεάζουν το πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού καταστήματος είναι το εάν θα υπάρχει σύνδεση με το erp-αποθήκη, με ποιον τρόπο θα υπολογίζονται τα μεταφορικά, οι τρόποι πληρωμής και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων (με τα αντίστοιχα φίλτρα).

Eαν θα θέλαμε να έχουμε μια τάξη μεγέθους στο πόσο μπορεί να διαφοροποιηθεί το κόστος ανά περίπτωση, τότε εάν η πρώτη εναλλακτική κοστίζει σε μια εταιρεία 1000 €, η δεύτερη θα κόστιζε 1500 € και η τρίτη 2000 €.


Tώρα που αναλύσαμε τις διαφορετικές περιπτώσεις ιστοσελίδων που επηρεάζουν την τιμή πρέπει να συζητήσουμε στο δεύτερο μέρος και άλλη μια σημαντική παράμετρο, αυτή των συνεργατών που θα απασχοληθούν στο project.


#Tagged: